Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Imię: Daniel
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 7 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 2264 Skąd: Kraków
#1 Wysłany: 21 Grudzień 2011, 17:42 Making History
Cóż, Andrev rzucił tytułem i podjąłem temat. Ostatnio miałem dużo czasu i przetestowałem takie gry jak Making History 1 i 2
Ta pierwsza, okazała się czymś wspaniałym i w dodatku łatwym do ogarnięcia! Wreszcie wielka strategia w którą da się zagrać. Choć w praktyce tylko mocarstwami. MNIEJSZE państwa są niegrywalne, gdyż po kilku turach brak wszystkiego dam nam popalić :p
Making Hstory 2 to gra bardzo słaba. Grafika niby lepsza, a wymagania już całkiem spore, ale wcale bardziej mi się nie podoba. Jest mnóstwo nowych, ciekawych aspektów, ale to te podstawowe są niedorobione. O ile w 1-szej części mieliśmy całe info jak na talerzu, tu trzeba latać z okienka do okienka i interpretować wszelkie dane. Jak dla mnie część jest mało grywalna i wolę jedynkę :p
Imię: Daniel
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 7 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 2264 Skąd: Kraków
#2 Wysłany: 28 Grudzień 2011, 12:19
Aj! ta gra jest chyba za prosta. Ja gram Niemcami od 33' i jest 39'
Moskwa zdobyta, całe południe podbite, Francja padła, dobijam republikańską Hiszpanię, a do tego mam wojnę ze wszystkimi światowymi potęgami. Po mojej stronie są Rumunia, Włochy, Japonia i szereg innych, faszystowskich nacji, głównie marionetek (Chorwacja, Ukraina, Słowacja, POLSKA!!!) Ciekawa sytuacja gdy Polacy walczą sobie z Francuzami w płd. Francji i zdobywają tam dla siebie prowincję
Jedyny problem to WB - bo Angole mają dominację na morzy i w powietrzu, więc dość bezkarnie podsyłają mi siły inwazyjne, które robią mnóstwo bałaganu... a ja nie mogę im nic zrobić Do tego z technologią, to jestem 100 lat za murzynami :p
Imię: Daniel
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 7 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 2264 Skąd: Kraków
#4 Wysłany: 28 Grudzień 2011, 18:06
no ale ogólna sytuacja w 39' zrobić to co Niemcy planowali na 41', jak i nie lepiej :p Brytole nie są zagrożeniem tak naprawdę, choć nie mam na nich teraz sposobu. Cóż - dobiję Hiszpanię, wyślę jakieś AfrikaCorps, Zajmę bezużyteczne stepy USSR i wtedy może pójdę we flotę
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#5 Wysłany: 31 Grudzień 2011, 22:05
Rozległo się delikatne pukanie do drzwi.
- Wejść!
- Towarzyszu Andrev?
- A jesteście, towarzyszu Nowogradow. Macie ze sobą te plany?
Nowogradow podszedł szybko do biurka Wodza i rozwinął mapę świata.
- Sytuacja towarzyszu Andrev jest nieciekawa. Co prawda Rewolucja przyniosła prawdziwą wolność naszej ojczyźnie, ale cały przemysł leży w gruzach. Wszyscy nasi sąsiedzi są silniejsi. Dodatkowo boję się o przyszłość - niecałe 10 lat po rewolucji, a w Niemczech i Japonii dochodzą do głosu militaryści - a światło rewolucji trzeba nieść dalej. Mamy zaledwie kilka lat, aby podnieść kraj z ruiny i zapewnić światu dobrobyt socjalizmu.
- Macie rację, towarzyszu Nowogradow, dlatego specjalnym dekretem rozkazuję we wszystkich miastach budować obiekty przemysłowe, naprzód niewielkie a potem coraz większe. Potrzebujemy węgla oraz wydolnej komunikacji - to wasze zadanie.
Moskwa, Kijów, Omsk i Sewastopol to główne centra produkcyjne. Rozwinąć za wszelką cenę.
Aha, no i budować akademie - nauka socjalizmu musi kwitnąć!
* * *
W 1937, po 4 latach wyrzeczeń, Kraj Rad podźwignął się z ruiny. Partia po zapoznaniu się z osiągnięciami nauki radzieckiej zdecydowała o budowie ciężkich czołgów, aby na nich oprzeć dobrodziejstwo socjalizmu dla wszystkich krajach świata. Ludność euforycznie powitała nowe republiki: Łotewską, Estońską i Litewską Socjalistyczną Republikę Radziecką. Pół roku później do elitarnego grona dołączyła Polska Socjalistyczna Republika Radziecka.
28 września 1937 roku w daczy towarzysza Andreva, przywódcy Kraju Rad zadzwonił telefon...
* * *
- Towarzyszu Andrev, posterunek na Westerplatte w obwodzie gdańskim Polskiej Republiki Radzieckiej został ostrzelany przez niemiecki krążownik! Oddziały niemieckie przekraczają Nysę! Prosimy o rozkazy!
- Wzięliśmy Warszawę, weźmiemy i Berlin! Rozkaz do wszystkich jednostek - marsz na zachód!
* * *
Sytuacja ustabilizowała się w marcu 1938 roku. Olbrzym na glinianych nogach nie mógł sprostać produkcji wojennej Rzeszy Niemieckiej. Nowoczesne, doborowe pancerne jednostki gwardyjskie Armii Radzieckiej były skutecznie oskrzydlane i niszczone przez zmasowane ataki piechoty niemieckiej, a główne zakłady produkcyjne były oddalone o około 3000 km od linii frontu. Nowoczesne bombowce strategiczne dopiero opuszczały zakłady im. Gorkiego w Moskwie, a Bałtyk okazał się zgubny dla nowych okrętów podwodnych Marynarki Wojennej ZSRR. Wprowadzenie chrap powinno przywrócić dominację "Czerwonej Floty" na Bałtyku, ale to kwestia nadchodzących kilku miesięcy.
Front ustabilizował się na Łebie, a w stolicy Niemieckiej Socjalistycznej Republiki Radzieckiej - Berlinie zorganizowano paradę najnowszych osiągnięć technologicznych Kraju Rad tuż przed odesłaniem ich na front zachodni. Prasa wielokrotnie podkreślała, że jedynym celem ZSRR jest zjednoczenie podzielonych Niemiec w jedną, wielką i wspaniałą Niemiecką Socjalistyczną Republikę Radziecką...
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#7 Wysłany: 1 Styczeń 2012, 18:34
- Wodzu, prowadź! Wodzu prowadź!
Tłum, płacząc ze szczęścia, wita swojego umiłowanego wodza, który wygłasza krótką mowę na otwarcie uroczystości. Umiłowany Przodownik Narodu siada, po czym oczom obecnych ukazują się delegacji wyzwolonych republik. Wszyscy obecni zrywają się z miejsc, a sala tonie w huku owacji zgromadzonych...
Ostatniego dnia czerwca 1939 odbył się XX zjazd Partii, na którego uroczystym otwarciu podpisano akces Niemieckiej i Austryjackiej Socjalistycznej Republiki Radzieckiej do ZSRR. Jedynym smutnym momentem było uczczenie pamięci ofiar zdradzieckiej napaści faszystowskiej Francji na rejon Palatynatu NSRR (Niem. Socjal. Rep. Radz.) i wypowiedzenie wojny przez pozostałe państwa Osi Paryż-Tokio.
* * *
Pół roku wojny zrobiło swoje. Mimo zapaści gospodarczej wywołanej rozbudową sieci autostrad i zakładów przemysłowych na dalekim wschodzie ZSRR powrócił do gry w wielkiej chwale. Błyskawiczna kampania w Europie powaliła faszystowską Francję na kolana, a jej rząd uciekł do posiadłości dawnej Republiki w Afryce Północnej, skąd nadal zagraża bezpieczeństwu w Europie i na świecie. Francuska Socjalistyczna Republika Radziecka podjęła wyzwanie wojny pozycyjnej budując umocnienia zwane wałem atlantyckim jednocześnie inicjując budowę floty inwazyjnej w basenie Morza Śródziemnego. Wyzwolono także Półwysep Koreański spod okupacji japońskiej, wprowadzając plan rozbudowy infrastruktury w nowo powstałej Koreańskiej Socjalistycznej Republice Radzieckiej. Należy dodać, iż KSRR, jako pierwsza doświadcza zdobyczy socjalizmu - planowana sieć transportowa to wysokowydajne linie kolejowe, zaopatrujące młodą republikę w tak potrzebnych doradców wojskowych i siły militarne zdolne zapewnić ochronę przed skośnookimi diabłami.
* * *
Niestety wcielenie Czechosłowackiej Socjalistycznej Republiki Radzieckiej wzbudziło szerokie reperkusje na zgniłym, kapitalistycznym zachodzie - USA nałożyło embargo na ojczyznę Rewolucji Światowej, a Wielka Brytania wraz ze swoimi satelitami wypowiedziała wojnę.
Wypowiedziała wojnę - znaczy wyrok na Londyn został wydany. Jego wykonanie chwilowo odroczone.
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#9 Wysłany: 2 Styczeń 2012, 21:15
Wojna w Europie wygasa. Francja buduje system umocnień zwany Wałem Atlantyckim, a zadanie likwidacji Londynu przejmują w całości tereny byłych Niemiec. Cały dochód ZSRR przeznaczany jest na rozbudowę nowych centrów przemysłowych takich jak Stuttgart, Frankfurt czy Hannover.
Członkowie KC i Politbiura wizytują nowe zakłady pracy pracujące na chwałę ZSRR i Socjalizmu Światowego, spędzając jednocześnie Nowy Rok w cieniu wieży Eiffla - stolicy radzieckiej mody - Paryżu.
* * *
Prezydium Wykonawcze Komitetu Centralnego, Moskwa, 3 stycznia 1940
- Zagrożenia w Europie praktycznie nie ma. Wielka Brytania nie ma floty inwazyjnej, a Bułgaria i inne kraje Europy Południowej drżą przed naszą reakcją. Jedynym zgrzytem jest blokada portu w Marsylii przez francuską grupę uderzeniową. Nasi podwodnicy jednak stale ją osłabiają.
- Jak wygląda sytuacja na wschodzie?
- Chiny praktycznie upadły. Większość prowincji zajęła wrogo nastawiona Mandżuria, jednak nie ma ona siły na jakiekolwiek atak na nasze granice. Dużo poważniejszym niebezpieczeństwem jest naturalna granica z posiadłościami Wielkiej Brytanii – brytyjskie Chiny i brytyjskie Indie graniczące z ZSRR to naturalny rezerwuar zasobów i źródła sił zaczepnych oraz frementu dla naszej socjalistycznej ojczyzny.
- Starczy. Rozkaz dla azjatyckiej części ZSRR: produkcja na szeroką skalę piechoty zmechanizowanej priorytetowa. Rozkaz specjalny D/715/4: przekroczyć we wszystkich możliwych miejscach granicę ZSRR z nieprzyjacielem: front syberyjski uderza na brytyjskie Indochiny, front koreański na Mandżurię, przy jednoczesnych działaniach zaczepnych przeciwko japońskiej flocie. Wykonać!
* * *
1-ego maja 1940 w ZSRR świętowano uroczyste przyłączenie Mandżurskiej Socjalistycznej Republiki Ludowej do ZSRR. Z okazji odbicia z rąk Brytyjczyków stoicy Indii Brytyjskich, biuro polityczne KC ogłosiło powstanie rządu Indyjskiej Socjalistycznej Republiki Ludowej, którego celem nadrzędnym jest przyłączenie Indii do ZSRR. Armia Czerwona wyzwoliła już 60% terytorium Chin, a specjalne korpusy wyzwalają wschodnie i zachodnie prowincje Indii, dążąc do upadku brytyjskich okupantów.
10-ego maja 1940 do siedziby Sekretarza Generalnego KC przybywa ambasador USA. Na drugi dzień praca radziecka informuje naród: USA wypowiadają wojnę ZSRR!
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#10 Wysłany: 3 Styczeń 2012, 19:08
Niestety nie mam możliwości w najbliższym czasie kontynuować tej, jakże pasjonującej, historii triumfu socjalizmu na skalę światową. Wobec tego krótkie podsumowanie: grę uruchomiłem od razu bez patchowania (brak netu) i czytania instrukcji (a po co), mogło mi więc kilkanaście rzeczy umknąć.
WADY:
- wyjątkowa toporność działania, mimo posiadania dość dobrego komputera (C2D@7800+2GBRAM), możliwe że 4GB przyspieszy grę. Tury są generowane w miarę szybko, podejrzewam więc że ruchy AI są generowane w tle;
- brak możliwości zaznaczania kilku obszarów (albo jeszcze na to nie wpadłem), przy dużych regionach (np. ZSRR czy USA) odklikiwanie dzięsiątek okien w celach przydzielenia badań czy rozbudowy regionów może doprowadzić do szału,
- wiele informacji mi umykało, jak np. utworzenie naturalnej granicy z wrogim państwem (Mandżuria, UK) czy zajęcie regionów rdzennych, na tórych nie stacjonowały żadne jednostki (atak Francji na regiony syberyjskie);
- słaba kreatywność AI w stosunku do ludzkiego gracza - otrzymałem zaledwie jedną ofertę, i to dotyczącą zezwolenia na przekroczenie granicy siłami wojskowymi;
ZALETY:
- gratka dla każdego fana Civilization, planowanie każdego aspektu imperium;
- zróżnicowany rozwój: osobno rejony (infrastruktura, systemy obronne), osobno miasta (produkcja), osobno badania;
- niby małe, ale w rzeczywistości ogromne drzewo badań, wymagające specjalnych budynków w celu prowadzenia określonych badań;
- kilkadziesiąt jednostek, z tego każda posiada kilka stopni rozwoju;
- konieczność rozbudowanego zaplecza gospodarczego na rozbudowę imperium...
- ...oraz zaopatrzenia jednostek (amunicja, paliwo, uzupełnienia);
- pełny przekrój technologiczny - od balonów obserwacyjnych po rakiety balistyczne;
- potrzeba uwzględnienia transportu (zaopatrzenie) oraz infrastruktury (transport);
- handel, różnorodne opcje dyplomatyczne, przewroty [nieopanowane];
Grałem w "jedynkę" i rzeczywiście chodzi nieporównywalnie lepiej do "dwójki". Ale możliwości, a przede wszystkim rozmach przemawia za "dwójką".
Imię: Szymon
Ulubiona Gra: Silent Hunter III i V, Seria Mass Effect, Seria Assassin's Creed
Wiek: 29 Dołączył: 29 Sty 2010 Posty: 428 Skąd: Żywiec
#12 Wysłany: 3 Styczeń 2012, 20:50
No, ciekawe raporty Andrev, jeszcze puściłem sobie Hymn ZSRR i Międzynarodówke dla klimatu A co do samej gry, nie grałem, może kiedyś zagram, ale jak narazie, to grywam w Hearts of Iron, więc nie wypowiadam się na temat tej gry.
_________________ http://www.youtube.com/user/jajcarzek
"Dobry trening w walce z konwojem, jest dla mnie więcej wart, niż najlepszy urlop" Gunther Prien, dowódca U-47
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#13 Wysłany: 14 Styczeń 2012, 21:06
Ot, nadarzyła się okazja, to zapragnąłem na szybko zapoznać się ze zmianami w grze (patch 1.25, najnowszy).
Niebo a ziemia.
Co prawda gra ma dalej kilka grzeszków, ale znika główny zarzut "toporności", od którego mnie wcześniej zdecydowanie odrzucało. Gra chodzi szybko, lekko i przyjemnie. Najważniejsze informacje wyskakują w formie dodatkowych okienek, dlatego nie umkną nam co istotniejsze informacje jak np. produkcja czy wojny w świecie.
Zagrałem kilka scenariuszy: w jednym podbiłem Chinami kontynentalną Japonię, w drugim Kanada wypowiedziała mi (USA) wojnę.
Niestety mimo kilku prób nie udało mi się wyrównać bilansu budżetu państwa na zero...
Kilka wskazówek co do strategii (już po przeczytaniu instrukcji)
POLITYKA
1. Nie warto realizować programów rządowych w stosunku do państw silnych lub które mają być nam przyjazne / neutralne. Próba kradzieży technologii czy sponsoring opozycji szybko zabija wzajemne stosunki.
2. Rozpoznanie wywiadowcze (program rządowy) należy organizować tylkow państwach, które są lub będą w najbliższym czasie celem naszego ataku.
TRANSPORT
3. Nie warto inwestować w rozwój sieci transportowej każdego regionu, a jedynie wzdłuż najważniejszych szlaków produkcji i przeznaczenia wojsk.
4. Najszybsze jednostki piechoty to konnica. Najszybsza piechota zmechanizowana wymaga Vechicle Plant.
5. Przy dominacji powietrznej warto zastanowić się nad desantem lotniczym (tylko spadochroniarze). Transportuje on 3x mniej wojska niż flota i to na znacznie mniejsze dystanse, lecz jest chroniony przed atakiem wrogich flot czy okrętów podwodnych.
Tr asport bezpośrednio na wrogie tereny też ma swoje zalety...
ZAOPATRZENIE
6. Zaopatrzenie (arms) wymaga surowców oraz posiadania Munitions Plant.
7. Brak zaopatrzenia powoduje obniżenie o 75% siły ataku/obrony.
8. Brak paliwa powoduje obniżenie o 75% mobilności (jednostki zmechanizowane).
9. W przypadku inwazji lepiej zajmować tereny niż walczyć - każdy teren produkuje surowce lub zaopatrzenie. Armia pozbawiona zaopatrzenia walczy jedynie z 25% swojej siły.
10. Jednostki wycofywane z frontu (uzupełnienia) warto też ulepszać, o ile jest taka możliwość.
PRODUKCJA
11. Warto rozbudowywać przemysłowo każde miasto - jeśli produkcja wojskowa będzie nieopłacalna, zawsze można produkować dobra użyteczne (finanse + koszty utrzymania armii) lub rozbudować centrum technologiczne.
12. Specjalne siły wymagają specjalnych budynków:
- Vehicle Plant: czołgi i jednostki zmechanizowane,
- Munition Plant: rakiety
13. Do budowy lotnictwa należy posiadać Aircraft Plant oraz lotnisko w danym r rejonie.
TAKTYKA
11. Okręty podwodne są wykrywane przez niszczyciele, łodzie patrolowe, korwety, balony obserwacyjne
12. Niewykryte okręty podwodne muszą mieć rozkaz ataku na cel (nie zaatakują automatycznie).
13. Każdy region w wyniku swojego ukształtowania wpływa na siłę ataku (mniejszy wpływ na obronę). Może się okazać, iż do ataku lepiej zastosować konnicę (dżungla, góry), lub czołgi (pustynia) niż np. piechotę zmechanizowaną.
PYTANIA (na które nie znalazłem dotychczas odpowiedzi):
- Jakie są kary za przekraczanie rzek (engineers = 0)
- Jakie są kary za desant (marines / amphibious = 33%)
- Jak zaznaczyć kilka obszarów do produkcji / badań
Imię: Daniel
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 7 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 2264 Skąd: Kraków
#14 Wysłany: 15 Styczeń 2012, 00:10
Na początku dziwiłem się skąd te wszystkie opcje w Making History, aż uświadomiłem sobie że mówisz zapewne o części 2. (szczególnie że jedynka ma wersję 2.1)
Miłe zmiany, biorąc pod uwagę że wcześniej ta gra była dla mnie niegrywalna, ale jak już się wtopiłem w Hearts of Iron to nie mogę wrócić do MH
Ponadto część II wydaje się być dość skomplikowana po arcadowej jedynce to średnio - miła niespodzianka.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum