Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
22 II 1941
O ile kapitan wcześniej narzekał na brak wroga, to teraz miał go dość. Samoloty brytyjskie od 48h zmuszały U-Boota za dnia do spędzania większości czasu w zanurzeniu. Chociaż samoloty ani razu nie zrzuciły na U-Boota bomby, kapitan był niemal pewny, że został wykryty i wszystkie parowce chowają się za horyzontem.
Dodatkowo poziom paliwa spadł poniżej 50%.
Imię: Dawid
Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 52 Skąd: skąd
#22 Wysłany: 10 Listopad 2014, 00:18
Samoloty były prawdziwym cierniem w tyłku kapitana, jak i całej załogi. W ciasnej dłubance nie można było nawet zapalić, a przy czasie który U-138 musiał spędzać w zanurzeniu - nie było wielu okazji by rozprostować nogi na pokładzie. Załoga wydawała się lekko zmęczona i zirytowana zaistniałą sytuacją, jednak morale utrzymywało się na stałym poziomie. Po poprzednim kapitanie, ci ludzie musieli przywyknąć do takiego stylu bycia podczas patrolu.
40% paliwa... Becker był zły. Owszem, coś upolowali, ale liczył że nie będzie musiał dostarczać do bazy niewykorzystanych torped. A tymczasem na to się zapowiadało. Z uszkodzonym zbiornikiem, nigdy nie ryzykował by oddalać się zbytnio od Francji.
-do nawigatora-
-Spróbujemy jeszcze szczęścia na BF17.Nie obiecuję sobie zbyt wiele po tym kwadracie, ale cóż mogę innego zrobić. Prędkość patrolowa.
-do radiotelegrafisty-
-Wyślij raport z naszą obecną pozycją.
26 Lutego 1941 kapitan Becker wydał rozkaz powrotu do bazy i w nocy z 28 lutego na 1 marca 1941 wrócił do Lorient.
Choć podczas powrotu byli witani przez orkiestrę, kolegów z flotylli oraz piękne dziewczyny, Becker wiedział, że to jeszcze nie to, na co oczekiwał. Teraz tylko był "w zastępstwo". To jeszcze nie był jego własny okręt. Ten miał na niego oczekiwać w St. Nazarie w połowie marca. Teraz była to tylko rozgrzewka. I z tej "rozgrzewki" kapitan musiał napisać raport dla dowództwa.
Imię: Dawid
Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 52 Skąd: skąd
#24 Wysłany: 11 Listopad 2014, 22:21
Kapitan Becker z uśmiechem na ustach kroczył przez trap, by po chwili znaleźć się na nabrzeżu. Tuż za nim podążali pozostali oficerowie. Becker odwrócił się do niech jeszcze na krótką chwilę, przekazał osobiste gratulacje, pozdrowił i obiecał postarać się o ich przeniesienie razem z nim na nową jednostkę.
Po dojściu do hotelu w którym rezydował przed wyruszeniem w pierwszy rejs, zajął pokój i niezbyt się spiesząc siadł do raportu. Na całe szczęście, prowadząc zapiski podczas rejsu - jego praca była ułatwiona.
RAPORT Oberleutnanta Richarda Beckera
dowódcy U-138
Patrol przebiegł spokojnie, jeśli nie liczyć jednego ataku ze strony wrogiego niszczyciela. Wyciek paliwa spowodował wymuszony wcześniejszy o co najmniej tydzień powrót do bazy. Zatopiono jeden frachtowiec. Nie nawiązano innych kontaktów.
Szczegółowy raport:
14 lutego - wyjście z Lorient
18 lutego - osiągnięcie strefy patrolowej (BE36/BE33)
- o godzinie 6.01 nawiązano kontakt z samotnym frachtowcem (kontakt na hydrofonie)
- o godzinie 6.32 nawiązano kontakt wzrokowy z parowcem
- o godzinie 7.15 rozpoczęto atak - wystrzelono 2 torpedy, zanotowano jedno trafienie
- o godzinie 7.21 nawiązano kontakt z wrogim niszczycielem, niszczyciel wykrył U-138 i zaatakował, otrzymano parę bliskich trafień
- o godzinie 7.35 wrogi frachtowiec zatonął
- o godzinie 7.50 niszczyciel zaprzestał ataku i zajął się ratowaniem rozbitków
- wynurzenie o godzinie 16.00 - rozpoczęto naprawę szkód
[peryskop główny uległ zniszczeniu, niemożliwy to zatamowania wyciek paliwa]
- do godziny 23 usuwano uszkodzenia, potem objęto kurs na BE39
20 lutego osiągnięto kwadrat BE39, odnotowano bardzo wysoką aktywność lotnictwa
22 lutego aktywność lotnictwa nadal bardzo wysoka, brak kontaktów
24 lutego osiągnięto kwadrat BF17 i rozpoczęto jego patrolowanie
26 lutego rozpoczęcie powrotu do bazy z powodu niskiego stanu paliwa
28 lutego powrót do Lorient
Zatopiono jeden frachtowiec brytyjski o szacowanym tonażu 4000 BRT
Uszkodzenia kadłuba - umiarkowane
Ilość pozostałych torped - 4
Ilość pozostałego paliwa - 2-3 ton
Protokół zdania U-138
Oberleutnant Richard Becker zdaje okręt typu IID - U138 w bazie Lorient do dyspozycji 1-szej flotylli u-bootów. Okręt wymaga niezbędnych napraw, oraz uzupełnienia zapasów w celu pełnienia dalszej służby.
Prośba do dowódcy 1-szej flotylli
Uprzejmie prosiłbym o transfer na nową jednostkę wymienionych podkomendnych:
Cytat:
Pierwszy oficer (oficer uzbrojenia): Leutnant zur See Klaus Hamm
Drugi oficer (wachtowy): Leutnant zur See Friedrich Hartwig
Trzeci oficer (glówny mechanik): Leitender Ingenieur Hans Jurgen
Nawigator: Obersteuermann Karl Obst
Ostatnio zmieniony przez Becker 11 Listopad 2014, 22:34, w całości zmieniany 1 raz
Tak. Jak majama wróci, to będę zakładał nowe tematy. Będzie nowy rozdział w ogóle.
Na razie w temacie z instrukcją można z nową mapą się zapoznać (nie będę teraz na całej mapie ruszał obrazków U-Bootów, a tylko w konkretnych obszarach, gdzie i wy jesteście).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum