Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Oberleutant Hans-Günther Kuhlmann
Po przygotowaniu okrętu do wyjścia w morze zgłoście się do dowództwa flotylli po otrzymanie nowych rozkazów. Okręt opuści St. Nazarie w drugim tygodniu września.
Fregattenkapitän Andreas von Hyakintos, dowódca 11 flotylli U-Bootów
Długi urlop spowodował, że Hans już dawno zapomniał o nieprzyjemnościach związanych z pobieraniem paliwa z U-215. Okręt był naprawiony i gotowy do opuszczenia Francji. Do zbiorników wtłaczano paliwo, a na pokład dostarczono dużą ilość zaopatrzenia tropikalnego. Oznaczało to, że U-Boot na pewno nie skieruje się na Północny Atlantyk.
Przed biurem Andreasa kazano mu chwilę zaczekać, bo "zaraz powinien przyjść adiutant, który ma być przyjęty przed nim". Hans nie musiał czekać zbyt długo, gdy zjawił się adiutant. Zanim zamknęły się drzwi usłyszał, jak meldował, że to najnowsze pozycje Mlecznych Krów. Adiutant Andreasa nie zajął dużo czasu i zaraz potem poproszono dowódcę U-457 do biura. Andreas stał ponad mapą, na której flagami były zaznaczone pozycje czterech Mlecznych Krów znajdujących się na Atlantyku.
Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 29 razy Wiek: 49 Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 4428 Skąd: Będzin
#2 Wysłany: 6 Kwiecień 2015, 20:33
Oberleutant Kuhlmann
7 września wypływacie w morze. Waszym celem jest La Spezia. Wzmocnicie swoim okrętem 29 flotyllę i przejdziecie pod dowództwo Korvettenkapitäna Fritza Frauenheima. W drodze wolno Wam atakować tylko samotne statki. W przypadku napotkania konwoju należy natychmiast powiadomić BdU i czekać na rozkazy. Priorytetowym celem jest dostarczenie całego, nieuszkodzonego okrętu do naszej włoskiej bazy. Wasz okręt zostanie wyposażony w urządzenie FuMB-1 Metox. Zapoznajcie się z dokumentacją, a przede wszystkim z wnioskami Kapitänleutnanta Ericha von Kanarona.
Jakieś pytania ? Jeśli nie to zajmijcie się przygotowaniem okrętu i załogi.
Pamiętajcie by dobrze zaplanować przejście przez Cieśninę Gibraltarską. Powodzenia !!!
_________________ "Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"
9 września rano kapitan nie mógł uwierzyć własnym oczom. Od 3 dni na Biskajach nie napotkano praktycznie żadnych samolotów. Zupełnie jakby Brytyjczycy szykowali coś nowego. I wtedy jak grom z jasnego nieba spadła wiadomość z BdU (w temacie głównym)
-BF3? - nawigator był zaskoczony pytaniem - Nie pomylił się pan, Herr Kaleun, jak z Gibraltarem? Do CF3 nie zmierzamy, ale możemy tam dotrzeć w około 24 godziny - odparł spoglądając ze zdziwieniem na dowódcę, który ze świeżo rozkodowaną wiadomością wrócił do mapy. (dojście do BF3 zajmie ci około 80-90 godzin.)
Załoga była zaskoczona postawą kapitana, ale jak wydał rozkaz, to taki rozkaz miał być wykonany. Na odpowiedź z BdU musieli jednak trochę poczekać. Najpierw BdU informowało inne U-Booty, wreszcie przeszło do U-457.
Wieczór 14 września 1942.
U-457 znajdował się na wyjściu z cieśniny Gibraltarskiej. Przed nimi znajdowała się złowroga cieśnina, wejście do Morza Śródziemnego.
Dodam ci tylko, że są 2 prądy. Jeden w jedną drugi w drugą... I w okresie 2WŚ nie były dobrze zbadane.
Więc od razu zaznaczę. Może się okazać, że gdy będziesz musiał wyjść naładować akumulatory... będziesz w środku cieśniny. Dodatkowo podczas takiego rejsu... nie da się określić pozycji. (zliczanie jest kłopotliwe, bo płyniesz względem prądu, a nie znasz jego parametrów).
Minęła północ. U-Boot cały czas szedł zanurzony na 90 metrów. Tylko jeden raz hydroakustyk złapał kontakt z idącym równoległe niszczycielem, przemieszczającym się w przeciwną stronę, a tak to wody nie pozwalały na usłyszenie czegokolwiek. Nagle hydroakustyk przycisnął mocniej słuchawkę do uszu:
-Parowiec, namiar 30... Chyba handlowy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum