Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
U-44 zaatakował jako pierwszy i wystrzelił salwę torped w kierunku 4 wybranych celów. Ku wielkiemu zaskoczeniu, eksplozje zauważono tylko przy największym celu, a zaalarmowanie eskorty zmusiło kapitana do zanurzenia U-Boota. Gdy po pół godzinie U-44 znów się wynurzył, czujne oczy wachtowych zobaczyły, że motorowiec wypadł z szyku i zmienił kurs, oddalając się od konwoju.
-Herr Kaleun. Ładować torpedy parogazowe, czy elektryczne teraz? - przekazał pytanie 1 OW, a kapitan stanął przed dylematem. Zaatakować jeszcze raz konwój, czy gonić za motorowcem.
Imię: Marek
Ulubiona Gra: życie
Wiek: 53 Dołączył: 04 Sty 2010 Posty: 490 Skąd: Szczecin
#23 Wysłany: 15 Marzec 2014, 16:52
jedno trafienie na 4 torpedy... hmm chyba zapisze sie na szkolenie...
Zakładam że zdazymy jeszcze w nocy wiec ladowac torpedy parogazowe i atakujemy jeszcze raz konwój.
-Kapitanie, może to błąd kalkulatora? Przeliczę dane na szybko przed następnym atakiem i okaże się, czy kalkulator dobrze liczy... A potem jak będę miał czas to nawet dokładniej... Bo to rzeczywiście prawdopodobne.
U-44 jeszcze raz przed wieczorem zajął pozycję do ataku na konwój.
Imię: Marek
Ulubiona Gra: życie
Wiek: 53 Dołączył: 04 Sty 2010 Posty: 490 Skąd: Szczecin
#25 Wysłany: 16 Marzec 2014, 01:13
Ustalam taktykę. Wystrzelimy atakujac na powierzchni ze średniego dystansu najpierw po jednej torpedzie do dwóch pierwszych z celów handlowych i dwie do trzeciego z przednich wyrzutni , po czym sie obrócimy i wystrzelimy dwie tylne do ostatniego celu z widocznych. Potem uciekamy obserwujac co sie stanie.
Tym razem salwa torped była skuteczniejsza, co też pokazały wstępne obliczenia 1OW, co wykazał, że kalkulator działa dobrze.
Pierwszy parowiec dostał 1 torpedę, ale niewzruszony z lekkimi uszkodzeniami, kontynuował podróż. Natomiast atak na kolejne cele, zakończył się ich totalną zagładą (5-6k i 6-7k).
Jednak zbyt długie manewrowanie miało swoją wadę. U-44 został dostrzeżony, gdy się zanurzał, a niszczyciele rzuciły się do obrzucania bombami. Gdy okręt mijał 80m pierwsze bomby eksplodowały obok silników, powodując zwarcie w jednym z silników elektrycznych.
Pozbawiony połowy mocy U-Boot był okładany przez dwie godziny. Kadłub wygiał się w kilku miejscach, a przez niektóre zawory zaczął się wlewać strumień wody. Szczęśliwie dla U-Boota, niszczyciele zgubiły go i rankiem mógł się wynurzyć.
Choć kapitan zdecydował się gonić za niszczycielami, które doprowadzą okręt do konwoju, okazało się, że choć naprawiono silnik elektryczny, to został uszkodzony prawy wał silnika spalinowego i U-Boot został zmuszony do powrotu do bazy, gdzie dotarł po tygodniu.
Imię: Marek
Ulubiona Gra: życie
Wiek: 53 Dołączył: 04 Sty 2010 Posty: 490 Skąd: Szczecin
#27 Wysłany: 16 Marzec 2014, 20:05
Raport.
Postawiono pole monowe we wskazanym rejonie.
Patrol zakonczony zatopieniem 3 jednostek floty handlowej wroga i uszkodzeniem dwóch innych, brak danych o skutkach ataku na czwarty cel w ostatniej akcji (atak z tylnych wyrzutni). Brak danych o stratach wroga na polu minowym.
Okret U-44 utracił zdolnosc bojową na wskutek uszkodzen, długość naprawy w tej chwili nie znana.
Załoga uwierzyła w siebie i morale jest wysokie po odniesionych sukcesach.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum