Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Ideaa jest taka, by kapitanowie Szarych Wilków (choć nie tylko oczywiście) oczekując na swoją turę - co jak każdy wie w przypadku remontu okrętu, bądź długich działań Wilczych Stad - może trwać dość długo, mógł sobie zagrać w uproszczoną wersję PBF-a i strzelić parę szybkich rundek przyczyniając się do "rozwoju" swojej postaci/
W przeszłości prowadziłem już gry PBF jako Admin - gry o tematyce wojenno/ekonomicznej oraz jako Game Master - gry ekonomiczne oraz przygodowe (universum Mass Effect, Star Wars, Piraci) - także moje kompetencje mimo iż są trochę odmienne (z racji tematyki tamtych gier) to jednak jakieś są mam nadzieję
Pomysł jest by stworzyć autorski, prosty system do gry o wybranej tematyce. Główną ideą byłby tu rozwój - w miarę postępu zdobywanie nowego sprzętu i bardzo możliwe że również lekka korekta historii - ale to tylko w przypadku okrętów.
Każdy ma prawo do uczestniczenia w dyskusji - dawania swoich pomysłów i opcji do ankiety.
Na chwilę obecną są 2:
a) Okręty Nawodne - kampania na Pacyfiku bądź Morzu Śródziemnym
b) Siły Pancerne
Ktoś Coś?
(na chwilę obecną jest 2 - 3-ch chętnych czyli Kanaron ,Becker prawdopodobnie Finek też)
Zgłoszenia będą prowadzone w tym temacie, a następnie przeniesione w inne, odpowiednie miejsce.
_________________
Ostatnio zmieniony przez PL_fox6 24 Grudzień 2014, 22:04, w całości zmieniany 1 raz
Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 29 razy Wiek: 49 Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 4428 Skąd: Będzin
#2 Wysłany: 24 Grudzień 2014, 22:08
Zobaczymy, PBF ma to do siebie że można uczestniczyć w kilku na raz. Dla mnie zarówno siły nawodne jak i lądowe są interesujące.
_________________ "Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"
napisałem już do amina, zobaczymy co to przyniesie
A może najpierw ustal szczegóły? Bo póki w 1 temacie się znajdujemy (planowanie) to nie ma co ruszać. Szare Wilki dopiero gdy miały ruszać, dostały dział... Chyba, że już wybrałeś.
Imię: PrZeMO
Ulubiona Gra: DW, SH2 vs DC, Imperium Galactica Pomógł: 21 razy Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2005 Posty: 2456 Skąd: SOSNOWIEC CITY / Warszawa
#8 Wysłany: 26 Grudzień 2014, 23:35
PL_CMDR Blue R napisał/a:
PL_fox6 napisał/a:
napisałem już do amina, zobaczymy co to przyniesie
A może najpierw ustal szczegóły? Bo póki w 1 temacie się znajdujemy (planowanie) to nie ma co ruszać. Szare Wilki dopiero gdy miały ruszać, dostały dział... Chyba, że już wybrałeś.
Witam
Dokładnie jak napisał Finek ustalcie szczególy i odpalimy odpowiedni dział
Imię: Daniel
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 7 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 2264 Skąd: Kraków
#9 Wysłany: 27 Grudzień 2014, 09:04
No dobra, zgadzam się z tą opinią - po prostu na razie prowadziłem większość konsultacji przez wiadomości.
W sumie wartość początkowa w liczbie 3-4 osób była by jak najbardziej odpowiednia.
Więc zaczynając ustalenia:
a) Kampania pancerna - niemiecka poczynając od wojny domowej w Hiszpanii Gruppe "Imker" do Bastogne lub Wzgórz Seelow w zależności od frontu
b) Kampania morska Japońskiej Floty Imperialnej od Pearl Harbor do... się okaże
Imię: Daniel
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 7 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 2264 Skąd: Kraków
#12 Wysłany: 30 Grudzień 2014, 13:30
kośćmi dysponuję klasycznymi. Ew. jeśli w internecie są jakieś "symulatory" zaawansowanych kości to też mogę powiedzieć że mam.
Cóż, nie ma jakoś odpowiedzi, ale po kontakcie na PW z kanaronem i beckerem, wyrazili oni poparcie dla każdego z pomysłów (z tych dwóch) - dlatego myślę że siły pancerne były by dobrym rozwiązaniem. Z dwoma graczami poprowadzę może wkrótce turę próbną, zobaczymy jak to wyjdzie.
A czemu nie z trzema? Ps. Generatory się znajdą, ale ja osobiście wolę kość na żywo. Pewniejsze niż "losowy" generator, co nie zawsze jest losowy.
I jaki poziom starć pancernych chcesz? Bo mogę zarzucić bardzo prostymi i fajnymi systemami (począwszy od systemu "General" [pułki] znany z serii gier Panzer General (oparty o k20)), przez system z pierwszych cywilizacji, po Polski system B35 wydawnictwa Taktyka i Strategia (dawny Dragon) (oparty o k6) [bataliony/pułki/brygady/dywizje]).
Na necie też łatwo znaleźć system oparty o k6 używany w bitewniakach 2WŚ (np. Tide of Iron (to planszówka w klimacie 2WŚ), czy Flames of War (a to czysty bitewniak).
Dysponuję też systemem "Print and Play" w klimacie starć zimnej wojny i hipotetycznej 3WŚ (ale bardzo fajnie adoptowalny) na k6, z serii Pierwsza Bitwa pt. Ostatnia Bitwa (na nim prowadziłem te starcia pancerne NRD i UW). Gra liczy każdą jednostkę osobno z uwzględnieniem uszkodzenia podzespołów. A jako, że była to planszówka, w grze pbf sprawdza się dobrze.
Tylko trzeba broń z 2WŚ tam wstawić.
Nic tylko adoptować Chyba, że masz już własny pomysł na grę.
6.1 Stopień Identyfikacji
Wszystkie siły morskie mogą być niezidentyfikowane lub zidentyfikowane. Zidentyfikowane siły posiadają Stopień Identyfikacji (SI, ang. ID). Siły na morzu nigdy nie przekraczają SI3.
Stopień identyfikacji określa jak dokładnie i kiedy ostatnio zlokalizowano wroga, podobnie jak wiedza
o jego siłach:
• SI0 — Ostatnio zlokalizowany dawniej, niż 6 godzin wcześniej
• SI1 — Wstępnie zlokalizowany 6 godzin temu, bez dokładnego określenia składu
• SI2 — Dokładnie zlokalizowany 6 godzin temu z dobrym określeniem składu.
• SI3 — Dokładnie zlokalizowany nie więcej niż 6 godzin wcześniej z wyśmienitym określeniem składu.
• SI4 — Dokładnie sfotografowany w porcie
6.2 Procedura Rekonesansu
Rekonesans jest dokonywany przeciwko siłom:
a) w zasięgu lotnictwa (Air Radius )
b) w sektorze poszukiwań lotniczych (Air Search Sector )
c) na heksie zajmowanym przez jedną lub więcej przyjaznych sił,lub jednostek lotniczych zdolnych do rekonesansu.
d) śledzonym
W niektórych przypadkach rekonesans może być przerwany przez działanie lotnictwa z jednostki śledzonej (o ile posiada lotniskowiec lub statek z katapultą) Jeżeli rekonesans jest udany, stopień identyfikacji zostaje zwiększony.
6.2.1 Wynik poszukiwań: Jeżeli rekonesans się uda, przeciwnik poznaje następujące informacje o siłach:
• SI1 — Liczba okrętów wojennych ± 50%, oraz czy siły są dużym (ponad 10 konwojowanych statków) czy małym konwojem.
• SI2 — Liczbę okrętów wojennych ± 50%, liczbę ciężkich okrętów oraz czy jakikolwiek lotniskowiec jest w siłach oraz całkowitą liczbę konwojowanych statków.
• SI3 — Dokładną liczbę statków i okrętów każdej kategorii
• SI4 — Dokładną liczbę, typ, wszystkich lekkich okrętów, konwojowanych statków oraz okrętów podwodnych oraz nazwy wszystkich ciężkich jednostek.
Czyli, jakby Przemek dał ci temat, to skończyłoby się, jak twoja kampania on-line? Szkoda. Wiem, że 3 raz twój pomysł trzeba od razu uznać, że "nie idzia"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum