Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Parę pytań - piszę w wątku SH4, ale dotyczą też SH3/SH5 z/bez modami.
Wybaczcie, jeśli o jakieś kretyństwa zapytam, wgryzam się na nowo po bardzo długiej przerwie w niuanse paru symulatorów na raz - więc ciężko czasem ułożyć wiedzę i zapamiętać co i jak...
1. Czy SH obsługuje "ekonomię paliwa"?
Tzn. przy odpowiedniej prędkości patrolowania zasięg działania OP jest największy, przy innej - zawsze gorszy. Czyli każdy typ okrętu powinien mieć gdzieś zapodaną tego typu "cruise speed". Można to gdzieś znaleźć/odczytać jeśli w SH ma to zastosowanie?
Dalej: o ile dobrze kojarzę stare informacje które gdzieś w łepetynie utkwiły - okręt podwodny może płynąć "tylko dieslami" albo "diesle/elektryczne/diesle+ładowanie" - oczywiście chodzi pływanie w wynurzeniu.
Czy to w którymś SH, lub modzie jest zaimplementowane? (żeby nie trzeba ręcznie przełączać trybu pływania - najlepiej, żeby dało się to ustawić jako "styl patrolowania").
W SH4 można płynąć na powierzchni i włączyć/wyłączyć ładowanie - tyle wiem. Wyłączenie ładowania, gdy akumulatory są 100% oszczędza paliwo - tak zrozumiałem... Ale żeby płynąć na elektrycznych - trzeba się zanurzyć. I wracając do ekonomii paliwa - czy takie pływanie z wykorzystaniem naprzemiennym diesli/akumulatorów - zwiększy zasięg ?
2. Podpływając do portu oznaczonego kotwicą - można uzupełnić zapasy, ale nie ma opcji np. zmiany zestawu torped. Czy tylko w bazie początkowej jest to dostępne? (jak to jest w SH3/5 ?)
3. Płynę w kampanii, mam jakąś misję do wykonania, ale wystrzelałem wszystkie torpedy. Czy po wysłaniu statusu dostanę rozkaz powrotu do bazy - czy należy samemu znaleźć port z kotwicą, uzupełnić się i wrócić w rejon nakazany rozkazem (bez dodatkowych poleceń)?
4. Może przegapiłem gdzieś w instrukcjach, ale podczas zapisywania jest taki ptaszek "zapisz powtórkę". Co on robi i kiedy jest dostępny? Bo jak do tej pory mam cały czas te opcje "wyszarzoną". (Dotyczy kampanii i SH4.)
5. Jak zrobić kilka kopii gry - z różnymi modami? (SH3/4) System pamięta przecież tylko jedną ścieżkę do gry i co będzie się działo jak np. skopiuje ręcznie cały katalog w inne miejsce - ale potem chciałbym dograć jakieś patche/dodatki.
6. Do instalacji modów potrzebny jest program JSGME. Trzeba go instalować do każdej wersji gry oddzielnie? I drugie pytanie: gdzież w opisie step-by-step wyczytałem, że po każdym aktywowaniu pojedynczego moda - należy zamknąć JSGME. Tak trzeba robić ZAWSZE - czy tylko w jakimś szczególnym wypadku?
7. Grając w SH4 mam dziwne efekty z poziomem dźwięków. Np. strzelam z działa, nic nie zmieniając odpalam kolejne pociski: odgłosy wystrzałów są raz ciche ("pfff") raz bardzo głośne (solidne "BUM!").
To samo z meldunkami załogi: przyciszony głos mówi cyfry 'depth-1-2-0' przy czym '2' jest znacznie głośniejsze, prawie krzyk. Spotkał się ktoś z podobnymi objawami?
Da się to jakoś załatać/poprawić/zmodować ?
(Win7/32 ultimate, SH4+1.4+UM+1.5)
8. Wskaźniki na dole: "paliwo/akum./sprężone/CO2". W zasadzie przełączanie się między nimi jest bez sensu - zajmują mało miejsca i mogłyby być widoczne wszystkie na raz - czy jest to może w którymś modzie zrobione? Dodatkowo: jak do tej pory nie zauważyłem nigdy spadku poziomu sprężonego powietrza - bug ? Podczas zmian głębokości powinno go ubywać na szasowanie - ale jakoś tego nie widać... Co do CO2 - to chyba dopiero w patchu 1.5 działa poprawnie, wcześniej zawsze pokazywał zero, ale wystarczyło przepłynąć pod wodą 1/4 pojemności akumulatorów - a po wynurzeniu był komunikat "100% CO2". Po płynięciu az do wyczerpania prądu - to samo, ale nikt jakoś nie umierał... Też bug?
9. Gdzie można znaleźć kompletną listę skrótów, albo inaczej: czy do każdej czynności 'klikanej' z ikonek menu są/można ustawić bądź dorobić skrót ? (SH4 / SH3)
10. ...
Nie, nie można przesadzać - i tak załadowałem tego posta do upojenia... ;D Jeszcze się okaże, że przeczytać nawet nie będzie się chciało - o odpowiadaniu nie wspominając. Pewnie niektóre rzeczy są powszechnie znane a inne gdzieś na Forum do wydłubania, ale może mimo to dobre ludzi doradzą... i nie szczelom w kolano.
ps. Jednak jeszcze o jedno _muszę_ dopytać: cz można zmienić domyślne ustawienia w kalkulatorze torpedowym? Żeby np. torpeda miała wybraną dużą szybkość, albo inną głębokość ataku?
_________________ Pozdro,
Cyg
Ostatnio zmieniony przez Cygnus 12 Czerwiec 2010, 16:34, w całości zmieniany 1 raz
A myślałem że Finek Ci odpowie wyczerpująco, ale widać chłopina ma sesję...
Wszystkie odpowiedzi dotyczą SH3 / SH4 / SH5.
Brak odpowiedzi = nie znam odpowiedzi.
1. Tak, możesz za każdym razem sprawdzić to w opcji "maksymalny zasięg" (w domyśle: przy obecnej prędkości). Ekonomiczna prędkość to zwykle prędkość najwolniejsza.
Jeśli chodzi o akumulatory to możesz tylko decydować czy ja ładować bądź nie. W żadnej wersji nie da się pływać na powierzchni na akumulatorach. Chociaż jeśli chodzi o SH5 to kto wie...
3. Musisz niestety samemu wrócić.
5. Kopiujesz cały katalog. Ustawiasz dwa odrębne skróty do gry i po kłopocie.
6. Tak, należy oddzielnie zainstalować dla każdej wersji. JSGME zapisuje się bezpośrednio z katalogu z grą. Więc skoro chcesz instalować kilka modów w kilka wersji gry...
Generalnie nie trzeba zamykać modów. Czasami jednak wyłączenie / włączenie aktywuje dodatkowe sub-mody, które przez zamknięciem JSGME są niewidoczne (klasyczny przykład: Warship mod 3.0 dla SH3).
8. Dla SH4 proponuję Trigger Maru, tam podczas jednego patrolu multi koledze się skończyło powietrze...
9. F1. Skrótów nie da się przerobić, chyba że grzebając w kodzie gry. Możliwe do zrobienia.
PS. Nie.
W razie kolejnych pytań zadawaj je proszę w dziale SH3.
Zwiększy to szansę na odpowiedzi.
#3 Wysłany: 18 Czerwiec 2010, 00:28 problem z torpedami - głębokość
Dzięki, And, chyba jednak przesadziłem z ilości pytań.
To ponudzę tutaj dalej, szkoda nowego wątku zakładać.
Gram sobie kampanię SH4+UBM+TMO1.9 (z patchem). Max realizmu minus kamera zewnętrzna (no niestety, MUSZE popatrzeć! ;-D, poza tym się uczę).
Rok 1941/42, flota azjatycka. Spotkałem mały konwój, dwa merchy i osłona - eskortowiec Shimashu (czy jakoś tak). Postanowiłem zdjąć osłonę - bo jest sam, a poza tym wolałbym zatopić merchy z działa, szkoda torped.
W książce identyfikacyjnej ten eskortowiec ma zanurzenie 2,9m, ustawiam torpedy (Mark 14) na minimalne zanurzenie, jakieś 1m - i pomimo, że trafiam idealnie (sprawdzam w widoku z kamery zewnętrznej) - to torpedy przechodzą dokładnie pod dnem - i pomimo zapalnika magnetycznego - nie wybuchają.
Ponawiałem atak kilkanaście razy - i to samo, eskortowiec jest nietykalny. Strzelałem pod kątem prostym do kadłuba, albo wzdłuż - nic z tego, torpeda zawsze przelatuje pod kadłubem.
(Stan morza jest spokojny, niewielkie falki na pewno nie mogą wpłynąć na bieg torpedy, strzelam z głębokości peryskopowej, odl. 2500m i mniej, noc, warunki idealne.)
Co radzicie? Tak jest "realizm" ustawiony w TMO ?
Czy coś robię źle i jest jakaś rada na taki problem?
Przyznam, że do tego zgrzytu grało się bardzo przyjemnie, poziom realizmu super, zwłaszcza ataki lotnicze są dopracowane w porównaniu z gołą grą. Ale żeby nie móc zatopić pojedynczego eskortowca, to już mi nie pasuje...
Help!
_________________ Pozdro,
Cyg
Ostatnio zmieniony przez Cygnus 18 Czerwiec 2010, 00:30, w całości zmieniany 2 razy
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#4 Wysłany: 18 Czerwiec 2010, 08:15
O ile mnie pamięć nie myli, to podobny wątek był chyba już poruszany...
Najprościej chyba będzie zalogować się na SUBSIM i zadać pytanie w wątku dot. TMO 1.9.
Przyczyn może być wiele: zaczynając od prozaicznych jak bug gry, błąd w modzie poprzez wadliwy zapalnik tej torpedy, zbyt szybki jej bieg czy samoczynne zejście torpedy na głębokość 3-3.5 metra.
Jeśli zdecydujesz się na pytanie przez SUBSIM (do czego zachęcam), to podaj rok, typ torpedy, szczegóły ataku (cel, prędkość i typ torpedy, rodzaj zapalnika, AoB).
No tak, masz racje: "wierność historyczna" w modzie jest irytująco rzetelna: problem ze zbyt głęboko płynącymi torpedami rozwiązano w sierpniu 42, zatem dopiero patrole od września 1942 roku będą to uwzględniać (a ja mam początek roku dopiero... )
[znalazłem w opisie TMO]
Trudno, zatopię te cywilne a eskortowiec bedzie mnie ganiał.
_________________ Pozdro,
Cyg
Ostatnio zmieniony przez Cygnus 19 Czerwiec 2010, 13:46, w całości zmieniany 1 raz
No tak, masz racje: "wierność historyczna" w modzie jest irytująco rzetelna: problem ze zbyt głęboko płynącymi torpedami rozwiązano w sierpniu 42, zatem dopiero patrole od września 1942 roku będą to uwzględniać (a ja mam początek roku dopiero... )
[znalazłem w opisie TMO]
Eh, SH3 z UTW też powoli rozgryzam, ale jest trudniejsze jakby, póki co nawet misja szkolna z atakiem na konwój kończy się przed czasem (czytaj: na dnie ) Na razie udało się odpalić w rozdziałce 1600x1200, teraz jeszcze bym pokombinował ze zmniejszeniem wskaźników, żeby mniej miejsca na mapie taktycznej zajmowały; i z ogólną jasnością, bo na moim obecnym LCD np. stopera użyć się nie da, nie widać nic. Tak więc powoli, powoli... i wyjdę do ludzi.
Witam wszystkich własnie zakupiłem SH4 +UBM i moje pytanie jak sie robi notatki na mapie ?W instrukcji jest o znacznikach to czaje słuzy do tego ołówek ale dalej jest opis ze mozna zmieniać nazwy znaczników i robić notatki do 54 znaków?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum