POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD


Uwaga ! Uwaga ! W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen. Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego. Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika. Adres się nie zmienia. Dalej jest to

www.forum.polishseamen.pl

Zachęcamy wszystkich do ponownego zarejestrowania się u nas i do czynnego udziału w naszej społeczności.

Przepraszamy za problemy. Pozdrawiamy Administracja PolishSeamen.

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Mod Real Navigation
Autor Wiadomość
marek238 
Bootsmann




Kraj:
poland

Imię: marek238
Wiek: 49
Dołączył: 11 Wrz 2005
Posty: 73
Skąd: Siedlce

 #1  Wysłany: 7 Styczeń 2011, 17:46   Mod Real Navigation

Czy ktoś może mi powiedzieć tak z grubsza o co chodzi w tym modzie?
_________________

 
     
PL_Cmd_Jacek 
Viceadmiral





Kraj:
poland

Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 29 razy
Wiek: 49
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 4428
Skąd: Będzin

 #2  Wysłany: 7 Styczeń 2011, 17:59   

Mod wyłącza narzędzie wytaczania kursu. Dodatkowo usuwa z mapy nawigacyjnej informację o aktualnej pozycji uboota. W zamian za to dostajemy do ręki sekstant, by samemu określić pozycję lub też każemu naszemu nawigatorowi wykonać pomiary (oczywiście są one obarczone pewnym błędem).

Nawigator oblicza pozycję zliczając kurs, czas i prędkość - pozycja względna ostatniego punktu lub wyznacza pozycję bezwzględną na podstawie obserwacji gwiazd lub słońca (musi być odpowiednia pogoda)

Nadajesz kurs, prędkość, musisz się zastanowić, gdzie Twój okręt znajdzie się po parunastu godzinach patrolu. Otrzymując informację o konwoju lub statku w pobliżu, nigdy nie masz pewności jak tak naprawdę jesteś daleko od celu. Od razu przypomina mi się czytana przez mnie obecnie książka "Śmiejąca się krowa", gdzie właśnie kapitan opisuje takie dylematy, przy projektowaniu ataku na konwój.

Osobiście gram na tym modzie i bardzo go sobie chwalę.
_________________
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"

 
 
     
Hoth 
Stabsbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Elek
Pomógł: 2 razy
Wiek: 70
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 101
Skąd: Warszawa

 #3  Wysłany: 7 Styczeń 2011, 19:28   

Witam

To i ja dodam trochę od siebie.

Mod Real Navigation wprowadza do SH5 warunki realnej nawigacji, jaka była możliwa w tamtym okresie.
Z uwagi, że w latach czterdziestych ubiegłego wieku nie było satelitów i systemu GPS stosowano inne techniki, aby określić swoją pozycję na morzu i dopłynąć z punktu A do punktu B.

Nie będą robił tu wykładu z nawigacji, ale tak na szybko. Wyznaczenie swojej pozycji na morzu w owym czasie można było dokonać na kilka sposobów.

1. Pozycja zliczona – Znając swoją pozycję (np. nanosząc na mapę pozycje w główkach portu) wyznaczamy kurs, jakim płyniemy np. 270. Znając swoją prędkość np. 4 węzły po czterech godzinach odkładamy na kursie 16 Mm (4wX4h=16Mm) i mamy swoją pozycje zliczoną. Pozycja taka jest obarczona pewnym błędem i czym dłużej płyniemy tym ten błąd może być coraz większy i pozycja, jaką nanosimy na mapę może różnić się od pozycji rzeczywistej o wiele mil.
2. Pozycja obserwowana – bardzo precyzyjne określenie pozycji (często stosowane na podejściu do brzegu, aby potwierdzić swoją zliczoną) polegające na namiarach dokonanych na obiekty brzegowe np. latarnie morskie. Jest kilka sposobów brania namiarów np. jednoczesne namiary na dwa obiekty.
3. Pozycja astronomiczna – precyzyjne określenie swojej pozycji, gdy jesteśmy na pełnym morzu i nie widzimy brzegów. Polega ona na pomiarze kąta pionowego na ciała niebieskie i za pomocą tablic nawigacyjnych precyzyjne określenie pozycji.
4 Pozycja radionawigacyjna – pozycja obliczona na podstawie namiarów na radiolatarnie. Niemcy w 1940 dysponowali systemem radionawigacji opartym na kilku radiolatarniach system ten nosił nazwę Elektra – Sonne.

Mod Real Navigation wprowadza do SH5 system obliczania pozycji za pomocą nawigacji zliczeniowej i astronomicznej. Nie wiem, jakimi błędami obarczona jest nawigacja zliczeniowa, ale nie podejrzewam, aby program miał możliwość określenia błędu kursu z uwagi na deklinację (błąd kompasu spowodowany tym, że biegun magnetyczny nie pokrywa się z biegunem geograficznym), dewiacją (błąd kompasu spowodowany polem magnetycznym okrętu), dryfem (błąd spowodowany dryfowaniem okrętu z powodu wiatru) i znosem (błąd spowodowany prądami morskimi). Wartość błędu pozycji określona w modzie, jest stałą wartością matematyczna wyrażoną w procentach.

Pozdrawiam

Ps. Obecnie nawigacja prowadzona jest na podstawie nawigacji satelitarnej, mapy papierowe niestety są już prawie nie stosowane. Nawigację prowadzi się przy pomocy komputera na ekranie monitora, wyznaczając waypointy (tak jak w SH5 bez Real Navigation) a mając autopilota można iść na piwo. Programy nawigacyjne mają wprowadzoną siatkę geograficzną z naniesioną linią brzegową i wszystkimi obiektami nawigacyjnymi (latarnie, boje pławy całą infrastrukturę brzegową) dodatkowo system ten nie tylko pokazuje pozycje naszą, ale również wyświetla pozycję, kurs i prędkość innych statków wyposażonych w ten system (jest to już w tej chwili standardem). Co ciekawe mając dostęp do tego systemu armator siedząc sobie daleko na lądzie może śledzić położenie swoich (i konkurencji) statków.
 
     
elgyd 
Bootsmann




Kraj:
poland

Imię: k
Ulubiona Gra: silen hunter
Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 56
Skąd: gd

 #4  Wysłany: 12 Marzec 2011, 16:12   

A czy da się jakoś bardziej podzielić siatkę na mapie nawigacyjnej?
 
     
elgyd 
Bootsmann




Kraj:
poland

Imię: k
Ulubiona Gra: silen hunter
Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 56
Skąd: gd

 #5  Wysłany: 12 Marzec 2011, 20:47   

I przepraszam, że post pod postem ale kiedy zaznaczam znacznikiem np. 0,7W albo 0,7E to w opisie widnieje zawsze 0,7E i tak jest aż do 1,0W. Czy u was też tak jest? To bardzo przeszkadza W realnej grze. :chusteczka:
 
     
PL_Andrev 
Konteradmiral






Kraj:
poland

Imię: And
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 4398
Skąd: Gůrny Ślůnsk

 #6  Wysłany: 13 Marzec 2011, 18:28   

elgyd napisał/a:
I przepraszam, że post pod postem ale kiedy zaznaczam znacznikiem np. 0,7W albo 0,7E to w opisie widnieje zawsze 0,7E i tak jest aż do 1,0W. Czy u was też tak jest? To bardzo przeszkadza W realnej grze. :chusteczka:


Zapodaj screena.
 
     
elgyd 
Bootsmann




Kraj:
poland

Imię: k
Ulubiona Gra: silen hunter
Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 56
Skąd: gd

 #7  Wysłany: 13 Marzec 2011, 19:21   

A jak się robi screena w grze. Nie mam o tym pojęcia?
 
     
PL_Andrev 
Konteradmiral






Kraj:
poland

Imię: And
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 4398
Skąd: Gůrny Ślůnsk

 #8  Wysłany: 13 Marzec 2011, 19:39   

CTRL+F11 ewentualnie PrintScreen, po którym zrzucasz grę na pasek i wklejasz obraz do Painta.
 
     
elgyd 
Bootsmann




Kraj:
poland

Imię: k
Ulubiona Gra: silen hunter
Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 56
Skąd: gd

 #9  Wysłany: 13 Marzec 2011, 19:55   

Chyba się uda :)

PS. W N3 jest identycznie jak w N2 czy to tak ma być?
Nie rozumiem tego?
Ostatnio zmieniony przez elgyd 13 Marzec 2011, 20:09, w całości zmieniany 6 razy  
 
     
elgyd 
Bootsmann




Kraj:
poland

Imię: k
Ulubiona Gra: silen hunter
Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 56
Skąd: gd

 #10  Wysłany: 13 Marzec 2011, 20:10   

to:

bez tytułu.JPG
Plik ściągnięto 77 raz(y) 138.3 KB

bez tytułu1.JPG
Plik ściągnięto 56 raz(y) 137.83 KB

Ostatnio zmieniony przez elgyd 13 Marzec 2011, 20:18, w całości zmieniany 3 razy  
 
     
PL_Andrev 
Konteradmiral






Kraj:
poland

Imię: And
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 4398
Skąd: Gůrny Ślůnsk

 #11  Wysłany: 13 Marzec 2011, 20:59   

Spróbuję pomóc, ale nie rozumiem twojego problemu. O co chodzi?
 
     
elgyd 
Bootsmann




Kraj:
poland

Imię: k
Ulubiona Gra: silen hunter
Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 56
Skąd: gd

 #12  Wysłany: 13 Marzec 2011, 21:19   

Chodzi o to że ten mod w ogóle bardzo mi się podoba. W końcu nie jest nudno podczas samego rejsu.
Chodzi o to, że kiedy dostaję meldunek np. 54`21N 0`7E to nie wiem po której stronie skali E zaznaczyć ten kontakt ponieważ według tych screenów ciągnie się ona w stronę 1E i 1W.


I przy okazji mam jeszcze jedno pytanie. Wyznaczam kurs za pomocą zegarka mojej prędkości i wiadomości że wiem że mój okręt z daną prędkością pokona w danym okresie dany dystans. Problem z tym że mylę się zawsze w stosunku do nawigatora o jakieś 100m na 30min.
Nie wiem co robię źle.
Potraficie jakoś pomóc?
 
     
Hoth 
Stabsbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Elek
Pomógł: 2 razy
Wiek: 70
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 101
Skąd: Warszawa

 #13  Wysłany: 13 Marzec 2011, 23:14   

Witam

Ten problem jak widzę polega na tym, że kolega będąc w pozycji 0*38’ W czyli na zachód od południka zero ma wpis w N2, że jest w pozycji 0*38’ E czyli na wschód os południka zero.
Niestety nie wiem jak to rozwiązać ja nie miałem takiego problemu.

elgyd napisał/a:
I przy okazji mam jeszcze jedno pytanie. Wyznaczam kurs za pomocą zegarka mojej prędkości i wiadomości że wiem że mój okręt z daną prędkością pokona w danym okresie dany dystans. Problem z tym że mylę się zawsze w stosunku do nawigatora o jakieś 100m na 30min. Nie wiem co robię źle.
Potraficie jakoś pomóc?


Pomyłka o 100m w ciągu 30min to bardzo mały błąd. Nie wiadomo w zasadzie nawet czy to Ty popełniasz błąd czy może to nawigator się myli.
Dane nawigatora są obciążone błędem, który opisany jest w skrypcie modu. Gdzieś tu na forum już o tym pisaliśmy.
Nawigowanie i obliczanie pozycji zliczonej (z prędkości i czasu) jest w miarę dokładne jedynie w przypadku, gdy nie używa się kompresji czasu. Używając kompresji czasu nie jesteśmy w stanie wyliczyć prędkości okrętu, bo jest ona różna (spowodowana zmieniającymi się warunkami np. pogody, ładowania akumulatorów) i nie jesteśmy w stanie wychwycić tych różnic. Niestety brak logu skutecznie uniemożliwia prowadzenie nawigacji zliczeniowej. Gdybym znał dobrze angielski to „powalczyłbym” o log do tego modu, bo lubię sam nawigować a nie opierać się na danych podanych przez nawigatora.

Pozdrawiam.
 
     
elgyd 
Bootsmann




Kraj:
poland

Imię: k
Ulubiona Gra: silen hunter
Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 56
Skąd: gd

 #14  Wysłany: 14 Marzec 2011, 17:22   

Właśnie o to chodzi. Jak rozwiązać ten błąd? Skąd mi się to wzięło że w pozycji 0*38’ W czyli na zachód od południka zero ma wpis w N2, że jest w pozycji 0*38’ E czyli na wschód os południka zero.
Ostatnio zmieniony przez elgyd 14 Marzec 2011, 17:30, w całości zmieniany 3 razy  
 
     
PL_Andrev 
Konteradmiral






Kraj:
poland

Imię: And
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 4398
Skąd: Gůrny Ślůnsk

 #15  Wysłany: 15 Marzec 2011, 23:05   

Kiedy wyskakuje ten błąd?
Zawsze w pobliżu zera czy dla dowolnej długości geograficznej?
 
     
elgyd 
Bootsmann




Kraj:
poland

Imię: k
Ulubiona Gra: silen hunter
Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 56
Skąd: gd

 #16  Wysłany: 16 Marzec 2011, 18:55   

Tylko między 0 a 1.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Instalacja Dangerous waters + Mod RA 1.48
PL_Gooferus Dodatki, mody i modowanie 1 15 Czerwiec 2018, 09:05
PL_Cmd_Jacek
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: JoneSoft Generic Mod Enabler (JSGME)
Instalator MODÓW do SHIV
PL_HUBAL Dodatki, mody i modowanie 0 16 Grudzień 2007, 00:24
PL_HUBAL
Brak nowych postów Przyklejony: Installation of Reinforced Alert 1.36 with Betasom mod
Setup of Dangerous Waters for multiplayer game
PL_Cmd_Jacek INTERNATIONAL CONTACTS 0 11 Listopad 2015, 13:49
PL_Cmd_Jacek
Brak nowych postów wytyczanie kursu w real navigation
marcus23 Pytania i odpowiedzi 2 5 Lipiec 2012, 12:08
lukasz12012
Brak nowych postów Pytanie o znaczniki nawigacji w modzie Real Navigation
adm.Soltys Pytania i odpowiedzi 3 28 Czerwiec 2012, 18:07
adm.Soltys
Brak nowych postów Mod: 110% real
PL_Andrev Dodatki, mody i modowanie 4 4 Czerwiec 2010, 08:51
U-42
Brak nowych postów Smaller Vintage Navigation Tools
Mniejsze przyrządy nawigacyjne na mapie.
PL_HUBAL Dodatki, mody i modowanie 0 19 Grudzień 2007, 00:43
PL_HUBAL


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group