Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#1 Wysłany: 8 Listopad 2010, 21:40 Losomator warunków pogodowych dla SH3?
Gracze skarżą się dość często na powtarzalności misji, a jednym z większych plusów misji dla Silent Hunter II / Destroyer Command były zmienne warunki pogodowe, gwarantujące mocną ich niepowtarzalności.
Mam pytanie, czy takiego prostego edytorka warunków pogodowych nie można by było zrobić dla SH3?
Jakby to według mnie by działało?
1) W losomatorze losuje się misja oraz warunki czasowo-pogodowe (godzina, zachmurzenie, opady, prędkość wiatru, mgła itp).
2) Host odpala malutki i szybciutki programik exe, który zmienia warunki misji na określone w losomatorze.
3) Host odpala SH3 i wczytuje poprawioną misję, a w czasie synchronizacji otrzymują ja pozostali gracze.
___________________________
Myśl mnie naszła po tym (temat SUBSIM:SH5):
...oraz po podejrzeniu struktury pliku misji dla SH3 (pliki .mis)...
Kod:
[Mission]
Title=Battle Of Narvik
MissionType=0
MissionDataType=0
Year=1940
Month=4
Day=13
Hour=12
Minute=25
Fog=0
FogRand=0
Clouds=0
CloudsRand=0
Precip=0
PrecipRand=0
WindHeading=0
WindSpeed=5.000000
WindRand=1
WeatherRndInterval=2
SeaType=0
Briefing=Wody norweskie, kwiecień 1940||ODPRAWA|Jako część operacji "Weserübung", inwazji na Norwegię, dostałeś zadanie ochrony sił lądujących w Narwiku.||10 kwietnia brytyjskie niszczyciele przedostały się w głąb fiordu. Kosztem utraty dwóch z nich zatopiły dwa nasze niszczyciele, udało im się również zniszczyć transportowce.||Teraz, osłaniani przez pancernik, nadchodzą ponownie.||CEL GŁÓWNY|Zatopić pancernik Warspite.
Ostatnio zmieniony przez PL_Andrev 8 Listopad 2010, 21:41, w całości zmieniany 1 raz
W SH II vs DC jest możliwość wybrania/zmienienia pogody i godziny
z menu które ma host przed startem misji. Co jest nieporównywalne prostsze
niż zmiana przed startem misji w edytorze/notatniku parametry.
Trzeba jeszcze nadmienić że czasem autor zastrzegał że godzina i pogoda
muszą pozostać niezmienne bo misja w innych niż autor planował warunkach
będzie niegrywalna.
Swoją drogą przecież był pomysł Finka i nawet otarło się to o ranking bodajże,
że było kilka wersji misji. To jest, ta sama misja w sztormie/przy pięknej pogodzie itp.
I host normalnie wybierał odpowiedni scenariusz. I takie rozwiązanie było by o niebo
lepsze niż kazać komuś przed startem misji edytować pogodę.
A na koniec, czy to jest nam potrzebne ?
Ile misji będzie dało się grać w różnych warunkach ?
Zaznaczam nie jestem na nie, ale to wymaga przemyślenia.
Jestem ciekaw co myślą inni...
PS. I to prawda pogoda i godzina mogą diametralnie zmienić obraz scenariusza.
Ostatnio zmieniony przez PL_Marco 8 Listopad 2010, 23:02, w całości zmieniany 2 razy
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#3 Wysłany: 9 Listopad 2010, 09:06
PL_Marco napisał/a:
W SH II vs DC jest możliwość wybrania/zmienienia pogody i godziny
z menu które ma host przed startem misji. Co jest nieporównywalne prostsze
niż zmiana przed startem misji w edytorze/notatniku parametry.
Dlatego też napisałem "programik exe" który do kilku sekund skróci czas ustalania nowych warunków pogodowych, eliminując tym samym możliwość popełnienia błędów...
To że w SH2/DC było to prostsze nie znaczy że nie może być proste także dla SH3 -> patrz generator raportów by Mungo.
PL_Marco napisał/a:
Trzeba jeszcze nadmienić że czasem autor zastrzegał że godzina i pogoda muszą pozostać niezmienne bo misja w innych niż autor planował warunkach
będzie niegrywalna.
Jeśli tak, to dlaczego taka zasada nie obowiązywała dla SH2/DC? Jeden z moich pierwszych patrolów był rozgrywany w warunkach noc+ciężka mgła i suby w żaden sposób nie mogły dopaść szybkiego konwoju. Jako jedyny zostałem zatopiony w wyniku zderzenia się z własnym lotniskowcem. Na moją uwagę o niegrywalność takiej misji dla subów dostałem odpowiedź że "raz suby mają lepiej a raz gorzej i o to w tym właśnie chodzi".
PL_Marco napisał/a:
Swoją drogą przecież był pomysł Finka i nawet otarło się to o ranking bodajże, że było kilka wersji misji. To jest, ta sama misja w sztormie/przy pięknej pogodzie itp.I host normalnie wybierał odpowiedni scenariusz. I takie rozwiązanie było by o niebo
lepsze niż kazać komuś przed startem misji edytować pogodę.
Kilka misji nie jest problemem, tylko problemem jest ich wybór.
A tutaj masz: dzień, noc, wschód, zachód (4), stan morza (0-10) wiem że jest więcej ale przy większym ciężko cokolwiek trafić, zachmurzenie (3), mgła (3), opady (3), i ewentualnie kierunek wiatru
Łącznie to daje minimum 360 kombinacji (bez opadów, które są tylko w przy dużych zachmurzeniu) dla jednej misji...
Ot, pomyślałem sobie tylko o takim miłym urozmaiceniu.
Rzeczywiście mod UTW nie nadaj się zbytnie do warunków nocnych (pozostaje jednak dzień, wschód i zachód) ale może wystarczyłoby delikatnie rozjaśnić noc?
Nawet bez nocy, opadów i kierunku wiatru masz już 270 kombinacji jednej misji...
Co do cytatu pierwszego, bo nie zrozumiałem albo ja Ciebie, lub Ty mnie.
Czyli co, program.exe sam zmieni warunki dla misji ? Czy tylko poda nowe warunki
i je trzeba już zmienić w pliku scenariusza ręcznie ?
Bo to jest kolosalna różnica, jak napisałem kazać komuś ręcznie zmieniać warunki przed misją.
No i jeśli tylko poda nowe warunki to po kiego komplikować jak to samo
(zmienne warunki pogodowe i godzinę) może podawać sam losomator !
Co do cytatu drugiego. Andrev właśnie tam obowiązywała taka zasada, poczytaj
opisy misji, dokładnie na samym końcu zawsze było:
A to że trafiłeś na takie warunki jak napisałeś iż nie było możliwości ataku to
po prostu nic jak błąd autora że nie przewidział takiego rozwoju spraw. Więc
proszę nie pisz że tam ta zasada nie obowiązywała, gdyż ona tam się narodziła.
I cytat trzeci. Andrev wiem, bo gdy Finek zrobił 10 podstawowych misji i zmodyfikował
warunki pogodowe i godzinne, to automatycznie liczba ich rosła do 40 (a to tylko podstawowa ilość kombinacji była.
I teraz zadać sobie należy pytanie (oczywiście po odpowiedzi na cytat pierwszy) czy stawiając hostowi
serwer, łatwiej przewijać i wybrać odpowiednią misje, czy edytować plik scenariusza ?
I na koniec, Andrev może po prostu popytaj ludzi czy chcą takie coś ? Może zrób
kilka misji w różnych warunkach dla testu ? Bo wiesz my tu tak rozmawiamy, a
skończy się ze nie będzie miał się kto podjąć tego zadania i ten temat będzie
jałowym gadaniem.
PS. A może wreszcie do ciężkiej cholery zajrzą tu sami gracze i opierdzielą albo
Andreva bo kombinuje, albo mnie bo się czepiam. Bo to w końcu z myślą
o graczach ta inicjatywa...
Ostatnio zmieniony przez PL_Marco 9 Listopad 2010, 11:46, w całości zmieniany 6 razy
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#5 Wysłany: 9 Listopad 2010, 13:36
Misja w oryginale:
Ładujemy graczy na serwer - host ma chwilę aby uruchomić magiczny programik:
Parę zmian w pliku (akurat robię to w pliku testowym, ale idea dotyczy programiku który ułatwia takie działanie).
Po odpaleniu gry i synchronizacji taki oto efekt:
Ostatnio zmieniony przez PL_Andrev 9 Listopad 2010, 13:37, w całości zmieniany 1 raz
Problem jest duży z 1 rzeczą.
Brak człowieka po drugiej stronie.
Konwój inaczej zachowuje się w każdej pogodzie. I o to ostatni pomysł się rozbił. Część misji okazywała się kiepska w innej pogodzie. Bo nagle DD, co sobie kiepsko radziły okazywały się rozpier***torami, itd.
Pomysł dobry, ale wykonanie może nastręczać kłopotów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum