Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
flauta - mają bardzo ciężko gubić
chwiejba - gubią ale nieco lżej
sztorm - mają problemy i tracą kontakt
co do wartości czułości musisz jechać od góry lub dołu. wnioskuj. są za dobrzy - zniżaj mnożnik.
u mnie nie ma np. 0,4 ustawień czułości. moje wartości wyglądają tak:
przykładowo 0,00421470
najpierw dobieram wyższe potem końcówki. pamiętaj że z każdym nowym sensorem czułość rośnie więc musisz najczulsze dać najwyżej.
Aaaa zapomniałem. Ameryckie psy mają inne sensory. Na finał 147 144 i 128 przepisz do QGAA QCIA i QCeA
Czeka Cię sporo pracy i testów. Przydałby się dysk SSD ale na takowy na razie nie mogę sobie pozwolić sam więc czekam aż wczyta się KotA II z tarczówki co wk#$%wia zwłaszcza jak ją odpalasz 30 razy dziennie na testach.
_________________
Ostatnio zmieniony przez sNr 14 Maj 2016, 08:41, w całości zmieniany 1 raz
Imię: Dariusz
Ulubiona Gra: Panzer General I, Panzer Corps, SH3 Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Lis 2015 Posty: 276 Skąd: Gdańsk
#22 Wysłany: 14 Maj 2016, 11:43
Dzięki bardzo za te wskazówki! Na pewno będzie nieco łatwiej! Narazie udało się mi wczytać moją misję, ale nie mogłem znaleźć tego hunta hehe. Wieczorem trochę posiedzę nad tym. Dzięki!!!
pepe [Usunięty] Kommodore
#23 Wysłany: 14 Maj 2016, 12:36
Bardzo fajne rady - zrób 25 misji i je testuj
Naprawdę nie ma lepszej metody? Przecież sNr juz przetarłeś jakieś ścieżki to nie możesz realnie pomóc koledze a nie zmuszać go to takiej pracy jaką sam przechodziłeś i to tylko dla zasady?
Idąc tym tropem mogę "poradzić":
- zrób 20 misji na każdy rok, kolejno dla stanów morze 1,2,3... itd.
- sprawdzaj kolejno czy udaje się zgubiuć eskortę. Jak nie to zmniejszaj im czułość sonarów.
Z pewnością po takim bagażu doświadczeń będziesz wiedział na ten temat więcej od samego sNra
Tylko ja w tym nie widzę sensu.
Weź sNr pomóż jakoś konkretniej zamiast dawać "prace domowe" do odbębnienia.
Może lepiej byś powiedział jak działa mechanizm wykrywania przez AI OP w konkretnym środowisku jakim są zróżnicowane stany morza i jak się przekładają na mozliwości sonarów zapisanych w konkretnych liczbach.
Ja bym mógł powiedzieć jak to jest w DW ale tam system jest całkiem inny niż w SH III.
A tak z innej beczki to czemu Melis chcesz zmieniać sonary dla okrętów eskorty? Jeśli są one zbyt czułe to daj po prostu nieco mniej a jeśli za tępe to zrób odwrotnie.
Tylko z tak zmienionymi parametrami to raczej nie zagrasz z nikim w MP bo by trzeba było jeszcze przekonać jakimiś sensownymi argumentami graczy, że to co zamierzasz zrobić będzie lepsze od tego na czym grają. Jak to wytłumaczyć? Argument realizmu odpada bo nie dowiemy się jak było naprawdę. Jedyna wiedza to filmy książki. Ale w takich źródłach to subiektywne zdanie autora ma największe znaczenie a nie realne parametry.
Jeśli chcesz szukać istotnych informacji to należało by przeanalizować mozliwości techniczne urządzeń hydroakustycznych z tamtego okresu głównie pod względem energii. Akurat dane jak częstotliwość tych urządzeń chyba można znaleźć. Średnią odległość wykrycia dla danej częstotliwości (w zasadzie może lepsze będzie określenie "mocy detektora) powinno się znaleźć w opracowaniach fizycznych.
Istotne jest również działanie tych urządzeń bo z tego co mi wiadomo wiązka była formowana kierunkowo i dozór w pełnym okręgu przez to ograniczenie wymagał około 2-4 minut. Ta niedogodność miała decydujący wpływ na poszukiwanie. Bo co stego że sonar mógł wykryć z danej odległośi skoro operator celował w przeciwną stronę?
jeśli naprawdę zależy Ci na realizmie to postaraj się o nawet uproszczony model powyższego aspekty pracy hydroakustyków zamiast zmieniać "siłę" fali akustycznej w bardzo uproszczonym środowisku jakie oferuje SH III.
to ma zaletę. skilluję melisa a wypracowane jest szanowane a nie rąbnięte w kąt.
jak chce coś blisko gotowca - niech bierze z KotA I
z dwójeczki nie dam, bo sam nie mam. mają być perfekt dopiero mogę myśleć ale jako cała paka.
tak w ogóle to jest tam tak namieszane z kalibracjami że całość skryptów pojechała i wątpię by kto doszedł do tego co z czym się lubi a co nie.
to tak jak z wierszem. tylko autor wie co wyraża naprawdę.
_________________
pepe [Usunięty] Kommodore
#25 Wysłany: 14 Maj 2016, 15:18
Nie mam złego dnia ale kiedy sam pytam innych o sprawy techniczne na forum (nie tylko na tym) to nie oczekuję rad "Mistrza Zen" jak na podstawie danego problemu kształtować ducha i i skillować samozaparcie.
Zgadzam się, że głodnemu trzeba dawać wędkę a nie rybę ale rady typu "zrób 25 - 30 misji (bo tyle wychodzi) i sobie testuj i jak coś nie trybi to zmieniaj" jest wg mnie co najmniej mało merytoryczne.
Imię: Dariusz
Ulubiona Gra: Panzer General I, Panzer Corps, SH3 Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Lis 2015 Posty: 276 Skąd: Gdańsk
#27 Wysłany: 14 Maj 2016, 18:25
Panowie spokojnie. Po raz, sNr ma talent do inspirowania i moim zdaniem podpowiedział mi na tyle dużo, abym złapał "bakcyla". (jeśli ktoś odbierze to jako wchodzenie w d... to trudno ale nie taki mam zamysł). Po dwa nie interesują mnie gotowce, nawet w postaci KoTA I. Grzebię na czystym SH3. Nie interesuje mnie multi bo jak już wspominałem, na ten moment używam modemu, a to jest porażka totalna. Na multi z graniem, to wam do pięt bym nie podskoczył, a co dopiero mówić o tworzeniu czegoś nowego Nie nie. Robię to dla siebie. Po co? W sumie sam nie do końca wiem Dzięki pepe za "interwencję". Kwestia jest taka, że w każdym modzie - w KoTA I też - oraz na czystym SH3, Hydrofon miał za sensor "sonar", a sonar "hydrofon". chciałem sprawdzić jak zadziała przywrócenie poprawnej mym zdaniem konfiguracji. Moim zdaniem, bo być może koderzy z Ubi po prostu to spaprali. Ale z drugiej str przy takim "poprawnym" ustawieniu, zachowanie eskorty jest zupełnie inne. Np hydrofon łapie nawet jak silniki są na stop, gdy wróg jest bardzo blisko - pewnie czułość to zmieni. Tak czy inaczej dzięki sNr i pepe.
pepe [Usunięty] Kommodore
#28 Wysłany: 14 Maj 2016, 19:08
A to w sumie ciekawe, że na "silniki stop" i w trybie cichym hydrofony coś wyłapują bo nie powinny.
Tak naprawdę to jest problem (przynajmniej był do pewnego czasu) wszystkich atomówek bo reaktora nie można w zasadzie nigdy wyłączyć. Co ciekawe nie sam reaktor hałasuje tylko te wszystkie pompy zapewniające jego chłodzenie. Później zostało to wyeliminowane przez stosowanie reaktorów z naturalną cyrkulacją chłodziwa zamiast cyrkulacji wymuszonej przez pompę.
Tak czy inaczej u-boot w odróżnieniu od atomówek może być niemal zupełnie cichy przy wyłączonych silnikach i innych mechanicznych urządzeniach. Hydrofony w tym czasie tez nie należały do bardzo sprawnych. Miały małą skuteczność nawet w pierwszej strefie a o kolejnych nie było mowy.
Tak sobie myślę, że ten problem trzeba rozwiązać inaczej niz poprzez ustawianie czułości bo zamiast utrudnić grę:
Cytat:
Testuję ustawienia sensorów, co by gra na czystym SH3 była nieco trudniejsza
..znacznie ją ułatwisz.
Rozwiązaniem by było przeskalowanie sensorów w ten sposób, że osłabiasz ich czułość (ale bez wpływu na zasięg - o ile się tak daje) ale dajesz większy mnożnik hałasu jaki generuje u-boot przy kolejnych węzłach prędkości czy też pozycjach telegrafu. Najlepiej nieliniowo tylko jako przyrost geometryczny albo wykładniczy.
Ostatnio zmieniony przez pepe 14 Maj 2016, 19:09, w całości zmieniany 1 raz
Ha melis! To było moim celem - zarazić Cię modowaniem, bo ja starym już wrak i trza o emeryturze moderskiej myśleć powoli po K2.
A to w sumie ciekawe, że na "silniki stop" i w trybie cichym hydrofony coś wyłapują bo nie powinny.
Tak było pepe w czystym. Hydro miało czułość bodajże 0.7. Mogłeś być 2km od konwoju wyciszony na 250m i tak cię słyszano... fuszerka sensory...
Sensor 147 bodajże i amerycki najnowszy mają ten typ czułości.
Tak czy inaczej u-boot w odróżnieniu od atomówek może być niemal zupełnie cichy przy wyłączonych silnikach i innych mechanicznych urządzeniach. Hydrofony w tym czasie tez nie należały do bardzo sprawnych. Miały małą skuteczność nawet w pierwszej strefie a o kolejnych nie było mowy.
To prawda do tego dochodziły stany morza itd. Uboot był szczególnie cichy jak miał wspomaganie drzewa gawajkowego
5 typów czujników działających zależnie od stanu morza... to jest uwzględnione w KotA a poprawione w KotA II do niemal bym powiedział - perełki...
Rozwiązaniem by było przeskalowanie sensorów w ten sposób, że osłabiasz ich czułość (ale bez wpływu na zasięg - o ile się tak daje) ale dajesz większy mnożnik hałasu jaki generuje u-boot przy kolejnych węzłach prędkości czy też pozycjach telegrafu. Najlepiej nieliniowo tylko jako przyrost geometryczny albo wykładniczy
To jest W K2 i jeszcze z wpływem stanu morza na skuteczność. Rusz się panie wyciszony jak Cię szukają na flaucie... trza wiać opadem lub szasem
Czyli jest nieźle w K2... i niebawem pokażę to na video...
Pozdrowionka panowie!
_________________
pepe [Usunięty] Kommodore
#30 Wysłany: 14 Maj 2016, 19:44
sNr napisał/a:
Czyli jest nieźle w K2... i niebawem pokażę to na video...
Wrzucaj ten film i dawaj linka a ja już zamawiam colę i popcorn do oglądania (to powinno być od początku albo w pierwszych oficjalnych paczach)
Imię: Dariusz
Ulubiona Gra: Panzer General I, Panzer Corps, SH3 Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Lis 2015 Posty: 276 Skąd: Gdańsk
#34 Wysłany: 14 Maj 2016, 21:40
A no tosz kuźwasz twarz! Czyli to tak zostaje jak jest! No ok... Napisałeś mi to wcześniej, ale Ty pokrętny człek jesteś i tak toż żeś napisał Dobra jest ok.
Imię: Dariusz
Ulubiona Gra: Panzer General I, Panzer Corps, SH3 Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Lis 2015 Posty: 276 Skąd: Gdańsk
#39 Wysłany: 15 Maj 2016, 16:51
sNr ma sens bytu takie coś: ai_hydrophone->sensor->sonar - dane jak dla sonaru, ai_sonar->sensor->hydrophone - dane jak dla hydrofonu? Czy musi zostać wszystko jak jest i tylko działamy na cyferkach?
Imię: Dariusz
Ulubiona Gra: Panzer General I, Panzer Corps, SH3 Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Lis 2015 Posty: 276 Skąd: Gdańsk
#40 Wysłany: 16 Maj 2016, 15:13
melis napisał/a:
ma sens bytu takie coś
Zupełnie nie Ale co zauważyłem: ustawienie w node dla ai prawidłowych sensorów, działa jak należy. Postawiłem konwój i dwa DD. Zbliżyłem się na 1000m w zanurzeniu peryskopowym z prędkością 3w, bez wykrycia. Wysunięcie peryskopu ciut za bardzo, ma tragiczne skutki, podobnie jak zwiększenie prędkości powyżej 5w, jeśli jakiś dd jest bardzo blisko. Po walnięciu w statek wroga, zaczyna się jazda. Momentalnie niemal, leci ping, ale nie dokładny. Następne już są dokładne, ale ratuje bliskość konwoju, gdzie można się skryć. Próbowałem zwiększyć hałas blod'ów, ale nie zauważyłem różnicy. Zdaje się, że są mało przydatne i gdzie indziej trza jeszcze grzebać. W każdym razie źle nie jest.
Ostatnio zmieniony przez melis 16 Maj 2016, 15:14, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum