Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Pepe. Najprostszy Trigger, że od początku gry przychodzi wiadomość. I o to piszę. Że to co jest w Lobby przychodzi jako wiadomość. Chyba Trigger "czas 0:00/0:01" działa, nie?
Ale mogę jutro siąść i wymyślić jakiś fajny opisik "klimatyczny" dla RED/BLUE.
Pytanie. A jest możliwość nadania wiadomości , aby wszyscy otrzymali po 1 stronie? Czy każda jednostka ma osobno dostawać? W 688(I) było tak, że jednostka miała wiadomość na początku (i mnie wygląda, że to o tym mówisz), a potem w trakcie gry dostawać mogła (jak wtedy z tymi rakietami było)
Ps. początek pomysłów, aby nie używać słów "Redzi", "Niebiescy":
Ludowa Republika Cyklad (Red) - z doskonałym wywiadem wykryli plany BLUE i uważają, że referendum było działaniem sabotażystów. Ludowa Marynarka Republiki Cyklad (LMRC) jest tu główną siłą.
Autonomiczny Związek Wysp Oranżowych (Orange) - wplątani w to wszystko. Ich niewielkie Siły Patrolowe Wysp Orażnowych wpadają między młot, a kowadło.
Federalna Republika Egejska (Blue) - agresorzy, ale wykorzystują fakt wykrycia ich planów do uzasadnienia ataku... Ich Egeo Marina ma za zadanie zdobyć port Mykonos, stolicę AZWO.
Mnie chodzi o wiadomość na początku, aby w trakcie gry w każdej chwili gracz mógł wrócić do rozkazów. Jak są tylko w Lobby, to zaś wygląda, jak piloci z 2WŚ, co na rękach pisali długopisami rozkazy (pozycje), aby potem mieć je "pod ręką"...
A co do nazw, to akurat te nazwy łatwo przetłumaczyć (oraz oznaczyć RED/BLUE). Specjalnie dlatego właśnie używam nazw, które można znaleźć w historii (oczywiście przerobione. Czyli np. użyte w przykładzie Chińska Republika Ludowa czy Republika Federalna Niemiec.. Ludzkość ma tak bogatą historię nazywania państw, że tłumaczy się bardzo łatwo. A nawiasik z Orange/Red/Blue, zawsze można dodać...).
Więc:
People Republic Cyclades* (Red) z Cyclades People Navy
Federal Republic of Aegean (Blue) z Marina Ageo
Autonomy of United Orange Isles (Orange) z Orange Isles Coast Guard.
*Skrótu bym nie używał, aby z Chinami nie mylić.
Możesz mi zapodać też taką wiadomość dla strony RED? (Chodzi, abym jedno nazewnictwo grup bojowych utrzymał)
Ps. Oczywiście zgadzam się, że jak będzie to książka, to gracz to oleje (sam bym olał), ale kilka słówek można nadać. Najlepiej Lakonicznie.
Dzięki za ten tekst. Teraz mogę zabierać się do pracy.
Choć miałem zadać ci kilka pytań (aby lepiej przedłożyć fakty na opis), to widzę, że oczekujesz efektów, więc zacznę od efektów, a potem poprawimy najwyżej błędy.
pepe napisał/a:
Odniosłem wrażenie, że pisząc wyżej o marnym wywiadzie i braku odpowiedniego briefingu nie chodziło Ci o podmianę nazw RED na "People Republic Cyclades".
Gdybym wiedział, że te długie dyskusje jak to nieudolnie zrobiłem część opisowa sprowadzają się do nazwy to zaoszczędziło by mi to sporo czasu
Tu tylko skomentuję, że "nie o to chodziło".... Ale to co napisałem, to początek tego, co chciałem osiągnąć... o tym dalej.
Cytat:
Póki co w twoim "briefingu" jest nieporównywalnie mniej istotnych informacji niż w moim.
Więc weź się w końcu do roboty a ja już odpowiednio umieszczę części opisowe. Wymyślanie nazw trawa już dłużej niż robienie tej bądź co bądź skomplikowanej technicznie misji.
Bo odprawy jeszcze nie ma. Na razie jest "pomysł". I nic więcej.
Ps. Jakbyśmy przez posty robili taką skomplikowaną misje, to by trwało z pół roku
Każda misja, aby była zapamiętana, musi mieć to coś... Po pierwsze (co się zapewne zgodzisz), jakieś zbalansowanie, po drugie jakieś rozkazy, po trzecie jednostki i miejsce, itd....
Ale równie ważne jest, aby to było sensowne... Co my robimy? Dlaczego nasze jednostki starły się tutaj? Ta misja ma ten zalążek. I moim zdaniem wymaga on wyeksplonowania.
Dlatego podałem przykłady 3 stron i jakie mają cele. Czyli "o co chodzi w misji". Oczywiście żadna ze stron w odprawie nie powie "ja jestem ta zła" (fajnie pokazano to w grze komputerowej Brink, gdzie siły porządkowe np. zwalczają fabrykę broni biologicznej, a grupa oporu (przeciwnicy) broni fabryki leków, tak bardzo potrzebnych.... I gra nie mówi, kto miał rację...). I tak samo tutaj...
Możesz się nie zgadzać, ale dla mnie każda misja, to jakaś historia... Nikt nie atakuje wyspy/wzgórza/miasta, gdy nie ma to sensu (dlatego np. Amerykanie Wake ominęli podczas ofensywy na Pacyfiku). W misjach SH3 co robiłem zawsze starałem się o jakąś historię (choć tam często było to "kolejny konwój"... Dlatego nie lubiłem ctrl+c, ctrl+v i ten sam konwój w innym miejscu (co robił 1 autor).. To nie było to...
Dlatego zaczynam od tego, co za historię chcę opisać tą misją.
Przedstawiłem ci konflikt 2 stron (zgodny z tym, co jest założone w odprawie w Lobby) o autonomię. Mamy agresora, mamy "obrońcę". Teraz można przystąpić do pisania tła historycznego i streszczenia (Lobby), rozkazów (to co dla każdego okrętu pójdzie), meldunków wywiadu oraz ewentualnych wiadomości dodatkowych.
Jak misja będzie dobra i będzie miała dobre tło historyczne, będzie dobrze zapamiętana... Nie będzie konfliktu o bezimienną ziemie, ale np. bitwa pod wyspą Orażnową....
W zasadzie to co kiedyś gadaliśmy o kampanii, można takim czymś zrobić. Gramy kolejne gry (nawet losowa ekipa), co gra tworzona mowa misja, ale ich tło historyczne, to kolejny ciąg wojny, a poprzednia gra decyduje, która strona wygrywa... I potem powstaje pakiet np. 5-6 misji, które opowiedziały np. historię wyparcia nacjonalistów z Morza Egejskiego przez Ludową Republikę Cyklad...
Oczywiście teraz napiszę bez "detali" (których nie znam) lub też pisząc je z błędami (bo np. pomyliłem jakiś fakt), ale pokażę ci jak ja bym to widział.... (wieczorem napiszę, bo za niedługo wychodzę na planszówki)...
Tylko jak zaznaczyłem. Teraz to będzie szkic... Bo do pełnej wizji potrzebowałbym.... rozpiski sił AI (wiem tylko o 1 Krivaku od strony zachodniej wyspy, 1 co wyskoczył zza wyspy, kilku jednostkach "pomarańczowych" (w tym 1 Pauku) oraz o Minstralu i 2 grupach desantowych (nawet nie pamiętam, co było po mojej stronie, poza jakimś Harpym)) oraz ich zadań....
Więc teraz napiszę "z obserwacji", a nie z faktów.
Wolę to tylko zaznaczyć, aby potem nie było "że co za durnoty piszę, przecież jest inaczej".
Dobra, po przeczytaniu dokładnym Lobby, muszę zmienić... W opisie jest, że to RED są agresorem... Więc tak:
Zrobie to na przykładzie gry na 4 osoby, z samymi elektrykami (czyli tak, jak to było podczas naszej gry)
W Lobby bym widział:
Cytat:
As results of Orange Isles plebiscite, southern part of People Republic Cyclades (RED) separated and declared independence as Autonomy of Free Orange Isles (ORANGE). When diplomacy attempts failed, People Republic Cyclades government ordered Cyclades People Navy to retake rebellious territory.
Meantime Federal Republic of Aegean (BLUE) for long time considering Orange Isles as their own, decided to interrupt retaking isles and deploy their navy, Marina Ageo, to stop Cyclades Navy...
People of Orange Isles trying to stay free and independent nation, but they stuck between a rock and a hard place, when neighbors rush into war...
There is last minutes of peacetime, stage is set, and the navies are deployed. The rest is history....
Mission time: 3h
Player platforms:
Red: 2. Only electric and air-independent propulsion soviet submarines
Blue: 2. Only electric and air-independent propulsion italian submarines
(nie używałem tych <r>, bo nie wiem, czy tu są ważne, jak w edytorek patrzę...
Parę słów komentarza:
Mission time - czas misji. Ja rozumiem, że jak po 3h utniemy sztywno grę, to będzie ciut sztucznie, ale z drugiej strony, nie każdy ma nieskończenie wiele czasu. Limit czasowy pozwala osobie, co chce zagrać wiedzieć, czy wyrobi się podczas gry, aby nie było, że np. po 3h, zaczyna się najważniejsza akcja, a ktoś mówi, że "musi kończyć"... Brak tej informacji zaś powoduje, że osoba która np. ma tylko 2,5h, nie wie, czy może sobie pozwolić na grę.
Informacja o autorstwie: Stage is set (...) Rest is history - tekst Days of Wonders w zakończeniu opisu każdego scenariusza do gry Memoir'44. Jakoś nie mogłem się powstrzymać.
Teraz zaczyna się gra... Strona Blue dostaje rozkazy (z tego co rozumiem ma je od razu):
Cytat:
FM: CTG 320.00<R>
TO: CTF 320.01<R>
SSK 518<R>
SSK 526<R>
INFO: MISREP<R>
=<R>
B L U E S E C R E T<R>
=<R>
MSGID/MISREP CTG 320.01//<R>
GENTEX/1/AREA/OPERATE NORTH OF 37-15N AND BETWEEN 25-00E AND 25-45E//<R>
GENTEX/2/MISSION/PROTECT LANDING FORCE FROM ENEMY ACTIONS AT ANY COSTS//<R>
GENTEX/3/RULES OF ENGAGEMENT/AUTORISE ATTACK ALL CYCLADES PEOPLE NAVY (RED) TO PROTECT LANDING FORCES/AUTORISE ATTACK ORANGE ISLE FORCES IN SELFDEFENCE AND PROTECT LANDING FORCES//<R>
GENTEX/4/OTHER/PEOPLE REPUBLIC CYCLADES AND FEDERAL REPUBLIC OF AEGEAN OFFICALLY ARE NOT IN WAR/AVOID DETECTION AND ATTACK OF ORANGE ISLE FORCES IF POSSIBLE/INTELLIGENCE RAPORT WILL BE SENT EVERY HOUR/<R>
ACKN/NO//<R>
BT
Red dostają podobne
Cytat:
FM: CTG 452.00<R>
TO: CTF 452.01<R>
SS 800<R>
SSK 586<R>
INFO: MISREP<R>
=<R>
R E D S E C R E T<R>
=<R>
MSGID/MISREP CTG 452.01//<R>
GENTEX/1/AREA/OPERATE SOUTH OF 37-30N AND EAST OF 25-34E//<R>
GENTEX/2/MISSION/PROTECT LANDING FORCE FROM ENEMY ACTIONS AT ANY COSTS//<R>
GENTEX/3/RULES OF ENGAGEMENT/AUTORISE ATTACK ALL EGEAN NAVY FORCES (BLUE) TO PROTECT LANDING FORCES/AUTORISE ATTACK ORANGE ISLE FORCES IN SELFDEFENCE AND PROTECT LANDING FORCES//<R>
GENTEX/4/OTHER/PEOPLE REPUBLIC CYCLADES AND FEDERAL REPUBLIC OF AEGEAN OFFICALLY ARE NOT IN WAR/AVOID DETECTION AND ATTACK OF ORANGE ISLE FORCES IF POSSIBLE/INTELLIGENCE RAPORT WILL BE SENT EVERY HOUR/<R>
ACKN/NO//<R>
BT
ENDTEXT
Parę słów komentarza:
Te rozkazy to w zasadzie przeniesienie informacji z Lobby do misji. Aby gracze mieli je od razu i w każdej chwili mieli do nich wgląd. Dodatkowo zawarłem informację, że co godzinę wywiad przyniesie wiadomość (uznałem, że w takiej operacji to może być ważne, plus gracze dowiedzą się, że co godzinę wypada sprawdzić, czy nie ma nic nowego.).
No i teraz obie strony podnoszą anteny, a tu wywiad przez radio podaje aktualizację informacji:
Cytat:
FM: CTG 320.00<R>
TO: CTF 320.01<R>
SSK 518<R>
SSK 526<R>
INFO: INTSUP<R>
=<R>
B L U E S E C R E T<R>
=<R>
MSGID/INTSUP CTG 320.01//<R>
GENTEX/1/FISHING ACTIVITY AND MODERATE COMMERCIAL TRAFFIC WILL BE ENCONTERED IN AREA//<R>
GENTEX/2/ORANGE ISLE FORCES/PETYA FRIGATE AND FEW SMALL PATROL CRAFTS PATROLLING AROUND ORANGE ISLES//<R>
GENTEX/3/CYCLADES PEOPLE NAVY/KRIVAK-II CLASS FRIGATE IS RAPORTED NORTH OF ORANGE ISLES TERRITORY. TWO SUBMARINES ARE AT SEA AND LOCATION IS UNKNOWN//<R>
GENTEX/4/CYCLADES PEOPLE NAVY RAPORT/CYCLADES PEOPLE NAVY PREPARING INVASION OF ORANGE ISLES. INVADING FORCES CAN CONSIST KRIVAK-II CLASS FIGATES, GRISHA V CLASS FRIGATES AND PAUK CLASS CORVETTES. EXPECTED SUPPORT OF TWO SUBMARINES. //<R>
ACKN/NO//<R>
BT
No i Redsi:
Cytat:
FM: CTG 452.00<R>
TO: CTF 452.01<R>
SS 800<R>
SSK 586<R>
INFO: INTSUP<R>
=<R>
R E D S E C R E T<R>
=<R>
MSGID/INTSUP CTG 452.01//<R>
GENTEX/1/FISHING ACTIVITY AND MODERATE COMMERCIAL TRAFFIC WILL BE ENCONTERED IN AREA//<R>
GENTEX/2/ORANGE ISLE FORCES/PAUK CLASS CORVETTE AND PETYA FRIGATE IS PATROLLING AROUND ORANGE ISLES/FEW SMALL PATROL CRAFTS ARE PATROLLING AREA//<R>
GENTEX/3/EGEAN NAVY/MAESTRALLE CLASS FRIGATE IS RAPORTED SOUTH OF ORANGE ISLES TERRITORY. TWO SUBMARINES ARE AT SEA AND LOCATION IS UNKNOWN//<R>
GENTEX/4/EGEAN NAVY FORCES RAPORT/EGEAN NAVY CAN DEPLOY ONE-TWO BERGAMINI CLAS FRIGATES, ONE LUPO CLASS FRIGATE, TWO-THREE MAESTRALLE FRIGATES AND TWO SUBMARINES TO INTERRUPT LANDING TONIGHT/AUTORISE TO ATTACK THIS UNITS TO PROTECT LANDING FORCES//<R>
ACKN/NO//<R>
BT
ENDTEXT
Parę słów komentarza:
Pierwszy punkt dla obu stron jest taki sam. O't... w obszarze działania mamy ruch rybacki (na który Jacuś zapoluje, gdy Finek jako tarczy użyje) i cywilny.
W drugim punkcie zawarłem małą różnicę. Obie strony wiedzą o fregacie Petya, ale tylko czerwoni (mający dostęp do dokładniejszych danych) wiedzą o Pauku. Blue Pauka włączyli w "jednostki patrolowe". Nie ma jednak dokładnej informacji ile ich jest.
Trzeci punkt BLUE. Na północ od wysp widziano Krivaka... W pobliżu 2 suby... O't raport sytuacyjny, ale zawiera pierwszą ważną informację. Krivak. Te 2 można zmienić na 2-3, jeżeli ma być to misja na 5-6 osób.
Trzeci punkt RED. Jest podobny. O't widziano jedną fregatę (co pływa dookoła wyspy na południe od strefy walk) i op.
Punkt 4 zawiera właśnie dla obu stron listę jednostek, jakie posiada marynarka przeciwnika i może tej nocy je wystawić. Ponieważ z historii wynika, że niebiescy wiedzą o inwazji, wspominają o niej, a czerwoni tylko zabezpieczają się, że takie siły mogą zaatakować ich.
Mija godzina gry.... Gracze już powoli wchodzą w zasięg siebie wzajemnie.
Cytat:
FM: CTG 320.00<R>
TO: CTF 320.01<R>
SSK 518<R>
SSK 526<R>
INFO: INTSUP<R>
=<R>
B L U E S E C R E T<R>
=<R>
MSGID/INTSUP CTG 320.01//<R>
GENTEX/1/ENEMY LANDING FORCES DEPLOY FROM ANDROSS NAVAL BASE (37-52N 24-58E) AT 0:00 AND HEADED SOUTH///<R>
GENTEX/2/LANDING FORCES INCLUDE 3-4 ROPUCHA LST ESCORTED BY ONE-TWO FIGATES//<R>
ACKN/NO//<R>
BT
Cytat:
FM: CTG 452.00<R>
TO: CTF 452.01<R>
SS 800<R>
SSK 586<R>
INFO: INTSUP<R>
=<R>
R E D S E C R E T<R>
=<R>
MSGID/INTSUP CTG 452.01//<R>
GENTEX/1/ENEMY FORCES LOCATED IN 27-05N, 25-00E ON COURSE NORTH-EAST///<R>
GENTEX/2/EGEAN FORCES INCLUDE 3 UNKNOWN SURFACE SHIPS//<R>
ACKN/NO//<R>
BT
ENDTEXT
Parę słów komentarza:
Niebiescy dowiedzieli się, że port Andross przed godziną opuściły wrogie siły i kierują się na południe. Nie mają jednak konkretnych informacji, tylko przybliżoną wielkość zespołu. Tymczasem czerwoni zlokalizowali siły wroga dokładnie i wiedzą, gdzie płyną, ale nie wiedzą nic o siłach.
Gracze jak zajęli złe pozycje, dostają małego pstryczka. Czasu na poprawę pozycji jest mało, a nawet może grozić im wykryciem i zatopieniem... Walka się zaczyna...
Możliwe, że w międzyczasie przyjdą informacje o statusie ORANGE, ale po 2 godzinie gry, wywiad po raz ostatni daje o sobie znać (bo 3h jest już poza grą, ale tam ostatecznie można dać informację, że wojna się zaczęła)
Cytat:
FM: CTG 320.00<R>
TO: CTF 320.01<R>
SSK 518<R>
SSK 526<R>
INFO: INTSUP<R>
=<R>
B L U E S E C R E T<R>
=<R>
MSGID/INTSUP CTG 320.01//<R>
GENTEX/1/CYCLADES PEOPLE NAVY DEPLOYED IN AREA TWO KRIVAK-II FRIGATES, FOUR ROPUCHA LANDING CRAFT AND TWO SUBMARINES ///<R>
GENTEX/2/ORANGE ISLES COUAST GUARD DEPLOYED IN AREA ONE PETYA-II FRIGATE, ONE PAUK-II FRIGATE AND ONE PATROL CRAFT UNKNOWN CLASS//<R>
ACKN/NO//<R>
BT
Cytat:
FM: CTG 452.00<R>
TO: CTF 452.01<R>
SS 800<R>
SSK 586<R>
INFO: MISUPD<R>
=<R>
R E D S E C R E T<R>
=<R>
MSGID/MISUPD CTG 452.01//<R>
GENTEX/1/SOUTH-WEST EGEAN FORCES IS BELIVED TO BE INVADING FORCES/STOP THIS FORCES AT ANY COST//<R>
GENTEX/2/INTELLIGENCE UPDATE/EGEAN FORCES DEPLOYED IN VICINITY ORANGE ISLES/ONE LUPO-CLASS FRIGATE ESCORTING TWO LANDING SHIPS/ONE MAESTRALLE FRIGATE SOUTH EAST OF ORANGE ISLES/TWO SUBMARINES OPERATING IN VICINITY OF ORANGE ISLES//<R>
GENTEX/3/RULES OF ENGAGEMENT UPDATE/WARTIME ROE/AUTORIZE USE OF ORDINANCE AGAINST ALL EGEAN NAVY UNITS//<R>
ACKN/NO//<R>
BT
ENDTEXT
Parę słów komentarza
Trwa ostatnia godzina gry. Wiadomości zrzucają zasłonę. Walka już trwa, wiec niewiele to zmienia, ale już dostajemy dokładniejsze dane. Red są ciut w plecy, bo dopiero teraz zorientowali się, że niebiescy ich chcieli uprzedzić. Mają ciut mniej dokładne dane (brak informacji o klasie LST), ale jednocześnie mieli informacje o Pauku wcześniej.
No i na koniec najwyżej o 3:00 informacja o rozpoczęciu działań wojennych (teraz jeszcze Blue są postawieni w stan wojennego ROE) i zakończeniu gry.
No bardzo fajnie to wyszło. W wolnej chwili wkleję w plik misji. Petya i Pauk są korwetami a Stenka to patrolowiec a gdzieś chyba chochlik się wkradł i określił któryś z nich jako fregatę. Tak czy inaczej kawał dobrej roboty.
To to nie ten okręt? Czy w grze ma inną klasę? Przyznam, że klasy brałem z wikipedii, stąd mogą być błędy, jak w grze inaczej zaklasyfikowali.
Ciesze się, że się podoba.
Jest jeszcze jedna mini kwestia... W Lobby bym dopisał autora misji... W końcu każda misja to na swój sposób dzieło sztuki, a twórcy (po średniowieczu) podpisywali się na swoich dziełach.
Ps. Chcesz kolejny opisik do innej misji? Ja takie "świato-opiso-tworzenie" bardzo lubię i mogę moje życiodajne siły trochę wykorzystać
Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 29 razy Wiek: 49 Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 4428 Skąd: Będzin
#10 Wysłany: 14 Listopad 2015, 23:50
Chłopaki, fajnie to wygląda. Działajcie dalej.
_________________ "Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"
Tylko, że link poszukałem później, niż FFL jako fregatę odczytałem.
Bo dlaczego tą korwetę oznaczają literami fregaty? FF - to fregata... I dalsze litery.
Tak samo D oznacza niszczyciele, C - krążowniki, B - pancerniki.
Dlatego ja patrząc FFL wpisałem Fregata... Bo skrót FFL, używany przez DW, oznacza właśnie Fregatę (lekką).
EDIT po zajrzeniu w USNI
No, ale widzę, że w DW właśnie tak oznaczają korwety... Hmmm.... To samo sobie przeczy w zasadzie... Ale skoro tak uznali... Ja czytam FFL - widzę "FF - fregata, L - lekka"...
Ale skoro DW uznaje je za korwety, to się poprawi.
EDIT2
Im więcej czytam, tym więcej niepewności, co jest korwetą, a co fregatą...
Albo mamy podział do wyporności (450-1000t korweta, wyżej fregata), albo od zadań (korwety patrolowe, fregaty eskortowe)..
Imię: K Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 27 Gru 2007 Posty: 243 Skąd: 3miasto
#12 Wysłany: 15 Listopad 2015, 12:01
W dzisiejszej klasyfikacji okrętów nie ma jednolitej unifikacji pod względem wyporności czy też zakresu możliwości bojowych, wiele państw stosuje swój indywidualny punkt odniesienia. Dlatego proponuję nie silić się na ujednolicenie tego samemu, czy dziwienie się że np. ten sam projekt w jednej marynarce to FFL, a w innej FS, czy FF. Najlepsze jest to, że ten podział w nomenklaturze jest dziś niestety nieco przestarzały - w zasadzie, w świetle tego "co dziś pływa" nie funkcjonuje już namacalny podział na FF i FFG czy DD i DDG.
Głos rozsądku.
Ale w opisie można wstawić to, co podaje gra w USNI.
Ps. Korweta K? A nie CRV? Spotkałem się do tej porty tylko z CO i CRV jako określenie korwet.
Cytat:
Polska wersja może by się przydała ale nie chcę za szybko wyeksploatować twoich sił życiowych. Do tej pory nikt się nie skarżył że nie rozumie o co chodzi. Zrób jak uważasz.
Co jest trudnego w przetłumaczeniu tego, co napisałem już wcześniej "tłumacząc na angielski". Ps. tylko tłumaczyć też skróty?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum