Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Wiceadmirał Frank Kanaron czym prędzej wpadł do swojego biura, aby schronić się przed zacinającym deszczem. Tak potężnego sztormu, jaki powoli przechodził od Islandii ku Wyspom Brytyjskim z dawna się nie spotkali.
Adiutant wiceadmirała pomógł dowódcy zdjąć przemoczony płaszcz, gdy padło to niewygodne pytanie:
-Co z konwojem?
Adiutant odwieszając płaszcz, odpowiedział:
-Na razie żadnych nowych wieści. Trzy frachtowce odłączyły się w sztormie i nie mogą ustalić wspólnej pozycji. Wiemy tylko, że trzymają się razem. Ale Task Force 1 wyruszył już na spotkanie konwoju i postarają się zebrać ich do kupy.
Frank zasiadł za swoim biurkiem i niezadowolony spojrzał na pocztę opatrzoną kryptonimem tajne.
Dowództwo okrętów podwodnych? Czego to admirał Horton chciał od niego? Szczęśliwie tym razem były to dobre wieści. W Lerwick do wyjścia w morze przygotowano dwa okręty podwodne i Horton wysłał telegram, zapytując, gdzie mogą pomóc w operacjach.
"Najlepiej pod Islandią szukając frachtowców" - mruknął Frank, przeglądając następne wiadomości. Kolejna wiadomość pochodziła z wywiadu:
"Potwierdzono obecność Wilczego Stada na podejściu do Murmańska składającego się z "do 4 U-Bootów"".
-Do czterech - mruknął dowódca Home Fleet. - Bardzo szczegółowe.
W tej chwili do jego biura zapukał adiutant i podając kopertę powiedział:
-Dobre wieści, panie admirale. Task Force 1 odnalazł trójkę maruderów, a niedługo potem nawiązał łączność z konwojem. Powinni się spotkać w przeciągu 6 godzin.
6 godzin... Oznaczało to, że przez ten sztorm konwój złapał 24 godzinne opóźnienie....
"Convoy 1"
Rezerwa paliwa niszczycieli: 17 XII wieczór
Rezerwa paliwa krążownika: 19 XII wieczór
Cytat:
Co mamy nowego?
Otóż, wywiad potwierdził obecność wilczego stada na 1-2 z trzech zaznaczonych na mapie pól. Niewiele to mówi...
Dodatkowo 8 grudnia 1941 w konwój uderzył potężny sztorm, który rozproszył statki i spowolnił ich marsz....
Dostajesz pod komendę 2 dodatkowe okręty podwodne.
Propozycje działania:
Korekta kursu konwoju/czasów wyjścia w morze następnych jednostek.
Wysłanie dwóch dodatkowych OP w morze.
Słońce zachodziło w Scapa Flow, gdy w pokoju Kanarona zaczął dzwonić telefon. Admirał zgłosił się, aby usłyszeć zdenerwowany głos swojego adiutanta.
-Admirale, nadeszła bardzo pilna depesza!
Gdy pomimo deszczu Kanaron dostał się znów do biura, adiutant podał admirałowi kopertę. Wywiad, najwyższy stopień pilności.
Frank otworzył kopertę i zaczął czytać. Jeszcze nie doszedł do połowy, gdy zażądał mapy i aktualnej pozycji Task Force 4. Gdy adiutant przedstawił sytuację, Frank, wcześniej zły, że wyrwano go z tej chwili wytchnienia, teraz był zadowolony z sytuacji. Wywiad przechwycił informację, że pomiędzy Murmańskiem i aktualną pozycją HMS Kent usytuowało się wilcze stado. Jeden z okrętów na pozycji około 72N, 33E został nawet dość dokładnie zlokalizowany.
Kontradmirał Holliday tymczasem powinien rozstać się z eskortą i samotnie kierować się do tej pozycji. Nadanie ostrzeżenia wydawało się bardziej, niż potrzebne.
Cytat:
Mini tutorial.
Na mapie do tej pory był znacznik "?" oznaczał to "prawdopodobną pozycję jednostki", teraz pojawił się znacznik okrętu z "?". To oznacza, że NA PEWNO jest tam okręt podwodny, albo i kilka... tylko nie ma informacji, co do ich ilości.
Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2 Pomógł: 4 razy Wiek: 28 Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4620 Skąd: Katowice
#24 Wysłany: 3 Październik 2015, 08:32
Nadajcie szybko bardzo pilną wiadomość do Murmańska czy zdołają zaopatrzyć w paliwo na powrót jeden krążownik i 3 niszczyciele. Jeśli nie to jeden niszczyciel wraca samotnie do bazy, a reszta płynie po paliwo do Murmańska i również wraca.
Następnie nadajcie wiadomość do TF4, gdzie mogą się spodziewać wrogich okrętów podwodnych.
Informujcie mnie o wiadomościach z Murmańska i postawcie w stan pełnej gotowości do wyjścia na patrol załogi TF6, być może wypłyną wcześniej niż zakładałem.
-----------------
Jedno pytanie: krążownik lub niszczyciel może zaopatrzyć w paliwo inną jednostkę?
Może, samemu zmniejszając swoje zapasy paliwa. Przelicznik. 1 krążownik = 2 niszczyciele = 4 torpedowce. Czyli 1 krążownik odda paliwo na 24 godziny 2 niszczycielom, wystarczy im na 24 godziny (obu).
Tylko tankowanie wymaga zwolnienia biegu (maksymalna prędkość, to prędkość konwoju) no i w miarę spokojnego morza....
Na odpowiedź z Murmańska Frank czekał i czekał... Czy był to problem z komunikacją, czy też sprawa ciągnęła się w Rosji, nie miał pojęcia. Wreszcie nadeszła krótka depesza od dowództwa brytyjskich okrętów w Murmańsku:
Cytat:
Rosjanie nie mogą nam dać paliwa STOP Proszą o większe dostawy paliw dla okrętów i lotnictwa STOP
11 grudnia przyniósł wiele dobrych wiadomości.
Samoloty zwiadowcze z Norwegii odnalazły wracający krążownik HMS Berwick i na nim skupiły swoje poszukiwania, zostawiając HMS Kent, który w godzinach nocnych dotarł do Murmańska.
8 frachtowców idących jako konwój, wreszcie zebrało się do kupy, choć niszczyciele miały masę roboty, aby upilnować to stadko (1 okręt odpadł z konwoju i musiałbyś doprowadzony z prowrotem).
Ogólnie, wszystko szło gładko.
"Convoy 1"
Rezerwa paliwa niszczycieli: 17 XII wieczór
Rezerwa paliwa krążownika: 19 XII wieczór
Ranek 14 grudnia zaczął się dobrymi wiadomościami.
TF3 wyszedł w morze, a wywiad stanął na wysokości zadania i z przechwyconych wiadomości zlokalizował wrogi zespół złożony z "kilku niszczycieli". Niedługo potem nadeszła gorsza wiadomość z HMS Edinburgh.
"Samolot śledzi konwój"
Cytat:
Samouczek
Od teraz masz możliwość użycia opcji "Krwawe morderstwo konwoju", tj. Rozwiąż konwój. Teraz nawet się nie waż tego używać Ale na przyszłość wiedz, że możesz kiedyś stanąć przed potrzebą jego użycia.
O takim zasięgu? Nie. Co najwyżej Albacory z HMS Victorious mogą coś zdziałać (choć to głównie bombowce torpedowe, to do odpędzenia śledzących samolotów się nadadzą).
Los najwyraźniej sprzyjał wiceadmirałowi.
Najpierw pogorszenie się widoczności spowodowało, że wrogie samoloty zgubiły konwój. Także i pod Tromso okręt podwodny wykrył zmierzające do portu niszczyciele i choć nie udało mu się zaatakować (a jak zapewnia wiceadmirał Horton prawie został zatopiony), to przekazał bardzo ważną wiadomość. Wrogie niszczyciele są w Tromso. Na dodatek wywiad dowiedział się, że ich celem było postawienie pola minowego na wejściu do Archangielska.
Gdyby tylko nieprzyjaciel nie wiedział o obecności konwoju, to byłoby już idealnie.
Ps. HMS Berwick i 3 niszczyciele wróciły do Scapa Flow i uzupełniają paliwo.
Frank Kanaron stał nad mapą i analizował sytuację... Jeden z U-Bootów był na północ od Wyspy Niedźwiedziej. Jeden z okrętów podwodnych widział U-Boota pod Tromso... Ale ten równie dobrze mógł płynąć po paliwo. A jak nie? Na dodatek meldunek od Hortona zawierał informację, że możliwe, że na wschód od Wyspy Niedźwiedziej operują wrogie niszczyciele, które MOŻLIWE, że opuściły Tromso.... Możliwe... Podwodniacy chyba bardzo lubią to słowo. Możliwe, że od Spitzbergenu do Norwegii właśnie Niemcy rozstawili Wilcze stado i możliwe, że za nim czają się niszczyciele. Możliwe, że nie interesuje ich konwój, a lotniskowiec, jak i możliwe, że przepuszczą lotniskowiec, aby zaatakować konwój.
Tyle możliwości i zero konkretów.... Dość, że wysoka fala, co była o poranku uniemożliwiła wsparcie lotnicze i Niemcy zlokalizowali zarówno TF3, jak i konwój. W tej ciemności jednak szanse, że wiedzieli o nich coś więcej, niż "że jest" były małe.
Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2 Pomógł: 4 razy Wiek: 28 Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4620 Skąd: Katowice
#38 Wysłany: 8 Październik 2015, 20:10
Niech TF6 skieruje się w stronę prawdopodobnej pozycji U-Bootów, nadajcie informację do konwoju i TF3, że mogą się spodziewać wrogich U-Bootów i prawdopodobnie niszczycieli.
Jedno pytanie: czy na CAŁEJ widocznej mapce jest aktualna ilość jednostek? Znaczy, czy na Atlantyku, w kanale Herbriden i na morzy Północnym nie ma żadnego więcej patrolu, grupy, konwoju czy prawdopodobnego wroga? Czy widzę tylko to co mi podlega i czym mogę dowodzić? Bo ja się tak na północy skupiłem, a Atlantyk widzę pusty...
Konwojami Atlantyckimi nie zajmuję się. To, co jest na zachodzie, jest puste, choć jest tam ruch. Tak samo pomijam TRANZYT U-Bootów przez Morze Północne. Skupiamy się na Norwegii (Arktyka)... No i najwyżej wypad na Atlantyk Rajderów może dojść do skutku. (to właśnie pilnuje Biały Patrol). Bo tak to Coastal Command pilnuje między Wielką Brytanią i Islandią i na Morzu Północnym. Ale patroli tam (poza lotnictwem Coastal Command i patrolami przybrzeżnymi) nie ma.
-----------------------------------------------------
Wkrótce TF6 nadał wiadomość:
Cytat:
"Zmiana kursu na Wyspę Niedźwiedzią. Spodziewany czas przybycia 36 godzin"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum