Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
-Panie admirale. Moje nowe bombowce są w stanie dosięgnąć nawet tak odległych miejsc, a i same są silnie uzbrojone, aby odeprzeć atak myśliwców, jednak obecnie jest wiele ważniejszych celów, niż pojedynczy okręt. Ale dlaczego uważa pan, że zaskakujący atak lotniskowców nie wchodzi w grę? Czy w taki sposób nie zaatakowano właśnie Pearl Harbor, czy Tarentu? Oczywiście zaskoczenie jest jednym z najważniejszych czynników podczas takiego ataku, bez zaskoczenia taki atak na pewno byłby nieprzemyślany, ale zaskakujący atak? Czy Niemcy spodziewają się, że ich tak zaatakujemy?
Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2 Pomógł: 4 razy Wiek: 28 Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4620 Skąd: Katowice
#202 Wysłany: 17 Grudzień 2015, 20:33
Zasadniczy problem, to fakt, że posiadam tylko jeden lotniskowiec. Nie sądzę aby Niemcy spodziewali się takiego ataku, ale jednak jeden lotniskowiec to za mało. Poza tym ciężko byłoby się dostać na odległość dogodną do wysłania samolotów. Na pewno by nas prędzej czy później zauważyli. A jeśli nie, to trzeba dolecieć do bazy i zaatakować z zaskoczenia. To byłoby możliwe pod osłoną nocy, a atakować o świcie. Atak musiałby być precyzyjny. I załóżmy, że dotąd wszystko szło po naszej myśli. Ale po ataku nasze samoloty będą narażone na atak myśliwców, które są szybsze niż nasze samoloty, następnie nasza grupa byłaby narażona na atak bombowców i jestem pewien, że wróg wysłałby niemal wszystko. Jedyne co mogłoby powstrzymać ich od ataku odwetowego to zła pogoda, która jednak uniemożliwiłaby start z lotniskowca.
-Z tego co rozumiem, to problemem nie jest brak lotniskowców, ale ich dyslokacja. Z tego co słyszałem, to teraz są potrzebne na innych akwenach w dwóch nadchodzących bitwach. A po nich? Takie uderzenie trzeba chyba przygotować, a nie uderzać bezwładnie. Może warto poruszyć to, na naszym najbliższym spotkaniu.
A i myśliwce wroga nie powinny stanowić problemu. Zanim je poderwą, bombowce mogą już rozpłynąć się w bezmiarze wód, a nawet jak was znajdą, to w marynarce macie przecież myśliwce, aby zapewnić potem osłonę lotniskowców, czyż nie? Zawsze można też zaatakować w nocy, gdy porządni ludzie śpią. Celność na pewno będzie mniejsza, ale i większe bezpieczeństwo.
Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2 Pomógł: 4 razy Wiek: 28 Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4620 Skąd: Katowice
#204 Wysłany: 17 Grudzień 2015, 21:10
Jeśli jakieś myśliwce będą na patrolu to za wiele z naszej eskadry nie zostanie. A myśliwce wroga mają znaczną przewagę liczebną. Nawet przy 5 lotniskowcach. No i mają lepsze myśliwce. Sądzę, że najlepiej poczekać aż wróg będzie w zasięgu naszych bombowców z wysp.
-Ale czy to nie jest właśnie oddawanie frontu, któremu pan się tak sprzeciwiał? Za kilka dni usłyszy pan, co moje bombowce zrobią w sercu Niemiec, a tam też roi się od samolotów. Niech pan to przemyśli, admirale - powiedział wicemarszałek lotnictwa oddalając się i zostawiając Franka samego zaraz obok Hortona, który tłumaczył admirałowi Harwoodowi pomysł skopiowania operacji włoskiej w Aleksandrii, ale skierowanej przeciwko Tirpitzowi.
[Chcesz z kimś w kuluarach porozmawiać, czy przenosimy się do następnego, popołudniowego, spotkania?]
Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2 Pomógł: 4 razy Wiek: 28 Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4620 Skąd: Katowice
#206 Wysłany: 18 Grudzień 2015, 09:27
Mam parę spraw do obgadania z Hortonem właśnie w sprawie zaatakowania Tirpitza w bazie i z dowódcą bombowców czy może wie czy jest spodziewana modernizacja eskadr o bombowce dalszego zasięgu.
Najpierw mogę się przyłączyć do rozmowy z Hortonem.
_________________
Ostatnio zmieniony przez PL_kanaron 18 Grudzień 2015, 09:28, w całości zmieniany 1 raz
Hortona, dowódcy sił podwodnych, nie było dziwne, gdyż jego okręty wspierały operacje, to pojawienie się PO marszałka lotnictwa Arthura Harrisa (podobnie jak Frank w stopniu "wice"(marszałka)), który od niecałego miesiąca dowodził Bomber Command,
Cytat:
W tej samej chwili do Franka podszedł wicemarszałek Arthur Harris i podczas krótkiej rozmowy zapytał:
-Panie admirale, chciałem zapytać, jak pan zapatruje się na pomysł zorganizowania nalotu na Narwik i dorwania Tirpitza w jego własnym domu? Nam w Tarencie się udało, Japończykom w Pearl Harbor, dlaczegóżby nie powtórzyć tego w Norwegii?
Cytat:
-Panie admirale. Moje nowe bombowce są w stanie dosięgnąć nawet tak odległych miejsc,
Nie zwróciłeś uwagi, że z dowódcą Bomber Command właśnie gadałeś o możliwości nalotu na Tirpitza? To możesz go jeszcze o to czepić.
Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2 Pomógł: 4 razy Wiek: 28 Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4620 Skąd: Katowice
#208 Wysłany: 18 Grudzień 2015, 14:12
Hehe, nie zauważyłem, myślałem, że rozmawiam z kimś z wojsk lądowych No ale i tak mu powiedziałem, że zaatakujemy gdy będzie w zasięgu, więc na jedno wyszło.
_________________
Ostatnio zmieniony przez PL_kanaron 18 Grudzień 2015, 14:15, w całości zmieniany 1 raz
Max Horton pożegnał się z rozmówcami i kierując się w kierunku kantyny zapytał Franka:
-Idziesz się napić czegoś, Frank?
Frank Kanaron nie miał nic przeciwko, zwłaszcza, że miał parę słów do omówienia z Hortonem. Gdy w niewielkiej, pozbawionej okien kantynie cytadeli zasiedli przy małym stoliku, Horton pierwszy poruszył temat Tirpitza:
-Cholera, Frank, musieli ci twoi chłopcy pogonić Tirpitza pod Narvik? Jak planowałem atak żywych torped na kolosa, to teraz nie dość, że trzeba na nowo poznać jego kotwicowisko, to jeszcze sam transport pod Narvik będzie wyzwaniem. Nie mógłbyś grzecznie poprosić Hitlera, aby przestawili Tirpitza z powrotem?
Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2 Pomógł: 4 razy Wiek: 28 Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4620 Skąd: Katowice
#210 Wysłany: 18 Grudzień 2015, 16:11
Coś trzeba zrobić. Gdyby TF5 był na swoim miejscu to prawdopodobnie teraz byśmy świętowali. A tak to mamy Tirpitza poza zasięgiem lotnictwa. Ile czasu może zająć rozpoznanie Narviku?
O morskim można zapomnieć. Pola minowe i patrole, a fjord jest głęboki... Lotnicze... chyba z lotniskowca.. Może wywiad się wykaże i umieści agenta w pobliżu portu i zlokalizuje Tirpitza... Niemniej na razie jeszcze nie mamy ani w pełni skutecznej żywej torpedy, ani sposobu na jej dostarczenie. Prace trwają, ale na efekt trzeba będzie poczekać, - tu rozejrzał się - Tobie mogę powiedzieć, ze dobrze nie jest. Możliwe, że nie do końca sprawny sprzęt trzeba będzie wysyłać, jak zajdzie taka potrzeba. To może być misja w jedną stronę.... Choć z drugiej strony z Narviku jest bliżej do Szwecji.
-Tylko, czy samolot wypatrzy, gdzie są sieci i miny? Agent by się przydał, ale to już poza naszym zakresem. I jasne Frank, jak tylko będę coś wiedział, to od razu dam ci znać. Przecież jedziemy w Arktyce na jednym wózku.
[To chcesz jeszcze kogoś, czy już do drugiej, zasadniczej części konferencji przechodzimy?]
Gdy popołudniem zaczęła się druga część konferencji, na sali znajdowała się duża tablica, gdzie znajdowała się rozpiska sił poszczególnych flot.
Cytat:
Home Fleet
Pancerniki: (2+2)
HMS King George V, klasa King George V
HMS Duke of York, klasa King George V
HMS Anson, klasa King George V, wykańczany, spodziewane wejście do służby, kwiecień 1942
HMS Howe, klasa King George V, wykańczany, spodziewane wejście do służby, lato 1942
Krążowniki Liniowe: (1+0)
HMS Repulse, klasa Renown
Lotniskowce: (1+0)
HMS Victorious
Krążowniki: (5(-3)+2)
HMS London
HMS Kent - uszkodzony
HMS Berwick - uszkodzony
HMS Suffolk - wymaga remontu, planowany termin odesłania, 20 marca 1942
HMS Cumberland, naprawiany, planowany termin zakończnia, kwiecień 1942
HMS Norfolk, naprawiany, planowany termin zakończenia, wiosna 1942
HMS Sussex, naprawiany, planowany termin zakończenia, jesień-zima 1942
Krążowniki Lekkie: (6(-1)+2)
HMS Sheffield
HMS Liverpool
HMS Edinburgh
HMS Kenya
HMS Trinidad
HMS Nigeria - uszkodzony
HMS Scylla - Wykańczana, planowany termin oddania wiosna-lato 1942
HMS Belfast - naprawy, planowany termin zakończneia jesień 1942
Force H+K Pancerniki: (1+2)
HMS Malaya, klasa Queen Elizabeth
HMS Rodney, klasa Nelson - wymiana wyposażenia, spodziewany powrót do służby, wiosna-lato 1942
HMS Nelson, klasa Nelson - naprawy, spodziewany czas zakończenia, lato 1942
Lotniskowce: (2+0)
HMS Eagle
HMS Argus
Krążowniki lekkie (11+5)
HMS Delhi
HMS Despatch
HMNZS Leander
HMS Dido
HMS Chbarybdis
HMS Hermione
HMS Naiad
HMS Cleopatra
HMS Euryalus
HMS Penelope (K)
HMS Aurora (K)
HMS Manchester - naprawy, planowany termin zakończenia kwiecień 1942
HMS Arethusa, naprawy, planowany termin zakończenia kwiecień 1942
HMS Sirius, wykańczany, planowany termin zakończenia maj 1942
HMS Bermuda - wykańczany, planowany termin zakończenia lato 1942
HMS Phoebe - naprawy, planowany termin zakończnia lato 1942
Eastern Fleet Pancerniki: (5+0)
HMS Warspite, klasa Queen Elizabeth
HMS Ramiles, klasa Revenge
HMS Resolution, klasa Revenge
HMS Revenge, klasa Revenge
HMS Royal Soverein, klasa Revenge
Lotniskowce: (3+0)
HMS Hermes
HMS Indomitable
HMS Formidable
Krążowniki (5+1)
HMS Hawkins
HMS Frobisher
HMS Cornwall
HMS Devonshire
HMS Dorsetshire
HMS Stropshire - naprawiany, planowany termin zakończenia, kwiecień 1942
Krążowniki lekkie (9(-1)+1)
HMS Danae
HMS Dragon
HMS Durban
HMS Emerald
HMS Enterprise
HMS Birmingham
HMS Mauritius
HMS Gambia
HMS Diomede - wycofanie z linii z końcem kwietnia 1942
HMS Dauntless - naprawy, planowany termin zakończenia, lato 1942
ANZAC Krążowniki (2+0)
HMAS Australia
HMAS Canberra
Krążowniki lekkie: (2+0)
HMS Hobart
HMNZS Achilles
Eskorta Atlantycka: Lotniskowce: (1+5)
HMS Archer (eskortowy)
Planowane oddanie 5-6 lotniskowców eskortowych w 1942
Krążowniki lekkie: (2(-1)+0)
HMS Orion
HMS Newcastle
HMS Glasgow, uszkodzony
Rezerwa: Pancerniki:
HMS Centurion, klasa King George V (stara)
HMS Iron Duke, klasa Iron Duke
Lotniskowce:
HMS Illustrious - trening załóg, planowany terminm zakończenia, maj 1942
HMS Furious - trening załog, planowany termin zakończenia lato 1942
HMS Avanger (eskortowy) - trening załóg, planowany termin zakończenia lato 1942
Krążowniki:
HMS Adventure, krążownik minujący.
Straty (ostatnie pół roku) Pancerniki:
HMS Barham, klasa Queen Elizabeth - listopad 1941, Morze Śródziemne
HMS Prince of Wales, klasa King George V - grudzień 1941, Malaje
HMS Valiant, klasa Queen Elizabeth - grudzień 1941, Aleksandria, wydobywany i naprawiany
HMS Queen Elizabeth, klasa Queen Elizabeth - grudzień 1941, Aleksandria, wydobywany i naprawiany
Krążowniki liniowe:
HMS Renown, klasa Renown, grudzień 1941, Malaje
Lotniskowce:
HMS Ark Royal - listopad 1941, Morze Śródziemne
HMS Audicity (eskortowy) - grudzień 1941, Atlantyk
Krążowniki:
HMS Exeter - marzec 1942, Morze Jawajskie
Krążowniki lekkie:
HMAS Sydney - listopad 1941, Ocean Indyjski
HMS Neptine - grudzień 1941, Morze Śródziemne
HMS Galatea - grudzień 1941, Morze Śródziemne
HMS Perth - marzec 1942, Morze Jawajskie
Tym razem Pound zaczął konferencję od spraw południowych. Frank i pozostali poruszali temat, gdy zauważali coś, co można było zrobić lepiej lub inaczej. Ostatecznie było to jedno wielkie gdybanie, gdyż jeżeli Japońska flota nie zostanie dostrzeżona pierwsza, Royal Navy będzie zmuszona do reagowania na posunięcia wroga, natomiast w przypadku wykrycia sił japońskich, mogli mieć większe pole manewru. Zapowiadała się ciężka bitwa...
Na drugi ogień poszła sprawa eskorty oceanicznej. Konieczność wprowadzenia konwojów na całej trasie od Indii, aż do Anglii wydawała się obecnie absurdalna, ale pojawianie się wroga na wodach oceanu Indyjskiego wymuszało takie działania. Konwoje Indie-Kapsztad miały chodzić regularnie, natomiast na trasie Kapsztad-Freetown, część statków, z braku odpowiednich sił, miała pływać samodzielnie. Sytuacja tutaj była w miarę jasna.
Dopiero podczas rozmów o sytuacji na Morzu Śródziemnym, zaczęło ścierać się więcej koncepcji. Obecnie HMS Eagle prowadził regularne wypady w kierunku Malty, dostarczając jednorazowo po kilka-kilkanaście maszyn, okręty podwodne Hortona operujące z Malty przecinały szlak zaopatrzeniowy sił Osi w Afryce, a tym samym pomagały 8-mej Armii generała Auchinlecka. Sytuacja na Malcie stawała się jednak tragiczna, o czym wspomniano już podczas poranku i Harwood nalegał, aby przeprowadzić większą operację dostarczenia samolotów, przy czym dodał, że nie chce jej łączyć z wysłaniem konwoju, który planował wysłać lada dzień, aby zmylić Włochów, że te działania są tylko pozorowane, aby wywabić flotę włoską. Horton był trochę sceptyczny do przesunięcia okrętów podwodnych ze szlaku zaopatrzenia Afrika Korps na linię "pułapki", choć zgadzał się, że jak wroga flota zostanie skutecznie storpedowana przez okręty podwodne, może to znacząco przechylić szalę zwycięstwa na stronę Aliantów. Pound potwierdził, że Amerykański lotniskowiec USS Wasp wkrótce dotrze do Wielkiej Brytanii i z początkiem kwietnia będzie mógł wziąć udział w takiej operacji, o ile Home Fleet zapewni mu eskortę w postaci krążownika liniowego. Całość zależała od faktu, czy Home Fleet nie poniesie teraz strat w tych krytycznych dniach przed przybyciem amerykańskiego zespołu. Harwood nie należał do zadowolonych z obietnicy, która zależała od zmieniającej się sytuacji, oraz brakiem możliwości podjęcia operacji zaczepnej przeciwko Reggia Marina, za wyjątkiem operacji okrętów podwodnych, ale na tym się zakończyła dyskusja o Morzu Śródziemnym.
Były już wczesne godziny nocne, gdy Pound po podziękowaniu Harwoodowi powiedział:
-Został nam ostatni akwen, który wymaga naszej uwagi, czyli Arktyka. Admirale Kanaron, jak wcześniej pan wspominał, planuje pan kontynuować działanie konwojów arktycznych, podczas gdy Tirpitz skrywa się w Narviku, a pozostałe siły wroga w Trondheim. Rozumiem, że działania przeciwko siłom wroga będą przeprowadzone, jeżeli niemieckie okręty wyjdą w morze, zgadza się? Czy mimo uszczuplenia sił, planuje pan przeprowadzenie jakiejś operacji zaczepnej w bliższej lub dalszej przyszłości?
Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2 Pomógł: 4 razy Wiek: 28 Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4620 Skąd: Katowice
#216 Wysłany: 18 Grudzień 2015, 22:33
Cięższe jednostki będą mogły zaatakować wrogie grupy dopiero gdy te wypłyną z bazy i oczywiście je zaatakujemy. Spodziewam się ataku na konwoje dlatego nasze grupy będą je eskortować na odcinku w pobliżu baz wroga. W dalszej przyszłości planuję zaatakowanie ciężkich jednostek w bazie wroga przy pomocy żywych torped.
Natychmiast posypały się pytania w stronę admirała Hortona o stan "Brytyjskich Żywych Torped", które otrzymały ogólną odpowiedź "Pracujemy nad nimi i pierwsze próby są obiecujące", choć Frank wiedział, co kryje się za tymi słowami.
Wreszcie, podsumowując Frank wygłosił ostateczne podsumowanie swoich planów* i tym punktem konferencja się zakończyła. Pound pożegnał się z wszystkimi, życzył powodzenia i kolejno, po ciężkim dniu, dowódcy mogli wracać do swoich sił.
Gdy Frank leciał samolotem na północ, zastanowił się, co czeka go po powrocie do bazy...
*Jedna cyfra potrzebna. Od:
9 = idealnie, poprowadzimy bez problemów konwoje
przez
5 = nie jest źle, ale mogłoby być lepiej. Sądzimy, że teraz się uda
do
1 = jest źle, spodziewam się bardzo dużych strat.
Jak optymistycznie obiecujesz poprowadzić następny konwój. Ta liczba (pomniejszona o podobne plany Niemieckie), będzie ujemnymi początkowymi Punktami Zwycięstwa operacji, ale wpłynie na "agresję" dowódców (inicjatywa). Wiadomo, że mniejsza liczba = mniejsza presja, ale i mniejsze oczekiwania. Większa = większa presja i oczekiwania.
Jak ciebie analizuję, to tak "dobre 6" bym podstawił.
(czyli, pasuje takie "rzucenie wyzwania"? Jak chcesz to i do 9 możesz podciągnąć lub opuścić do 1)
[jak dostanę cyfrę, kontynuujemy w Scapa Flow, gdzie zacznie się przygotowanie do kolejnej operacji, gdyż właśnie kończymy "rozdział PQ12/QP8, a zaczniemy "PQ13/QP9"]
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum