Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
#1 Wysłany: 10 Kwiecień 2016, 15:48 Wiceadmirał Frank Kanaron, dowódca Home Fleet
Frank usiadł za biurkiem i popijając kawę spojrzał na dokumenty, które przed nim leżały, otwierające operację konwoju PQ15. Odłożył na bok raporty dotyczące sił w Murmańsku i spojrzał na raport wywiadu
Cytat:
ŚCIŚLE TAJNE
Raport wywiadu nt. Sił Niemieckich w Norwegii
U-Booty:
12 U-Bootów. 5 w naprawie. Połowa przebywa na morzu, prawdopodobnie w pobliżu Murmańska
Luftwaffe:
1 eskadra myśliwska na każdy port
Trondheim: Wzmocnione siły myśliwskie (3 eskadry), Kilka samolotów Fw200C Condor
Bodo: Wzmocnione siły myśliwskie (2 eskadry)
Banak: Lotnictwo bombowe, 3 eskadry Ju88
Tromso: Lotnictwo bombowe, 1 eskadra Ju88, 1 eskadra bombowców torpedowych He111
Kirkenes: 2 eskadry myśliwskie
Eskadry bombowe są stale wzmacniane przez nowe samoloty. Spodziewane odzyskanie pełnej sprawności bojowej 3-4 maj 1942.
Kriegsmarine:
Trondheim:
Zwiad lotniczy wykrył Admiral Hippera i Prinz Eugena w porcie.
Lokalizacja Tirpitza i niszczycieli nieznana (zaopatrzenie dla pancernika kierowane jest do Narviku, więc musi znajdować się w okolicy)
Niszczyciele klasy Navik (5 sztuk) pod koniec kwietnia znajdowały się pod Kirkeness. Lokalizacja nieznana.
Nie wyglądało to najlepiej. Jakby operacja EV nie zmieniła sił Niemieckich. Odkładając raport spojrzał na leżącą z boku kartkę. To były specjalne rozkazy, które otrzymał kilka dni temu.
Cytat:
FSL do HFC
Operation Fritham
Utrata lotniskowców zagraża powodzeniu operacji Firtham. Garnizon Spitzbergenu musi zostać wzmocniony bronią przeciwlotniczą. Spitzbergen może okazać się Arktyczną Maltą.
Zadanie:
Wzmocnienie grupy operacji Fritham (wychodząca właśnie w morze) o broń przeciwlotniczą. Broń zostanie dostarczona do Scapa Flow w nocy z 30 kwietnia na 1 maja. Ładunek ma zostać dostarczony na Spitzbergen w przeciągu 2 tygodni.
Siły:
Krążownik ciężki (HMS London) - transport baterii p-lot
Niszczyciel HMS Matchless (G52) (L-M) - osłona przeciwpodwodna i przeciwlotnicza krążownika. (L-M mają wzmocnioną artylerię p-lot, siła p-lot porównywalna z krążownikiem - dop. Finka)
Warunki lodowe:
Pak pod Spitzbergenem jest prawdopodobnie skruszony, ale okolica pełna jest grubej kry lodowej. Siły podchodzące pod Spitzbergen mają być jak najmniejsze. Krążownik będzie torować drogę, niszczyciel podążać za okrętem podczas przeprawy przez lód. Podczas rejsu kolejność odwrotna.
ZAOPATRZENIE:
Posiadasz 16 punktów zaopatrzenia, na każde 15 dni. Możesz je wydawać "od razu" lub "na bieżąco".
1 punkt zaopatrzenia jest używany do uzupełnienia paliwa/amunicji na 1 krążowniku/lotniskowcu eskortowym
2 punkty zaopatrzenia są używane do uzupełnienia paliwa/amunicji na 1 pancerniku/lotniskowcu/krążowniku liniowym.
Niszczyciele i jednostki lżejsze są zawsze traktowane jako zaopatrzone.
Posiłki:
W przeciągu najbliższych 15 dni spodziewane są następujące posiłki:
HMS Cumberland (CA) - zastąpi HMS Norfolk na patrolu białym
1 zbiornikowiec floty, 1 okręt przeciwlotniczy
Około 2-3 niszczycieli.
Możesz też wykorzystać swoją władzę, aby trening załóg nowych okrętów odbył się w warunkach bojowych.
Obecnie masz pod swoją władzą 1 niszczyciel J i 2 torpedowce O-P, ale one w przeciągu kilku dni wrócą ze zbiornikowcem. Możesz im "przedłużyć angaż" (za 2PZ)
8 torpedowców HUNT prowadzi w pobliżu manewry (później będą skierowane do wsparcia konwojów Arktycznych)
Dodatkowo, jak bardzo potrzebujesz wsparcia, to możesz poprosić admiralicję o "awaryjne wsparcie" w postaci 1-4 starych niszczycieli lub niszczycieli A-I (Scapa Flow) lub też do 4 amerykańskich niszczycieli
Transfery:
BRAK
Rozkazy oczekujące:
TF4' - Uszkodzony HMS Edinburgh wraca do Scapa Flow
TF39 - Amerykanie płyną do zbiornikowca. Po uzupełnieniu paliwa zbiornikowiec zawraca, a Amerykanie mogą operować do około 10-12 maja 1942.
PQ15 - Wychodzi w morze wieczorem 2 maja 1942
QP10 - Wychodzi w morze wieczorem 1 maja 1942
1 PRU rozpoczyna zwiad z Murmańska
Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2 Pomógł: 4 razy Wiek: 28 Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4620 Skąd: Katowice
#4 Wysłany: 10 Kwiecień 2016, 21:50
Hmm, w Banak i Trosmo nie ma eskadr myśliwskich. Jest więc jakieś zagrożenie?
Hehe No ale to problem... W takim razie do czasu pojawienia się krążownika będzie trzeba zrezygnować z niego po stronie zachodniej. Dodajmy za to jeden lub dwa eskortowce.
Hmm, w Banak i Trosmo nie ma eskadr myśliwskich. Jest więc jakieś zagrożenie?
Nie ma? Tromso to port. A nawet jakby nie było. Samoloty mają się tam teleportować? Może spójrz którędy przechodzi linia z Murmańska do tych baz? Dodam, że samoloty z Kirkeness mogą lecieć na 1 pole. Więc poprowadzisz linię o zasięgu 4 pól, aby ominęła pola w zasięgu maszyn z Kirkeness?
W skrócie: Maszyny z Kirkeness mogą przechwycić taki nalot podczas lotu tam, a już na pewno podczas lotu powrotnego.
Cytat:
W takim razie do czasu pojawienia się krążownika będzie trzeba zrezygnować z niego po stronie zachodniej. Dodajmy za to jeden lub dwa eskortowce.
Wiesz, co. Jak mam zastosować WYTYCZNĄ jako rozkazy? Zwróciłeś uwagę, że Pound nie dał rozkazów, a wytyczne? Może więc podziel jakie siły mają być gdzie? I nie chcę narzekać, ale JAKIE eskortowce, jak wszystkie eskortowce wysłałeś do Murmańska?
W skrócie: Jakie siły mają teraz płynąć w konwoju PQ. (bo QP to proste, bo to wszystko w Murmańsku. Chyba, że coś ma zostać)
Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2 Pomógł: 4 razy Wiek: 28 Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4620 Skąd: Katowice
#6 Wysłany: 10 Kwiecień 2016, 22:34
Myślałem raczej o bombardowaniu wieczorem i powrocie w nocy gdy wróg nie wyśle myśliwców, ale skoro może przechwycić w tamtą stronę... No to na razie nie.
Hmm, totalny brak okrętów eskorty...
Więc po zachodniej stronie na razie sobie pożyczę 2x Hunt i 1x USA + JR.
Co z AI?
W Murmańsku nic nie zostaje.
[A ten lotniskowiec to... tylko się zaopatruje? Odpoczywa? Mogę go do wsparcia operacji Arktycznych wykorzystać? Damy im gwarancję dożywotnią na warunkach: lotniskowiec zatonie - gwarancja wygasa ]
Myślałem raczej o bombardowaniu wieczorem i powrocie w nocy gdy wróg nie wyśle myśliwców
Czekaj, nie mówiłeś, że planujesz nalot pod koniec września (gdy będzie wieczór i noc). Wtedy tak, powinno się udać. Chyba, że do końca września nocne myśliwce Niemcy opracują.
A Wasp szykuje się do Wyprawy na Morze Śródziemne (co jest zawarte w opisie), wraz ze swoimi 3 niszczycielami. (i głównie jest do denerwowania cię) Chcesz zmienić mu rozkazy? Pounda pytaj, aby pogadał z Amerykanami odnośnie współpracy. [najlepiej za 2 tygodnie na konferencji]
Ps. Czyli ścignąć z awaryjnych rezerw 1 niszczyciel USA, tak? Czy Waspa chcesz okradać z niszczycieli? [Patrz Pound wyżej]
A on dopiero się zaczyna... Historycznie dzień arktyczny był powodem zawieszenia konwojów w latach 1942 i 1943. W 1942 jeszcze próbowali "na siłę" wysyłać konwoje.. Aż do PQ17. Potem tylko specjalnie PQ18 wysłali (aby doprowadzić do zawieszenia konwojów) i czekali do ciemności.
12:40
-Sir. Pomyślałem, że to pana zainteresuje - powiedział Hans niosąc Timesa. Nagłówek nie był zachęcający "Birma w rękach Cesarstwa Japonii".
-Hans, mamy większe problemy, niż Birma - odparł Kanaron, czym lekko zmieszał Hansa, który otworzył Timesa na 2 stronie i wskazał na inny artykuł, zaraz obok informacji, że Corregidor na Filipinach wciąż się broni.
-Sir, chodziło mnie o ten.
Cytat:
SCHARNHORST POD BOMBAMI
Ubiegłej nocy Bomber Command dokonało nalotu na stocznie w Kiel, gdzie w suchym doku znajduje się pancernik Scharnhorst. Pancernik został kilkukrotnie trafiony (...)
Obok znajdowało się wydrukowane zdjęcie widzianego z samolotu pancernika z rozerwanym dziobem, a na pokruszonym lodzie walały się fragmenty gruzu i złomu z uszkodzonego suchego doku.
Było to lekkie zaskoczenie, zwłaszcza, że dowiadywał się o tym z prasy, a nie od wywiadu.
Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2 Pomógł: 4 razy Wiek: 28 Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4620 Skąd: Katowice
#13 Wysłany: 12 Kwiecień 2016, 08:17
Dobrze, że zbombardowali, źle że nic nie wiemy... Poczekajmy parę godzin, może wywiad się zgłosi, a jak nie to ja się do nich zgłoszę... Ale wtedy wesoło nie będzie.
13:24
-Sir? - Hans zajrzał do biura Franka - Otrzymaliśmy wiadomość odnośnie konferencji, która odbędzie się za 2 tygodnie. Będzie odbywała się w dniach 14-19 maja. Pokój będzie na pana czekał już 13 maja. Podano też plan konferencji, a raczej tematy na kolejne dni. - tu Hans zaczął wymieniać:
14 maja - Wojna w Europie
15 maja - Teatr Śródziemnomorski
16 maja - Daleki Wschód
17 maja - Wojna na morzu
18 maja - Wojna powietrzna
19 maja - narada głównodowodzących
-Pańska obecność jest wymagana 14 maja i 17 maja. Z zachęceniem do wzięcia udziału także w pozostałych dniach. Na dniach mają też nam przysłać szczegółowe informacje odnośnie tematów, które będą poruszane 14 i 17 maja, aby mógł się pan przygotować.
13:57
-Sir. Odebraliśmy wiadomość z Murmańska - zameldował Hans - Konwój jest gotowy do wypłynięcia. Kontradmirał Halliday przejął dowodzenie. Rosjanie udzielili wsparcia w postaci kilku niszczycieli. Task Force 3 nie ma jednak pełnego zaopatrzenia w paliwo i będzie musiał wracać około 10 maja. 1 PRU zaczęło loty w kierunku Narviku.
14:13
-Sir. Admirał Cunningham* przesłał zapytanie, czy może dokonać w najbliższych dniach wizytacji Home Fleet.
*W 1940, gdy dowodziłeś zespołem krążowników na Morzu Śródziemnym w stopniu kontradmirała (razem z ówczesnym kontradmirałem Toveyem) Andrew Cunningham był twoim przełożonym. W marcu awansował, ale do końca nie wiadomo, czym się zajmuje, ale pracuje w dowództwie Royal Navy (Pewnie Pound wie lepiej, co on robi)
16:14
Hans zajrzał do biura Kanarona, który spoglądał na wiszący na ścianie zegar. Za 15 minut, miną 4 godziny odkąd zobaczył Times, a wywiad milczał. Frank spojrzał na swojego adiutanta.
-Coś się stało?
-Tak jest, sir. - odezwał się Hans - Kontradmirał Griffen zameldował, że spotkali się ze zbiornikowcem. Zaczynają uzupełnianie paliwa. Mają teraz paliwa na tydzień operacji, potem będą musieli wracać. Pyta o nowe rozkazy, czy też na te kilka dni ma wznowić poprzednie rozkazy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum