Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Imię: PrZeMO
Ulubiona Gra: DW, SH2 vs DC, Imperium Galactica Pomógł: 21 razy Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2005 Posty: 2456 Skąd: SOSNOWIEC CITY / Warszawa
Brawo Pasterzu !
Tak po cichu to liczyłem np. na dwójkę z Jaworzna, albo ciebie Andrev
Inna nazwa tego urządzenia to Ignitron.
Maci filmik z pracy, wygląd niczym wprost z s-f, a nie zapominajmy że to
była pierwsza połowa XX wieku.
Taka ciekawostka, było w takim prostowniku około litra rtęci. A jeden litr rtęci to jakieś
13,5 kg a ustrojstwo było szklane
PS. No cóż to może Pasterz się zrewanżuje i zamieści jakieś zdjęcie urządzenia z zapytaniem "co to jest ?".
Ostatnio zmieniony przez PL_Marco 16 Czerwiec 2010, 22:20, w całości zmieniany 3 razy
Ah Pasterzu zagadka lotnicza, mogłem się spodziewać
Chyba (z tego co wiem) to taki dopalacz to raczej jest normalnie z silnikiem zintegrowany.
A to jest po prostu "coś" podczepione i widzę tam patent "na taśmę" nawet (taka niebieska),
ale to chyba nie nasi to zrobili, gdyż widze tam znaczki USAF.
Ostatnio zmieniony przez PL_Marco 17 Czerwiec 2010, 17:29, w całości zmieniany 2 razy
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#11 Wysłany: 17 Czerwiec 2010, 17:38
Hmmm... nigdy czegoś takiego nie widziałem przy naszych Su-17...
Ale rzeczywiście, nasze transportowe An-26 mogły mieć podwieszony dodatkowy silnik rakietowy, który przez jaki czas mógł zapewnić większą prędkość. Czy to to coś z tego rodzaju?
Imię: Paweł Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 294 Skąd: Rzeszów
#12 Wysłany: 17 Czerwiec 2010, 18:40
Cytat:
(...) taki dopalacz to raczej jest normalnie z silnikiem zintegrowany.
Punkt dla Marco. Zatem na pewno nie jest to dopalacz...
Cytat:
(...) nasze transportowe An-26 mogły mieć podwieszony dodatkowy silnik rakietowy, który przez jaki czas mógł zapewnić większą prędkość. Czy to to coś z tego rodzaju?
Nie. Jeżeli przyjrzysz się konstrukcji zawieszenia tego "czegoś" to szybko dojdziesz do wniosku, że jest ona zdecydowanie za słaba dla silnika rakietowego pracującego przy pełnym ciągu... Nasuwa się zatem pytanie, w jakim innym celu powieszono to "coś"?
Cytat:
widze tam znaczki USAF
2:0 dla Marco. To "coś" jest podwieszone do amerykańskiego B-52.
No to co? Gramy dalej? To może kilka wskazówek:
1. naklejki są kluczem do skucesu...
2. zdjęcie wykonano w lipcu 2009 r. i jak widać po taśmach izolacyjnych jest to wczesna "beta" tego urządzenia, pomimo, że podstawy teoretyczne jego funkcjonowania opracowano już w 1908 r.
_________________ Kiedy woda pędzi, by wypełnić próżnię, która kiedyś byłą wnętrzem okrętu podwodnego, iskierki życia gasną...
Ostatnio zmieniony przez PL_Pasterz 17 Czerwiec 2010, 19:01, w całości zmieniany 1 raz
X-51 jest pierwszym samolotem napędzanym silnikiem strumieniowym (tzw. ramjetem lub scramjetem), który w odróżnieniu od tradycyjnego silnika odrzutowego jest pozbawiony jakichkolwiek elementów ruchomych . Jego konstrukcja jest pozornie prosta: komora spalania z dyszą, wtryskiwacze paliwa i stabilizatory płomienia... Jak to działa?
Do dyfuzora wlotowego naddźwiękowego silnika strumieniowego wpada strumień powietrza o dużej prędkości (dlatego na filmie B-52 "rozpędza" niejako podwieszony silnik), w dyfuzorze ulega spowolnieniu, sprężeniu, a część jego energii kinetycznej zamienia się w ciepło, powodując wzrost temperatury. Następnie w komorze spalania dodawane jest paliwo, które spala się w strumieniu, powodując dalszy wzrost jego temperatury. W rozszerzającej się dyszy wylotowej, strumień rozpręża się, ochładza i ponownie przyśpiesza.
Atrakcyjną cechą silnika strumieniowego jest jego niewybredność pod względem paliwa: spala benzynę, naftę, alkohol, parafinę i inne. W miejscu komory spalania może znajdować się dowolny wymiennik ciepła - można skonstruować silnik strumieniowy z reaktorem jądrowym, a nawet silnik na koks.
I najlepsze na koniec: stosowanie takiego silnika pozwala teoretycznie (przy stanie współczesnych technologii materiałowych) na osiągnięcie prędkości odpowiadającej liczbie Macha ponad 20.
PS. Gregory, jako zwycięzcy, przysługuje ci prawo zadania kolejnej zagadki technologicznej
_________________ Kiedy woda pędzi, by wypełnić próżnię, która kiedyś byłą wnętrzem okrętu podwodnego, iskierki życia gasną...
Ostatnio zmieniony przez PL_Pasterz 17 Czerwiec 2010, 19:55, w całości zmieniany 1 raz
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#15 Wysłany: 17 Czerwiec 2010, 20:04
PL_Pasterz napisał/a:
PL_Andrev napisał/a:
(...) nasze transportowe An-26 mogły mieć podwieszony dodatkowy silnik rakietowy, który przez jaki czas mógł zapewnić większą prędkość. Czy to to coś z tego rodzaju?
Nie. Jeżeli przyjrzysz się konstrukcji zawieszenia tego "czegoś" to szybko dojdziesz do wniosku, że jest ona zdecydowanie za słaba dla silnika rakietowego pracującego przy pełnym ciągu... Nasuwa się zatem pytanie, w jakim innym celu powieszono to "coś"?
Pasterz - Andrev
1 : 0
Ostatnio zmieniony przez PL_Andrev 17 Czerwiec 2010, 20:04, w całości zmieniany 1 raz
Hmm jak na element "lotniczy" to wygląda na ciężki kawałek metalu.
A w lotnictwie dzieżki metal to tylko raczej bomby, a to ni w ząb materiał na takową
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum