Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Imię: Olamagato Pomógł: 4 razy Wiek: 54 Dołączył: 03 Paź 2005 Posty: 253 Skąd: z piekła rodem
#7 Wysłany: 23 Styczeń 2012, 20:37
Nie wiem tego na pewno, ale niewykluczone. Z tego co obserwuję od czasów SH1, to progres idzie wyłącznie w dziedzinie grafiki.
Natomiast coraz bardziej jestem skłonny uwierzyć, że silnik symulacji powstał wyłącznie dla SH1, zrobiony *wtedy* przez jakiegoś podwykonawcę, a następnie w kolejnych edycjach gry był systematycznie psuty przez ignorantów z UBI specjalizujących się w grafice. Warto zauważyć, że w SH1 symulator miał największe możliwości i najsłabszą grafikę, a jedyne innowacje w *czystej* symulacji w SH2, 3, 4 i 5 polegają właściwie tylko na wyłączaniu lub bezsensownym uszkadzaniu jej kolejnych elementów: Warstwy wody i sterowanie padły w SH2, zarządzanie silnikami, energią, prawidłowa obsługa hydrofonów i sonaru padły w SH3; system ulepszeń, symulacja ruchu morskiego padły w SH4, a w SH5 padło niemal wszystko bo moderzy muszą naprawiać takie banalne problemy, które powodują u każdego gracza SH2/3 (po przejściu na SH5) perfekcyjne nauczenie się na pamięć ekspresyjnych wersji rozwinięć skrótów WTF i OMG.
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#8 Wysłany: 23 Styczeń 2012, 21:37
Nie do końca można się zgodzić - SH4 oprócz możliwości gry "dwiema" stronami oferuje np. znacznie lepsze odwzorowanie zachować atakowanych statków (zygzakowanie, omijanie pozycji suba, manewrowanie przed torpedami, ucieczka trafionego statku) - z kolei SH5, oprócz "dynamicznego wpływu" zachowania uboota na kampanię oferuje znacznie większą otwartość kodu (ot, chociażby nie-graficzne mody FX czy IRAI).
To nie wszystkie atuty ,a jedynie to co mi przychodzi po pierwsze na myśl.
Fakt faktem, lepiej byłoby gdyby gra zastała napisana od zera, a nie zbudowana na bazie SH3/SH4. Jak zwykle, zabrakło czasu i pieniędzy. Wiecie np. że w SH5 jest zaimplementowany sekstans? Niestety nie jest on wykorzystany - a widać że jakieś prace w tym kierunku były prowadzone. Niestety,a ale nacisk na "quality" skończył się w momencie wejścia WinXP na rynek. Smutne, ale prawdziwe.
Imię: Olamagato Pomógł: 4 razy Wiek: 54 Dołączył: 03 Paź 2005 Posty: 253 Skąd: z piekła rodem
#9 Wysłany: 25 Styczeń 2012, 13:40
Coraz bardziej skłaniam się ku temu, żeby komercyjne projekty powstawały jako open source, jednak z prawną możliwością rozwijania wyłącznie niekomercyjnego (czyli przez moderów i ludzi ulepszających coś dla idei). Oryginalni autorzy zarobiliby swoje za stworzenie bazy, ale reszta, w tym doszlifowanie pomysłu powinno zostawić się społeczności. O ile oczywiście realia finansowe nie pozwolą takiej gry skończyć. Ale to tak jako offtop.
Co do SH4 i 5, to znam to na razie dość słabo bo wersja oryginalna pierwszej nie dożyła mojego zainteresowania od patcha 1.3, a drugiej nie ruszyłem w ogóle bo nie trawię DRM, zamkniętego kodu i antihumanware jako zasady.
Ostatnio zmieniony przez PL_Olamagato 25 Styczeń 2012, 13:43, w całości zmieniany 1 raz
Imię: Olamagato Pomógł: 4 razy Wiek: 54 Dołączył: 03 Paź 2005 Posty: 253 Skąd: z piekła rodem
#11 Wysłany: 26 Styczeń 2012, 01:40
1. DRM zdjęto żeby uratować sprzedaż. Zdjęcie nie pomogło. Projekt upadł.
2. Otwarty kod, to nic innego jak udostępniony kod źródłowy umożliwiający weryfikację zależności działania (co w symulatorze jest informacją kluczową) lub nawet poprawki przez zupełnie niezwiązane z producentem osoby. Żadna gra komercyjna nie ma otwartego kodu (jak na razie), a te, których kod został udostępniony mają status abandonware i są obecnie przestarzałe. Udostępnienie kodu jest więc wyłącznie edukacyjne, a nie rozwojowe.
3. Jestem uprzedzony. Ale kolejne wydania SH, które są coraz gorsze i liczba błędów, która uniemożliwia granie na oryginalnej wersji kierując się instrukcją gry w pełni na takie uprzedzenie zasłużyły. Jest wielką zagadką czy SH6 kiedykolwiek powstanie bo skoro dla UBI problemem stało się nagle dodanie symulacji typów II, IX i XXI lub okrętów amerykańskich bądź brytyjskich mając do dyspozycji chyba najlepszy wzorzec oczekiwania klientów co do gry, mając praktycznie gotowe darmowe skrypty kampanii (te z GWX mogłyby służyć jako źródło merytoryczne), mając możliwość użycia DLC, mając możliwość zrobienia z symulatora gry MMO, to nie wiem jak można było tak skopać wydanie SH5.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum