Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Takie tylko pytanie. Przesiadka z Tunngle na OpenVPN nie była po tym, jak co 3 patrol kończył się rozłączeniem? I zwykle równo o 22:00, że nawet podejrzewaliśmy, czy to nie reset serwera Tungle'a... Dobrze pamiętam? Czy to było z innym systemem połączeń (pamiętam jeszcze Hamachi)
Nie wiem jak było kiedys ale obecnie takie zjawisko nie występuje z Tunngle.
Sesje DW wysypują się niezależnie od używania Direct Play czy Tunngle. Wydaje mi się, że mimo wszystko nieco większa stabilność jest na Direct Play. Dodatkowo przez Tunngle czasem nie wszystkim w odpowiedni sposób przed sesją przesyła się misja - nie mogą wybrać platformy do grania. Problem obchodzi się przez manualne przerzucenie pliku.
Mimo tych wad są też spore zalety i nie tylko bezpośrednie. Na Tunngle zwykle znajduje sie kilka osób chętnych (lub nie) do sesji w DW. Kilkoro z tych ludzi zaczęło zaglądać do nas na TSa nawet kiedy nie ma nikogo na Tunngle. Mimo wszystko raczej obecność tam skłania do wspólnej zabawy bo samo zaglądanie czasem nie spotyka się z naszym zainteresowaniem (kiedy nie ma chętnych do gry).
Do tego wiem, że osoby, które z nami zagrały a posiadające coś w rodzaju swoich małych grupek informowały je o naszych grach np: rosjanie. Tamta część graczy posiada swojego TSa ale nie przychodzi na Tunngle ani do nas bo większość z nich zupełnie nie rozumie języka (dlatego dwukrotnie udało nam się zagrać "u nich".
I to właśnie jest ta niebezpośrednia korzyść polegająca na możliwie szerokiej otwartości, mimo, że wiąże się to z używaniem aplikacji będącej przy okazji nośnikiem reklamowym.
Z niestabilnoscią DW jest tak, że co najwyżej można mieć "przeczucie". Do tej pory nie były robione zadne testy a misje, które częściej rozłączało były bardzo złożone z uwagi na ogromną (rekordową) ilosc obiektów w grze. Do tego należy wspomnieć, że najczęściej wywala Boba - kolegę z Kaliforni, który ma albo duże opóźnienie albo słabsze łącze.
Wydawało mi się, że rozłaczenie albo przerwanie sesji następowało z uwagi na zapisywanie dla każdego odczielnie pliku replay w trakcie. Zazwyczaj posdzas sesji nawet z wieksza iloscią graczy mają one około 8-10 MB. jednak ostatnio zagrałem z Kyte 1 vs 1 i plik (chyba głównie przez samoloty) urósł do 31 MB a gra działała stabilnie.
Co więcej, poprzedni scenariusz zakończył się (wprawdzie kiedy zostałem jedynym żywym przeciwnikiem) dokładnie w momencie, kiedy moja rakieta miała uderzyć w uszkodzony już okręt AOR. Wyglądało to tak, jakby "obliczenie" eksplozji albo jej efektu przeciążyło system po bardzo długiej grze.
Dlatego tak naprawde to cięzko jednoznacznie określić czy Tunngle wpływa na stabilność. Moje zdanie jest takie, że minimalnie ale podkreślam, że to bazuje głównie na przeczuciu bo analizowanie wszystkich disconnectów tego nie potwierdza.
EDIT:
Wspomniana wyżej gra z Kytem mimo ogromnego pliku replay (31 MB) była stabilna ale ja sam jako host nie odhaczyłem sobie replaya (z "read only) i nie był w sumie zapisywany. Juz wcześniej się zastanawiałem, czy to może wplywać na grę. Dlatego mozna by spróbować rozegrać kiedyś większą sesję bez zapisywania tych plików albo przez wszystkich albo przynajmniej bez hosta. Zdaje się, że jest jakaś opcja wyłączająca zapis. Może gdyby tylko jedna osoba była "zapisującą sesję" gra by się rzadziej wysypywała?
Ostatnio zmieniony przez pepe 27 Maj 2016, 10:14, w całości zmieniany 1 raz
Sprawność Tunngle można by przetestować grą, która natywnie ma bardzo dobrą stabilność. jesli sesja by się zrywała przez Tunngle - znaczyło by, że wpływa również na DW i SH III
Ja i tak najbardziej preferuje w DW Direct Play. jednak z uwagi na wspomniane wyżej profity teraz gramy niemal wyłącznie z Tunngle.
Ostatnio zmieniony przez pepe 27 Maj 2016, 10:38, w całości zmieniany 1 raz
Imię: "Niewierny"
Ulubiona Gra: seria SILENT HUNTER, seria TOTAL WAR Pomógł: 5 razy Wiek: 48 Dołączył: 18 Lis 2008 Posty: 949 Skąd: Zagłębie Sosnowiec
#27 Wysłany: 28 Maj 2016, 01:26
Mnie osobiście bardziej pasował OpenVPN.
Tylko na SH3 już nie gram, a nie wiadomo czy by pasował do DW.
Jeśli by dało się zrobić żeby OpenVPN pasował do DW to mam publiczny IP, na którym kiedyś hostowałem patrole bojowe SH3.
Tunngle - nie jest dla mnie najlepszym programem: koszmar z reklamami i wyłączanie zabezpieczeń.
_________________ "Chciałbym się pożegnać, nigdy już nie wrócę. Jeśli się weźmie pod uwagę przewagę Brytyjczyków, nie jest prawdopodobne, abyśmy to przeżyli...". - Admirał Günther Lütjens
"Krew, pot i żelazo" - motto marynarzy pancernika "Bismarck"
pepe [Usunięty] Kommodore
#28 Wysłany: 28 Maj 2016, 10:13
DW nie potrzebuje Tunngle ani openVPN bo host przez Direct Play tworzy coś w rodzaju lobby. Granie przez tunngle to z jednej strony ukłon dla graczy korzystających z tej platformy. Z drugiej bardzo sie przydaje w organizowaniu spontanicznych rozgrywek. Wcześniej był zakładany temat na forum i ktoś, kto nie miał tam dostępu, nie znał forum albo zwyczajnie nie chciał tam zaglądać nie wiedział o sesjach. Teraz w zasadzie nie trzeba robić takich ustaleń - wchodzisz na Tunngle i jak są ludzie (chętni) to się po prostu gra.
Tunngle powstał z myślą o grach, które potrzebują do rozgrywek wirtualnych sieci LAN. Pełni więc taką samą rolę jak OpenVPN z tą różnicą, że zamiast zamkniętej grupy nastawiony jest na otwartość i międzynarodowy zasięg. Pozwala to zagrać innym dosłownie ad hoc bez zbędnych komplikacji typu dodatkowe hasła, jakieś konta, oczekiwanie na aktywację przez admina itp.
Firma zarabia reklamami - bo musi jakoś zarobić. Wprawdzie są one natrętne ale:
1) u mnie nie zawsze się pojawiają
2) nie pojawiają się w trakcie gry a tylko na poczatku i końcu logowania
3) to są okienka na cały ekran, których nie możesz zamknąć ale można je przesunąć nawet poza ekran.
Nie jestem zwolennikiem grania w DW inaczej niż przez Direct Play. Tak przez lata graliśmy miedzy sobą i np: z włoskim klanem "Betasom" (twórcy BetaMod 4.1) lub francuskim MileSabords.
Dziś nadal chętniej bym prowadził sesje przez Direct Play (mam 2 pliki konfiguracyjne i wystarczy je podmienić) ale właśnie atut spontanicznych rozgrywek i poznawania nowych graczy DW (których jest bardzo niewielu na świecie) sprawił, że korzystamy z Tunngle.
Środowisko graczy SH III kurczy się z roku na rok - zostali właściwie pasjonaci. Dlatego moim zdaniem warto rozważyć, czy działać jak dotychczas w zamkniętej grupie czy spróbować ją uchylić dla innych pomimo grania na mało popularnym modzie jakim jest KotA?
W DW granie na Betamod nie przysporzyło nam wielu nowych graczy ale kilka osób była skłonna zainstalować sobie ten niepublikowany otwarcie mod. Może Społeczność widząc sporą liczbę graczy z PS grających na KotA zamiast "czystej" lub GWXa też będzie chciała spróbować?
Ostatnio zmieniony przez pepe 28 Maj 2016, 10:16, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum