Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Imię: PrZeMO
Ulubiona Gra: DW, SH2 vs DC, Imperium Galactica Pomógł: 21 razy Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2005 Posty: 2456 Skąd: SOSNOWIEC CITY / Warszawa
A tak na poważnie.... uważam iz nie jest to okręt z II Wojny Światowej. Wnioskuje to po ubiorze ludzi, pani na pierwszym planie ma na głowei kapelusik ktory byl modny bardziej coś kolo lat 20, tak samo dzieci na drogim planie mają ubiorki raczej nie pasujące na okres II Wojny Światowej. Warto także zwrocić uwage na melonik na glowie jakiejś pani po lewej stronie w tle....
Dochodząc do meritum....
Albo sie makabrycznie wygłupiłem albo mam racje iż ten U-Boot jest z okresu I Wojny Światowej.
Pozdrawiam PL_HUBAL
P.S Zapomniałem dodać iz uważam że ten okręt zostal sfotografowany na terytorium Wielkiej Brytani ( tak tak wnioskuje to po ubiorze ludzi oraz ta pani na pierwszym tle wyglada mi na Angielke )
_________________ "...Jesteście nabrani, tak bardzo nabrani..."
T.Love
Imię: Maniut Pomógł: 9 razy Dołączył: 18 Cze 2005 Posty: 842 Skąd: koło morza
#12 Wysłany: 13 Marzec 2006, 00:26
No Kamil 50%/50% faktycznie jest to niemiecki u-boot z i wojny, nie musiałes porównywać szczegółów ubioru gapiów, prościej buło by zwrócić uwagę na konstrukcje kadłuba i kiosku, natomiast w/w fotka zrobiona została w USA a jest to u 118
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Maj 2005 Posty: 15 Skąd: Sulejówek
#13 Wysłany: 13 Marzec 2006, 00:54
Hubal ma rację w 100%. To jest U-118 typu UE-2 z I wojny światowej. To zdjęcie zostało zrobione na angielskiej plaży. Ten okręt nigdy nie był w USA. Przyznam, że na podstawie nielicznych szczegółów wyciągnąłeś właściwe wnioski.
Imię: Maniut Pomógł: 9 razy Dołączył: 18 Cze 2005 Posty: 842 Skąd: koło morza
#14 Wysłany: 13 Marzec 2006, 11:48
sory diabeł masz rację faktycznie dałem ciała, wystąpiło zwykłe przejezyczenie z mojej strony,
jest to faktycznie u-118, pisząc o U-118 w USA miałem na myśli jego bliźniaka, U 117 , który zakończył swoją karierę właśnie w Ameryce, najpierw był wybebeszony w stoczni później wykonał ostatnie zanurzenie jako cel lotniczy USA, ponieważ w budowie były identyczne, a mi gdzieś wcięło płytkę z danymi tych subów, nie sprawdzając numerów napisałem U-118.
masz u mnie piwo.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Maj 2005 Posty: 15 Skąd: Sulejówek
#15 Wysłany: 13 Marzec 2006, 12:02
Spoko maniek
Powojenna historia U-118 jest dosyć ciekawa...
Zacytuje swoje słowa z innego forum opisujące historię tego Uboota...
Nie jest do końca jasne co stało się z wszystkimi Ubootami które poddały się po I wojnie światowej. Większość poddała się Royal Navy. Traktat Wersalski podzielił okręty podwodne Niemiec pomiędzy sojuszników.
W.Brytania - 107 / wszystkie do pocięcia na złom
St.Zjednoczone - 6, Japonia - 7 /do pocięcia na złom
Włochy - 10 / do pocięcia na złom
Francja - 36 / do pocięcia na złom i 10 pozwolono Francuzom zatrzymać do dalszej służby. Były wykorzystywane do 1930 r.
Po I wojnie światowej ceny stali złomowej były tak niskie, że Royal Navy nie mogła znaleźć nabywcy wśród stoczni złomowych na wszystkie Ubooty będące pod jej kontrolą. W 1921 część z nich po prostu zatopiono. 6 Ubootów zatonęło wcześniej podczas przeprowadzania do Anglii po zakończeniu działań wojennych. Teraz wróćmy do naszego U-118... Na plażę został wyrzucony 15 kwietnia 1919 r. czyli przed podpisaniem Traktatu Wersalskiego /28 czerwca 1919/. Nie mógł być więc holowany do Francji jak podaje uboat.net. w ramach limitów przyznanych traktatem. Rozwiązanie znalazłem na stronach historycznych lokalnego czasopisma HASTINGS & ST LEONARDS. Okazuje się że Uboot ten poddał się 23 lutego 1919 we Francji. W rejsie, który tak pechowo zakończył się na plaży w Hastings był holowany bez załogi z Cherbourga do Scapa FLow. Po wyrzuceniu na brzeg stał się Wielkanocną Atrakcją dla okolicznych mieszkańców, aż do momentu zatrucia oparami chloru grupy starażników Coastguards. Jeden z nich zmarł 21 lutego 1920. Okręt sciągnięty z plaży został ostatecznie zezłomowany w Breście w lipcu 1921r.
Niestety widac po tych zdjęciach, jak niewiele sie zmieniły U-booty w trakcie 20-lecia... W 1943 r. nie było juz czym prowadzic działan, wszystko nieprzystosowane do wymogów wojny na morzu, Schnorchlele to było za mało
_________________ "Z mgły wyłaniały się wielkie okręty bojowe i ich maszty-pagody..."
Imię: Maniut Pomógł: 9 razy Dołączył: 18 Cze 2005 Posty: 842 Skąd: koło morza
#19 Wysłany: 13 Marzec 2006, 19:50
mysle ps-man, że nie masz racji, widniejące na powyższych fotach u-booty były w tym czasie
szczyte ówczesnej techniki, i przewyższały rozwiązaniami technicznymi i osiągami porównywale suby innych państw, natomiast w pierwszej połowie II wojny również Niemieckie u-booty były w czołówce, a śmiem twierdzić, ze technologicznie były najlepszymi jednostkami w tym okresie, zobacz na ich prędkość, promień skrętu na i pod wodą, szybkość zanurzania się, osiąganą i maksymalna głębokość!!! żaden okręt aloancki nie mógł poszczycić się takimi osiągami, następnie, Niemcy stosowali prakyczny patent- specjalny tłok, poruszany sprężonym powietrzem, do wypychania torped z WT, który zapobiegał wydostawaniu sie na zewnatrz ogromnych bąbli powietrza, demaskujących zanurzonego suba. Inne suby, a w tym i Polskie, każdy strzał torpedą sygnalizowały " kipiejąca ' od sprężonego powietrza wody o obszarze ok 8 na 8 m- widoczną z ok 1000 m.
u-booty przegrały wojne z powodu zacofania Niemców w dziedzinie elektroniki, środków ostrzegania p/lot, radaru, HF/DF, oraz złamania szyfrów przez angoli, a nie z powodu przestarzałych konstrukcji kadłubów. a co powiesz o typach XXI, XXIII oraz SEE HUNTACH, te jednostki o 30 lat wyprzedziły swoja epokę.
Pozdr
Mam rację, konstrukcję np. typow VII i IX były oparte na w dużym stopniu na okrętach z I wojny. Ale ofczywiscie masz rację - w tym czasie u-booty były najlepsze, wszytskie, bo zacofanie wsrod innych krajó było nawet większe, ale nie chodzi mi o rywalizację miedzy subami, bo nie o to chodziło. Niszczyciele i inne eskortowce - one były w tym straciu bowiem przeciwnikami, a po stratach w 43r. wsród U-bootwaffe nalezy stwierdzic zacofanie. Podałem celowo datę 43r. - typy XXI czy XXIII wyprzedzały swoją epoke, tylko kiedy zostały wprowadzone? Za poźno! W porównaniu z innymi subami wczesniejsze typy bywały zazwyczaj lepsze, ale w straciu z eskorta wyposażoną w najnowsze zdobycze techniki, radary, huffduffy, szmery-bajery, które dysponowały wielką prędkoscią miały tcoraz mniejsze szanse. A - i typy XXI i XXIII nie bazowały juz na projektach z Iwś, były pionierskie , miały opływowy kadłub.
_________________ "Z mgły wyłaniały się wielkie okręty bojowe i ich maszty-pagody..."
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum