Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Przeglądając różnorodne fora internetowe o tematyce SH3 można wiele przeczytać i się dowiedzieć na temat super wielkiego moda GWX.
Niestety mało kto pisze o równie dobrym modzie jakim jest NYGM TonnageWar obecnie w wersji 2.4
Otwieram ten temat bo mam nadzieje, że uda mi się chociaż kilku z was zachęcić do dyskusji i grania na tym modzie.
W SH3 gram już od dłuższego czasu najpierw na gołej wersji potem na RUB1.45 no a teraz na NYGM Tonnage War. Jak już wspominałem wyżej przeglądając fora poczytałem sobie wiele pozytywnych opinii na temat GWX no i wkrótce potem miałem go już na swoim kompie. Pierwsze wrażenie jest naprawdę pozytywne. Świetnie zmontowany film w menu głównym, ogromna ilość nowych statków, żaglówki, mosty na kanale itd. Chociaż w NYGM pojawiło się kilka nowych statków to w porównaniu do GWX wypada blado.
GWX odbyłem tylko jeden patrol po czym wróciłem z powrotem do grania w NYGM
POWODY:
1. Najważniejszy- jestem posiadaczem dość słabego kompa GWX rusza mi się jak mucha w smole NYGM jest zdecydowanie mniej wymagający.
2. W NYGM U-BOOT, jak jest w zanurzeniu a silniki nie pracują, bardzo powoli idzie w dół dzięki czemu nie ma możliwości zmiany głębokości na wyłączonych silnikach bez użycia sprężonego powietrza. W gołej wersji i GWX to jest możliwe (chyba że się mylę)
3. Uszkodzenia na Okręcie są naprawiane w przedziałach obsadzonych załogą "damage team" naprawia tylko kwatery i wierze. Dzięki temu jest możliwość naprawiania kilku różnych pomieszczeń w tym samym czasie wystarczy tylko umieścić w nich załogę. Takie wyposażenie jak stery głębokości, kierunku, wyrzutnie torped, zbiornik paliwa mogą być naprawiane tylko na powierzchni.
4. DD nie posiadają boskiego nasłuchu i jak idziesz na cichym ciężko mają wykryć U-Boota. Za to dobrze i często pingują więc aby im uciec trzeba się namanewrować
5. Namiar hydrolokatora na mapie pokazuje przerywana linia (tak jak w RUB1.45) wiec ciężko określić precyzyjną odległość bez sonaru. Nie pojawiają się żadne kontakty na mapie więc odległość i kierunek płynięcia przyszłej ofiary trzeba określać samemu (dla wygodnych można to opcjonalnie wyłączyć)
6. W Tonnage War wszystkie ustawienia torpedy można ustawiać z okna "atak peryskopu" np głebokość, serie, ustawienia programatora fat, co znacznie ułatwia zatapianie statków płynące w konwojach.
7. Oprócz tego Tonnage War poprawia grafikę zmienia wiele dźwięków na bardziej realistyczne poprawia wiele błędów np. Wskazania instrumentów położenie peryskopu, wprowadza nowe kampanie, konwoje, patrole, i wiele innych bajerów.
Instrukcja do Toonage War zajmuje około 100 stron więc zmian jest naprawdę wiele.
Zapraszam do grania na tym modzie i do dyskusji.
Ostatnio zmieniony przez Slawisz 5 Marzec 2007, 07:13, w całości zmieniany 2 razy
Imię: Claude
Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 74 Skąd: Szczecin
#2 Wysłany: 5 Marzec 2007, 00:06
Bede chyba musial sie zainteresowac tym modem bo GWX nie moge za cholere zainstalowac, SH3 mam orginal, kupiony w DE , patch 1.4b wrzucony i nic, po wielu probach porazka
_________________ 1942, irgendwo im Nordatlantik - "Alaaarm!"....
a jaka jest różnica graficzna, oraz liczby przyjaznych okrętów np w portach, między GWX, a NYGM??
Trudno mi porównywać te dwa mody ponieważ GWX odbyłem tylko jeden patrol.
Z tego co udało mi się zauważyć i z tego co czytam GWX jeżeli chodzi o grafikę wypada znacznie lepiej. NYGM to mod w którym twórcy skupili się bardziej na realizmie samej rozgrywki w grafice dokonując wielu kosmetycznych zmian. Mamy np. nowe chmurki, dymki, malowania statków i wiele pewnie innych, o których ciężko mi pisać bo dosyć długo gram na modach i gołej wersji SH3 już nie pamiętam.
Jeżeli chodzi o ruch w portach jest on opcjonalny i mizerny. Wypływając z Lorient mijam z 8 statków i kilka wraków na brzegu.
Zaletą mniejszej ilości zmian w grafice i mniejszej ilości statków w portach jest to, że gra się nie ślimaczy na słabszych sprzętach.
Zachęcam osoby grające w GWX do wypróbowania tego moda i napisaniu o różnicach jakie są miedzy nimi.
To ciekawe, bo moi wachtowi lookają wroga z 15 km, a linia horyzontu sięga gdzieś koło 8-9 km. O co kaman jest jakaś łatka aby zwalczyć tego buga?
Hmm To ciekawe ja nie zauważyłem tego problemu.
Każdą jednostkę, która dostrzeże wachta ja też jestem wstanie zobaczyć, chyba że jest schowana za lądem ( wachtowi widza przez skały), a ponadto w czasie mgły szybciej to ja wykryje jednostkę po dymie z komina ( wachtowi muszą zobaczyć kontur).
Tonnage War w dobrych warunkach pogodowych dobrze wyszkolona wachta potrafi zobaczyć jednostkę oddalona o 10-13 km
Oczywiście, że widzę.... Podczas 1 patrolu w NYGM miałem małe problemy utrzymaniem trymu. Jeszcze jedną fajną rzeczą jest opadanie okrętu na dno jeśli nie będzie poruszał się z odpowiednią prędkością. Te dwie rzeczy znacząco odróżniają NYGM od GWX'a... PS Dajcie linka skąd mogę ściągnąć dodatek, który sprawia, iż ruch ma morzach jest większy i porty nie są puste.
_________________ Korweta Flower
Ostatnio zmieniony przez PL_Matrose 21 Kwiecień 2007, 05:27, w całości zmieniany 2 razy
PS Dajcie linka skąd mogę ściągnąć dodatek, który sprawia, iż ruch ma morzach jest większy i porty nie są puste.
Ruch w portach w tym modzie jest opcjonalny, aby go uruchomić należy folder
data z
NYGM Tonnage War V2.2 \Documentation\Harbor Traffic Add-In
wrzucić za pomocą JSGME lub metodą kopuj w klej do
SH3
Ostatnio zmieniony przez Slawisz 21 Kwiecień 2007, 10:34, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum