POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD


Uwaga ! Uwaga ! W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen. Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego. Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika. Adres się nie zmienia. Dalej jest to

www.forum.polishseamen.pl

Zachęcamy wszystkich do ponownego zarejestrowania się u nas i do czynnego udziału w naszej społeczności.

Przepraszamy za problemy. Pozdrawiamy Administracja PolishSeamen.

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Sensory ai z GWX
Autor Wiadomość
sNr 
Stabsoberbootsmann





Kraj:
poland

Imię: Mrzygłód Bożywór
Pomógł: 3 razy
Wiek: 86
Dołączył: 14 Lut 2015
Posty: 248
Skąd: z W.A.R.D.C

Ostrzeżeń:
 999/3/6
 #21  Wysłany: 14 Maj 2016, 08:29   

melis u mnie to wygląda tak

flauta - mają bardzo ciężko gubić
chwiejba - gubią ale nieco lżej
sztorm - mają problemy i tracą kontakt

co do wartości czułości musisz jechać od góry lub dołu. wnioskuj. są za dobrzy - zniżaj mnożnik.

u mnie nie ma np. 0,4 ustawień czułości. moje wartości wyglądają tak:

przykładowo 0,00421470

najpierw dobieram wyższe potem końcówki. pamiętaj że z każdym nowym sensorem czułość rośnie więc musisz najczulsze dać najwyżej.

Aaaa zapomniałem. Ameryckie psy mają inne sensory. Na finał 147 144 i 128 przepisz do QGAA QCIA i QCeA

Czeka Cię sporo pracy i testów. Przydałby się dysk SSD ale na takowy na razie nie mogę sobie pozwolić sam więc czekam aż wczyta się KotA II z tarczówki co wk#$%wia zwłaszcza jak ją odpalasz 30 razy dziennie na testach.
_________________

Ostatnio zmieniony przez sNr 14 Maj 2016, 08:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
melis 
Stabsoberbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Dariusz
Ulubiona Gra: Panzer General I, Panzer Corps, SH3
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Lis 2015
Posty: 276
Skąd: Gdańsk

 #22  Wysłany: 14 Maj 2016, 11:43   

Dzięki bardzo za te wskazówki! Na pewno będzie nieco łatwiej! Narazie udało się mi wczytać moją misję, ale nie mogłem znaleźć tego hunta hehe. Wieczorem trochę posiedzę nad tym. Dzięki!!!
 
 
     
pepe
[Usunięty]
Kommodore




 #23  Wysłany: 14 Maj 2016, 12:36   

Bardzo fajne rady - zrób 25 misji i je testuj :P
Naprawdę nie ma lepszej metody? Przecież sNr juz przetarłeś jakieś ścieżki to nie możesz realnie pomóc koledze a nie zmuszać go to takiej pracy jaką sam przechodziłeś i to tylko dla zasady?

Idąc tym tropem mogę "poradzić":
- zrób 20 misji na każdy rok, kolejno dla stanów morze 1,2,3... itd.
- sprawdzaj kolejno czy udaje się zgubiuć eskortę. Jak nie to zmniejszaj im czułość sonarów.

Z pewnością po takim bagażu doświadczeń będziesz wiedział na ten temat więcej od samego sNra :)

Tylko ja w tym nie widzę sensu.

Weź sNr pomóż jakoś konkretniej zamiast dawać "prace domowe" do odbębnienia.

Może lepiej byś powiedział jak działa mechanizm wykrywania przez AI OP w konkretnym środowisku jakim są zróżnicowane stany morza i jak się przekładają na mozliwości sonarów zapisanych w konkretnych liczbach.

Ja bym mógł powiedzieć jak to jest w DW ale tam system jest całkiem inny niż w SH III.

A tak z innej beczki to czemu Melis chcesz zmieniać sonary dla okrętów eskorty? Jeśli są one zbyt czułe to daj po prostu nieco mniej a jeśli za tępe to zrób odwrotnie. :)
Tylko z tak zmienionymi parametrami to raczej nie zagrasz z nikim w MP bo by trzeba było jeszcze przekonać jakimiś sensownymi argumentami graczy, że to co zamierzasz zrobić będzie lepsze od tego na czym grają. Jak to wytłumaczyć? Argument realizmu odpada bo nie dowiemy się jak było naprawdę. Jedyna wiedza to filmy książki. Ale w takich źródłach to subiektywne zdanie autora ma największe znaczenie a nie realne parametry.

Jeśli chcesz szukać istotnych informacji to należało by przeanalizować mozliwości techniczne urządzeń hydroakustycznych z tamtego okresu głównie pod względem energii. Akurat dane jak częstotliwość tych urządzeń chyba można znaleźć. Średnią odległość wykrycia dla danej częstotliwości (w zasadzie może lepsze będzie określenie "mocy detektora) powinno się znaleźć w opracowaniach fizycznych.

Istotne jest również działanie tych urządzeń bo z tego co mi wiadomo wiązka była formowana kierunkowo i dozór w pełnym okręgu przez to ograniczenie wymagał około 2-4 minut. Ta niedogodność miała decydujący wpływ na poszukiwanie. Bo co stego że sonar mógł wykryć z danej odległośi skoro operator celował w przeciwną stronę?
jeśli naprawdę zależy Ci na realizmie to postaraj się o nawet uproszczony model powyższego aspekty pracy hydroakustyków zamiast zmieniać "siłę" fali akustycznej w bardzo uproszczonym środowisku jakie oferuje SH III.
 
     
sNr 
Stabsoberbootsmann





Kraj:
poland

Imię: Mrzygłód Bożywór
Pomógł: 3 razy
Wiek: 86
Dołączył: 14 Lut 2015
Posty: 248
Skąd: z W.A.R.D.C

Ostrzeżeń:
 999/3/6
 #24  Wysłany: 14 Maj 2016, 15:10   

oj pepe masz zły dzień? sorry dont fak ;)

to ma zaletę. skilluję melisa a wypracowane jest szanowane a nie rąbnięte w kąt.

jak chce coś blisko gotowca - niech bierze z KotA I

z dwójeczki nie dam, bo sam nie mam. mają być perfekt dopiero mogę myśleć ale jako cała paka.

tak w ogóle to jest tam tak namieszane z kalibracjami że całość skryptów pojechała i wątpię by kto doszedł do tego co z czym się lubi a co nie.

to tak jak z wierszem. tylko autor wie co wyraża naprawdę.

:papapa:
_________________

 
     
pepe
[Usunięty]
Kommodore




 #25  Wysłany: 14 Maj 2016, 15:18   

Nie mam złego dnia ale kiedy sam pytam innych o sprawy techniczne na forum (nie tylko na tym) to nie oczekuję rad "Mistrza Zen" jak na podstawie danego problemu kształtować ducha i i skillować samozaparcie.
Zgadzam się, że głodnemu trzeba dawać wędkę a nie rybę ale rady typu "zrób 25 - 30 misji (bo tyle wychodzi) i sobie testuj i jak coś nie trybi to zmieniaj" jest wg mnie co najmniej mało merytoryczne.
 
     
sNr 
Stabsoberbootsmann





Kraj:
poland

Imię: Mrzygłód Bożywór
Pomógł: 3 razy
Wiek: 86
Dołączył: 14 Lut 2015
Posty: 248
Skąd: z W.A.R.D.C

Ostrzeżeń:
 999/3/6
 #26  Wysłany: 14 Maj 2016, 15:21   

dałem. kota I. niech je rasuje :) ma podstawkę. gotowizna to lamizna :slabe
_________________

 
     
melis 
Stabsoberbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Dariusz
Ulubiona Gra: Panzer General I, Panzer Corps, SH3
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Lis 2015
Posty: 276
Skąd: Gdańsk

 #27  Wysłany: 14 Maj 2016, 18:25   

Panowie spokojnie. Po raz, sNr ma talent do inspirowania i moim zdaniem podpowiedział mi na tyle dużo, abym złapał "bakcyla". (jeśli ktoś odbierze to jako wchodzenie w d... to trudno ;) ale nie taki mam zamysł). Po dwa nie interesują mnie gotowce, nawet w postaci KoTA I. Grzebię na czystym SH3. Nie interesuje mnie multi bo jak już wspominałem, na ten moment używam modemu, a to jest porażka totalna. Na multi z graniem, to wam do pięt bym nie podskoczył, a co dopiero mówić o tworzeniu czegoś nowego ;) Nie nie. Robię to dla siebie. Po co? W sumie sam nie do końca wiem ;) Dzięki pepe za "interwencję". Kwestia jest taka, że w każdym modzie - w KoTA I też - oraz na czystym SH3, Hydrofon miał za sensor "sonar", a sonar "hydrofon". chciałem sprawdzić jak zadziała przywrócenie poprawnej mym zdaniem konfiguracji. Moim zdaniem, bo być może koderzy z Ubi po prostu to spaprali. Ale z drugiej str przy takim "poprawnym" ustawieniu, zachowanie eskorty jest zupełnie inne. Np hydrofon łapie nawet jak silniki są na stop, gdy wróg jest bardzo blisko - pewnie czułość to zmieni. Tak czy inaczej dzięki sNr i pepe.
 
 
     
pepe
[Usunięty]
Kommodore




 #28  Wysłany: 14 Maj 2016, 19:08   

A to w sumie ciekawe, że na "silniki stop" i w trybie cichym hydrofony coś wyłapują bo nie powinny.

Tak naprawdę to jest problem (przynajmniej był do pewnego czasu) wszystkich atomówek bo reaktora nie można w zasadzie nigdy wyłączyć. Co ciekawe nie sam reaktor hałasuje tylko te wszystkie pompy zapewniające jego chłodzenie. Później zostało to wyeliminowane przez stosowanie reaktorów z naturalną cyrkulacją chłodziwa zamiast cyrkulacji wymuszonej przez pompę.

Tak czy inaczej u-boot w odróżnieniu od atomówek może być niemal zupełnie cichy przy wyłączonych silnikach i innych mechanicznych urządzeniach. Hydrofony w tym czasie tez nie należały do bardzo sprawnych. Miały małą skuteczność nawet w pierwszej strefie a o kolejnych nie było mowy.

Tak sobie myślę, że ten problem trzeba rozwiązać inaczej niz poprzez ustawianie czułości bo zamiast utrudnić grę:
Cytat:
Testuję ustawienia sensorów, co by gra na czystym SH3 była nieco trudniejsza

..znacznie ją ułatwisz.

Rozwiązaniem by było przeskalowanie sensorów w ten sposób, że osłabiasz ich czułość (ale bez wpływu na zasięg - o ile się tak daje) ale dajesz większy mnożnik hałasu jaki generuje u-boot przy kolejnych węzłach prędkości czy też pozycjach telegrafu. Najlepiej nieliniowo tylko jako przyrost geometryczny albo wykładniczy.
Ostatnio zmieniony przez pepe 14 Maj 2016, 19:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
sNr 
Stabsoberbootsmann





Kraj:
poland

Imię: Mrzygłód Bożywór
Pomógł: 3 razy
Wiek: 86
Dołączył: 14 Lut 2015
Posty: 248
Skąd: z W.A.R.D.C

Ostrzeżeń:
 999/3/6
 #29  Wysłany: 14 Maj 2016, 19:33   

Ha melis! To było moim celem - zarazić Cię modowaniem, bo ja starym już wrak i trza o emeryturze moderskiej myśleć powoli po K2.

A to w sumie ciekawe, że na "silniki stop" i w trybie cichym hydrofony coś wyłapują bo nie powinny.


Tak było pepe w czystym. Hydro miało czułość bodajże 0.7. Mogłeś być 2km od konwoju wyciszony na 250m i tak cię słyszano... fuszerka sensory...

Sensor 147 bodajże i amerycki najnowszy mają ten typ czułości.

Tak czy inaczej u-boot w odróżnieniu od atomówek może być niemal zupełnie cichy przy wyłączonych silnikach i innych mechanicznych urządzeniach. Hydrofony w tym czasie tez nie należały do bardzo sprawnych. Miały małą skuteczność nawet w pierwszej strefie a o kolejnych nie było mowy.


To prawda do tego dochodziły stany morza itd. Uboot był szczególnie cichy jak miał wspomaganie drzewa gawajkowego ;)

5 typów czujników działających zależnie od stanu morza... to jest uwzględnione w KotA a poprawione w KotA II do niemal bym powiedział - perełki...

Rozwiązaniem by było przeskalowanie sensorów w ten sposób, że osłabiasz ich czułość (ale bez wpływu na zasięg - o ile się tak daje) ale dajesz większy mnożnik hałasu jaki generuje u-boot przy kolejnych węzłach prędkości czy też pozycjach telegrafu. Najlepiej nieliniowo tylko jako przyrost geometryczny albo wykładniczy


To jest W K2 :) i jeszcze z wpływem stanu morza na skuteczność. Rusz się panie wyciszony jak Cię szukają na flaucie... trza wiać opadem lub szasem ;)

Czyli jest nieźle w K2... i niebawem pokażę to na video...

Pozdrowionka panowie!
_________________

 
     
pepe
[Usunięty]
Kommodore




 #30  Wysłany: 14 Maj 2016, 19:44   

sNr napisał/a:

Czyli jest nieźle w K2... i niebawem pokażę to na video...


Wrzucaj ten film i dawaj linka a ja już zamawiam colę i popcorn do oglądania :D (to powinno być od początku albo w pierwszych oficjalnych paczach)
 
     
sNr 
Stabsoberbootsmann





Kraj:
poland

Imię: Mrzygłód Bożywór
Pomógł: 3 razy
Wiek: 86
Dołączył: 14 Lut 2015
Posty: 248
Skąd: z W.A.R.D.C

Ostrzeżeń:
 999/3/6
 #31  Wysłany: 14 Maj 2016, 19:47   

Raczej jutro bo 530Mb na 1M necie to zamuła a dziś W.A.R.D.C mają ARMA II trening :nie

BTW. Danke za programik scalający. Fajna rzecz i nie mam dead locków.

EDYTA:

Zaraz będzie part 1 - next time całość...
_________________

Ostatnio zmieniony przez sNr 14 Maj 2016, 19:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
melis 
Stabsoberbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Dariusz
Ulubiona Gra: Panzer General I, Panzer Corps, SH3
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Lis 2015
Posty: 276
Skąd: Gdańsk

 #32  Wysłany: 14 Maj 2016, 21:10   

sNr napisał/a:
Na finał 147 144 i 128 przepisz do QGAA QCIA i QCeA

A powiedz mi czy te node występują jako sonary, czy hydrofony? Bo u mnie to są hydrofony.
 
 
     
sNr 
Stabsoberbootsmann





Kraj:
poland

Imię: Mrzygłód Bożywór
Pomógł: 3 razy
Wiek: 86
Dołączył: 14 Lut 2015
Posty: 248
Skąd: z W.A.R.D.C

Ostrzeżeń:
 999/3/6
 #33  Wysłany: 14 Maj 2016, 21:30   

no bo przecież babol jest taki w SH3 o czym mówiliśmy wcześniej ale chyba zapomniałeś melis.

Oto jak błogie niebo zmienia się w KotA II w piekiełko
(na razie part I)

...puszczać w tym pseudo HD...

https://youtu.be/igpJB3v9gP4
_________________

Ostatnio zmieniony przez sNr 14 Maj 2016, 21:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
melis 
Stabsoberbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Dariusz
Ulubiona Gra: Panzer General I, Panzer Corps, SH3
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Lis 2015
Posty: 276
Skąd: Gdańsk

 #34  Wysłany: 14 Maj 2016, 21:40   

A no tosz kuźwasz twarz! Czyli to tak zostaje jak jest! No ok... Napisałeś mi to wcześniej, ale Ty pokrętny człek jesteś i tak toż żeś napisał :D Dobra jest ok.
 
 
     
sNr 
Stabsoberbootsmann





Kraj:
poland

Imię: Mrzygłód Bożywór
Pomógł: 3 razy
Wiek: 86
Dołączył: 14 Lut 2015
Posty: 248
Skąd: z W.A.R.D.C

Ostrzeżeń:
 999/3/6
 #35  Wysłany: 14 Maj 2016, 21:49   

aaa wieeeesz - za dużo kodu na łbie i napieprzam binarkami :lol
_________________

 
     
PL_olek0849 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Olek
Ulubiona Gra: SH3
Pomógł: 4 razy
Wiek: 26
Dołączył: 20 Lut 2014
Posty: 2413
Skąd: Kraków

 #36  Wysłany: 14 Maj 2016, 22:05   

Czemu przeniosłeś TDC?
_________________

 
 
     
sNr 
Stabsoberbootsmann





Kraj:
poland

Imię: Mrzygłód Bożywór
Pomógł: 3 razy
Wiek: 86
Dołączył: 14 Lut 2015
Posty: 248
Skąd: z W.A.R.D.C

Ostrzeżeń:
 999/3/6
 #37  Wysłany: 14 Maj 2016, 22:08   

To nie finał. Wróci stary raczej. Ten mi nie pasi. To stock z panoramika. Zostawię jednak panel salw i setów.
_________________

 
     
PL_olek0849 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Olek
Ulubiona Gra: SH3
Pomógł: 4 razy
Wiek: 26
Dołączył: 20 Lut 2014
Posty: 2413
Skąd: Kraków

 #38  Wysłany: 14 Maj 2016, 22:29   

Tyle dobrze.
_________________

 
 
     
melis 
Stabsoberbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Dariusz
Ulubiona Gra: Panzer General I, Panzer Corps, SH3
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Lis 2015
Posty: 276
Skąd: Gdańsk

 #39  Wysłany: 15 Maj 2016, 16:51   

sNr ma sens bytu takie coś: ai_hydrophone->sensor->sonar - dane jak dla sonaru, ai_sonar->sensor->hydrophone - dane jak dla hydrofonu? Czy musi zostać wszystko jak jest i tylko działamy na cyferkach?
 
 
     
melis 
Stabsoberbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Dariusz
Ulubiona Gra: Panzer General I, Panzer Corps, SH3
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Lis 2015
Posty: 276
Skąd: Gdańsk

 #40  Wysłany: 16 Maj 2016, 15:13   

melis napisał/a:
ma sens bytu takie coś

Zupełnie nie :) Ale co zauważyłem: ustawienie w node dla ai prawidłowych sensorów, działa jak należy. Postawiłem konwój i dwa DD. Zbliżyłem się na 1000m w zanurzeniu peryskopowym z prędkością 3w, bez wykrycia. Wysunięcie peryskopu ciut za bardzo, ma tragiczne skutki, podobnie jak zwiększenie prędkości powyżej 5w, jeśli jakiś dd jest bardzo blisko. Po walnięciu w statek wroga, zaczyna się jazda. Momentalnie niemal, leci ping, ale nie dokładny. Następne już są dokładne, ale ratuje bliskość konwoju, gdzie można się skryć. Próbowałem zwiększyć hałas blod'ów, ale nie zauważyłem różnicy. Zdaje się, że są mało przydatne i gdzie indziej trza jeszcze grzebać. W każdym razie źle nie jest.
Ostatnio zmieniony przez melis 16 Maj 2016, 15:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Spolszczenie do GWX 1.2, GWX TA 1.2 i SH3 Commander
Sokół Dodatki, mody i modowanie 6 4 Sierpień 2014, 16:23
PManiek
Brak nowych postów Przyklejony: GWX-3 pliki do pobrania
PL_Marco Dodatki, mody i modowanie 0 9 Sierpień 2010, 22:01
PL_Marco
Brak nowych postów Przyklejony: Nowa zaktualizowana wersja spolszczenia do GWX 3.0
Specjalnie dla PolishSeamen
PL_Olamagato Dodatki, mody i modowanie 140 30 Czerwiec 2019, 23:45
petros13
Brak nowych postów realistyczne sensory eskorty
august40a Dodatki, mody i modowanie 12 18 Kwiecień 2014, 10:14
PL_kanaron
Brak nowych postów [ Ankieta ] UTW GOLD - patch na sensory
sOnar Dodatki, mody i modowanie 37 9 Wrzesień 2011, 02:02
Gość
Brak nowych postów GWX PL5 - Spolszczenie do GWX 3.0
Mechanika gry i rozwiązania problemów
PL_Daritto Dodatki, mody i modowanie 5 8 Marzec 2012, 14:20
PL_Olamagato
Brak nowych postów Problem sh3 gwx-gwx 3.0
Kriss Pytania i odpowiedzi 4 20 Kwiecień 2010, 20:42
PL_petryko6


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group