Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Imię: Przemo
Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 6 Skąd: Piła
#121 Wysłany: 21 Marzec 2012, 18:45
Czesc Wam. Nie wiem ju? czy pisa? polskie znaki, czy nie...
Pisze bez jesli zle to przepraszam - zwroc moderatorze uwage to sie poprawie.
Czytalem co pisali olamagato i zamek, ale moj problem jest troche inny...
Mianowicie zainstalowalem SH3 z SS czyli 1.4b, na to GWX 3.0 Gold - wszystko smigalo, akademia, misje pojedyncze i kampania.
Po rozpakowaniu spolszczenia do 3.0, dziala akademia ale nic wiecej, ani misje ani kampania, gdy wlacze niektore mody (JGSME) to nawet czasem nie odpala gry. Gdy jest samo spolszczenie 5PL - wczytuje sie kampania czy tez misja i pod sam koniec pasek ladowania staje i po kilkunastu sekundach wywalka do pulpitu.
Komputer dobry z Win7.
Prosze o pomoc w problemie bo czuje, ze jest banalny skoro czysty GWX dziala z wlaczonymi: open hatch mod, 16 km A, Damage Effects, Integraded orders, lite harbour traffic, no medals on crew...
Imię: Krzysiek
Dołączył: 06 Maj 2011 Posty: 55 Skąd: Stargard
#122 Wysłany: 21 Marzec 2012, 20:04
A sprobuj zainstalowac Hardcode fixes, wtedy pojawi Ci sie w glownym katalogu gry aplikacja HsieOptionsSelektor, wejdz w nia i odznacz 4 GB patch(jesli oczywiscie tyle pamieci masz)
Powinno wtedy smigac, pod koniec ladowania sie wywala z braku pamieci chyba.
Ostatnio zmieniony przez zamek9 21 Marzec 2012, 20:08, w całości zmieniany 1 raz
Twoj problem wynika bardziej z niezgodnosci modow. Podaj prosze liste modow jakie obecnie posiadasz zainstalowane i powoduja crash gry (najlepiej wklej prosze screen z okna JSGME).
Sam meczylem sie z instalacja spolszczenia GWXPL5, jednak po dokladnym przeczytaniu i zrozumieniu instrukcji udalo sie wszystko spiac razem i gra dziala idealnie.
_________________ Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
Imię: Olamagato Pomógł: 4 razy Wiek: 54 Dołączył: 03 Paź 2005 Posty: 253 Skąd: z piekła rodem
#125 Wysłany: 22 Marzec 2012, 13:43
Chcia?bym przypomnie? wszystkim, ?e spolszczenie jest testowane pod k?tem zgodno?ci wy??cznie z opcjami/modami czystego GWX i ca?kowicie pustej kampanii. Niestabilno?? wprowadzaj? istniej?ce dane w katalogu "Dokumenty"\SH3 oraz potencjalnie ka?dy istniej?cy mod spoza tych dwóch paczek.
W przypadku niektórych komputerów i systemów Vista-32 bit oraz Win7-32bit jedynym rozwi?zaniem jest na?o?enie na GWX spolszczenia w wersji Standard poniewa? nie mo?na skorzysta? z opcji 4 GB Hardcode fixes, a ilo?? danych w pami?ci dobija lub przekracza 2GB. Szczególnie mo?e dotyczy? to modów dodaj?cych dodatkowe jednostki oraz GUI (np. MaGUI i Conus' SH3GWX3 Widescreen), które bardzo nieefektywnie gospodaruj? pami?ci? gry (tekstury t?a z kana?ami alfa, wielokrotnie nak?adane maski w te same miejsca, niepotrzebne wielkie tekstury itp.).
Do tego nak?ada si?:
1. Zgodno?? lub niezgodno?? ró?nych wersji plików gier z wersj? gry bez starforce, która jest jedyn? wersj? w Hardcode fixes.
2. Zawarte w opcji Hardcode fixes pliki moda resolution fix, który by? cz?sto przydatny przed pojawieniem si? modów panoramicznych.
Warto wiedzie?, ?e je?eli nie jest si? pewnym stabilno?ci gry, to nale?y dla wersji full zawsze u?y? instalacji odwracalnej i je?eli gra z w??czonym "_patch _GWXPL5" jest stabilna i ?aduje misje, to mo?na dopiero wtedy przenie?? zawarto?? tego moda do plików gry zawartych w katalogu data w SH3 (uwaga na w?a?ciwe ?cie?ki). Nieodwracalne spatchowanie GWX s?u?y wy??cznie u?atwieniu i przyspieszeniu dzia?ania JSGME (i pozbawienie go okazji do ujawnienia si? bugów (rzadkich) aktywacji/deaktywacji.
Po spatchowaniu gry lub w??czeniu opcji, które na pewno b?dzie si? zawsze u?ywa? polecam przejechanie partycji z gr? przez porz?dny defragmentator - szczególnie je?eli katalog gry lub ca?a partycja podlegaj? kompresowaniu. Wczytywanie sfragmentowanych plików gry potrafi wyd?u?y? si? nawet 3-4 krotnie ni? powinno to trwa?.
Polecam te? wy??czenie obs?ugi przywracania systemu na partycji z gr? o ile nie znajduje si? na niej system Windows, ani katalog Users (lub Documents and Settings w XP).
JSGME powoduje mnóstwo kopiowa? i przenosze?, które us?ug? Przywracania Systemu "doprowadzaj? do sza?u" przez powodowanie niepotrzebnego tworzenia mnóstwa kopii, które dos?ownie szatkuj? wolne miejsce na dysku.
Imię: Przemo
Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 6 Skąd: Piła
#126 Wysłany: 22 Marzec 2012, 23:07
Nadal nic, system mam 64-bitowy, wi?c patent z wersj? standard zamiast full odpada.
Nie wiem czy si? wyra?nie wyrazi?em: po wypakowaniu 5PL do katalogu z gr?: u mnie to D\:Gry\Ubisoft\SilentHunterIII - i teraz czy z w??czonym jakimkolwiek modem, nawet tylko samym spolszczeniem 5PL, czy te? z ca?? PRAW? stron? zupe?nie pust? opcjonalnie albo nie wczytuje misji/kampanii albo w ogóle ca?ej gry!
Olamagato jak znale?? plik dokumentacja o którym pisa?e?? Podaj prosz? ?cie?k?: czy jest to: D\:Gry\Ubisoft\SilentHunterIII\Documentation - u mnie oczywi?cie...
Imię: Krzysiek
Dołączył: 06 Maj 2011 Posty: 55 Skąd: Stargard
#127 Wysłany: 23 Marzec 2012, 23:31
Sprobuj jak napisałem wczesniej ale tylko te dwa mody dodaj w Jsgme(Hardcode fixes i plik spolszczajacy w dokladnie takiej kolejnosci) oczywiscie zaznacz tez 4 gb patch.
Jak to nie pojdzie to juz tylko reinstal chyba.
Oczywiscie piszac to jestesmy pewni ze 4 gb pamieci posiadasz
Imię: Olamagato Pomógł: 4 razy Wiek: 54 Dołączył: 03 Paź 2005 Posty: 253 Skąd: z piekła rodem
#128 Wysłany: 24 Marzec 2012, 12:29
Mlad napisał/a:
Nadal nic, system mam 64-bitowy, wi?c patent z wersj? standard zamiast full odpada.
Różnica między wersjami full i standard nie mają żadnego związku z tym czy system pracuje w 32 czy 64 bitach. Róznica między nimi polega na tym, że wersja full ma pliki instalowane "na twardo" wzbogacone o moda "Wilhemshafen,St Naz,Schluese and xtra ships V6". Równie dobrze można sobie zainstalować wersję standard spolszczenia i osobno tego moda ściągnąć oraz uaktywniać przez JSGME (w tym celu istnieją w wersjach standard i lite dwie opcje z dopiskiem "WSS&XSv6 Compatible").
Tak więc nic nie odpada. Jeżeli na czystym GWX gra działa a tylko po rozpakowaniu spolszczenia przestaje działać, to są tylko dwie przyczyny takiego stanu:
1. Gra nie uruchamia się przez samego moda "Wilhemshafen,St Naz,Schluese and xtra ships V6"
2. Gra, wczytując pliki tego moda oraz niektóre pliki konfiguracji kampanii wysypuje się na niezgodności tych plików ze sobą.
Cytat:
Nie wiem czy si? wyra?nie wyrazi?em: po wypakowaniu 5PL do katalogu z gr?: u mnie to D\:Gry\Ubisoft\SilentHunterIII - i teraz czy z w??czonym jakimkolwiek modem, nawet tylko samym spolszczeniem 5PL, czy te? z ca?? PRAW? stron? zupe?nie pust? opcjonalnie albo nie wczytuje misji/kampanii albo w ogóle ca?ej gry!
Pierwsza sprawa - instalując pakiet spolszczenia lub jakikolwiek większy samodzielny mod nie licz na to, że będziesz w stanie wczytać jakikolwiek zapis z wcześniejszej gry.
Generalną zasadą jest usunięcie plików dotychczasowych kampanii przez usunięcie, albo spakowanie dotychczasowego katalogu SH3 znajdującego się w katalogu dokumentów Twojego konta użytkownika.
Są ku temu aż 2 powody:
1. Hardcode fixes - zapisy z v1.6 SH3.exe są niezgodne z zapisami wersji 1.4
2. "Wilhemshafen,St Naz,Schluese and xtra ships V6" z wersji full powoduje zmianę zestawu statków, co wpływa na zapisy kampanii, a tym samym jest nieakceptowalne dla stabilności gry.
Cytat:
Olamagato jak znale?? plik dokumentacja o którym pisa?e?? Podaj prosz? ?cie?k?: czy jest to: D\:Gry\Ubisoft\SilentHunterIII\Documentation - u mnie oczywi?cie...
Odpalasz z katalogu D\:Gry\Ubisoft\SilentHunterIII plik jsgme.exe i klikając prawym klawiszem na każdej opcji (nieaktywnej) możesz zobaczyć listę plików które znajdują się w ich własnych katalogach documentation. W minimalnym przypadki jest to tylko readme.jsgme, a w opcjach spolszczenia (GWXPL5) dodatkowo plik Czytajto.txt i czasem jeszcze inne. Na przykład w Twoim wypadku jeżeli klikniesz PPM na Hardcode fixes, to będziesz mógł obejrzeć plik Czytajto.txt znajdujący się w katalogu:
"D\:Gry\Ubisoft\SilentHunterIII\MODS\GWX Hardcode fixes\Documentation" i oprócz tego plik readme.jsgme zawierający zawartość etykietki, którą możesz od razu przeczytać najeżdżając myszą na tę opcję.
Krótko podsumowując sprawdzasz to:
------------------------------------------------
1. Instalujesz czysty GWX 3.0 na czysty SH3 1.4 - i wszystko powinno działać
2. Wchodzisz do katalogu "D\:Gry\Ubisoft\SilentHunterIII" i robisz na pulpicie skrót do pliku "JSGME.exe".
2. Kopiujesz cały katalog SH3 jako kopię do przyszłego użycia (możesz również spakować do jakiegoś archiwum - grunt, żebyś mógł taki katalog z powrotem rozpakować). Ja robię to tak, że jeżeli instaluję grę do katalogu SH3, to po instalacji GWX robię kopię i mam "Kopia SH3", którą zmieniam na "SH3.GWX3". Jeżeli coś skopię w katalogu SH3, to zmieniam mu nazwę na np. "SH3.SYF", a "SH3.GWX3" zmieniam z powrotem na "SH3" i wszystko wraca do stanu początkowego (oczywiście zaraz potem znowu robię kopię do SH3.GWX3). SH3.SYF oczywiście kasuję.
3. Szukasz katalogu "Moje dokumenty" (to ten którego ikona zwykle jest na pulpicie Twojego konta) i znajdujesz w nim katalog "SH3". Zmieniasz mu nazwę na SH3.stare lub coś podobnego. Ewentualnie nie zmieniasz nazwy, ale kasujesz w tym katalogu wszystko.
4. Rozpakowujesz pakiet spolszczenia w wersji standard, żadnej opcji w JSGME nie uaktywniasz i sprawdzasz czy gra potrafi utworzyć kampanię i czy możesz uruchomić nowy patrol. Powinieneś móc to zrobić bo pliki gry zostały uzupełnione jedynie o moda Unofficial rocket fix, który praktycznie nie wpływa na stabilność.
5. Włączasz opcję GWX Hardcode fixes i sprawdzasz czy gra się uruchamia i czy możesz wypłynąć na (nową) misję pojedynczego gracza. Jeżeli się nie odpala lub w czasie ładowania misji gra się wysypuje, to wyłączasz tę opcję, wchodzisz do katalogu "D\:Gry\Ubisoft\SilentHunterIII\MODS\GWX Hardcode fixes" i tam odpalasz program HsieOptionsSelector.exe. W nim zaznaczasz opcję "4Gbyte version" i klikasz OK. Odpalasz jeszcze raz ten program i upewniasz się, że opcja ta jest już zaznaczona. Ponownie uaktywniasz opcję "GWX Hardcode fixes" i odpalasz grę.
Jeżeli gra się nie odpala, to w katalogu "D\:Gry\Ubisoft\SilentHunterIII\MODS\GWX Hardcode fixes" spakowujesz pliki: MissionEngine.dll, SimData.dll, StateMachine.dll, Utils.dll i ponownie uaktywniasz opcję i próbujesz odpalić grę.
Jeżeli nadal się nie odpala, to wyłaczasz opcję, spakowujesz pliki: d3d9.dll, SHIII.sdb, d3d9.cfg, XPSP2 Resolution fix.bat, XPSP2 Resolution fix Uninstall.bat. Włączasz opcję i próbujesz ponownie.
Jeżeli to zadziała, to masz działające spolszczenie standard. Te same kroki możesz powtórzyć instalując wersję full. Ale nie należy tych wersji mieszać.
Imię: Przemo
Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 6 Skąd: Piła
#130 Wysłany: 25 Marzec 2012, 14:05
Jak na razie kicha... czy rozpakowanie spolszczenia obojętnie czy standard czy full, odbywa się np. przez poprzez klikniecie prawym, wybranie rozpakuj w... wskazanie katalogu SH3?
Imię: Olamagato Pomógł: 4 razy Wiek: 54 Dołączył: 03 Paź 2005 Posty: 253 Skąd: z piekła rodem
#131 Wysłany: 26 Marzec 2012, 01:56
Generalnie tak właśnie się to robi.
Jeżeli coś Ci nie idzie, to wejdź na stronę spolszczenia i przeczytaj tam jak zrobić instalację odwracalną.
A archiwum rozpakowuje się (w przypadku normalnej instalacji) do katalogu gry SH3. tak aby katalog data w archiwum trafił na katalog SH3\data, a MODS trafił na SH3\MODS.
Imię: Przemo
Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 6 Skąd: Piła
#132 Wysłany: 30 Marzec 2012, 16:36
Olamagato!
Bardzo Ci dziękuję za pomoc!
Wykonałem punkty jak je opisałeś... zacząłem się denerwować... bo dopiero po piątym i to całym zaczęło "grać"! Czyli musiałem "powywalać" pliki przez Ciebie wskazane...
Mam tylko jeden problem, ale już sobie odpuściłem... mianowicie gdy włączę 16km atmosfery... nie mam mgły, która przecież jest niesamowita, np. widać pięknie statki w misji HappyTimes w misjach pojedynczych no i gdy jest deszcz to i tak widzę po horyzont + koncentryczne kręgi na niebie, łącznie z pomarańczowym...
Imię: Michał
Ulubiona Gra: SH II,SH III
Dołączył: 14 Cze 2012 Posty: 15 Skąd: Oświęcim
#133 Wysłany: 16 Czerwiec 2012, 07:42
dla przyszłych potencjalnych instalatorów dodam że także na początku miałem problem z loadingiem kompletnie do każdej misji...zrobiłem reinstal czystego SHIII i GWX a w JSGME.exe włączone mam:
Hardcorefixes
spolszczenie dla gwx 3.0
spolszczonie dla alternatywnych flotyll
ulepszony widok zniszczeń
łodzie ratunkowe i resztki
realistyczne góry lodowe
historyczne parametry torped i detektory
i open hatch mod
działa bez zarzutu jak ktos wie lepiej ode mnie i wie co jeszcze moge wlaczyc dla poprawy to wdziecznie posłucham
dodam ze mam juz rozpoczeta kompanie i 2 3 misji zatopilem hooda i renowne w porcie loch ewe tyle ze na realizmie 20%...nie jestem az tak dobry w gierki dla tego zdecydowalem sie na 20%
Imię: Olamagato Pomógł: 4 razy Wiek: 54 Dołączył: 03 Paź 2005 Posty: 253 Skąd: z piekła rodem
#134 Wysłany: 16 Czerwiec 2012, 09:50
Tak naprawdę możesz sobie spokojnie podciągnąć te pozycje realizmu, które dotyczą różnych limitów. W GWX nie są one tak naprawdę ograniczeniami. Limit powietrza jest osłabiany przez hardcore fixes, które daje możliwość przepłynięcia w razie problemów aż 100 godzin pod wodą, limit paliwa jeszcze mniej ogranicza bo w GWX też został wydłużony (i to z powodów zwiększenia realizmu). Podobnie z ograniczoną liczbą amunicji czy torped. Przy celowaniu z automatu lub przez oficera i bez realistycznych wad torped każdy wystrzał torpedy ma wysoką szansę trafienia. Dlatego granie na poziomie 60-70% jest osiągalne nawet dla kompletnie początkujących.
Imię: Krzysiek
Dołączył: 06 Maj 2011 Posty: 55 Skąd: Stargard
#135 Wysłany: 28 Lipiec 2012, 16:06
Witam Olamagato
Chciałem sie dowiedzieć czy masz w planach wydanie jakiejś nowszej wersji spolszczenia ?
Fajnie by było ruszyć na wodę z jeszcze lepszą rozdzielczością
Imię: Olamagato Pomógł: 4 razy Wiek: 54 Dołączył: 03 Paź 2005 Posty: 253 Skąd: z piekła rodem
#136 Wysłany: 29 Lipiec 2012, 11:56
Oczywiście. Ale w tym celu piszę edytor GUI. Wakacje są, a nie jest on jeszcze skończony. Jak będzie, to przeróbka GUI na dowolną rozdzielczość zajmie godzinę lub kilka. Tak więc nowe spolszczenie będzie od początku przeznaczona do widescreen, z dokumentacją pl i manualem do przeróbek innych GUI (jeżeli sam się za to nie wezmę). Przy okazji będzie sporo nowych poprawek (np. bezproblemowy XXI, zawsze działające strugi wody dla VIIC i VIIC/41) oraz przetestowanych (i tu ewentualnie lekko dotkniętych) nowych modów wbudowanych w pakiet takich jak np. diesle, przedział torpedowy, urozmaicone dno jak w SH4. To ostatnie zależy czy uda mi się utrzymać z nimi stabilność gry nie mniejszą niż gołego GWX.
Imię: Olamagato Pomógł: 4 razy Wiek: 54 Dołączył: 03 Paź 2005 Posty: 253 Skąd: z piekła rodem
#138 Wysłany: 29 Listopad 2012, 21:31
Niestety nie. Miałem go skończyć pod koniec poprzedniego roku, ale wycinanie tej góry zdjęć z oryginalnego kobylastego pdf'a, a potem jeszcze wklejanie ich do polskiej wersji, tymczasowo przekroczyło moją odporność nerwową...
Próbowałem wyciągnąć wersje tych zdjęć użyte do oryginalnego pdf'a od twórców GWX (bo może jeszcze mają wersje surowe), ale niespecjalnie odpowiedzieli. Większość zdjęć ma odnośniki do źródeł, ale połowa z tych linków też już nie działa, a poza tym znowu byłaby dla mnie czasochłonna zabawa z jakimś photoshopem. Może jeżeli Mikołaj kopsnie mi miesiąc wolnego od innych zajęć, to na gwiazdkę byłoby jak znalazł. Ale na razie nie zanosi się. Chociaż cuda się zdarzają...
[Z innej beczki]
Udało mi się rozpoznać dlaczego niektóre komputery lub systemy wyświetlają w grze komunikat "Cannot initialize 3d Engine". Szczególnie w połączeniu z różnymi modami Widescreen. Otóż przyczyną jest lista rozdzielczości jakie oferuje konkretny ekran połączony z grafiką (np. mobile). Wiele z takich komputerów nie obsługuje w ogóle rozdzielczości 1360x768 (ani 1366x768). Na przykład niektóre ekrany mają dostępną zamiast niej rozdzielczość 1280x768, która co prawda pozwoli wreszcie odpalić grą w widescreen, ale nie pozwoli wyświetlić całego obrazu bo zabraknie ok. 80 pikseli po prawej stronie ekranu gry. Nie ma na to innej rady jak uruchamianie gry w rozdzielczości natywnej monitora lub niższej, ale obsługiwanej. Tymczasowo 100% grafik wyświetli oryginalną rozdzielczość 1024x768. Dodatkowo rozdzielczość 1360x768 działa bez problemu na ekranach z taką właśnie rozdzielczością natywną (w tym na wszystkich laptopach z ekranem 15").
Imię: Krzysiek
Dołączył: 06 Maj 2011 Posty: 55 Skąd: Stargard
#139 Wysłany: 1 Styczeń 2013, 13:11
Mam problem, nie wiem co sie dzieje ale po wlaczeniu SH3 grafika mi sie psuje, jakby aliasingu nie było czy nie wiem, maszty sa niewyrazne a liny "pociete" i nie tylko pzy patrzeni przez peryskop ale nawet w muzeum wszystko niewyraźne jest, cos tam pisaliscie o renderowaniu czy bibliotece D3D9 dll ale co trzeba zrobic by to wyeliminować, podkrecam Radeona przez Engine Control Center daje 2 razy wieksze wygladzanie i tez nic to nie daje, po wlaczeniu gry zmienia mi sie grafika nie tylko w niej ale i na pulpicie, sterowniki 12.10 najnowsze zainstalowane nie wiem co mam jeszcze zrobić. Jest jakaś na to rada ?
Oczywiście spolszczenie full zainstalowane.
Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum