Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Imię: Olamagato Pomógł: 4 razy Wiek: 54 Dołączył: 03 Paź 2005 Posty: 253 Skąd: z piekła rodem
#41 Wysłany: 27 Lipiec 2012, 18:15
Wstępnie wydaje mi się, że może zaskoczyć taka kolejność działań:
1. Instalka oryginalnego SH3 1.2 bez uruchomienia gry i w trybie zgodności z XP/Win98
2. Patchowanie sh3.exe do 1.4, prawdopodobnie też od razu w trybie zgodności
3. Instalacja GWX też w trybie zgodności, wciąż bez uruchomienia gry
4. Instalka GWXPL5 z włączeniem hardcode fixes lub spatchowanie sh3.exe za pomocą pakietu "H.Sie Hardcode fixes" lub użycie pakietu "GWX Hardcode fixes for dummies" (to też moje).
Na koniec włączenie patcha 4GB, ewentualne ustawienie trybu zgodności z XP i powinno się udać grać.
W ten sposób powinno się udać ominąć cały etap instalacji/odpalania safedisca, który w ten sposób nigdy się nie uruchomi i tym samym nigdy nie sprawi problemów. Bazuje to na tym, że patchowanie hardcode fixes polega na takiej przeróbce kodu, która efektywnie spowoduje przerobienie sh3.exe z wersji np. EMEA na wersję DIGITAL. I teraz najlepsze - przystosowanie oprogramowania do działania zgodnie z jego przeznaczeniem na Vista/Win7 jest jest zgodne z polskim prawem autorskim, a więc i legalne.
Aaaa, jeszcze dla użytkowników AMD Dual Graphics (A6/A8) prawdopodobnie wyłączenie crossfire i przypisanie do sh3.exe trybu wydajności GPU. Jeżeli zadziała prawidłowo, to sprawdziłbym jeszcze włączenie crossfire bo wtedy teoretycznie dostanie się drugie tyle mocy graficznej. Trzeba to jednak przetestować bo jeżeli grafika będzie grzać CPU na poziomie dwóch pracujących rdzeni, a sh3.exe będzie też katował (grzał) jeden rdzeń, to może się nie włączyć tryb turbo (2,5...4 GHz), co spowolni obróbkę gry (szczególnie ładowania kampanii). A grafiki i tak lepszej (bardziej wydajnej) można nie uzyskać. Tak czy inaczej jest to do przetestowania, co się bardziej opłaca.
Być może podobnie byłoby w każdej kombinacji Intela z grafiką AMD lub nVidią, lecz kilka osób podawało już, że przełączenie grafiki na dedyka (i wywalenie Intela HD 3000/4000) nie chce im działać. Nie wiem jak w kombinacji AMD z Intelem - prawdopodobnie kluczowe jest z którego układu idzie sygnał do VGA/HDMI. Jak z Intela to chyba marne szanse bo podobno nie chce "oddawać władzy".
[aktualizacja]
Sprawdziłem instalację Sh3, a następnie GWX 3 wg powyższej listy i wszystko mi działa na Win7 x64 bez zarzutu. Wystarczy aby do momentu pozbawienia pliku sh3.exe starforce'a nie uruchamiać go (bo wtedy próbuje się instalować SF i wszystko sypie).
Jeżeli komputer ma dwie grafiki i jedną z nich jest AMD, to można sobie przełączyć dla sh3.exe "wysoką wydajność". Sprawi to, że do gry włączy się silniejsza grafika. W przypadku duetu AMD+AMD zadziała CrossfireX i wtedy odpali się grafika z dwóch połączonych układow o podwójnej szybkości renderowania słabszego z nich. W przypadku duetu Intel+nVidia powinno prawidłowo działać oprogramowanie optimus, które przypisuje wydajną grafikę nVidii lub oszczędną (w sensie prądu) grafikę Intela.
[aktualizacja 2]
Dwa pokonywalne problemy na Win7 x64:
1. Cannot Initialize 3d Engine
- Najczęściej zdarza się się na laptopach i jest wynikiem odmowy ustawienia żądanej rozdzielczości na konkretnym monitorze/ekranie.
Przyczyną może być tani monitor panoramiczny i karta graficzna, która ustawia rozdzielczości wyłącznie obsługiwane przez ten monitor (a tej żądanej przez SH3 akurat nie). Ponieważ zmiana monitora zwykle nie wchodzi w grę, należy włączyć w sterowniku karty graficznej opcje skalowania rozdzielczości przez GPU, co pozwoli ustawić niemal dowolną rozdzielczość jaką ten sterownik obsłuży. Na laptopach i kartach AMD może nie być takiej możliwości i jedyne co można zrobić, to spowodować aby gra żądała rozdzielczości obsługiwanej przez monitor. Rozdzielczości na pewno obsługiwane można ustalić na podstawie zmiany rozdzielczości pulpitu systemu. Na przykład na jednym z laptopów są tylko takie: 1600x900, 1280x768, 1280x720, 1024x768. Oznacza to, że mimo ekranu panoramicznego nie uda się pograć na żadnym z modów pracujących w panoramie (bo jak na razie wszystkie pracują w 1360x768).
2. Niestabilność gry kończąca się crashem w sytuacji gołego SH3 lub gołego GWX w trakcie rozgrywki.
- Oznacza to brak pamięci. Należy zainstalować patch 4 GB dla SH3.exe (lub włączyć opcję 4 GB w Hardcode Fixes).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum