Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Imię: PrZeMO
Ulubiona Gra: DW, SH2 vs DC, Imperium Galactica Pomógł: 21 razy Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2005 Posty: 2456 Skąd: SOSNOWIEC CITY / Warszawa
#1 Wysłany: 25 Marzec 2012, 23:43 RANK SH3
W dniu dzisiejszym wyjasnila sie jedna wazna sprawa.
Serwery UBI i gry poza nimi.
Jak pewnie juz wiecie UBI oficjalnie przestalo wspierac SH3 a co za tym idzie wylaczylo swoje serwery w zwiazku z tym szukalismy na to rozwiazania.
Hamachi- nowa wersja posiada ograniczenia w postaci 5 userow na siec a starsza wersja gdzie mozna bylo w swojej sieci VPN miec wieksza ilosc userow nie dziala dla systemu WIN 7. Dodatkowo dzisiaj i JA i Finek przez dobra godzine meczylismy sie zeby widziac postawione przez siebie serwery... bez skutku.
I wtedy nasze oczy skierowaly sie na tunngle, programik dzialajacy na zasadzie hamachi. Ze strony tunngle.net pobieramy klienta, rejestrujemy swoje konto na tejze stronie, potwierdzamy w e-mailu aktywacyjnym nasze konto, instalujemy program, wchodzimy do sieci jaka zostala stworzona, odpalamy SH3 i gramy.
Doslownie nie musismy ustawiac kompletnie nic, zadnych portow- jedynie pewnie firewall jak ktos ma.
W moim przypadku, odpalilem i zainstalowalem wszystko odpalilem SH3 i razem z Mirko i Finkiem bez problemu wystartowalismy.
Takze oficjalnie moge powiedziec PANOWIE przechodzimy calkowicie na TUNNGLE. Jest to proste i malo skomplikowany program. Jezeli beda klopoty z opcjonalna konfiguracja tego programu, problem z wejsciem lub tworzeniem swojej sieci opiszemy krotki tutorialik ale jak na razie wydaje mi sie to zbedne.
Kolejne ustalenia odnosnie na jakim modzie bedzie rozgrywany ten ranking bedziemy w tym poscie opisywali takze prosze sledzic temat
Heh, Admin najwidoczniej nie zapytał userów, ale TUNNGLE jest juz przez nas dobrze znane i sprawdzone
Walczyło się nie raz w Battlestation Midway właśnie za pomocą Tunngle. Obsługiwał też SH4.
Czasem były z nim problemy, ale generalnie przyznaję, że program jest mało kłopotliwy. Ja osobiście wolę Tunngle niż Hamachi
_________________ Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
Imię: PrZeMO
Ulubiona Gra: DW, SH2 vs DC, Imperium Galactica Pomógł: 21 razy Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2005 Posty: 2456 Skąd: SOSNOWIEC CITY / Warszawa
#3 Wysłany: 26 Marzec 2012, 08:50
Ale o co mam pytac?? Hamachi najzwyczajniej w zyciu nie dziala. Ma ograniczenia, mimo kombinacji nawet pingi w sumie na poczatku nie przechodzily, jak ping poznije jakos docieraly to nadal serwery nie widzialy sie.
A TUNNGLE bez klopotu i bez problemu dziala to nad czym tutaj debatowac? Kiedys hamachi dzialalo bez problemu teraz nie a ja nie chce kolejnego garba na glowie i dyskusji nie potrzebnych nikomu dlaczego nie dziala a moze sprobujmy tak itd. Zwyczajnie nie mamy na to czasu i chyba ochoty
Heh, Admin najwidoczniej nie zapytał userów, ale TUNNGLE jest juz przez nas dobrze znane i sprawdzone
Zdefiniuj "nas"... Bo patrząc po ostatnich rozmowach na Vencie i prywatnych, to część userów nie wiedziała jak to działa.
Poza tym, skoro to takie sprawdzone i dobrze znane... To dlaczego były w ostatnim sezonie problemy z Hostami? Dlaczego pytano, kto może postawić grę, skoro przez Tunngle stawia się bez problemu grę?
I nie mówię, że czekano, aby postawić na Ubi.com. Tylko były dni (a pamiętam, bo też chciałem zagrać), gdy ludzie rozchodzili się, bo hosta nie było. Wiedziałbym wtedy o tunngle, że każdy może zahostować, to od razu by gra przez Tunngla poleciała.
Może i program wiele osób znało. Ale równie wiele osób o nim nie słyszało.
Cytując Freda z Chłopaków...
"to tylko kawałek kartofla a rzucasz się jakbym Ci matkę mordował..."
NAS - ekipę, która ONEGDAJ tłukła się stalowymi gigantami w BM:Midway. Mam wymieniać po kolei? Wszystkich nie pamiętam, a była to grupa dość duża i to naszych bodajże najbardziej aktywnych userów. Był Pasterz, był Andrev, był i Wilk, pojawiał się Tes (choć dobrze nie pamiętam ale to była dawno).
Powodem braku szerszego zainteresowania Tunngle był............. zanik zainteresowania walkami w BM Po prostu. A co do tego, że nikt o Tunngle nie wspominał? A jakie jest zainteresowanie nowym rankiem? Wymienisz może z pięciu userów którzy się żywo tym tematem interesują? Nawet jeśli, to generalnie rozpatrywane są teraz inne ważkie problemy - wśród nich nie zauważyłem wątku dotyczącego problemu z serwerem (a raczej jego brakiem).
A jestem więcej niż pewien, że gdyby poleciało w eter hasło "Panowie, na czym stawiamy serwer?" to bardzo szybko dostalibyście odpowiedź "TUNNGLE!"
<heh, znając Finka to teraz to dopiero się teraz zacznie.... "
_________________ Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
Imię: Stasiek
Ulubiona Gra: SH3 Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 20 Sty 2009 Posty: 432 Skąd: Polska
#6 Wysłany: 26 Marzec 2012, 13:49
PL_CMDR Blue R napisał/a:
PL_Daritto napisał/a:
Heh, Admin najwidoczniej nie zapytał userów, ale TUNNGLE jest juz przez nas dobrze znane i sprawdzone
Zdefiniuj "nas"... Bo patrząc po ostatnich rozmowach na Vencie i prywatnych, to część userów nie wiedziała jak to działa.
Poza tym, skoro to takie sprawdzone i dobrze znane... To dlaczego były w ostatnim sezonie problemy z Hostami? Dlaczego pytano, kto może postawić grę, skoro przez Tunngle stawia się bez problemu grę?
I nie mówię, że czekano, aby postawić na Ubi.com. Tylko były dni (a pamiętam, bo też chciałem zagrać), gdy ludzie rozchodzili się, bo hosta nie było. Wiedziałbym wtedy o tunngle, że każdy może zahostować, to od razu by gra przez Tunngla poleciała.
Może i program wiele osób znało. Ale równie wiele osób o nim nie słyszało.
Finek o Tunngle wiedziało,wie sporo ludzi i to nie od dziś,niejednokrotnie jeszcze przed i w trakcie poprzedniego rankingu pływaliśmy z sOnarem i innymi patrole właśnie na Tunngle .Cały problem polega na tym że wtedy nikomu nie chciało się tego instalować bo i po co się wysilać skoro jest Ubi i ktoś zahostuje grę.....a jak nie było hosta to nie było gry .
Wcześniej można było użyć Tunngle jako alternatywę gdy nie było hosta ale żeby grać to muszą mieć wszyscy a nikomu się nie chciało itd.
Obecnie Ubi nie dało nam wyboru i Tunngle to podstawa jeśli chce się grać w SH III w sieci.
Sam program jest banalnie prosty w obsłudze i co najważniejsze stawiać gry może każdy czyli nie ma problemu z hostem,co prawda są czasem problemy z połączeniem lecz są to rzadkie przypadki.
_________________
Ostatnio zmieniony przez PL_Renegat 26 Marzec 2012, 13:51, w całości zmieniany 1 raz
Imię: PrZeMO
Ulubiona Gra: DW, SH2 vs DC, Imperium Galactica Pomógł: 21 razy Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2005 Posty: 2456 Skąd: SOSNOWIEC CITY / Warszawa
#7 Wysłany: 26 Marzec 2012, 13:50
To, ze sie nie mowi TUTAJ nie oznacza, ze gdzie "indziej" sie nie mowi
Nie bylo zadnych konkertow wiec nic nie pisalem. Tunngle juz nim jest stad post. Ta edycja rankingu- to juz wiemy na 100%- bedzie krotka (cieple dni, dluzszy dzien etc.) Ale bedzie, ze tak wiecej wokol niej szumu gdyz chcemy to jakos "medialnie" naglosni na kilku forach, portalach poprzez maas email itd. Nie bedziemy sie zamykac tez na ludzi z poza PS bo to bez sensu.
Daritto.... To wybacz, że tak napiszę, ale.... skoro wiedzieli o tym, ci co grali w BSM to dlaczego wyskakujesz, że tunngle było doskonale wszystkim znane i wystarczyło zapytać?
Cytując Freda z Chłopaków...
"to tylko kawałek kartofla a rzucasz się jakbym Ci matkę mordował..."
A ten cytat to dobra odpowiedź na twój pierwszy post swoją drogą.
Dlaczego Przemek to ogłosił? Bo było zebranko małe, testowaliśmy i rozwiązaliśmy problem od dawna gryzący SH3, którego nikt z "was" nie zaproponował.
Wolfx... Jest mała niezgodność w twoim poście.... jak nie było hosta (a w tunngle każdy może być hostem), to nie ma gry... Tylko, jakby wszyscy wiedzieli, że tak to działa, to byłyby wtedy gry...I o to chodzi w poście Przemka.
Nie mówię, że Tunggle jest odkryciem na miarę odkrycia Ameryki, ale wcześniej nikt nie pisał o graniu w SH3... A było dużo dysput o braku hosta... ktoś by wtedy wspomniał o Tunngle i byłoby fajnie
Ja nie mówię, że wiele osób nie znało. Ale nikt nie przełożył tego oficjalnie, aby rozwiązać problem hostów... Byłem na 2 zebraniach, gdzie poruszano brak hostów do gier. Ja zawsze wtedy miałem zdanie, że jakbym tylko mógł zahostować, to bym zahostował. Było na nich sporo osób. I nikt nigdy Tunngle nie poruszył. A poruszyłby, to 2 ostatnie sezony bym pohostował choć kilka razy... A 3 razy gra nie odbyła się, bo nie było hosta.
Tylko, jak było zamknięte grono, co nie dzieliło się z wiedzą na zewnątrz uważając ją za oczywistą oczywistość, to potem dopiero Mirko przedstawił ją szerszemu światu, a Przemek napisał oficjalny post, aby nie tylko "wy grający w BSM", czy "ci, co grywali z sOnarem" o tym wiedzieli, ale też ci, co np. nie wiedzieli w ogóle o Tunngle, uważając najczęściej za "takie drugie Hamachi", to dlaczego takie zdziwienie w 1 poście?
Więc ciągle nie rozumiem dlaczego Daritto byłeś taki zaskoczony, że dlaczego Przemek nie zapytał userów? A co? On, ja, czy Marco to alfa i omega i wiemy na czym kto i w co gra? Wiedzieliśmy, że np. ty grywałeś w BSM? Nie. Ja np. nie znałem Tunngle. Dla mnie dzień wczorajszy był bardzo ważny, bo Mirko pokazał mi, jak mogę zahostować grę. I nie tylko mnie, ale też np. Przemkowi.
A jak będą kolejne konkrety o rankingu (a raczej na dniach, bo teraz siedzimy wieczorami i ustalamy praktycznie codziennie) to będą nowe posty. Chcecie dołożyć cegiełkę? Macie pomysł? Piszcie, wchodźcie na Vento i gadajcie.
Wszyscy na tym skorzystają.
Nie chcę uchodzić za wszechwiedzącego, ale zobaczcie jedną rzecz.
Osoba A i B wiedzą sprawę X i Y
Osoba C wie sprawę Y
Osoba D wie sprawę X
Osoba E wie sprawę Z
Nagle osoba C odkrywa sprawę X i cieszy się, że sprawa X została odkryta. To go osoby A,B i D gaszą, że to wiedzieli. D nawet nie wie, że nie zna sprawy Y, a tym bardziej E.
I tak sobie siedzą i nie mogą dojść do sprawy Ż, do której trzeba znać sprawę X, Y i Z.
Bo E nie powie, a pozostali nie wiedzą, że on wie...
Od razu zaznaczę. Ja nie mam do was żalu, czy złości, że nie powiedzieliście. Tylko też nie czepiajcie się, że Tunngle to oczywista oczywistość i dlaczego admin o tym wogóle pisze, skoro userzy (z późniejszym zaznaczeniem, że nie wszyscy) wiedzieli.
Imię: Marcin Pomógł: 13 razy Wiek: 43 Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 1878 Skąd: Gdańsk/Coventry
#9 Wysłany: 26 Marzec 2012, 16:34
Cytat:
... Nagle osoba C odkrywa sprawę X i cieszy się, że sprawa X została odkryta. To go osoby A,B i D gaszą, że to wiedzieli. D nawet nie wie, że nie zna sprawy Y, a tym bardziej E.
I tak sobie siedzą i nie mogą dojść do sprawy Ż, do której trzeba znać sprawę X, Y i Z.
Bo E nie powie, a pozostali nie wiedzą, że on wie...
To ja tez zacytuje "klasykow" polszczyzny: "O zesz Ty w m.... jeza". Stary dobry Finek powraca.
Imię: PrZeMO
Ulubiona Gra: DW, SH2 vs DC, Imperium Galactica Pomógł: 21 razy Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2005 Posty: 2456 Skąd: SOSNOWIEC CITY / Warszawa
#11 Wysłany: 27 Marzec 2012, 13:05
Nie bylo mnie troche czasu czy cos Marco ustaliliscie odnosnie czy UTW czy GWX?? Sa juz jakies pierwsze konkrety po tym jak Olamagato udostepnil paczke??
Dziś będzie konkret wieczorem. Mamy z Marco parę pytań do Oli i mogę zagwarantować, że dziś wieczorem będzie ostateczna odpowiedź i bierzemy się za misje, aby po świętach ruszyć.
Sprawa jest taka...
Nie wiemy do końca jak zadziała patrol na GWX 3.0 z plikami od Olamangato... Więc postanowiliśmy, że jutro o godzinie 19:00 odbędzie się patrol testowy GWX 3.0 i paczka Olamangato. Zapraszamy chętnych do wzięcia udziału w teście, bo wasze zdanie będzie bardzo ważne..
Pytanie brzmi. Czy GWX 3.0 i paczka nadają się do multi, czu nie?
A że chcemy ruszyć po świętach to czasu jest niewiele, więc im więcej osób będzie na testach, tym więcej będzie opinii i tym łatwiej będzie nam ruszyć ranking, który was zadowoli.
Liczę na waszą obecność!
I przypominam, że wymagane będzie konto na Tunngle.
Finku,
załóżcie może nowy temat, nazwijcie go TESTY RANK czy coś takiego i pierwsze co to określcie minimum testowe.
Generalnie chcę z Wami zrobić ten test, ale napiszcie dokładnie co dokładnie muszę mieć zainstalowane. Obecnie daję zdrowo czadu na GWX 3.0 Gold + GWXPL5 (czy jakoś tam tak )
_________________ Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
No i na tym będzie test... Tylko co opcjonalne jeszcze nie wiadomo do końca, bo ostatnie ustalenia trwają... Ale będzie podane, jak przyjdziesz, co ma być włączone.
A co do nowego tematu.... Właśnie o tym jest niejako ten temat... O nowym rankingu co ruszy. I nie widzę powodu, aby go rozdzielać... Bo cały czas jest 1 wątek... UTW czy GWX.
A ci co interesują się nowym rankingiem zaglądają tutaj.
Imię: Olamagato Pomógł: 4 razy Wiek: 54 Dołączył: 03 Paź 2005 Posty: 253 Skąd: z piekła rodem
#19 Wysłany: 29 Marzec 2012, 12:25
Ro co napisał PL_CMDR Blue R jest bardzo ważne. Nowa paczka spolszczenia jest bardzo niezgodna ze starą. Można nową nałożyć na starą (w dowolnej wersji) na tym samym GWX o ile wcześniej usunie się wszystkie opcje GWXPL5 ze starej wersji 5h.
Jeżeli to możliwe prosiłbym też o raporty gdyby włączanie jakiegoś moda spowodowało, że JSGME wyrzuci komunikat o nałożeniu się plików, a nie będzie to opisane w etykietce włączanego lub konfliktującego moda (oczywiście wszystko w zakresie opcji GWX, GUI i GWXPL5).
Jedynym wyjątkiem jest użycie instalacji odwracalnej gdzie "_patch GWXPL5" muszący być obowiązkowo pierwszym włączanym modem będzie zawsze konfliktował z wieloma pozostałymi opcjami GWX i GWXPL (i będzie przez nie wyszarzany). Ale to jest normalne i prawidłowe w tym wypadku.
ps. Połączenie "Multiplayer - Pusta kampania" oraz "Strugi wody i spaliny" kończy się niemal pewnym crashem gry jeżeli uruchomi się suba VIIC, VIIC/41 lub VIIC/42. Dlatego trzeba tę drugą wyłączyć, albo wyrzucić strugi wody z plików VIIC, albo poczekać aż przeniosę strugi wody do plików VIIC pochodzących z GWX 3.0.
Dokładnie ten sam problem tyczy się oryginalnych modów Waterstreams dla VIIC oraz VIIC/41/42 (wszystkie bazują na plikach GWX 2.0)
Daritto!!
Pakiet do ranku powinien być w miarę ograniczony jeżeli chodzi o dodatki, aby zmniejszyć ryzyko „crashu” gry. To co jest dobre dla kampanii nie musi być dobre na multi.
Nie mamy zbyt wiele czasu na długie testy. Potrzebna jest procedura testów, uwzględniająca kolejne kroki w dodawaniu poprawek i sprawdzanie po kolei czy gra jest możliwa. Dodawanie od razu wszystkich możliwych dodatków może prowadzić do niepotrzebnej straty czasu testujących.
Proszę instalować od zera, bo wersje są niestety, niekompatybilne....
Testy oczywiście należy przeprowadzić etapami, aby można było określić, który mod ewentualnie powoduje „crash”
Po rozpakowaniu paczki do głównego folderu SH3_GWX3, odpalamy JSGME i uaktywniamy kolejno dodatki etapami. Proponuję następujące etapy testów (na Vento nie zawsze mogę zrozumieć Finka ):
I etap:
- GWXPL5 - Spolszczenie dla GWX 3.0
- GWXPL5 - Bez filmów początkowych
- Multiplayer - Pusta kampania
Odpalamy szybką misję, coś topimy i usuwamy wszystkie dodatki w oknie JSGME.
II etap:
- GWX HardcodeFixes
- GWXPL5 - Spolszczenie dla GWX 3.0
- GWXPL5 - Bez filmów początkowych
- Multiplayer - Pusta kampania
I znowu - odpalamy szybką misję, ...
III etap:
- GWX HardcodeFixes
- GWXPL5 - Spolszczenie dla GWX 3.0
- GWXPL5 - Bez filmów początkowych
- GWXPL5 - Historyczne detektory eskorty
- GWXPL5 - Łodzie ratunkowe i resztki
- GWXPL5 - Ulepszony widok zniszczeń
- Multiplayer - Pusta kampania
Moim zdaniem to jest wystarczająca ilość dodatków. Nie ma co przesadzać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum