Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Gdy tylko kule zaczęły uderzać o kadłub, von Kanaron wiedział, że mają kłopoty. Chief momentalnie zaczął zanurzać okręt, alarm dzwonił i nagle kapitan dostrzegł, że nikt nie zeskakuje z mostka. Już miał wydać rozkazy, gdy od strony kiosku dobiegł wszystkich wrzask drugiego oficera (pełniącego akurat wachtę):
-ZANURZAJ!!
W tej samej chwili przez kadłub przedostał się dźwięk przelatującego samolotu, głośny plusk i eksplozja. Okrętem zatrzęsło, ale zanurzył się, mocno kołysząc. Drugi oficer, gdy tylko chybotanie ustało, wskoczył do centrali i zameldował (a raczej wykrzyczał):
-Zmasakrowali nas na mostku! Mamy przeciek! - tu wskazał na ręką na kiosk.
Załoga zabrała się za tamowanie przecieku, który okazał się jednocześnie niezbyt duży, ale i kłopotliwy w tamowaniu (bardzo kiepsko zlokalizowany), niemniej kłopot zacząłby sprawiać dopiero, gdy U-Boot byłby zanurzony przez około 10-12 godzin...
I gdy sytuacja zaczęła się stabilizować, nagle Funkelmaat zameldował:
-Szybkoobracające się śruby, namiar 280... Nie... dwie... .... zaraz..... Co najmniej trzy okręty. Zbliżają się!
-Herr Kaleun... Jeden będzie przechodził przed dziobem... dwa lub trzy za rufą... Idą linią...
wut-wut-wut-wut
-Jeden będzie przechodził blisko....
Wut-Wut-Wut-Wut
WUT-WUT-WUT
Ping
WUT-WUT-WUT
PING
WUT
PING
WUT
PING
-STER W DÓŁ 10! Cała naprzód! PRAWO 20!
Chwilę potem poleciały bomby, wstrząsając okrętem, szczęśliwie wroga jednostka nie miała czasu na określenie głębokości zanurzenia celu i rzuciła bomby "na chybił trafił", niemniej zostali właśnie odnalezieni.
Pościg trwał już dwie godziny. U-356 ukrywał się na głębokości 150-170 metrów, ale wrogie jednostki nie odpuszczały, obrzucając okręt bombami, z których niektóre spadały naprawdę blisko. Uszkodzone stery na rufie nie pomagały w unikach, a woda powoli płynęła z niemożliwego do zatkania kiosku do zęzy. Chief sam prosił, aby ją tak zostawić, na wypadek, gdyby miało mocniej zalewać kiosk. Kiosk pełen wody na górze okrętu, to ostatnie, co teraz potrzebowali dla próby utrzymania stabilności okrętu. Do krytycznego zapełnienia zęzy i tak w tym tempie pozostało im jeszcze kilka-kilkanaście godzin.
Zgodnie ze wskazaniem zegara pokładowego, był późny wieczór, gdy jedna z bomb eksplodowała naprawdę blisko. Na okręcie zgasło światło, ludźmi rzucało na wszystkie strony, po czym kołysanie się uspokoiło i wróciło oświetlenie. To trafienie było naprawdę bliskie. Szczęśliwie przeciek z kiosku nie powiększył się, natomiast sądząc po ilości części, które wypadły z prawoburtowego silnika, ten ostatecznie odmówił właśnie współpracy.
Gdy półtorej godziny później eskortowce odpłynęły, pierwszy zapytał retorycznie, czy oni nie ścigali bąbelków powietrza z przecieku na kiosku. Niemniej, na górze była noc, a oni z mocno wyczerpanymi akumulatorami byli zanurzeni.. Przy czym jeden z silników spalinowych nie nadawał się już do niczego, a od bazy ciągle dzielił ich kawał drogi.
To były trzy ciężkie dni. Dwa razy załoga U-356 musiała chować się przed atakami lotniczymi (raz ostrzeżona krzyżem, raz przez wachtę), ale tym razem obeszło się bez strat, a i wrogie eskortowce nie pojawiły się w pobliżu.
Gdy 20 kwietnia U-356 szedł już za trałowcem, silnik spalinowy, dostając rozwodnioną mieszankę, zadławił się i zgasł. Szczęśliwie w akumulatorach było jeszcze wystarczająco dużo energii, aby okręt powolnym marszem dowlókł się do pełnego U-Bootów bunkra. Patrol U-356 dobiegł końca.
Fregattenkapitän Andreas von Hyakintos oczekiwał już na okręt w doku i gdy tylko położono trap, wszedł na pokład, aby powitać powracający okręt.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum