POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD


Uwaga ! Uwaga ! W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen. Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego. Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika. Adres się nie zmienia. Dalej jest to

www.forum.polishseamen.pl

Zachęcamy wszystkich do ponownego zarejestrowania się u nas i do czynnego udziału w naszej społeczności.

Przepraszamy za problemy. Pozdrawiamy Administracja PolishSeamen.

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: PL_Cmd_Jacek
11 Listopad 2009, 21:13
Misje - parę pytań
Autor Wiadomość
PL_Cmd_Jacek 
Viceadmiral





Kraj:
poland

Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Wiek: 49
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 4428
Skąd: Będzin

 #1  Wysłany: 9 Październik 2009, 22:13   Misje - parę pytań

Mam parę pytań do misjonarzy:

1) W jaki sposób stworzyć statek o pustych ładowniach ?
2) W jaki sposób gra określa kolejność nadawania statkom w konwoju uprawnień lidera. Zauważyłem, że często zdarza się tak, że po zatopieniu lidera, przywództwo przechodzi na eskortowca i konwój zaczyna szaleć. Jak temu zapobiec?
3) Wersja wyposażenia, teoretycznie w trakcie tworzenia misji wybieram wersję okrętu, ale potem w trakcie gry zauważam, że wersja jest zgodna z datą w jakiej dzieje się misja. Czy zatem nie można w roku 1942, mieć statku z wyposażaniem z 1939 ?
4) Czy ktoś z was używał "triggers-a" innego niż "time" ?

z góry dzięki za pomoc
_________________
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"

Ostatnio zmieniony przez PL_Cmd_Jacek 9 Październik 2009, 22:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #2  Wysłany: 9 Październik 2009, 22:56   

Cytat:
1) W jaki sposób stworzyć statek o pustych ładowniach ?


Nie ma takiej opcji. Opcjonalnie wypchaj olejem, aby osiągnąć ten efekt.

Cytat:
2) W jaki sposób gra określa kolejność nadawania statkom w konwoju uprawnień lidera. Zauważyłem, że często zdarza się tak, że po zatopieniu lidera, przywództwo przechodzi na eskortowca i konwój zaczyna szaleć. Jak temu zapobiec?


Z tego co wiem, to chyba zależne od kolejności jednostek w konwoju w misji [otwórz notatnikiem i spójrz na kolejność jednostek 1,2,3,4 w grupie]... Ale nigdy nie przetestowane w praktyce.

Cytat:
3) Wersja wyposażenia, teoretycznie w trakcie tworzenia misji wybieram wersję okrętu, ale potem w trakcie gry zauważam, że wersja jest zgodna z datą w jakiej dzieje się misja. Czy zatem nie można w roku 1942, mieć statku z wyposażaniem z 1939 ?


Nie da się... Przynajmniej nigdy mi się nie udało.

Cytat:
4) Czy ktoś z was używał "triggers-a" innego niż "time" ?


W misjach Multi nie. Raz jak robiłem single player, eksperymentowałem z innymi... I doszedłem do wniosku, że czas wyzwalania niektórych triggerów i eventów jest zależny od dystansu... Ogólnie raczej używam tylko time i message... Aczkolwiek mogę ci opowiedzieć na Ventrillo o innych.
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_Cmd_Jacek 
Viceadmiral





Kraj:
poland

Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Wiek: 49
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 4428
Skąd: Będzin

 #3  Wysłany: 10 Październik 2009, 18:07   

PL_CMDR Blue R napisał/a:
Nie ma takiej opcji. Opcjonalnie wypchaj olejem, aby osiągnąć ten efekt.

No tak olej, ale czy to nie stwarza raczej efektu, że statek zapala się i wybucha szybko ? Z drugiej strony skąd się wzięła opinia o pustych statkach wkładanych przez misjonarzy ????
Cytat:
Z tego co wiem, to chyba zależne od kolejności jednostek w konwoju w misji [otwórz notatnikiem i spójrz na kolejność jednostek 1,2,3,4 w grupie]... Ale nigdy nie przetestowane w praktyce.

No i tego nie jestem pewien. Eskortę wstawiam na końcu, co potwierdzam po otwarciu notatnikiem misji. Z drugiej strony konwój, po zaatakowaniu zaczyna wariować. Zaś szczytem kłopotów jest, gdy eskortowce próbują mnie znaleźć, zaś frachtowce zatrzymują się i czekają, albo krążą w kółko.
Cytat:
Ogólnie raczej używam tylko time i message... Aczkolwiek mogę ci opowiedzieć na Ventrillo o innych.

Też używam time i message, rozumiem co oznaczają pozostałe, pytanie o trigger związany ze zniszczeniem jednostki, czy ktoś stosował go w swoich misjach ? Na singlu działa na pewno (sprawdzałem) a na multi ?

I jeszcze jedno, czy normalnym jest zachowanie się lotniskowca eskortowego, który jest częścią konwoju (wewnątrz), że robi robi zwrot o 180 st. ? Czy wynika to z tego, że próbuje ustawić się pod wiatr by samoloty wystartowały i czy ma to znaczenie w SH3 ?
_________________
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"

 
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #4  Wysłany: 10 Październik 2009, 20:05   

PL_Cmd_Jacek napisał/a:
PL_CMDR Blue R napisał/a:
Nie ma takiej opcji. Opcjonalnie wypchaj olejem, aby osiągnąć ten efekt.

No tak olej, ale czy to nie stwarza raczej efektu, że statek zapala się i wybucha szybko ? Z drugiej strony skąd się wzięła opinia o pustych statkach wkładanych przez misjonarzy ????



Wewnętrzny ładunek nosi 3 nazwy:

Paliwo, Frach, Amunicja

Dla porównania:

T3 wypełniony paliwem - zejdzie po 4 torpedzie
T3 wypełniony frachtem - jak nie złamiesz mu stępki, to 2-3 torpedy
T3 wypełniony amunicją - zejdzie po 1 torpedzie

Ładunek NA i POD pokładem współdziałają ze sobą. Olej na pokładzie i paliwo we wnętrzu to tak naprawdę mieszanka zwiększająca wytrzymałość jednostek. Stąd ten mit. Po prostu "pusty statek", to mieszanka olej na pokładzie/paliwo w środku.

W sumie to ładunek ma niewiele wspólnego z prawdą, bo to tylko wpływa na wytrzymałość (jak zauważyłem)

Cytat:

Czy wynika to z tego, że próbuje ustawić się pod wiatr by samoloty wystartowały i czy ma to znaczenie w SH3 ?


Nie. Wypuszczanie samolotów odbywać się będzie i przy kadłubie prawie całym zalanym wodą, aż do zniszczenia jednostki. To 2 zupełnie inne rzeczy.


Co do Triggerów... Kiedyś testowałem na zniszczenie jednostki, ale czasami to nie działało... Albo to nie działał wyzwalacz, choć trigger działał... W sumie należałoby to sprawdzić.
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_Cmd_Jacek 
Viceadmiral





Kraj:
poland

Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Wiek: 49
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 4428
Skąd: Będzin

 #5  Wysłany: 10 Październik 2009, 20:32   

Wielkie dzięki, sporo mi się wyjaśniło.
_________________
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"

 
 
     
majama 
Leutnant zur See




Kraj:
poland

Imię: Marek
Ulubiona Gra: życie
Wiek: 53
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 490
Skąd: Szczecin

 #6  Wysłany: 8 Listopad 2010, 16:27   

Dorzuce pytanie, jak zrobic na mapie w misjii opisy i punkty orientacyjne, widzialem takie w czyjejs misji na multiplayer.

Kto testował wytrzymalosc gry n aliczbe statków? interesuje mnie przy jakiej liczbie w konwoju gra nie daje juz rady i jak bardzo zróznicowanie typów statków wpływa na to. Przypuszczam ze duzo wiecje pociagnie identycznych typow niz gdy wstawimy wiele typow.
 
 
     
PL_Cmd_Jacek 
Viceadmiral





Kraj:
poland

Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Wiek: 49
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 4428
Skąd: Będzin

 #7  Wysłany: 8 Listopad 2010, 18:49   

majama napisał/a:
Dorzuce pytanie, jak zrobic na mapie w misjii opisy i punkty orientacyjne, widzialem takie w czyjejs misji na multiplayer.


To nic innego jak bazy marynarki wojennej, których nazwa to właśnie opis (pomysł przekazany mi dawno temu przez Finka):




Cytat:
Kto testował wytrzymalosc gry n aliczbe statków? interesuje mnie przy jakiej liczbie w konwoju gra nie daje juz rady i jak bardzo zróznicowanie typów statków wpływa na to. Przypuszczam ze duzo wiecje pociagnie identycznych typow niz gdy wstawimy wiele typow.


Nigdy tego nie sprawdzałem. Ale mój największy konwój liczył ponad 60 statków.
_________________
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"

 
 
     
majama 
Leutnant zur See




Kraj:
poland

Imię: Marek
Ulubiona Gra: życie
Wiek: 53
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 490
Skąd: Szczecin

 #8  Wysłany: 8 Listopad 2010, 19:12   

Dzieki, te obiekty ladowe nie wygeneruja jakichs dodatkowych skutkow w postaci obecnosci lotnictwa itp?
Co do ilosci graczy ja tez tak mysle ze granica plynnosci w grach multiplayer to jakieś 50 celów, powyzej rozlacza graczy przy wczytywaniu misji albo przy innych czynnosciach. Chyba najlepiej jakby host w takich grach sam nie gral tylko zatopil okret i niech mu nic nie obciaza.

[ Dodano: 8 Listopad 2010, 22:02 ]
dorzucilem baze na mape jako drogowskaz ale nie widac jej w grze, cos innego musialo byc
 
 
     
PL_Cmd_Jacek 
Viceadmiral





Kraj:
poland

Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Wiek: 49
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 4428
Skąd: Będzin

 #9  Wysłany: 9 Listopad 2010, 13:01   

majama napisał/a:
Dzieki, te obiekty ladowe nie wygeneruja jakichs dodatkowych skutkow w postaci obecnosci lotnictwa itp?
Co do ilosci graczy ja tez tak mysle ze granica plynnosci w grach multiplayer to jakieś 50 celów, powyzej rozlacza graczy przy wczytywaniu misji albo przy innych czynnosciach. Chyba najlepiej jakby host w takich grach sam nie gral tylko zatopil okret i niech mu nic nie obciaza.

[ Dodano: 8 Listopad 2010, 22:02 ]
dorzucilem baze na mape jako drogowskaz ale nie widac jej w grze, cos innego musialo byc


Z tego co zauważyłem, baza marynarki wojennej nie dodaje żadnych ekstra jednostek. Nie wiem dlaczego nie pojawiła Ci się w grze. Sprawdź Entry date oraz Exit date, dodatkowa dodaj chociaż jeden waypoint i prędkość zero. U mnie zawsze działało. Aby wskazówki nie były zbyt dokładne, dodaję lekką losowość ich pozycji.
_________________
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"

 
 
     
PL_tes 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Marcin
Wiek: 43
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 1878
Skąd: Gdańsk/Coventry

 #10  Wysłany: 9 Listopad 2010, 22:35   

majama napisał/a:

Kto testował wytrzymalosc gry n aliczbe statków? interesuje mnie przy jakiej liczbie w konwoju gra nie daje juz rady i jak bardzo zróznicowanie typów statków wpływa na to.


Statki, statkami, ale nalepszy test na stabilnosc to nalot duzej formacji bombowej. :lol
To co zauwazylem przy ogromnych konwojach, eskorta potrafi sie czasem pogubic, tj.pojedyncze eskortowce plyna Bog wie gdzie.
_________________
Audentes fortuna iuvat (Wergiliusz)
Ostatnio zmieniony przez PL_tes 9 Listopad 2010, 22:38, w całości zmieniany 3 razy  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: MISJE
PL_U-96 Wykaz patroli 1 28 Lipiec 2008, 19:39
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów Ogłoszenie: Misje - opis - załoga - godzina
Ważna sprawa dla graczy!
PL_Marco Ogólnie o Silent Hunter III 24 15 Grudzień 2011, 20:09
PL_Cmd_Jacek
Brak nowych postów Przyklejony: Misje
PL_Marco Wykaz patroli 1 11 Kwiecień 2009, 13:13
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów SH4 parę pytań
arturp2 Pytania i odpowiedzi 16 30 Grudzień 2007, 23:53
arturp2
Brak nowych postów Parę pytań początkujacego...
prędkości, zaopatrzenie, rozkazy, powtórka, kopie gry, dźwięk, wskaźniki, skróty
Cygnus Pytania i odpowiedzi 9 11 Sierpień 2010, 16:01
woyteka
Brak nowych postów Parę pytań majtka.
Odnośnie pierwszej misji Amerykanó i paru pytań ogólnych,
Wrobel Pytania i odpowiedzi 17 9 Czerwiec 2013, 18:45
navajo88
Brak nowych postów O łączności pytań parę
PL_CMDR Blue R Dział ogólny do rozmów na temat DW 4 7 Październik 2015, 15:44
PL_CMDR Blue R


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group