Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Imię: Krzysiek
Dołączył: 06 Maj 2011 Posty: 55 Skąd: Stargard
#41 Wysłany: 18 Sierpień 2011, 07:47
ok dzięki, ale czy ja mogę sobie mieszać dowolnie plikami scene.dat, EnvColors, SkyColors ?
chodzi mi czy nie są one powiązane miedzy soba w jakiś sposób,
pliki w folderze Textures mogę bez problemu przenosić... ale czy tak jest też z plikami z folderu Misc ?
pytam bo już wiele razy przenosiłem... kombinowałem i miałem takie właśnie efekty jak piszesz(czarne niebo - choc ciekawie nawet to wyglądało.. z chmurkami ale czarne ) czy np. brak pożaru na statku czym i ile bym w niego nie "ładował"
Pozdrawiam
Imię: Paweł
Ulubiona Gra: SH3 + GWX 2.1 Pomógł: 13 razy Wiek: 37 Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 684 Skąd: Tarnów
#42 Wysłany: 19 Sierpień 2011, 12:01
Te pliki na pewno nie wpływają na jakieś tam braki pożarów, bo nie mają nic wspólnego ani z ich modelem zniszczeń ani z efektami które temu towarzyszą.
Pliki każdego moda są ze sobą w oczywisty sposób powiązanie - kolorystyką. Tak, by w każdej sytuacji morze, niebo itp. wyglądały jak najbardziej naturalnie. To pierwsza sprawa. Sprawa druga, nie należy mieszać ze sobą plików dla różnych rodzajów atmosfer (8k, 16k) bo efekty bywają nieprzewidywalne. Natomiast teksturki w folderze misc możesz przenosić i podmieniać do woli.
Imię: Krzysiek
Dołączył: 06 Maj 2011 Posty: 55 Skąd: Stargard
#43 Wysłany: 19 Sierpień 2011, 13:29
Właśnie zdążyłem zauważyć, że pliku scene.dat nie można oddzielać od SkyColours czy EnvColours ponieważ powoduje to błędy w grafice - choćby czarne niebo właśnie.
Wreszcie znalazłem to czego chciałem... sciagnąłem SH5 water on SH3 20 km.... i wreszcie mam ciemna wode z dobra widocznoscia ale z Twoim niebem i mega pięknie to wygląda. Wcześniej próbowałem to samo z MEP 3 ale nie wychodziło gdyż scene.dat ma trochę nie tak zrobione jakbym chciał(słaba poświata słońca np.)
Nie ma jednak tak dobrze i wkurzająca jest jasnoniebieski kolor wody... pod wodą - to na szczęście da się przeżyć
Jeszcze jakbym się dowiedział jak zrobić ciemniejszą noc... i czy wogóle sie da to zrobić nie zmieniając pliku scene.dat czy EnvColours na przykład byłbym wdzięczny
Pozdrawiam
Imię: Paweł
Ulubiona Gra: SH3 + GWX 2.1 Pomógł: 13 razy Wiek: 37 Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 684 Skąd: Tarnów
#44 Wysłany: 19 Sierpień 2011, 17:59
zamek9 napisał/a:
Jeszcze jakbym się dowiedział jak zrobić ciemniejszą noc... i czy wogóle sie da to zrobić nie zmieniając pliku scene.dat czy EnvColours na przykład byłbym wdzięczny
Pozdrawiam
Nie, bez edycji nie ma takiej możliwości. Tzn. noc w moim modzie jest bardzo ciemna, nie licząc jasnej poświaty przy horyzoncie. W plikach sky colors jest tekstura nieba, którą musiałbyś podmienić z jakimś modem, gdzie to niebo na serio jest ciemniejsze.
Ciemny kolor wody możesz łatwo uzyskać przepisując wartości z moich plików envcolours dla środowiska podwodnego.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum