Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#1 Wysłany: 15 Lipiec 2010, 12:36 Multiple UIs for SH5 with TDC TheDarkWraith 3.9.3
Multiple UIs for SH5 with TDC TheDarkWraith
wersja 3.9.3
Lista nowości w stosunku do wersji 3.1.2:*
• Wersja 3.2.0:
- dodano opcję automatycznego wymierzenia AoB i prędkości celu przez podwójny pomiar odległości (identycznie jak w przypadku SH4). Pomiar działa z ograniczeniami: jeżeli odległość przepłynięta przez cel jest mniejsza niż 50m lub wyliczona prędkość wynosi poniżej 2kt, nawigator nie jest w stanie podać wyników pomiaru. Jeżeli odległość jest mniejsza niż 50m, wyliczona prędkość mniejsza niż 2kt a pomiar prowadzony przez min 9s, nawigator poda prędkość celu jako zero. Przy zmianie zalogowanego celu pomiar jest kasowany (NavigatorAssistAOBSpeedCalcs),
- jeżeli opcja wspomagania obliczeń przez nawigatora jest włączona (true), czas potrzebny do wyliczenia jest obliczony wg nowej funkcji (NavCalcTimeAOBSpeedBaseFromRangeMeasurements). Opcja ta wyznacza czas opóźnienia w oparciu o losowy generator, stąd pomiar AoB i prędkości podawany jest z losowym opóźnieniem,
- przy pomiarze prędkości celu metodą znaną z SH3 (znany AoB i zmiana kąta namiaru celu), czas wyliczony przez nawigatora podawany jest z losowym opóźnieniem (NavCalcTimeSpeedFromTimeMeasurements),
- pomiar prędkości metodą SH3 podaje obecnie wartość średnią z kilku pomiarów dla tego samego celu, przy wybraniu nowego celu stare dane są kasowane,
- dodano opcję głębokości chrap w opcjach menu głębokości okrętu, głębokość ta jest równa głębokości peryskopowej - 2.6m,
- zmieniono długości peryskopów, bojowy 5.3m, obserwacyjny 2.7m,
- spiralne wzmocnienie peryskopu (?) domyślnie widoczne w modzie,
- dodano opcję szerokości i wysokości minimapy na początku gry (TAIInitialWidth), (TAIInitialHeight),
- dalsza optymalizacja kodu gry,
- poprawiono błędy okna dialogowego XO TDC dla stylu SH3/SH4,
- dodano opcję teleportacji na mostek przy pełnym opuszczeniu peryskopu bojowego, opcja jest domyślnie wyłączona (false),
• Wersja 3.3.0:
- dodano RAOBF (wskaźniki na peryskop) skalibrowane dla obrazu 1.5x i 6x (przy innych wartościach opcje RAOBF należy skalibrować samodzielnie), RAOBF korzysta z dodatkowego pliku dds i oryginalnego pliku peryskopu i kamery,
- dodano 3 nowe opcje użytkownika dot. widoczności RAOBF dla peryskopów oraz UZO (AttackRAOBFEnabled, ObsRAOBFEnabled, UZORAOBFEnabled),
- dodano przyciski kontrolujące widoczność RAOBF na panelu torpedowym dla każdego trybu peryskopu/UZO,
Widok RAOBF wraz z widocznym wyłącznikiem widoczności RAOBF na panelu torpedowym.
• Wersja 3.3.1:
- zróżnicowano pliki RAOBF dla każdego peryskopu/UZO - obecnie każdy widok posiada swój własny plik RAOBF,
• Wersja 3.4.0:
- przy włączonej opcji asysty nawigatory w obliczaniu AoB (metoda a'la SH4) dodano opcję wyznaczania kursu celu oraz średniego kursu celu z kilku pomiarów,
- dodano opcję "przeciągalności" okna dialogowego (MessageBoxIsDraggable), jeśli opcja jest włączona (true) okno zlokalizowane jest w lewym górnym rogu i może być przemieszczane w dowolnym kierunku, uwaga - wiele opcji wymaga włączonego okna dialogowego do komunikacji z użytkownikiem,
- poprawiono błędy związane z brakiem możliwości skalowania okna dialogowego,
- dodano możliwość skalowania okna dialogowego przy użyciu myszy,
• Wersja 3.4.1:
- poprawiono błąd widoczności RAOBF podczas pracy na mapie nawigacyjnej,
- poprawiono błędy pracy przełączników pokryw wyrzutni torpedowych przy wyjściu do menu lub uruchamianiu nowej misji/kampanii,
• Wersja 3.5.0:
- poprawiono pracę przełączniki pokryw wyrzutni torpedowych podczas trybu mapy nawigacyjnej,
- poprawiono błąd pojawiania się komunikatu "out of sub" przy kombinacji komend peryskop -> mapa nawigacyjna -> klawisz ESC,
- zmieniono zachowanie się klawisza ESC, przy wielu zadaniach klawisz SHIFT+ESC zamyka kolejno wskazówki okno po oknie, następnie zadania gracza okno po oknie, a następnie minimalizuje minimapę do rozmiaru mapy TAI,
- wbudowano mod "Enhanced Recognition Manual" autorstwa Reapera7, mod został przebudowany w celu pełnej kompatybilności z modem podstawowym,
- dodano strzałki "następnej jednostki" i "poprzedniej jednostki" (nad okręgiem w górnym prawym rogu), opcja widoczna tyko w trybie kamery zewnętrznej i dotyczy wszystkich jednostek w zasięgu widoczności uboota,
Nowa książka rozpoznawcza - mod "Enhanced Recognition Manual" autorstwa Reapera7.
• Wersja 3.5.1:
- poprawiono błąd automatycznego odczytywania wysokości masztu zidentyfikowanego celu,
- poprawiono błąd widoczności czerwonych przycisków dla wskaźnika prędkości i AoB podczas startu gry,
• Wersja 3.6.0:
- dodano opcję kontrolującą widoczność nastawów TDC przy widocznym widoku RAOBF (HideTDCDialsWhenUsingRAOBF),
- dodano funkcję zapisującą pozycję niektórych okien i ich odtworzenie przy ponownym wczytaniu gry (oficerowie, ster trybu SH5, zegar, XO TDC, tablica, wiadomości, gramofon, radio, książka rozpoznawcza)
- dostosowano jasność wiadomości i dziennika do trybu nocnego,
• Wersja 3.7.0:
- poprawiono błąd znikania lini namiarów hydrofonu podczas korzystania ze stanowiska hydrofonu,
- dostosowano jasność wskaźników TDC i ich opisów do trybu nocnego,
• Wersja 3.8.0:
- dodano opcje konfiguracji wyświetlanych opcji na mapie TAI oraz na mapie nawigacyjnej,
- dodano opcję centrowania mapy TAI i nawigacyjnej na okręcie gracza, jednak z możliwością przeciągania na inny obszar (przy zwolnieniu klawisza myszy, mapa ponownie centruje się na okręcie gracza),
Opcja i parametry konfiguracji widoku mapy.
• Wersja 3.8.1:
- poprawiono błąd we współpracy modu z wbudowanym modem ERM (książki rozpoznawczej),
* wszelkie wartości występujące w nawiasach np. (RealisticOpenTubeTD) są możliwe do zmiany przez użytkownika, który może dopasować ustawienia modu do własnych, indywidualnych potrzeb. Zmian dokonuje się w pliku sterującym modu .py, w którym zapisane są wszelkie ustawienia jak np. tryb wyświetlania GUI, klawisze sterujące, ustawienia szczegółowych opcji. Wartość „włączony” oznaczana jest jako TRUE lub ENABLED, wyłączona jako FALSE lub DISABLED. Szczegóły na przykładowej instalacji i konfiguracji pokazane są w filmie instruktażowym poniżej.
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#2 Wysłany: 2 Sierpień 2010, 16:43
• Wersja 3.9.0:
- dodano opcje dostosowującą realizm mapy do własnych potrzeb,
- wprowadzono opcję określającą spadek kompresji czasu do określonego poziomu (TCxOnMessageBoxTextDesiredTCLevel) podczas komunikatów (TCxOnMessageBoxText),
- dodano nową ikonę do paska opcji (prawy górny róg) włączającą/wyłączającą minimalną TC (TCxOnMessageBoxText) podczas otrzymywania komunikatów,
- dodano listę opcji definiującą rodzaj komunikatów wymuszających spadek kompresji czasu,
- dodano opcję definiującą poziom kompresji przy którym następuje redukcja TC do zadanego poziomu przy konkretnej wiadomości (TCxOnMessageBoxTextDesiredTCLevel),
- dodano pomoc do opcji TAI/mapy nawigacyjnej
- dziennik pokładowy można obecnie przemieszczać po ekranie, a jego lokalizacja jest zapisywana do stanu gry,
- poprawiono linie w dzienniku pokładowym,
Ulepszony dziennik okrętowy:
Pomoce do opcji mapy (w prawym dolnym rogu):
• Wersja 3.9.1:
- poprawiono błąd wystepujący podczas przeciągnia okna tekstowego na inna pozycję,
- dodano losowe zachowanie się anteny DF (obroty, zatrzymania, pedkość rotacji),
• Wersja 3.9.2:
- poprawiono błąd oryginalnej książki rozpoznawczej polegający na niemożności jej zamknięcia w pewnych okolicznościach,
- zmieniono zakres podnoszenia/opuszczania anteny radiowej, antena obecnie podnosi się przy zanurzeniu okrętu na 9m i osiąga maksymalną wysokość przy zanurzeniu 10.5m,
- zmiana zasady pracy anteny DF, obecnie chowa się i wysuwa przy głębokości zanurzenia 10m,
• Wersja 3.9.3:
- dodano nowy mod, który zarządza 'widmami kontaktów', które pojawiają się przy określaniu punktu docelowego trasy (następnego waypointa),
- z uwagi na brak możłiwosci określenia rodzaju stosowanego hydrofonu dodano dodatkowy mod, uniemożliwiający korzystanie z hydrofonu powyżej głębokości ok. 9m,
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#3 Wysłany: 6 Sierpień 2010, 10:21
A więc wyszła już wersja 3.9.3 modu Multiple UI. Nie należy spodziewać się dalszych poprawek dot. bieżącej wersji modu.
Autor (TheDarkWright), oprócz prowadzonych równolegle kilku innych projektów, rozwija dalej wersje tego modu, obecnie zapowiedziana jest wersja 4.0.0.
Najważniejszą zapowiedzianą zmianą w stosunku do wcześniejszych wersji (i innych Silent Hunterów) jest możliwość samodzielnej(?) implementacji swoistych autoczynności, zbliżonych do "zanurzenia awaryjnego" (zanurzenie, maksymalna prędkość, wyrównanie okrętu na określonej głębokości) czy awaryjne manewry (zanurzenie, maksymalna prędkość, unik lub zwrot na zadaną burtę).
W wersji 4.0.0 ukaże się kilka(?) takich "składni", chwilowo jedyną zaprezentowaną jest "tryb poszukiwania" - podczas rejsu do punktu X okręt co jakiś czas samoczynnie zanurzy się na głębokość peryskopową, odpowiedni oficer dokona nasłuchu przestrzeni wokół okrętu, a w przypadku braku kontaktów okręt wynurzy się i będzie kontynuował kurs do miejsca docelowego.
W każdym razie, brzmi nieźle...
_______________
Temat zamykam, nowości wersji 4.0.0 będą przedstawione w osobnym temacie.
Moderator.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum