POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD


Uwaga ! Uwaga ! W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen. Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego. Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika. Adres się nie zmienia. Dalej jest to

www.forum.polishseamen.pl

Zachęcamy wszystkich do ponownego zarejestrowania się u nas i do czynnego udziału w naszej społeczności.

Przepraszamy za problemy. Pozdrawiamy Administracja PolishSeamen.

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Profesjonalny poradnik
Autor Wiadomość
PL_olek0849 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Olek
Ulubiona Gra: SH3
Pomógł: 4 razy
Wiek: 26
Dołączył: 20 Lut 2014
Posty: 2413
Skąd: Kraków

 #21  Wysłany: 26 Sierpień 2015, 12:25   

W realu oni mieli tablice z gotowymi obliczeniami.
 
 
     
Pawian 
Stabsbootsmann




Kraj:
poland

Imię: aaa
Ulubiona Gra: aa
Wiek: 55
Dołączył: 14 Mar 2015
Posty: 121
Skąd: aaa

Ostrzeżeń:
 2/3/6
 #22  Wysłany: 26 Sierpień 2015, 13:50   ....

no tak ale w realu jakis notatnik nie wprowadzał danych do komputera torpedowego... :chusteczka:
 
     
PL_UnnAmmEdd 
Stabsoberbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Maciej
Wiek: 27
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 220
Skąd: Wałcz

 #23  Wysłany: 26 Sierpień 2015, 14:17   

W mapie taktycznej możesz ręcznie wprowadzać dane. Nie musisz korzystać z notatnika, możesz wszystko liczyć na kartce jeśli chcesz.
 
     
Pawian 
Stabsbootsmann




Kraj:
poland

Imię: aaa
Ulubiona Gra: aa
Wiek: 55
Dołączył: 14 Mar 2015
Posty: 121
Skąd: aaa

Ostrzeżeń:
 2/3/6
 #24  Wysłany: 26 Sierpień 2015, 16:19   ... ..

ale jak?2[/quote]
 
     
PL_kanaron 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4620
Skąd: Katowice

 #25  Wysłany: 26 Sierpień 2015, 16:36   

Otwierasz mapę nawigacyjną, kreślisz to co potrzebujesz, liczysz wszystko na kartce i wprowadzasz dane do KT.
_________________

 
     
PL_Cmd_Jacek 
Viceadmiral





Kraj:
poland

Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 29 razy
Wiek: 49
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 4428
Skąd: Będzin

 #26  Wysłany: 26 Sierpień 2015, 19:22   

nie sądzę by Ci ktoś umiał odpowiedzieć na to pytanie. Próbuj, testuj i stań się ekspertem od torpedowania na oko.

A jak chcesz to poszukaj sobie modów do GWX. Tam są zasymulowane niektóre narzędzia, np. Angriffscheibe



albo

U-jagd



te same narzędzia masz zaimplementowane w SH5 + wiele innych do ręcznego namierzania
_________________
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"

 
 
     
Pawian 
Stabsbootsmann




Kraj:
poland

Imię: aaa
Ulubiona Gra: aa
Wiek: 55
Dołączył: 14 Mar 2015
Posty: 121
Skąd: aaa

Ostrzeżeń:
 2/3/6
 #27  Wysłany: 27 Sierpień 2015, 22:15   .....

Ma ktoś dobry i sprawdzony sposób na obliczenie wysokości katowej celu?? Chodzi o wyznaczenie odległośći od celi, ta przedziałka stale się kolysze i nie da rady ustawic odpowiednio...
Ostatnio zmieniony przez Pawian 27 Sierpień 2015, 22:18, w całości zmieniany 4 razy  
 
     
PL_UnnAmmEdd 
Stabsoberbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Maciej
Wiek: 27
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 220
Skąd: Wałcz

 #28  Wysłany: 27 Sierpień 2015, 22:26   

To jest właśnie ta trudność wyznaczyć kąt, przy chwiejącym się na falach U-boocie. Musisz strzałkami i myszką trochę pokombinować, aż uzyskasz zadowalający wynik.
 
     
PL_olek0849 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Olek
Ulubiona Gra: SH3
Pomógł: 4 razy
Wiek: 26
Dołączył: 20 Lut 2014
Posty: 2413
Skąd: Kraków

 #29  Wysłany: 28 Sierpień 2015, 12:02   

Licz na oko
 
 
     
Pawian 
Stabsbootsmann




Kraj:
poland

Imię: aaa
Ulubiona Gra: aa
Wiek: 55
Dołączył: 14 Mar 2015
Posty: 121
Skąd: aaa

Ostrzeżeń:
 2/3/6
 #30  Wysłany: 4 Wrzesień 2015, 12:29   ....

Mój kurs 45 stopni NO
Namiar wroga (już nieruchomego) 328 stopni.

Jaki obrót mam wykonać by był na namiarze 0?? Jak to obliczyć? Sam kombinuje i nic
 
     
PL_olek0849 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Olek
Ulubiona Gra: SH3
Pomógł: 4 razy
Wiek: 26
Dołączył: 20 Lut 2014
Posty: 2413
Skąd: Kraków

 #31  Wysłany: 4 Wrzesień 2015, 14:34   

Na wyczucie kręć nic po za tym
 
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #32  Wysłany: 4 Wrzesień 2015, 14:47   

360-328 = 32 stopnie w lewo
45 NE (rozumiem, że O = ost?) w lewo 32 stopnie, czyli 13 NE....

Ale całość zależy od odległości od celu, bo okręt nie zakręca w miejscu. Z bliska może okazać się, że po zwrocie nie dość że możesz zupełnie nie zmienić ustawienia (bo kręcisz się wokół celu). Z daleka w każdym razie to powyższe się sprawdzi. I im dalej jest stojący cel, tym mniejsza wymagana poprawka.
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
Pawian 
Stabsbootsmann




Kraj:
poland

Imię: aaa
Ulubiona Gra: aa
Wiek: 55
Dołączył: 14 Mar 2015
Posty: 121
Skąd: aaa

Ostrzeżeń:
 2/3/6
 #33  Wysłany: 4 Wrzesień 2015, 18:00   ....

wlasnie tak robilem jacek.

dalem kurs 330 i zle, potem 300 i dopiero bylo 004
 
     
sNr 
Stabsoberbootsmann





Kraj:
poland

Imię: Mrzygłód Bożywór
Pomógł: 3 razy
Wiek: 86
Dołączył: 14 Lut 2015
Posty: 248
Skąd: z W.A.R.D.C

Ostrzeżeń:
 999/3/6
 #34  Wysłany: 4 Wrzesień 2015, 21:02   Re: ....

Pawian napisał/a:
Mój kurs 45 stopni NO
Namiar wroga (już nieruchomego) 328 stopni.

Jaki obrót mam wykonać by był na namiarze 0?? Jak to obliczyć? Sam kombinuje i nic


Obrót? Zwrot bo ta terminologia to w oczy kole niczym kaktusy. Widzę wyższą szkołę samobiczowania. Niezły sadomasochizm. Nie wiem Pawian po co Ci te orki - serio.

Co za problem podejść go od burty i wycentrować na nim szkło naciskając głupie " = " ?. Po kolejne AOB to trzeba w jak w lotka trafiać bo nie podane, hm?

Dowódca ma podejmować takie decyzje w mignieniu oka a nie pytać na forum co robić.
Silent Hunter 3 to nie symulator ślimaka ale U-boota. Widzę, że 'klikaczu' jesteś i klawiszologii nie znasz. Marnie Cię bym widział w naprawdę gorącej sytuacji w stylu multi bo by z Ciebie eskorta zrobiła mielone.

- brak zagrożeń? cała naprzód i manewrować.
- zajść od burty i posłać go tam gdzie trzeba

To tyle. Pozdrawiam
_________________

 
     
Pawian 
Stabsbootsmann




Kraj:
poland

Imię: aaa
Ulubiona Gra: aa
Wiek: 55
Dołączył: 14 Mar 2015
Posty: 121
Skąd: aaa

Ostrzeżeń:
 2/3/6
 #35  Wysłany: 5 Wrzesień 2015, 10:13   ....

Czytaj uważnie, ja nie pytam co zrobić tylko jak zrobić.

Nie przekręcaj na siłę i nie zgrywaj geniusza.....
 
     
sNr 
Stabsoberbootsmann





Kraj:
poland

Imię: Mrzygłód Bożywór
Pomógł: 3 razy
Wiek: 86
Dołączył: 14 Lut 2015
Posty: 248
Skąd: z W.A.R.D.C

Ostrzeżeń:
 999/3/6
 #36  Wysłany: 7 Wrzesień 2015, 22:41   

Nie muszę :hmm i tu nie mowa o subach.

Najpierw mówisz że chcesz kalkulować. Tak analizując cały temat to: co chcesz kalkulować? Wychodzi na to że stojący cel? Bingo?

Aaaaa... to ja na to reaguję tak bo to już offtop jak cholera i zwyczajna błazenada, bo za parę tygodni będzie o tym jaką otworzyć wyrzutnię w tym tempie.

Wymiękam ale coś doradzę:

Dystans od celu jest ważny i ustawienie unieruchomionego celu - czyli AOB. Bez tego nikt tu nie wyliczy nic. Mierzysz odległość od celu. Przekątną pewnie znasz. Kartka w kratkę i kalkulator. Wyliczyć punkt zwrotu i nanieść na mapę na zasadzie trójkąta prostokątnego dodając lub ujmując AOB na cel z punktu zwrotu. Dzięki w/w danym wyjdzie Ci pi razy drzwi punkt zwrotu na śródokręcie ale nigdy nie będzie to idealne bo za cholerę nie przewidzisz ile przemieścisz się po łuku i jaki będzie zysk lub strata w namiarze na cel... dlatego uważam to o co pytasz za totalnie infantylne. Wręcz żenujące bo AOB nie pobierzesz nigdy idealnie by tego dokonać. Dobrym przykładem jest lufa snajperki. Gdy bujnie się 5mm w bok - błąd będzie ogromny.

Dlaczego więc gadanie o tym co pytasz jest herezją? A dlatego
_________________

 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Poradnik
Obowiązkowa lektura
PL_Marco NAVYFIELD 0 23 Grudzień 2007, 22:47
PL_Marco
Brak nowych postów Przyklejony: Krótki poradnik modera
Pierwsze abc...
PL_Andrev Battlestation Midway - Misje 2 3 Październik 2009, 18:18
PL_Andrev
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Pierwsza misja - poradnik dla opornych
część 1
PL_CMDR Blue R Strefa MISJOnarzy 0 4 Listopad 2009, 16:41
PL_CMDR Blue R
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Pierwsza misja - poradnik dla opornych
część 2
PL_CMDR Blue R Strefa MISJOnarzy 0 10 Listopad 2009, 19:29
PL_CMDR Blue R
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Pierwsza misja - poradnik dla opornych
część 3
PL_CMDR Blue R Strefa MISJOnarzy 0 11 Listopad 2009, 12:15
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów poradnik
PL_Hunter_Silent13 Pytania i odpowiedzi 1 3 Październik 2010, 11:04
PL_Marco
Brak nowych postów Poradnik moddera
Dodawanie elementów do interfejsu
PL_Andrev Dodatki, mody i modowanie 0 24 Marzec 2010, 18:05
PL_Andrev


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group