Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Oberleutnant Heinrich Ungenannt
Wasz okręt przeszedł remont podczas którego zwiększono zabierane zapasy paliwa. Wyjdziecie w morze 27 marca 1942 i skierujecie się w kierunku kwadratu CE. Po drodze drogą radiową zostanie wam podana dokładna pozycja podwodnego tankowca U-459, który zaopatrzy was w paliwo na dalsza drogę.
Waszym celem patrolowym jest wybrzeże USA od Norfolk po Boston, gdzie będziecie zwalczać wrogą żeglugę.
W drodze powrotnej znów otrzymacie informacje o pozycji tankowca, który przekaże wam paliwo na drogę powrotną. Spodziewany kwadrat w którym dojdzie do spotkania to CE-CD
Podczas patrolu nie ryzykujcie zbytnio okrętem. Na tym akwenie nie ma możliwości wysłania wam pomocy. Sprowadźcie okręt w jednym kawałku.
Mam nadzieję, że spełnicie swój obowiązek z pełnym oddaniem Rzeszy.
Powodzenia!
Korvettenkapitän Hans Cohausz, 1-sza Flotylla, Brest, 18 III 1941
Gdy U-374 znalazł się na krawędzi kwadratów BE i BF kapitan wiedział, że właśnie przekraczają punkt największego zagrożenia. Odtąd zaczynali oddalać się od największego centrum zagrożenia, niemniej jeszcze 2-3 dni byli w stanie zagrożenia.
Samoloty jeszcze przez 2 dni wisiały nad U-374 wielokrotnie zmuszając załogę U-Boota do zanurzania jednostki. Wreszcie U-Boot wydostał się na wody Atlantyku i mógł skierować się do podanej w nowej wiadomości pozycji, gdzie miał oczekiwać podwodny tankowiec.
Spotkanie z tankowcem upłynęło bez problemu. Kapitan Ungenannt obserwował, jak jeden z marynarzy przepływał z liną do tankowca, do której później doczepiano ponton z wężem, którym wrócił wraz ze świeżo wypiekanym na pokładzie U-459 pieczywem.
Gdy tylko zamocowano węże i uruchomiono pompy U-459 podniósł banderę z czarno-białą muszlą. Zanim skończono tankować, do U-459 zbliżył się także U-571, który musiał poczekać na swoją kolejkę.
16 kwietnia 1942 U-374 przekroczył linię, którą oznaczano najdalej zaobserwowany patrol lotniczy USAAF. Choć była to tylko symboliczna linia oznaczała, że oto U-Boot zbliżył się do rejonu działań.
19 kwietnia operator hydrofonu wreszcie wychwycił jakiś dźwięk. Najwyraźniej była to pierwsza zwierzyna. Późnym popołudniem okazało się, że zwierzyna nie była taka bezbronna. Dwa niszczyciele płynęły wraz z niewielką grupą małych parowców, kierując się na północ.
Kapitan przyjrzał się z daleka statkom i z niesmakiem stwierdził, że żaden statek nie jest większy, niż 4000 BRT.
Chmurek mało. Morze "względnie spokojne". Księżyc:
http://www.timeanddate.co...=1942&country=1
Ksieżyc... 15 był w nowiu, 23 jest kwadra... 19 jest w połowie... więc mamy "małe D bez pionowej kreski)
-Wszyscy na stanowiska bojowe! Podejdziemy ich od wschodu, atak wykonać z dalekiej odległości (do Finka: ile to "daleko"?) 2 torpedy do 4-tysięcznika z powierzchni. Do małego nie strzelamy, ryzyko niewypału zbyt duże dla mnie w porównaniu do zatopionego tonażu. Następnie szybki zwrot o 180 stopni i będziemy podziwiać fajerwerki. Ciekawe, że US Navy posłało 2 niszczyciele do tak mizernych celów, coś się tu nie zgadza.
Ostatnio zmieniony przez PL_UnnAmmEdd 4 Marzec 2015, 16:23, w całości zmieniany 1 raz
(z tego samego powodu, co RN osamotniła duże parowce w 1939 na kilka miesięcy)
(A daleko to zasieg maksymalny elektryków... Wiec DO 5km (oczywiście z założeniem miejsca na drogę, którą pokona cel. Więc 3-4km raczej)
Gdy jedna eksplozja wstrząsnęła parowcem, niszczyciele zapaliły reflektory i ruszyły do poszukiwań U-Boota. Jeden nawet rzucił kilka bomb, dla podniesienia morale, albo na jakieś złudne echo. W tym czasie kapitan Ungenannt z bezpiecznej odległości obserwował ich zmagania, które pozwalały też śledzić dalsze losy parowca. Choć Heinrich liczył na efektowne zatopienie, wyglądało, że poza zmniejszeniem ogólnej prędkości małej grupy i uszkodzeniem parowca, nie odniósł żadnego widocznego efektu.
-Herr Kaleun! Torpedy 3 i 4 załadowane! - zameldowano z dołu.
-Jeśli sam nie zatonie, to my już mu nie pomożemy, zanurzenie na peryskopową, odpływamy stąd. Za 2 godziny obieramy kurs na CA37, bliżej brzegu powinny być większe cele. Następnie wysłać raport do BdU: "Zatopiono frachtowiec: 4000BRT - Ungennant".
Obecność U-374 pozostała niewykryta. Gdy U-Boot znikał już za widnokręgiem niszczyciele wciąż prowadziły poszukiwania jednostki, która niepostrzeżenie zaatakowała ich podopiecznych. Ich wysiłek był jednak bezcelowy.
Otwarte oczy mogły ratować skórę U-374 kilka razy. Piękna pogoda oraz bliskość wybrzeża powodowały, że dość często zauważano samolot. Nie doszło do żadnego ataku, czy to z powodu, że nie dostrzeżono zanurzającej się jednostki, czy też samoloty prowadziły tylko loty rozpoznawcze. Niestety, ich obecność była jedynym kontaktem z wrogiem, dlatego, gdy 24 kwietnia załoga zameldowała o zauważeniu dymu na horyzoncie wszyscy byli mocno podekscytowani w oczekiwaniu na atak.
Im bardziej U-Boot zbliżał się do parowca, tym więcej szczegółów można było rozpoznać. Bystrooki Helmut co chwila spoglądał na parowiec, zaznaczając w notatniku szczegóły, po czym zszedł po rejestr Lloyda. Zamiast z danymi o rozpoznanym okręcie wrócił z rejestrem i po raz kolejny spojrzał na parowiec mrucząc:
-Nie może być....
Oderwał lornetkę od oczu i otworzył rejestr na założonej stronie. Wskazywała na włoski parowiec z Genui, ale wszystkie szczegóły się zgadzały.
-Co by tutaj robił włoski statek? - zastanowił się pierwszy oficer - Może to pryz? Widzicie flagę?
Odpowiedź była negatywna z tej odległości.
Ps. Źle odległość wcześniej policzyłem w odległości do bazy. Teraz jest poprawna.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum