Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Nawigator natychmiast skorzystał ze sposobności, aby określić pozycję U-Boota (co prawda mógł tylko skorzystać z jednej współrzędnej, ale ta wskazywała, że nie zeszli z kursu). Nagle po 15 minutach rejsu, jeden z marynarzy wskazał na prawą burtę:
-Niszczyciel, Herr Kaleun. Kurs równoległy.
Namiar przesuwał się coraz bardziej na północ, podobnie jak U-Boot kierował się coraz bardziej ku północy, co nie cieszyło nawigatora, którego linie weszły po pewnym czasie na linię brzegową Hiszpanii. Czyżby byli już na Morzu Śródziemnym? Potrzebował teraz złapać namiar, bo lada moment mogli wpaść na płycizny, ale skoro parowiec był przed nimi, znaczyło to, że jest tam woda. Nagle wachta dostrzegła oddalony o niecałą milę od U-457, kierujący się na północ parowiec
Gdy trzy torpedy wbiły się w kadłub jednostki, eksplozja rozświetliła redę Gibraltaru, na którą wpływał parowiec. Cienie jednostek stojących w porcie oraz patrolujących okolicę przez ułamek sekundy były doskonale widoczne. Hans-Günther nie zdążył nawet przekląć, gdy blask eksplozji zanikł, skrywając go znów w ciemności. U-457 był obecnie w samej paszczy lwa i liczyła się teraz każda sekunda.
Huk uderzenia w dno, znajdujące się bliżej, niż się wydawało, przypominał uderzenie spadającego fortepianu i potem na chwilę nastała cisza, gdy z kilkustopniowym przechyłem U-457 zatrzymał się. Kilka minut później na powierzchni zapewne rozpętało się piekło. Namiary silników dochodziły z każdej strony, obława się zaczęła, a oni leżeli na dnie redy Gibraltaru. Funkelmaat miał najgorszą pracę, poza podejmującym decyzje kapitanem. Każdy na pokładzie teraz chciałby, aby posiadano 20 Funkelmaatów i 20 hydrofonów. Sytuacja na powierzchni była dla załogi zanurzonego U-Boota tak chaotyczna jak się tylko dało.
Powoli zbliżał się świt, a sytuacja na powierzchni nie poprawiała się.
Cały U-Boot powietrza... Podejrzewam, że chodzi ci o zapas tlenu? To cóż... Jak będziecie oszczędzać, to wystarczą do nocy... A wpuszczając ze zbiorników jeszcze około 24 godzin. Oczywiście to już wielka loteria później. W każdym razie od następnej nocy już załoga ma obniżone współczynniki działania i powoli spadają.
Około 8:00 ruch trochę się uspokoił, ale ciągle w okolicy kręciły się mniejsze jednostki. Jedna cięższa jednostka nawet przeszła nad leżącym na dnie U-457.
Imię: Olek
Ulubiona Gra: SH3 Pomógł: 4 razy Wiek: 26 Dołączył: 20 Lut 2014 Posty: 2413 Skąd: Kraków
#34 Wysłany: 12 Kwiecień 2015, 15:25
Dobrze około 16 wpuszczamy powietrze około północy powoli się wynurzamy i jak będzie spokój to cała na przód i się zmywamy
Edit: Niech wachta obserwuje co stoi na redzie.
Ostatnio zmieniony przez PL_olek0849 12 Kwiecień 2015, 15:30, w całości zmieniany 1 raz
Ogromny huk motorowców i parowców nad U-457 świadczył, że coś się działo u góry. Przez huk hydrofon okazywał się całkowicie nieprzydatny. Konwój albo wchodził, albo właśnie wychodził z Gibraltaru.
15:52
-15 metrów Herr Kaleun! - zameldował chief, pilnując, aby idący U-Boot delikatnie tylko wystawił peryskop. Pokonanie ostatnich metrów zajęło przez to prawie dwie minuty, podczas których kapitanowi tylko sekundami błyskało niebo. Wreszcie peryskop stabilnie przebił wodę i kapitan zobaczył, że U-Boot znajdował się w środku wychodzącego konwoju. Szybki obrót peryskopu pokazał, że znaleźli się między małymi parowcami, a dwoma zbiornikowcami, w tym jednym o bardzo pokaźnych gabarytach.
I gdyby mieli przeładowane torpedy, można by było zaszaleć, choć mógłby to być taniec ze śmiercią.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum