Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Oj tam... Ja udzielam różnym ludkom korepetycji z tego języka, ale do dzisiaj nazwy miesięcy muszę przeliczać... Inna sprawa że nawet po polsku się czasem mylę
Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 29 razy Wiek: 49 Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 4428 Skąd: Będzin
#42 Wysłany: 22 Wrzesień 2009, 19:05
Storm87 napisał/a:
Pytanie do Jacka. Czy Community Units będzie ładnie chodzić z GWX 2.1?
Powninien chodzić bez problemu. Z tego co wiem jednostki pomiędzy 3.0 a 2.1 nie zmieniły sie. Dodatkowo Community Units jest kompatybilne z Thomsen Ships.
_________________ "Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"
Imię: Paweł
Ulubiona Gra: SH3 + GWX 2.1 Pomógł: 13 razy Wiek: 37 Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 684 Skąd: Tarnów
#43 Wysłany: 23 Wrzesień 2009, 00:39
PL_Cmd_Jacek napisał/a:
Storm87 napisał/a:
Pytanie do Jacka. Czy Community Units będzie ładnie chodzić z GWX 2.1?
Powninien chodzić bez problemu. Z tego co wiem jednostki pomiędzy 3.0 a 2.1 nie zmieniły sie. Dodatkowo Community Units jest kompatybilne z Thomsen Ships.
Ale z polską wersją językową już nie... Oj, czeka mnie robota....
Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 29 razy Wiek: 49 Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 4428 Skąd: Będzin
#44 Wysłany: 23 Wrzesień 2009, 22:18
Cytat:
Ale z polską wersją językową już nie... Oj, czeka mnie robota..
wg mnie powinien działać także z wersją polską. Ten mod dodaje tylko jednostki i nic więcej nie zmienia. Jedynie nazwy nowych statków będą w języku angielskim.
_________________ "Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"
Imię: Paweł
Ulubiona Gra: SH3 + GWX 2.1 Pomógł: 13 razy Wiek: 37 Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 684 Skąd: Tarnów
#45 Wysłany: 23 Wrzesień 2009, 23:16
I o to chodzi, nazwy oraz ich parametry. I mam pewność, że poprzestawia też nazwy pozostałych jednostek. A ja ja jestem zbyt pedantyczny by to puścić płazem.
Oki, po uporaniu się z "problemem" wróg-nie wróg pojawiła mi się seria kolejnych pytań.
Jeśli będziecie w stanie odpowiedzieć będę wdzięczny:
1. Jaka jest kolejność instalacji dodatków do OLC Gold Mark IId? Chodzi mi o to, że mod ten zawiera w sobie dodatki (opcje 1-4 oraz Flat SUn Fix). Wiem, że każdy z tych dodatków powoduje modyfikacje używanych narzędzi namierniczych. Pytanie tylko co dokładnie się zmienia? Niestety, posty na SubSim pisane są taką angielszczyzną (terminologia techniczna), że nie za bardzo sobie radzę.
2. Co dokładnie zmienia dodatek ACM Reloaded for OLC Mark IId? Po jego zainstalowaniu na tarczach namierniczych pojawiają się dwa stałe wskaźniki. Czego one dotyczą? Nie ma już moich ulubionych "scratch`ów" na tarczach co powoduje, że całkiem się pogubiłem...
3. W jaki sposób mierzyć czas podczas obserwacji celu przy określaniu jego prędkości? Jako, że ACM reloaded powoduje zniknięcie U-Jagd Chronometer to wyliczam prędkość z prostego wzoru z kinematyki, czyli dzielę długość jednostki (czyli realną drogę) przez czas przejścia celu przez pionową linię na peryskopie. Mam jednak pewne wątpliwości - czy czasem ten sposób pomiaru nie działa tylko i wyłącznie przy ustawieniu U-Boota w namiarze 0 stopni na cel?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za informacje.
_________________ Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 29 razy Wiek: 49 Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 4428 Skąd: Będzin
#47 Wysłany: 24 Wrzesień 2009, 19:38
PL_Daritto napisał/a:
1. Jaka jest kolejność instalacji dodatków do OLC Gold Mark IId? Chodzi mi o to, że mod ten zawiera w sobie dodatki (opcje 1-4 oraz Flat SUn Fix). Wiem, że każdy z tych dodatków powoduje modyfikacje używanych narzędzi namierniczych. Pytanie tylko co dokładnie się zmienia? Niestety, posty na SubSim pisane są taką angielszczyzną (terminologia techniczna), że nie za bardzo sobie radzę.
opcje 1 do 4 to rózne kombinacje dodatkowych modów:
GUI - interfejs OLC - jest we wszystkich opcjach
LRT - Longer Repair Time - wydłuża wielokrotnie czas napraw systemów u-boota, oraz likwiduje wskaźnik pokazujący jak dobrze nasza załoga pracuje w przedziale (zielony pasek)
EDE - Ehnanced Graphics Effect - ładniejsze i bardziej ekscytujące wybuchy statków
ani LRT ani EDE nie zmienia interfejsu gry
Flat SUn Fix - poprawia jakiś bug związany ze słońcem, mam wgrany ale nie widziałem różnicy
Cytat:
2. Co dokładnie zmienia dodatek ACM Reloaded for OLC Mark IId? Po jego zainstalowaniu na tarczach namierniczych pojawiają się dwa stałe wskaźniki. Czego one dotyczą? Nie ma już moich ulubionych "scratch`ów" na tarczach co powoduje, że całkiem się pogubiłem...
Zastępują rysy: wskaźnik u góry wykorzystujesz przy określaniu odległości, zaś wskaźnik z boku do obliczenia prędkości celu
Cytat:
3. W jaki sposób mierzyć czas podczas obserwacji celu przy określaniu jego prędkości? Jako, że ACM reloaded powoduje zniknięcie U-Jagd Chronometer to wyliczam prędkość z prostego wzoru z kinematyki, czyli dzielę długość jednostki (czyli realną drogę) przez czas przejścia celu przez pionową linię na peryskopie. Mam jednak pewne wątpliwości - czy czasem ten sposób pomiaru nie działa tylko i wyłącznie przy ustawieniu U-Boota w namiarze 0 stopni na cel?
- do określenia prędkości celu możesz użyć tarcz namiarowych (tez musisz zmierzyć ile czasu statek przepływa swoją długość)
- zarówno w metodzie dzielenia lub tarcz namiarowych lub chronometru ważnym elementem jest prędkość. Jeżeli wynosi ona 0 to nie ma żadnych problemów z wyliczeniem prędkości statku. Błąd będzie jednak mniejszy jeśli AOB będzie większe od powiedzmy 40st.
- jeśli płyniesz to powinieneś płynąć albo równolegle do kursu celu (wtedy odpowiednio dodajesz lub odejmujesz od wyniku swoją prędkość) lub też mierzyć czas na kiedy cel przepływa przez namiar 0.
Jeszcze nie dopracowałem się metody wyliczania prędkości w przypadku gdy kąt pomiędzy moim kursem a kursem celu jest inny niż 90 lub 0st.
_________________ "Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"
Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 29 razy Wiek: 49 Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 4428 Skąd: Będzin
#49 Wysłany: 13 Wrzesień 2015, 14:07
Minęło tyle lat odkąd ostatni raz grałem kampanię w SH3 z OLC, że nawet nie wiem co powinienem zaproponować .
W kampanii skupiam się na SH5 i tutaj jestem na czasie.
Co do SH3, to myślę, że UTW z KOTA jest ok, bo jest zbalansowana.
_________________ "Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum