POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD


Uwaga ! Uwaga ! W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen. Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego. Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika. Adres się nie zmienia. Dalej jest to

www.forum.polishseamen.pl

Zachęcamy wszystkich do ponownego zarejestrowania się u nas i do czynnego udziału w naszej społeczności.

Przepraszamy za problemy. Pozdrawiamy Administracja PolishSeamen.

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
U-261 - Patrol 2
Autor Wiadomość
PL_Andrev 
Konteradmiral






Kraj:
poland

Imię: And
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 4398
Skąd: Gůrny Ślůnsk

 #21  Wysłany: 17 Lipiec 2015, 18:02   

Tylko spokój nas uratuje. Chifie, możemy zejść jeszcze głębiej?
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #22  Wysłany: 18 Lipiec 2015, 10:02   

Chief przytaknął i rozpoczął zanurzanie w głębinę. Pozwoliło to skuteczne na unikanie ataków niszczycieli (ale niestety nie zgubienie ich) do 17:11. Załoga wyraźnie uspokoiła się tym manewrem i gdy wydawało się, że uda się, stało się najgorsze. Przecieki zostały zmniejszone do lekko sączącej się wody, a nadmiar wody z przedziału silników przelano do zęzy. Elektryk znalazł przyczynę zwarcia i przywrócił oświetlenie. I wtedy nadeszła 17:11.

Bomba głębinowa z wielkim hukiem wybuchła tuż przed dziobem U-261. Światło błysnęło i zgasło, a od strony dziobu do uszu wszystkich dobiegł krzyk "WODA"! Okrętem rzucało na prawdą i lewą burtę, ale mechanik pognał w świetle swojej ręcznej latarki na dziób. Gdy chief wyciągnął latarkę i skierował ją na głębokościomierz, ten pokazywał o wiele większą głębokość, niż planowana, a okręt szedł w dół. Na dodatek okazało się, że okręt nie słucha dziobowych sterów, a kadłub okrętu postanowił dodać swoje, strasznie trzeszcząc i odkształcając się. Na dodatek niektóre nity zaczęły strzelać. Jedno było pewne. Byli za głęboko. Chief rozkazał natychmiast wyszasować jeden ze zbiorników balastowych. Była to dobra decyzja, jeżeli nie chcieli wyskoczyć na powierzchnie jak korek, ale Anton zastanowił się, czy wychodzenie do góry nie będzie zbyt wolne, aby implozja nie zgniotła okrętu. Z drugiej strony, jeżeli wyjdą na powierzchnię, zostaną zapewne zatopieni.

To była chwila najtrudniejszej decyzji:
Uratować załogę, przy utracie okrętu, czy spróbować uratować okręt wraz z załogą, ryzykując stratę obu...

R55 - U-261f.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 106.03 KB

_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_Andrev 
Konteradmiral






Kraj:
poland

Imię: And
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 4398
Skąd: Gůrny Ślůnsk

 #23  Wysłany: 18 Lipiec 2015, 19:30   

Chifie, powoli szasujemy zbiorniki tak, aby wytrymować okręt.
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #24  Wysłany: 18 Lipiec 2015, 19:54   

Trzask strzelających nitów, syk powiększających się przecieków i jęki kadłuba nakładały się na piekielną muzykę. Co chwila meldowano o nowych przeciekach, gdy chiefowi udało się powstrzymać opadanie i rozpoczął wyprowadzanie okrętu. Anton czuł, że ciężko mu oddychać, gdy wzrokiem próbował przyspieszyć powoli podnoszącą się wskazówkę. Nagły huk od strony rufy był ostatnim głośnym dźwiękiem, który zarejestrował, nim potężna fala ciśnienia, za którą postępowała woda wdarła się przez pęknięcie do wnętrza U-261. Momentalnie po huku nastała cisza, gdy zmiażdżony okręt wypełnił ocean... Uderzenie w dno oceanu było ostatnim dźwiękiem agonii U-261, pierwszej straty ostatniego stada....

Powojenne analizy przypisały kapitanowi zatopienie tylko 1 frachtowca o wyporności 7400 BRT, choć jego raport był ciut bardziej bogaty (3 statki o tonażu 16 000 BRT, przy pewności tylko jednego zatopienia).
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
Ostatnio zmieniony przez PL_CMDR Blue R 18 Lipiec 2015, 19:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów U-261 - Patrol 1
IX42
PL_CMDR Blue R Szare Wilki PBF 73 1 Czerwiec 2015, 22:14
PL_tes
Brak nowych postów U-553 Patrol 2 (10 Patrol kapitana)
VII 41
PL_CMDR Blue R Szare Wilki PBF 35 19 Grudzień 2014, 21:47
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów U-264 - Patrol 3 (4 patrol kapitana)
II 43
PL_CMDR Blue R Szare Wilki PBF 13 2 Wrzesień 2015, 09:23
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów U-93 Patrol 4 (1 patrol kapitana)
X 41
PL_CMDR Blue R Szare Wilki PBF 58 17 Styczeń 2015, 22:45
PL_Cmd_Jacek
Brak nowych postów U-571 Patrol 1 (3 patrol kapitana)
VII 41
PL_CMDR Blue R Szare Wilki PBF 24 29 Grudzień 2014, 15:57
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów U-264 - Patrol 1 (2 patrol kapitana)
XI42
PL_CMDR Blue R Szare Wilki PBF 14 7 Lipiec 2015, 21:13
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów U-93 Patrol 3 (7 patrol kapitana)
VII 41
PL_CMDR Blue R Szare Wilki PBF 48 30 Grudzień 2014, 20:44
PL_Cmd_Jacek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group