POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD


Uwaga ! Uwaga ! W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen. Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego. Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika. Adres się nie zmienia. Dalej jest to

www.forum.polishseamen.pl

Zachęcamy wszystkich do ponownego zarejestrowania się u nas i do czynnego udziału w naszej społeczności.

Przepraszamy za problemy. Pozdrawiamy Administracja PolishSeamen.

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Sensory ai z GWX
Autor Wiadomość
melis 
Stabsoberbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Dariusz
Ulubiona Gra: Panzer General I, Panzer Corps, SH3
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Lis 2015
Posty: 276
Skąd: Gdańsk

 #1  Wysłany: 11 Maj 2016, 17:14   Sensory ai z GWX

Witajcie! Posiada ktoś z Was na pokładzie czynne GWX? Chciałbym prosić o podesłanie pliku sensorów ai. Ja się pozbyłem kilka chwil temu, całego SH3 i kopii.
Edycja: Orientujecie się, dlaczego w sensorach AI w sekcji Hydrofon, wybrany jest jako sensor sonar, a w sekcji sonar, hydrofon?
Ostatnio zmieniony przez melis 11 Maj 2016, 17:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
PL_olek0849 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Olek
Ulubiona Gra: SH3
Pomógł: 4 razy
Wiek: 26
Dołączył: 20 Lut 2014
Posty: 2413
Skąd: Kraków

 #2  Wysłany: 11 Maj 2016, 18:11   

Bład gry

sNr Moze pomóc
_________________

 
 
     
melis 
Stabsoberbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Dariusz
Ulubiona Gra: Panzer General I, Panzer Corps, SH3
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Lis 2015
Posty: 276
Skąd: Gdańsk

 #3  Wysłany: 11 Maj 2016, 18:34   

Już to poprawiam. Tylko dlaczego w takim razie, to samo jest w KotA I? Autor spolszczenia GWX, wspominał gdzieś o tym razem z Sonarem - dawniej, a mimo to taki sam błąd zawarty został w modzie, historycznych detektorów eskorty, dlatego zdurniałem nieco i myslałem, że de facto, tak ma być.
 
 
     
pepe
[Usunięty]
Kommodore




 #4  Wysłany: 11 Maj 2016, 19:07   

W zasadzie hydrofon to taki sonar pasywny (dokładniej jego część) więc wg mnie to kwestia nazewnictwa. Nie wiem natomiast jak sprawa wygląda w SH III. Czym to się różni?
 
     
sNr 
Stabsoberbootsmann





Kraj:
poland

Imię: Mrzygłód Bożywór
Pomógł: 3 razy
Wiek: 86
Dołączył: 14 Lut 2015
Posty: 248
Skąd: z W.A.R.D.C

Ostrzeżeń:
 999/3/6
 #5  Wysłany: 11 Maj 2016, 19:52   

Melis na razie nie rozwaliłem tego problemu. Pasywniaki nie działają.

Zmieniałem wiele warunków, dokonałem klonowań, hexowania, lustrowania nodów i nic...

Na bank popełniono bank w exe a połatano to by zamaskować fuszerkę bo wszystko zrobiłem poprawnie.

Niestety. Na razie nie działa. Może niebawem spojrzę na to na nowo ale 2 nocki nie moje i nie ruszyło.

Shita Romania!
_________________

 
     
melis 
Stabsoberbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Dariusz
Ulubiona Gra: Panzer General I, Panzer Corps, SH3
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Lis 2015
Posty: 276
Skąd: Gdańsk

 #6  Wysłany: 11 Maj 2016, 20:28   

pepe jeśli traktować hydrofon jako przetwornik, to w sumie może być ok. Zwróciłem na to uwagę, czytając wpisy Sonara i Olamagato. Ten ostatni zwracał uwagę na to, że w GWX chłopaki pomylili miejscami sensory. Okazuje się jednak, że w oryginale też są zamienione i w innych modyfikacjach i wychodzi na to, jak wspomniał sNr, coś zostało skopane w exe. Poprawne ułożenie sensorów daje efekt taki, że nie ma żadnego efektu. Tzn eskorta jest ślepa jak kret.

Edycja: Wziąłem sensory z GWX i po modyfikacji wcisnąłem je w czyste SH3. Jednak eskorta ślepa nie jest, po tej zmianie. Ale pinga z ok 1000m do 500m i przestaje. Natomiast przy tak małej odległości należy wyłączyć zupełnie silniki, bo są słyszalne.

Edyta: No panowie, ale to już jakieś jaja z tego mi wyszły chyba. Ganiał mnie Hunt III od 2 godzin już i nagle patrzę na mapę, a on... na dnie. Kamerką podleciałem i faktycznie rozpadł się. Ze zmęczenia?? ;)
Wypłynąłem i zrozumiałem. Jego koledzy z powietrza go zbombardowali.
Ostatnio zmieniony przez melis 11 Maj 2016, 21:02, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
     
sNr 
Stabsoberbootsmann





Kraj:
poland

Imię: Mrzygłód Bożywór
Pomógł: 3 razy
Wiek: 86
Dołączył: 14 Lut 2015
Posty: 248
Skąd: z W.A.R.D.C

Ostrzeżeń:
 999/3/6
 #7  Wysłany: 11 Maj 2016, 22:55   

testowałem kiedyś GWX. sorry ale przemilczę co pomyślałem o autorach zwłaszcza sensorów. dwa - raził mnie kicz wyczuwalny i to mocno. tak to jest jak gra się na normalu z widoczkiem i się robi superrealizm dla superdowóców. jedno kłóci się z drugim już od początku. ja na początku wejścia GWXa zamiast wyjącego wilka...

...dałbym vokal barana...
_________________

 
     
melis 
Stabsoberbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Dariusz
Ulubiona Gra: Panzer General I, Panzer Corps, SH3
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Lis 2015
Posty: 276
Skąd: Gdańsk

 #8  Wysłany: 13 Maj 2016, 14:16   

Testuję ustawienia sensorów, co by gra na czystym SH3 była nieco trudniejsza - nie ingeruję w sensory poszczególnych jednostek - gdyż na razie GWX sobie odpuszczam. Jeśli w sekcjach sonaru i hydrofonu, ustawione są odpowiednie im nazwom sensory, to aby hydrofon nie łapał w bliskiej odległości, prędkość ustawiona może być max na 1, bądź całkiem stop. A i to czasem nie wystarcza, gdyż hydro ai na większej głębokości, wyłapuje chyba odgłosy działającego ciśnienia na okręt. Dodatkowo zmniejszyłem zasięg sonaru z 4k na 3k, a czułość ustawiłem na 0.25, tak jak to było w modzie od Olamagato. Nie rozumiem sekcji Max Heigh i MinHeigh. Do czego ta wysokość? Rozumiał bym, gdyby chodziło o głębokość. Dlatego mam prośbę sNr, abyś w miarę możliwości wyjaśnił mi, np. na pw albo na forum, co do czego. Bo być może w ogóle okaże się, że cała ta zabawa jest bez sensu.
Wiem, że czułość sensora jest mnożona przez max zasięg i wychodzi, czas poszukiwania. Kąty działania, też są jasne. Ale te wysokości za cholerę.
Ostatnio zmieniony przez melis 13 Maj 2016, 14:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
sNr 
Stabsoberbootsmann





Kraj:
poland

Imię: Mrzygłód Bożywór
Pomógł: 3 razy
Wiek: 86
Dołączył: 14 Lut 2015
Posty: 248
Skąd: z W.A.R.D.C

Ostrzeżeń:
 999/3/6
 #9  Wysłany: 13 Maj 2016, 15:12   

melis napisał/a:
Testuję ustawienia sensorów, co by gra na czystym SH3 była nieco trudniejsza - nie ingeruję w sensory poszczególnych jednostek - gdyż na razie GWX sobie odpuszczam. Jeśli w sekcjach sonaru i hydrofonu, ustawione są odpowiednie im nazwom sensory, to aby hydrofon nie łapał w bliskiej odległości, prędkość ustawiona może być max na 1, bądź całkiem stop. A i to czasem nie wystarcza, gdyż hydro ai na większej głębokości, wyłapuje chyba odgłosy działającego ciśnienia na okręt. Dodatkowo zmniejszyłem zasięg sonaru z 4k na 3k, a czułość ustawiłem na 0.25, tak jak to było w modzie od Olamagato. Nie rozumiem sekcji Max Heigh i MinHeigh. Do czego ta wysokość? Rozumiał bym, gdyby chodziło o głębokość. Dlatego mam prośbę sNr, abyś w miarę możliwości wyjaśnił mi, np. na pw albo na forum, co do czego. Bo być może w ogóle okaże się, że cała ta zabawa jest bez sensu.
Wiem, że czułość sensora jest mnożona przez max zasięg i wychodzi, czas poszukiwania. Kąty działania, też są jasne. Ale te wysokości za cholerę.


max ustaw na 300 a min na 0 i dopiero testuj czułość na flaucie.

mówiłem że GWX jest beeee



no chyba, że grasz z widoczkiem to jest glajt szoł :lol

KotA II ma totalnie inny układ czujników. Całość została przekalibrowana na nową skalę do każdych warunków melis to też wiesz... wincy nie pomogę

Sam siedzę nad idealnymi sensorami. Coś mi 128A za bardzo czuła jest. Muszę to świetnie zbalansować bo lipy być nie moRZe :bokser:
_________________

Ostatnio zmieniony przez sNr 13 Maj 2016, 15:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
melis 
Stabsoberbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Dariusz
Ulubiona Gra: Panzer General I, Panzer Corps, SH3
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Lis 2015
Posty: 276
Skąd: Gdańsk

 #10  Wysłany: 13 Maj 2016, 15:39   

Wcześniej tak grywałem, ale później przestało się mi to podobać. Odbierało cały klimat. Teraz mam wł widok, aby widzieć jak dokładnie wypingować może niszczyciel. A propos: jest możliwość odczytania która jednostka to np 144 itp? Do czasu wydania KoTA II pozostaje mi się bawić w to co jest.
 
 
     
sNr 
Stabsoberbootsmann





Kraj:
poland

Imię: Mrzygłód Bożywór
Pomógł: 3 razy
Wiek: 86
Dołączył: 14 Lut 2015
Posty: 248
Skąd: z W.A.R.D.C

Ostrzeżeń:
 999/3/6
 #11  Wysłany: 13 Maj 2016, 17:19   

Nie jarzysz. 144A to typ sensoru nie jednostka. Każdy sensor wchodzi dla różnych jednostek w określonych terminach...

Musisz znaleźć np dla niszczyciela Hunt I w katalogu: \SilentHunterIII\Data\Sea\NDD_HuntI\
plik o nazwie NDD_HuntI.sns - tam jest określone od kiedy w/w 144A włazi na stan suszarki.

U mnie to:

[Sensor 5]
NodeName=N01
LinkName=Type144A
StartDate=19430601
EndDate=19451231

ale 144A to jeszcze pikuś przy 147A - to jest dopiero sku...iel :D - spróbuj go zgubić - powodzenia nie życzę bo to nierealne - w 144A raczej często też zwłaszcza jak se suszarki dyskotekę zrobią :P

:papapa:
_________________

 
     
melis 
Stabsoberbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Dariusz
Ulubiona Gra: Panzer General I, Panzer Corps, SH3
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Lis 2015
Posty: 276
Skąd: Gdańsk

 #12  Wysłany: 13 Maj 2016, 17:44   

Aaa to teraz jarzę! MaxHeigh ustawione jest na -10 a MinHeigh na -300. To zdaje się mi, czy miejscami i to jest zamienione?
 
 
     
sNr 
Stabsoberbootsmann





Kraj:
poland

Imię: Mrzygłód Bożywór
Pomógł: 3 razy
Wiek: 86
Dołączył: 14 Lut 2015
Posty: 248
Skąd: z W.A.R.D.C

Ostrzeżeń:
 999/3/6
 #13  Wysłany: 13 Maj 2016, 18:57   

słuchaj

to mogę doradzić Ci tak (sorry, zmęczenie atrakcjami związanymi z pożegnaniem ojca)

ustaw max height -8 - warto (to jedno popraw) bo na peryskopowej będziesz nie zawsze słyszany a przecież to ściema a nie realizm melis - taki babol zrobili rumunii;) że se grzałeś w pół zanurzeniu a eskorta głucha mimo, że śruby mieszały z prędkością sokowirówki.

min ustaw na -300 - też warto bo poniżej i tak nie zejdziesz a głupio wiać maxem na 250 a eskorta odpływa - jawny debiliSm a nie realiSm

:papapa:
_________________

Ostatnio zmieniony przez sNr 13 Maj 2016, 19:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
pepe
[Usunięty]
Kommodore




 #14  Wysłany: 13 Maj 2016, 19:14   

W SH III rozchodzenie się fali akustycznej jest obliczane w dwóch czy w trzech wymiarach? Bo zakładam, że gra nie oddaje załamania się fali dźwiękowej w zależności od warunków temperaturowych. Wygląda zatem, że tylko w płaszczyźnie + głębokość. Sonar, jak to jest modelowane?
 
     
melis 
Stabsoberbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Dariusz
Ulubiona Gra: Panzer General I, Panzer Corps, SH3
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Lis 2015
Posty: 276
Skąd: Gdańsk

 #15  Wysłany: 13 Maj 2016, 19:17   

No tak, bo jak ustawiłem wszystko odwrotnie to eskorta ślepa na max. Ok. Przynajmniej to jest jasne. Podziękował. Już nie zawracam zada.
 
 
     
melis 
Stabsoberbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Dariusz
Ulubiona Gra: Panzer General I, Panzer Corps, SH3
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Lis 2015
Posty: 276
Skąd: Gdańsk

 #16  Wysłany: 13 Maj 2016, 22:34   

Tak się zastanawiam, czy ten program symulujący symulator, rozróżnia daty w pojedynczych misjach i, odpowiednio przydziela wyposażenie niszczycielom. W 42' pingują tak samo doskonale jak w 45', niemal co do metra. Dotarcie w rejon walk modelem VII to pewna śmierć. XXI jedynie da radę zwiać, ale i to nie na długo. Zmniejszyłem kąt obrotu ze 120 - bo taki chyba był w rzeczywistości - do 60 i jest lepiej. Martwi mnie jednak całkowita nie przydatność wabii. Można ich wywalić całą stertę, a nie wiele to da. I skąd ai bierze dane swego sonaru? Z node ai_sensors, czy z node danego urządzenia?
Ostatnio zmieniony przez melis 13 Maj 2016, 22:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
sNr 
Stabsoberbootsmann





Kraj:
poland

Imię: Mrzygłód Bożywór
Pomógł: 3 razy
Wiek: 86
Dołączył: 14 Lut 2015
Posty: 248
Skąd: z W.A.R.D.C

Ostrzeżeń:
 999/3/6
 #17  Wysłany: 13 Maj 2016, 22:38   

Nie dziw się porażkami na starcie. Ja zaczynałem modować od zmiany koloru wody i robiłem to HEX-ami w Pack3D a nie w edytorku. U-boats: Total War tak powstało. Potem pół na pół KotA.

Słabo maglujesz. Za mało samozaparcia. Chciałbyś mieć na już.

Pozwolę sobie zadać pytanie melis:

- czy poświęciłeś temu wystarczająco dużo czasu by nazwać to ciężką pracą? ;)

Jeśli nie - to pracuj, ucz się. Tak jak ja. Od niczego do Knights of the Abyss II

:papapa:
_________________

 
     
melis 
Stabsoberbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Dariusz
Ulubiona Gra: Panzer General I, Panzer Corps, SH3
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Lis 2015
Posty: 276
Skąd: Gdańsk

 #18  Wysłany: 13 Maj 2016, 22:46   

Pewnie, że chciałbym mieć na już, mimo że lata swe mam i wiem, że tak sie nie da ;) No, ale chęć jest. Będę to maglował i próbował do bólu, aż okaże się że działa, lub że sam edytorek nie wystarczy i, wtedy usiądę na dupie i się pobeczę :D No nic, zobaczymy.
 
 
     
sNr 
Stabsoberbootsmann





Kraj:
poland

Imię: Mrzygłód Bożywór
Pomógł: 3 razy
Wiek: 86
Dołączył: 14 Lut 2015
Posty: 248
Skąd: z W.A.R.D.C

Ostrzeżeń:
 999/3/6
 #19  Wysłany: 13 Maj 2016, 23:14   

Pocieszę Cię. Pisałem sensory do K2 3 miesiące z testami. Teraz obecnie jeszcze je dogrywam :)

Rady:

- sprawdź jaki sensor kiedy wchodzi
- napisz 5 misji na każdy rok z stanem morza 5
- zmieniaj wartości tak, by dało się gubić eskortę - ale to wymaga sporo pracy i odpaleń

wynik? satysfakcja!

:papapa:
_________________

 
     
melis 
Stabsoberbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Dariusz
Ulubiona Gra: Panzer General I, Panzer Corps, SH3
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Lis 2015
Posty: 276
Skąd: Gdańsk

 #20  Wysłany: 14 Maj 2016, 06:04   

Dzięki. Właśnie dział misjonarzy przeglądam od jakiegoś czasu i uczę się, bo tak sobie pomyślałem, że najlepszym sposobem będzie testowanie właśnie, na pojedynczej misji z wpierw 1dnym DD-kiem. No to do dzieła.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Spolszczenie do GWX 1.2, GWX TA 1.2 i SH3 Commander
Sokół Dodatki, mody i modowanie 6 4 Sierpień 2014, 16:23
PManiek
Brak nowych postów Przyklejony: GWX-3 pliki do pobrania
PL_Marco Dodatki, mody i modowanie 0 9 Sierpień 2010, 22:01
PL_Marco
Brak nowych postów Przyklejony: Nowa zaktualizowana wersja spolszczenia do GWX 3.0
Specjalnie dla PolishSeamen
PL_Olamagato Dodatki, mody i modowanie 140 30 Czerwiec 2019, 23:45
petros13
Brak nowych postów realistyczne sensory eskorty
august40a Dodatki, mody i modowanie 12 18 Kwiecień 2014, 10:14
PL_kanaron
Brak nowych postów [ Ankieta ] UTW GOLD - patch na sensory
sOnar Dodatki, mody i modowanie 37 9 Wrzesień 2011, 02:02
Gość
Brak nowych postów GWX PL5 - Spolszczenie do GWX 3.0
Mechanika gry i rozwiązania problemów
PL_Daritto Dodatki, mody i modowanie 5 8 Marzec 2012, 14:20
PL_Olamagato
Brak nowych postów Problem sh3 gwx-gwx 3.0
Kriss Pytania i odpowiedzi 4 20 Kwiecień 2010, 20:42
PL_petryko6


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group