Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
#1 Wysłany: 26 Grudzień 2010, 17:13 RANKING Silent Hunter IV
Co powiecie na rozpoczęcie rankingu Silent Hunter IV v1.5?
O to moje pomysły w punktach:
1) Ranking zaczyna się 7 stycznia i kończy z początkiem wakacji.
2) Pakiet misji ten sam jak w poprzednim rankingu, umieszczony w losomatorze.
3) Miejsce w rankingu wynika z ilości zatopionego tonażu - w przypadku KIA tonaż jest zerowany.
* Można by było dorzucić AI eskorty na przykład z pracy PL_Pasterz'a bez ulepszeń graficznych żeby była pewność, że gra się nie wysypie.
Jestem jak najbardziej za!
Stabilność serwerów UBI jest już potwierdzona. Kilka rozegranych ostatnio patroli potwierdziło, że problemy ze stabilnością zostały rozwiązane, więc nie ma technicznych przeciwskazań. Myślę, że znajdzie się kilku a może nawet kilkunastu chętnych do rywalizacji
_________________ Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
Dział downland wygląda dla mnie jak przechwycona i nierozszyfrowana wiadomość enigmy o.O
Mógłbym się dowiedzieć, jak ten plik się nazywa? Albo o link poprosić? <prosi>
_________________ Ave, Caesar, morituri te salutant
Ranking powinniśmy grać na SH4+U-Boat Missions+TMO - wersja TMO do wyboru. Ostatni ranking rozgrywany był na TMO 1.63 oraz na pakiecie misji Polishseamen Pack 1.1. Te wszystkie pliki są do pobrania w dziale download.
Oczywiście, jak już wyklarujemy temat rankingu pojawi się oficjalny mail z info co, gdzie, jak i dlaczego
Niestety u mnie do końca tego roku trochę kiepsko z czasem, ale od stycznia będzie już z tym znacznie lepiej.
_________________ Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
Imię: Władysław Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2010 Posty: 252 Skąd: Warszawa
#10 Wysłany: 30 Grudzień 2010, 08:22
Jakie są ustawienia w misjach rankingu SH4 (czy takie jak w SH3)?
Jeżeli gracie na 100% realu to czy jest możliwość oddania w SH4 strzału "z ręki"?
Nie wyobrażam sobie bowiem w dynamicznych momentach przeprowadzenia procedury celowania poprzez kalkulator.
No i tutaj Wilku możesz mieć problem...
Gramy na 100% realizmu, jednak to są amerykańskie suby, amerykański sprzęt namiarowy i amerykańskie realia. O ile iestnieją metody na oddanie strzału "z ręki" to ich opanowanie przez weteranów niemieckich U-Bootów może na początku sprawiać problemy. Z doświadczenia wiem, że niektórzy kapitanowie są zniechęceni właśnie zupełnie odmienną charakterystyką techniczną ataków torpedowych na amerykańskich okrętach podwodnych.
_________________ Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
Imię: Władysław Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2010 Posty: 252 Skąd: Warszawa
#12 Wysłany: 30 Grudzień 2010, 08:57
Jeżeli możesz to opisz mi znane metody na oddanie strzału "z ręki" w SH4 to je wypróbuje. Bez opanowania tego typu ataku nie podejmuję się pływania rankingu SH4.
Imię: Janek Pomógł: 4 razy Wiek: 50 Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 318 Skąd: Cieszyn
#13 Wysłany: 30 Grudzień 2010, 10:58
PL_w_wilk napisał/a:
Jeżeli gracie na 100% realu to czy jest możliwość oddania w SH4 strzału "z ręki"?
Nie wyobrażam sobie bowiem w dynamicznych momentach przeprowadzenia procedury celowania poprzez kalkulator.
Moża strzelać " z ręki " . Kłopot stanowi fakt ,że kalkulator nie zbiera danych z peryskopu . Trzeba manewrowac całym okrętem i ręcznie wprowadzać kąt odchylenia biegu torpedy . Napweno jest o wiele trudniej niż w SH3 , ale przecież w_wilk lubi jak jest trudno .Prawda? A strzały z wykorzystaniem kalkulatora też są obarczone wiekszym błędem , niż w SH3 . Ale widziałem na własne oczy ,że da się trafić . Wszystko jest kwestią praktyki , wszak "trening czyni mistrza "
_________________ " Jeśli słyszę bzykanie ,to znaczy ,że ktoś bzyka,a jedyny powód bzykania jaki ja znam to taki ,że jest się pszczołą"
Imię: Władysław Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2010 Posty: 252 Skąd: Warszawa
#14 Wysłany: 30 Grudzień 2010, 11:52
Dzięki o takiej metodzie nie pomyślałem. Problemem może być tylko to że przy widoku z peryskopu wprowadzanie kąta odchylenia biegu torpedy będzie obarczone większym błędem i spowolni odpalanie. Metodę przeznaczam do testów.
Imię: Łukasz Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2010 Posty: 129 Skąd: Uraz, blisko Wrocławia
#16 Wysłany: 30 Grudzień 2010, 16:32
Cytat:
Ranking powinniśmy grać na SH4+U-Boat Missions+TMO - wersja TMO do wyboru. Ostatni ranking rozgrywany był na TMO 1.63 oraz na pakiecie misji Polishseamen Pack 1.1. Te wszystkie pliki są do pobrania w dziale download
Ja chętnie bym próbował swoich sił na TMO 2.0. Myślę, że nie byłoby problemów technicznych. W tym celu zrobimy przed rozpoczęciem rankingu małą ankietę - zobaczymy jaka jest demokratyczna większość głosów
Ja osobiście chciałbym pograć w rankingowych grach na TMO 2.0 z wuykorzystaniem modyfikacji Profesora Pasterza. Pierwszy test wypadł znakomicie
Zaraz po Nowym Roku będę miał więcej czasu więc myślę, że razem z Matrosem uda nam się wszystko ustalić i w miarę szybko dogramy temat nowego rankingu.
I dopiszę tak - WRESZCIE!
_________________ Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
Imię: Władysław Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2010 Posty: 252 Skąd: Warszawa
#18 Wysłany: 31 Grudzień 2010, 08:32
Zaintalowałem mody z linku głównego TMO i OM i testuję misje z rankingu.
Mam problem bo nie działa mi kąt odchylenia biegu torpedy.
Ustawiam sobie parametry hipotetycznego celu do strzału z ręki i mogę strzelać ale kręcenie pokrętłem kąta odchylenia biegu torpedy nic nie daje.
Druga sprawa to dziwnie wysoka sprawność eskorty która na chwilę obecną wydaje mi się nierealistyczna. W stosunku do SH3 bardzo duża różnica. Zrobiłem patrol u-bootem na wersji bez TMO z atakiem na amerykańką grupę bojową i tam tego nie zauważyłem. Czy TMO tak zmienia wykrywalność eskorty?
Tak, TMO znacznie "poprawia" sprawność eskorty. W szczególności ma duży wpływ na szybkość wykrycia i precyzję ataku bombami głębinowymi. TMO 2.0 wnosi dodatkowo zauważalną poprawę koordynacji ataku kilku okrętów nawodnych. Także tutaj wyzwaniem staje się ciche podejście konwoju a jeszcze większym przeżycie po ataku
Co do strzelania z ręki - to jest kłopotliwy temat. Ja osobiście nie używam tej metody i wolę po prostu uciekać z podwiniętym ogonem bądź dłużej wyczekiwać w celu zajęcia dogodnej pozycji do strzału. Atakowanie amerykańskimi subami wymagaa zmiany taktyki wyćwiczonej podczas ataków U-Bootem
Odchylenie musisz niejako wyczuć. Proponuję ustawić okręt nieruchomo, żyro na 0, peryskop na 0 i wtedy oddać strzał płytką torpedą - po ustawieniu odchylenia biegu o 5 stopni zauważysz "na żywo" jak reaguje mechanika torpedy obserwując jej tor wodny.
_________________ Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
Jeśli chodzi o problem z TMO 2.0 to dorzucę jeszcze coś od siebie. Spędziłem godzinę na głębokości 450 stóp i nic się nie stało. Przed instalacją moda zgniatało mnie na, hmm... 400 stopach? Mam wrażenie, że będą problemy z tym modem.
_________________ Ave, Caesar, morituri te salutant
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum