Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
#1 Wysłany: 29 Kwiecień 2010, 18:48 Pierwszy patrol Single Player 1:1 by Finek
Misja rozpoczęta dnia 20.04.2010
Realizm: 100% + lekki zestaw zmienianych modów
Czas gry: 1:1
Data: 19.09.1939
Przydział: 1 Flotylla
Baza: Kiel
U-Boot: U-33 VIIA
Z dziennika pokładowego U-33:
18.09.1939 - baza Marynarki w Kiel
"... rozpoczęto przejmowanie okrętu przez załogę, segregowanie zaopatrzenia oraz wydawanie ostatnich dyspozycji..."
19.09. 1939 - 1 dzień na morzu
9:00 - rozpoczęto przygotowania do wyjścia w morze. Stan osobowy – 5 oficerów, 16 podoficerów, 30 marynarzy oraz 1 fotoreporter.
9:27 - otrzymano rozkazy oraz wytyczne patrolu:
Zadanie: Zatopienie Brytyjskich Statków
Cel: Zachodnie podejście
Dystans do pokonania: około 2200 mil w jedną stronę.
10:45 – start silników. Prędkość 4 węzły.
12:00 - Pół naprzód. Prędkość 10 węzłów. Wchodzimy w Kanał Cesarza Wilhelma.
Zmiana Wachty
Warunki pogodowe: Częściowe zachmurzenie, stan morza 2.
Pozycja: Wejście do Kanału Cesarza Wilhelma w Kiel
Przepłynięto: 5 Mil morskich, z czego w zanurzeniu - 0
Prędkość: 10 węzłów.
Brak kontaktów z nieprzyjacielem
18:00 - Zmiana Wachty
Warunki pogodowe: Częściowe zachmurzenie, stan morza 2.
Pozycja: 54 stopnie 3' N 9 stopni 23' E, Kanał cesarza Wilhelma
Kurs 240 SE
Prędkość: 9 węzłów.
Przepłynięto: 51 Mil morskich, z czego w zanurzeniu - 0
Brak kontaktów z nieprzyjacielem
19:00 - zachód słońca. Drzewa utrudniają obserwację dokładnej godziny.
20:10 - Opuszczamy kanał cesarza Wilhelma.
21:25 - Wykonujemy zwrot na kurs 297 NWW. Następny zwrot planowany za 94 godziny w pobliżu wysp brytyjskich.
21:40 - Zauważono parowiec zmierzający do Kanału Cesarza Wilhelma.
21:54 - Zauważono kolejny eskortowiec.
22:40 - Statki na namiarze 290. Kierują się prawdopodobnie do Cuxhaven, którego światła widać z pokładu.
23:13 - Zauważono statek na namiarze 300. Kieruje się do Rzeszy.
23:45 - Zwiększamy prędkość do 12 węzłów.
0:00 - Zmiana Wachty
Warunki pogodowe: Częściowe zachmurzenie, stan morza 2.
Pozycja: 54 stopnie 10' N 8 stopni 40' E
Kurs: 297 NWW
Prędkość: 12 węzłów.
Przepłynięto: 57 Mil morskich, z czego w zanurzeniu - 0
Brak kontaktów z nieprzyjacielem
Podsumowanie dnia:
Przepłynięto: 113 Mil morskich, z czego w zanurzeniu - 0
Pozostało: 2082 Mil morskich
Szacowany czas podróży: 175 godzin ( prędkość 12 węzłów )
W którym zdjęciu? Bo każde zdjęcie na innym modzie praktycznie
[ Dodano: 1 Maj 2010, 22:57 ]
20.09. 1939 - 2 dzień na morzu
0:34 - Zauważono niemiecki parowiec kierujący się na Północny-Zachód
6:00 - Zmiana Wachty
Warunki pogodowe: Zachmurzenie częściowe, stan morza 2.
Pozycja: 54 stopnie 40' N 7 stopni 33' E
Przepłynięto: 105 Mil morskich, z czego w zanurzeniu - 0
Kurs: 297 NWW
Prędkość: 13 węzłów.
Brak kontaktów z nieprzyjacielem
6:17 - Wschód Słońca
12:00 - Zmiana Wachty
Warunki pogodowe: Zachmurzenia brak, stan morza 2.
Pozycja: 55 stopni 6' N 6 stopni 31' E
Przepłynięto: 89 Mil morskich, z czego w zanurzeniu - 0
Kurs: 297 NWW
Prędkość: 13 węzłów.
Brak kontaktów z nieprzyjacielem
17:50 - Zachód Słońca
18:00 - Zmiana Wachty
Warunki pogodowe: Zachmurzenia brak, stan morza 2.
Pozycja: 55 stopni 39' N 5 stopni 30' E
Przepłynięto: 74 Mile morskie, z czego w zanurzeniu - 0
Kurs: 297 NWW
Prędkość: 12 węzłów.
Brak kontaktów z nieprzyjacielem
0:00 - Zmiana Wachty
Warunki pogodowe: Zachmurzenie częściowe, stan morza 2.
Pozycja: 56 stopni 9' N 4 stopni 30' E
Przepłynięto: 66 Mil morskiech, z czego w zanurzeniu - 0
Kurs: 297 NWW
Prędkość: 12 węzłów.
Brak kontaktów z nieprzyjacielem
Podsumowanie dnia:
Przepłynięto: 334 Mile morskie, z czego w zanurzeniu - 0
Podsumowanie rejsu:
Przepłynięto: 447 Mil morskich, z czego w zanurzeniu - 0
Pozostało: 1748 Mil morskich
Szacowany czas podróży: 145 godzin ( prędkość 12 węzłów )
Warunki pogodowe: Zachmurzenie częściowe, stan morza 2.
Pozycja: 56 stopni 44' N 3 stopnie 26' E
Przepłynięto: 72 Mile morskich, z czego w zanurzeniu - 0
Kurs: 297 NWW
Prędkość: 12 węzłów.
Brak kontaktu z nieprzyjacielem
6:05 Próbne zanurzenie awaryjne. Czas zejścia na 70 metrów - 55 sekund.
6:10 Wynurzenie
12:00 - Zmiana Wachty
Warunki pogodowe: Zachmurzenie częściowe, stan morza 2.
Pozycja: 57 stopnie 12' N 2 stopnie 30' E
Przepłynięto: 70 Mil morskich, z czego w zanurzeniu - 0,5 mili
Kurs: 297 NWW
Prędkość: 12 węzłów.
Brak kontaktu z nieprzyjacielem
12:30 - Zmniejszamy prędkość do 10 węzłów.
17:55 - Zachód Słońca
18:00 - Zmiana Wachty
Warunki pogodowe: Zachmurzenie częściowe, stan morza 2.
Pozycja: 57 stopnie 39' N 1 stopień 40' E
Przepłynięto: 69 Mil morskich, z czego w zanurzeniu - 0 mil
Kurs: 297 NWW
Prędkość: 10 węzłów.
Brak kontaktu z nieprzyjacielem
0:00 - Zmiana Wachty
Warunki pogodowe: Zachmurzenie częściowe, stan morza 2.
Pozycja: 58 stopnie 2' N 0 stopni 53' E
Przepłynięto: 54 Mile morskie, z czego w zanurzeniu - 0 mil
Kurs: 297 NWW
Prędkość: 10 węzłów.
Brak kontaktu z nieprzyjacielem
Podsumowanie dnia:
Przepłynięto: 264 Mile morskie, z czego w zanurzeniu - 0,5 mili
Podsumowanie rejsu:
Przepłynięto: 711 Mil morskich, z czego w zanurzeniu - 0,5 mili
Pozostało: 1483 Mile morskich
Szacowany czas podróży: 148 godzin ( prędkość 10 węzłów )
NUDA! 2 dni w 1 post aż wstawiłem, aby coś się działo....
22.09. 1939 - 4 dzień na morzu
Zbliżamy się do Wysp Brytyjskich. Spodziewany kontakt z wrogiem w przeciągu najbliższych 24 godzin.
6:00 - Zmiana Wachty
Warunki pogodowe: Zachmurzenie częściowe, stan morza 5. Lekka mgła
Pozycja: 58 stopni 25' N 0 stopni 6' E
Przepłynięto: 51 Mil morskich, z czego w zanurzeniu - 0
Kurs: 297 NWW
Prędkość: 9 węzłów.
Brak kontaktu z nieprzyjacielem
6:15 - Wschód Słońca
12:00 - Zmiana Wachty
Warunki pogodowe: Mglisto, stan morza 5.
Pozycja: 58 stopni 50' N 0 stopni 39' W
Przepłynięto: 56 Mil morskich, z czego w zanurzeniu - 0
Kurs: 297 NWW
Prędkość: 9 węzłów.
Brak kontaktu z nieprzyjacielem
16:49 - Otrzymaliśmy informację o przybrzeżnym konwoju brytyjskim na wysokości Tyne. Jesteśmy jednak zbyt daleko, a cel płynie na południe.
Kontynuujemy próbę przejścia między Szetlandami, a Orkadami.
18:00 - Zmiana Wachty
Warunki pogodowe: Mglisto, stan morza 5.
Pozycja: 59 stopni 12' N 1 stopień 24' W
Przepłynięto: 55 Mil morskich, z czego w zanurzeniu - 0
Kurs: 297 NWW
Prędkość: 9 węzłów.
Brak kontaktu z nieprzyjacielem
18:05 - Zachód Słońca.
0:00 - Zmiana Wachty
Warunki pogodowe: Mglisto, stan morza 5.
Pozycja: 59 stopni 37' N 2 stopnie 9' W
Przepłynięto: 54 Mile morskie, z czego w zanurzeniu - 0 mil
Kurs: 297 NWW
Prędkość: 10 węzłów.
Brak kontaktu z nieprzyjacielem
Podsumowanie dnia:
Przepłynięto: 216 Mile morskie, z czego w zanurzeniu - 0 mil
Podsumowanie rejsu:
Przepłynięto: 927 Mil morskich, z czego w zanurzeniu - 0,5 mili
Pozostało: 1267 Mil morskich
Szacowany czas podróży: 127 godzin ( prędkość 10 węzłów )
23.09. 1939 - 5 dzień na morzu
1:15 - Zwrot na kurs 267 W.
6:00 - Zmiana Wachty
Warunki pogodowe: Zachmurzenie częściowe, stan morza 5. Lekka mgła
Pozycja: 59 stopni 41' N 3 stopnie W
Przepłynięto: 55 Mil morskich, z czego w zanurzeniu - 0
Kurs: 267 W
Prędkość: 9 węzłów.
Brak kontaktu z nieprzyjacielem
6:30 - Wschód Słońca.
12:00 - Zmiana Wachty
Warunki pogodowe: Zachmurzenie częściowe, stan morza 5. Lekka mgła
Pozycja: 59 stopni 39' N 3 stopnie 50' W
Przepłynięto: 54 Mile morskie, z czego w zanurzeniu - 0
Kurs: 267 W
Prędkość: 9 węzłów.
Brak kontaktu z nieprzyjacielem
13:32 - Próbne awaryjne zanurzenie.
13:34 - Zaczynamy nasłuchiwanie za pomocą hydrofonu. Brak kontaktów.
13:40 - Wynurzenie.
16:00 - Zanurzenie.
16:03 - Zaczynamy nasłuch za pomocą hydrofonu. Brak kontaktów.
16:10 -Wynurzenie.
18:00 - Zmiana Wachty
Warunki pogodowe: Zachmurzenie częściowe, stan morza 5. Lekka mgła
Pozycja: 59 stopni 38' N 4 stopnie 38' W
Przepłynięto: 58 Mil morskich, z czego w zanurzeniu - 1,5 mili
Kurs: 267 W
Prędkość: 9 węzłów.
Brak kontaktu z nieprzyjacielem
18:20 - Zachód Słońca
18:30 - Narada oficerska. Ze względu na małe zagęszczenie patroli Royal Navy zmieniamy trasę patrolu na leżącą bliżej Wysp Brytyjskich, skracając rejs o 128 mil
19:00 - Zwrot na namiar 248 WSW. Zanurzenie.
19:03 - Silniki stop. Zaczynamy nasług za pomocą hydrofonu. Brak kontaktów.
19:11 - Wynurzenie.
22:03 - Zanurzenie.
22:05 - Silniki stop. Znów brak kontaktów na hydrofonie.
0:00 - Zmiana Wachty
Warunki pogodowe: Zachmurzenie częściowe, stan morza 5. Lekka mgła
Pozycja: 59 stopnie 24' N 85 stopni 24' W
Kurs: 297 NWW
Prędkość: 9 węzłów.
Przepłynięto: 56 Mil morskich, z czego w zanurzeniu - 0,5 mili
Brak kontaktów z nieprzyjacielem
Podsumowanie dnia:
Przepłynięto: 223 Mile morskie, z czego w zanurzeniu - 2 mile
Podsumowanie rejsu:
Przepłynięto: 1150 Mil morskich, z czego w zanurzeniu - 2,5 mile
Pozostało: 902 Mile morskich
Szacowany czas podróży: 127 godzin ( prędkość 10 węzłów )
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#8 Wysłany: 11 Maj 2010, 17:47
AI trochę działa dziwnie - samoloty w 39-40 Cię w ogóle nie widzą, a jak grałem misję "Piedestal" to mnie za każdym razem ciężko poturbowały, bo upierałem się płynąć na powierzchni... i to na czystej wersji gry...
Ostatnio zmieniony przez PL_Andrev 11 Maj 2010, 17:47, w całości zmieniany 1 raz
Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 29 razy Wiek: 49 Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 4428 Skąd: Będzin
#10 Wysłany: 11 Maj 2010, 23:23
piękne screeny
_________________ "Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"
6:00 - Zmiana Wachty
Warunki pogodowe: Zachmurzenie częściowe, stan morza 5. Lekka mgła
Pozycja: 59 stopnie 24' N 5 stopni 24' W
Kurs: 267 W
Prędkość: 9 węzłów.
Przepłynięto: 56 Mil morskich, z czego w zanurzeniu - 0,5 mili
Brak kontaktów z nieprzyjacielem
6:30 - Wschód Słońca
8:37 - Kolejne ćwiczebne zanurzenie awaryjne.
8:40 - Sprawdzanie wydajności silników elektrycznych.
8:45 - Zatrzymanie silników, zaczynamy nasłuch za pomocą hydrofonów. Brak kontaktów.
8:52 - Wynurzenie.
12:00 - Zmiana Wachty
Warunki pogodowe: Zachmurzenie częściowe, stan morza 6-7. Mglisto
Pozycja: 58 stopni 50' N 7 stopni 2' W
Kurs: 2 NWW
Prędkość: 8 węzłów.
Przepłynięto: 54 Mile morskie, z czego w zanurzeniu - 1,5 mili
Brak kontaktów z nieprzyjacielem
stan morza 6-7, gęsta mgła
13:30 - Zanurzenie.
13:33 - Silniki stop. Zaczynamy nasłuch za pomocą hydrofonów. Brak kontaktów.
13:37 - Wynurzenie
17:05 - Zanurzenie
17:08 - Silniki stop. Zaczynamy nasłuch za pomocą hydrofonów. Brak kontaktów.
17:15 - Wynurzenie.
18:00 - Zmiana Wachty
Warunki pogodowe: Brak chmur, stan morza 6. Mglisto
Pozycja: 58 stopni 32 ' N 7 stopni 44' W
Kurs: 267 NWW
Prędkość: 8 węzłów.
Przepłynięto: 50 Mil morskich, z czego w zanurzeniu - 1,5 mili
Brak kontaktów z nieprzyjacielem
stan morza 6-7, gęsta mgła
19:00 - Zwrot na kurs 210 SSW
20:45 - zachód Słońca
0:00 - Zmiana Wachty
Warunki pogodowe: Zachmurzenie częściowe, stan morza 6. Lekka mgła
Pozycja: 57 stopni 50' N 8 stopni 15' W
Kurs: 210 SSW
Prędkość: 9 węzłów.
Przepłynięto: 60 Mil morskich, z czego w zanurzeniu - 0 mili
Brak kontaktów z nieprzyjacielem
Podsumowanie dnia:
Przepłynięto: 217 Mil morskich, z czego w zanurzeniu - 3,5 mili
Podsumowanie rejsu:
Przepłynięto: 1367 Mil morskich, z czego w zanurzeniu - 6 mil
Pozostało: 672 Mile morskich
Szacowany czas podróży: 74 godziny ( prędkość 9 węzłów )
25.09. 1939 - 7 dzień na morzu
6:00 - Zmiana Wachty
Warunki pogodowe: Zachmurzenie częściowe, stan morza 6. Lekka mgła
Pozycja: 57 stopni 5' N 8 stopni 44' W
Kurs: 210 SSW
Prędkość: 9 węzłów.
Przepłynięto: 52 Mile morskie, z czego w zanurzeniu - 0 mili
Brak kontaktów z nieprzyjacielem
7:40 - Zanurzenie
7:43 - Silniki stop. Zaczynamy nasłuch za pomocą hydrofonów. Brak kontaktów.
7:50 - Wynurzenie
8:15 - wschód Słońca
12:00 - Zmiana Wachty
Warunki pogodowe: Zachmurzenia brak, stan morza 7.
Pozycja: 56 stopni 26' N 9 stopni 8' W
Kurs: 210 SSW
Prędkość: 9 węzłów.
Przepłynięto: 50 Mil morskich, z czego w zanurzeniu - 0,5 mili
Brak kontaktów z nieprzyjacielem
18:00 - Zmiana Wachty
Warunki pogodowe: Zachmurzenia brak, stan morza 7.
Pozycja: 55 stopni 41' N 9 stopni 32' W
Kurs: 210 SSW
Prędkość: 9 węzłów.
Przepłynięto: 52 Mile morskie, z czego w zanurzeniu - 0
Brak kontaktów z nieprzyjacielem
20:50 - Zanurzenie.
20:52 - Silniki stop. Zaczynamy nasłuch za pomocą hydrofonów. Brak kontaktów.
21:20 - Zachód Słońca
0:00 - Zmiana Wachty
Warunki pogodowe: Zachmurzenia brak, stan morza 7.
Pozycja: 55 stopni 1' N 10 stopni 3' W
Kurs: 210 SSW
Prędkość: 9 węzłów.
Przepłynięto: 213 Mil morskich, z czego w zanurzeniu - 0
Brak kontaktów z nieprzyjacielem
Podsumowanie dnia:
Przepłynięto: Mil morskich, z czego w zanurzeniu - 0,5 mili
Podsumowanie rejsu:
Przepłynięto: 1580 Mil morskich, z czego w zanurzeniu - 6,5 mil
Pozostało: 449 Mil morskich
Szacowany czas podróży: 50 godziny ( prędkość 9 węzłów )
Dopisek Finka
Testy pogody trochę trwały. I w sumie patch 1.2 jakby naprawił... Nie wiem, czy dziwne skoki słońca nie były związane z niezapisywaniem pogody...
I mam dziwne podejrzenie, że gra nie zapisuje pobliskich, jeszcze nie wykrytych statków i po każdym loadzie zaczyna je rysować od nowa, daleko odemnie
A może to tylko wrażenie... Chyba zrobię po tym rejsie 1 rejs z kompresją i porównam wrażenia.
Nie zatopili, tylko coś mi nie pasuje w tej grze... Nie wiem co.... Coś nie teges.
Nie udało mi się ustalić, co jest.. Czy statki się resetują, czy co...
Po prostu gra nie chwyciła mnie za serce i nie wyrwała z rdzewienia... A może nawet przyspieszyła to rdzewienie?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum