Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Imię: Władysław Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2010 Posty: 252 Skąd: Warszawa
#41 Wysłany: 17 Marzec 2010, 07:55
To jest symulator i klimat gry tworzą również mapy, przyrządy i przełączniki. Te urządzenia (ze swoją prostotą i "topornością") wraz z procedurą ataku nadawały SH3 klimat okrętu podwodnego 2wś. Niestety ale zgodnie z obecnym sterowaniem tego klimatu nie ma. Obecne kreślenie kursu na mapie jest może i wygodne ale z punktu historycznego śmieszne.
Kapitan na okręcie podczas ataku nie biega w celu wydania rozkazu, tylko siedzi w centrali skąd ma łączność ze wszystkimi i czuwa nad wszystkim (może być u akustyka podczas manewrów głęboko pod wodą). Brak możliwości wydawania rozkazów w systemie z poprzednich części to nieporozumienie. Realizm także nie jest na dobrym poziomie.
Podsumowująć ta gra ma duży potencjał ale konieczne są duże mody, które poprawią funkcjonalność i klimat oraz zwiększą realizm.
Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 29 razy Wiek: 49 Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 4428 Skąd: Będzin
#43 Wysłany: 17 Marzec 2010, 09:16
w_wilk napisał/a:
Kapitan na okręcie podczas ataku nie biega w celu wydania rozkazu, tylko siedzi w centrali skąd ma łączność ze wszystkimi i czuwa nad wszystkim (może być u akustyka podczas manewrów głęboko pod wodą). Brak możliwości wydawania rozkazów w systemie z poprzednich części to nieporozumienie.
A tutaj ja wtrące swoje 3 grosze. Właśnie konieczność biegania zmusiła mnie do siedzenia praktycznie cały czas w centrali. Bardzo często używam peryskopu wachtowego, do obserwacji horyzontu, mam blisko do hydroakustyka i do reszty załogi. Wg mnie właśnie to tworzy klimat siedzenia w ciasnej puszce - lecz o gustach się nie dyskutuje .
W moim odczuciu SH5 do krok do przodu. Fakt realizm zachowania się AI jest na poziomie SH3, ale czy to wada, raczej trzeba mówić, że nie jest to zaleta.
Swoją drogą, przerabiam teraz jedną z moich misji, którą pływaliśmy w ramach rankingu SH3, by można było w nią popłynąć pod SH5 i mieć porównanie.
_________________ "Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"
Imię: Władysław Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2010 Posty: 252 Skąd: Warszawa
#44 Wysłany: 17 Marzec 2010, 10:07
PL_Andrev napisał/a:
w_wilk napisał/a:
Obecne kreślenie kursu na mapie jest może i wygodne ale z punktu historycznego śmieszne.
Nie rozumiem - dla mnie kreślenie kursu na mapie nie różni się NICZYM od tego znanego s SH3.
Sama mapa nie przypomina map z okresu 2wś, a szeroka strzałka ciągnięta po mapie nie ma dla mnie klimatu rysowania map w tym okresie. To są tylko moje odczucia. Jeżeli chcemy aby wnętrze okrętu było wierne oryginałowi to inne elementy powinny to dopełniać.
[ Dodano: 17 Marzec 2010, 10:12 ]
PL_Cmd_Jacek napisał/a:
w_wilk napisał/a:
Kapitan na okręcie podczas ataku nie biega w celu wydania rozkazu, tylko siedzi w centrali skąd ma łączność ze wszystkimi i czuwa nad wszystkim (może być u akustyka podczas manewrów głęboko pod wodą). Brak możliwości wydawania rozkazów w systemie z poprzednich części to nieporozumienie.
A tutaj ja wtrące swoje 3 grosze. Właśnie konieczność biegania zmusiła mnie do siedzenia praktycznie cały czas w centrali. Bardzo często używam peryskopu wachtowego, do obserwacji horyzontu, mam blisko do hydroakustyka i do reszty załogi. Wg mnie właśnie to tworzy klimat siedzenia w ciasnej puszce - lecz o gustach się nie dyskutuje .
W moim odczuciu SH5 do krok do przodu. Fakt realizm zachowania się AI jest na poziomie SH3, ale czy to wada, raczej trzeba mówić, że nie jest to zaleta.
Swoją drogą, przerabiam teraz jedną z moich misji, którą pływaliśmy w ramach rankingu SH3, by można było w nią popłynąć pod SH5 i mieć porównanie.
Ale w takim razie podchodząc do członka załogi chciałbym móc mu wydać wszyskie rozkazy i pytania z zakresu jego obowiązków np. pogoda, głębokość, wykonać unik itp.
Imię: Michał Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 16 Lut 2007 Posty: 330 Skąd: Pruszcz Gd.
#45 Wysłany: 17 Marzec 2010, 10:14
w_wilk napisał/a:
To jest symulator i klimat gry tworzą również mapy, przyrządy i przełączniki. Te urządzenia (ze swoją prostotą i "topornością") wraz z procedurą ataku nadawały SH3 klimat okrętu podwodnego 2wś. Niestety ale zgodnie z obecnym sterowaniem tego klimatu nie ma. ...
zgadzam się, ale wiele osób miesza pojęcie klimatu z realizmem i to mnie trochę drażni.
Fajnie, że choć jakaś firma wydaje tego typu gry.
Po za tym wydanie wersji beta miało zapewne jakiś cel. Może dzięki temu dowiedzą się czego gracze oczekują od tytułu przeglądając stworzone mody i uwzględnią to w patchu?
oczywiście powinni podkreślić, że gra jest niedorobiona Gra w tej wersji powinna być znacznie tańsza, ale należy podkreślić, że taka gra nie trafi do tak szerokiego grona odbiorców, jak np. GTA, Assassin, Mass Efect i inne wielkie tytuły, przez co zarobi znacznie mniej. UBI oczywiście liczy na kasę, więc dobrze, ża wydali chociaż coś takiego.
Imię: Lukasz
Ulubiona Gra: Silent Hunter / il2 / Eve online
Dołączył: 11 Mar 2010 Posty: 10 Skąd: Rybnik
#46 Wysłany: 17 Marzec 2010, 13:06
dokładnie tak jak piszesz
Ubi ma czas a całą siłe skoncentrował teraz na ac II . Dlatego tez nie widac konkretnego feedbacku do graczy na temat niedoróby ktora odstawili . ZObaczą co moderzy zrobią za nich , co nie pasuje graczom , zbiorą do kupy i uderzą z grubej rury patchem który chyba już naprawi większość ( na to licze ) .
Znow jak już naprawią co popsuli na początku , moderzy pojdą w mody które zaczną utrudniać rozgrywke Mam tylko nadzieje że znajdzie się jakiś który jeszcze bardziej zminimalizuje ilość pasków , okien i wyswietlanych informacji które jak przystało na kapitana powinnismy odczytywac z przyrządów ( a nie sciągawek ) lub dostawać gotowca od załogi po zapytaniu a całą szablonową komunikacje czyli podstawowe zapytania i rozkazy stworzy od początku w jakiś przemyślany oi przyjazny sposob .
p.s.
czy problem z trymowaniem zanurzonego okretu i ciaglym opadaniem ku piekłu to moje nieumiejetne nurkowanie czy bug gry spowodowany jakims modem np command keys ??
Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 29 razy Wiek: 49 Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 4428 Skąd: Będzin
#47 Wysłany: 17 Marzec 2010, 13:20
ziemny napisał/a:
p.s.
czy problem z trymowaniem zanurzonego okretu i ciaglym opadaniem ku piekłu to moje nieumiejetne nurkowanie czy bug gry spowodowany jakims modem np command keys ??
Czy instalowałeś mod:
ImprovedWaves_Improved-rollpitch ?
i jaką jego wersję. Wersja 1.0 powodowała problemy z trzymaniem głębokości przez okręt. Obecna wersja (1.1) poprawia ten błąd:
_________________ "Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"
Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 29 razy Wiek: 49 Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 4428 Skąd: Będzin
#49 Wysłany: 17 Marzec 2010, 16:04
Cytat:
czy ten gosc z okładki mojego sh3 to ty ??
A jest tam jakiś gościu ? Myślałem, że tylko eksplodujące wogół ubota bomby głebinowe .
sorki Andrev za
_________________ "Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"
Imię: seba
Ulubiona Gra: SH5+ Wolves of Stell
Wiek: 49 Dołączył: 21 Sty 2010 Posty: 132 Skąd: Gdansk
#51 Wysłany: 3 Kwiecień 2010, 09:19
Gra jest dobra. Czy jesli bylby to SH3 2.0 z mozliwoscia chodzenia po okrecie byloby zle? To jest symulator i o ile 3 byla juz udana i to z dodatkiem GWX to dlaczego zmieniac? Symulator to symulator i w mechanice grania nie powinno byc nic zmienione oprocz grafiki no i rozgrywki. Kampanie sa super. Co do patrzenia na zegary to nikt nikomu nie zabrania. Kapitan o takie informacje pytal zaloge a nie biegal po okrecie i sprawdzal sam. No za wyjatkiem glebokosciomierza Co do realizmu no to sa duze zastrzezania. Jak dla mnie za latwe. Moze sie czepiam ale jest takie cos jak ustawienie realizmu. Nie po to na 100% zeby nic to nie dalo. Nowy albo "lajtowy" gracz niech ustawi sobie na 10% i tez bedzie zadowolony. Na chwile obecna w roku 41 mam zatopionych 1.420.000 ton. Nie dziwie sie ze gra ma skonczyc sie w 43. Do tego czasu wybije flote z calego swiata Niszczyciele nie stanowia duzego zagrozenia jesli jestem na peryskopowej. Peryskop ma 3 metry a on i tak obrzuci bombami wszystko oprocz mnie. Z okresem wojny to sie poprawia ale jak tak dalej pojdzie to dopiero pod koniec gry nie bedzie mnie gubil.
Jedna rzecz tylko mnie denerwuje. Praca moderow. Zamiast miec czas zeby skupic sie na umiodnieniu gry ciezko pracuja zeby poprawic blendy tworcow!!! Nie jest to wytlumaczenie ze gra jest otwarta na modyfikacje. Rownie dobrze mogliby sprzedac same pudelko a gre niech sobie gracze sami do niego zrobia. No chyba znowu sie czepiam. Jestem w trzecieju kampani, dostalem mozliwosc kupienia FAT I. Kupilem zabralem na patrol i zonk. Chyba ze ja do tego nie doszedlem. Celuje sie nia jak normalna torpeda ok. To chyba normalne. A jak zmienic zasieg, kierunek? Brak takiej mozliwosci? Porazka. Ta gra jeszcze bedzie dlugo patchowana. No chyba ze gracze sami sobie zrobia.
Imię: seba
Ulubiona Gra: SH5+ Wolves of Stell
Wiek: 49 Dołączył: 21 Sty 2010 Posty: 132 Skąd: Gdansk
#52 Wysłany: 3 Kwiecień 2010, 15:15
Mi sie wydaje jednak ze ta czesc rozni sie od poprzednich i to calkiem sporo. Przede wszystkim klimatem. Nareszcie na morzach cos sie dzieje. Tu cale klucze bombowcow, tam bitwa morska, naloty na konwoje czy ataki na porty. To tez bylo w 3 z GWX ale nie w takiej ilosci jak tu! Czy dobrze ze wyszla w wersji beta? Nie sadze. Powinna byc dopracowana do tego stopnia ze kazdy laik ktory nie ma zielonego pojecia o modowaniu i o tym forum mogl sobie po prostu pograc a nie na dzien dobry sie zniechecic. Moderzy nie sa od poprawiania bledow i zaniedban autorow. Ich praca powinna skupic sie na dodaniu miodu grze. Poklon w kierunku w/w GWX. Jesli natomiast maja naprawiac gre to niech UBI(co go juz chyba nikt nie lubi) rymlo mi sie za to im placi. Czy tak ciezko bylo wyciagnac wnioski czego oczekuja gracze biorac pod uwage poprzednie czesci? Chociazby 3 czesc i wspomniany GWX? W 4 dali chociaz szalupy ratunkowe. Czemu zabraklo ich w 5? Moze znowu marudze ale takie sa moje przemyslenia. Co do zabezpieczenia ja nic do niego nie mam. Raz czy dwa razy zerwalo polaczenie ale to nie jest tragedia. Ja gram dla przyjemnosi plywania u-boot`em a nie dla zaliczania misji. Nie przeszkadza mi ze w tle chodzi net.
Pozdrawiam.
Imię: seba
Ulubiona Gra: SH5+ Wolves of Stell
Wiek: 49 Dołączył: 21 Sty 2010 Posty: 132 Skąd: Gdansk
#53 Wysłany: 3 Kwiecień 2010, 20:09
ziemny napisał/a:
Maly minusik dla Ubi za ciecie kosztów i wydanie troszke spieprzonej wersji
Szacun dla UBI za odwage i jaja podczas tworzenia nowej wersji , sh5 imho jest przeznaczony dla fanów serii i moderów ( bo oni podleczą i podsuną pomysły za darmo ) . Sh5 mial byc nowym produktem a nie sh3 w lepszej grafie sh5 jest nowym produktem z zajebistym potencjałem , ale ze przyzwyczailismy sie do sh3 i snipe attacków oraz lubimy flejmowac na forach narzekamy razem z innymi bo w grupie razniej zamiast zastanowić się nad sensownością wielu rozwiązań jakie zaproponowało ubi .
Ponioslo Cie niesamowicie... W czym nowa wersja? Nowe tekstury? No dobra dodali wnetrze U-boot`a. Samo wnetrze zajelo mi by ok 4-5 tygodni. Zajmuje sie grafika 3d od kilku lat i moge Ci cos powiedziec na ten temat. Flaga piracka ze szklana czaszka to tez moja praca ale to tylko tak dla wiadomosci. Wracajac do tematu. Silnik generalnie ten sam. Pozmieniali troche grafike. Owszem jest ladna ale na pewno nie zajela im pol roku. Wiec co zrobili? Nie bylo czasu na sparwdzenie gry? No to tu sie musze z Toba zgodzic - byli odwazni jak ja wydawali.
Nie twierdze ze jest zla, ma potencjal ale zrobiona jest "po godzinach" - na odwal byle wziac kase. Ponizszy render to tez jest moja praca. Zajela mi 2 miesiace lacznie z 5 minutowa animacja. Wiec jestem w stanie okreslic w przyblizeniu ile czasu zajelo im przemodelowanie poprzednich czesci.
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#54 Wysłany: 3 Kwiecień 2010, 20:29
Niby racja, ale podczas produkcji Rumuni chwalili się dokładnością odtworzenia modeli okrętów, bazując na oryginałach z wizji lokalnej. Chwalili się też tym że byli w Vesikko (Finlandia) z tego mozna wnioskować o przygotowanych (!), możliwych dodatkach - bo nad patchami siedzi zapewne mała grupka osób.
Tak.. I będzie:
Kup dodatek, aby dalej patchować gre... To tak jakby patcha 1.4 do SH4 zrobili, jako bazę do dodatku:
Chcesz pograć na 100% realizmu? Kup dodatek!
Imię: Adam
Ulubiona Gra: Saints Row The Third, TES V Skyrim. Pomógł: 9 razy Wiek: 31 Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 781 Skąd: Gdańsk i W.A.R.D.C
#58 Wysłany: 3 Kwiecień 2010, 22:02
tak samo jak Silent Huntera 3? bo odnoszę wrażenie że rumunii pociągną SH5 do patcha 1.4 i to oleją albo zrobią zabawę ala U-Boat Mission który wprowadził patcha 1.5...
_________________ Uważam Edge'a za najlepszego Wrestlera w całym WWE Jedenastokrotny World Champion
1 Lipca 1992r. - 11 Kwietnia 2011r.
Zakończył karierę.
Właśnie czytałeś podpis człowieka piszącego bez sensu, powinieneś się wstydzić
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#59 Wysłany: 3 Kwiecień 2010, 22:20
Adiq napisał/a:
zrobią zabawę ala U-Boat Mission który wprowadził patcha 1.5...
Sorry misiek, ale tym światem rządzi pieniądz.
Niestety za społecznością symulatorów okrętów nad i podwodnych nie stoi żaden arabski szejk, który odkręciłby strumyk petrodolarów przeznaczonych na całkowite darmowe zapatchowanie gry. A patch w dodatku to wręcz doskonały pomysł... z punktu widzenia wydawcy, rzecz jasna.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum