Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
#1 Wysłany: 6 Czerwiec 2016, 17:42 Wiceadmirał Sir Frank Kanaron, dowódca Home Fleet
-Witam pana, Sir admirale Kanaronie - powitał Kanarona w sztabie jego adiutant - Kawy?
-Poproszę - powiedział Kanaron, wciąż jeszcze wymęczony nocną podróżą. - Raporty gotowe?
-Tak jest, sir. Jak pan prosił - powiedział adiutant, po czym oddalił się po kawę.
Raporty jak zawsze leżały w porządku na biurku. Jak przed każdą operacją.
Cytat:
ŚCIŚLE TAJNE
Raport wywiadu nt. Sił Niemieckich w Norwegii
U-Booty:
12 U-Bootów. 5 w naprawie. Połowa przebywa na morzu, prawdopodobnie w pobliżu Murmańska
Luftwaffe:
1 eskadra myśliwska na każdy port
Trondheim: Wzmocnione siły myśliwskie (3 eskadry), Kilka samolotów Fw200C Condor
Bodo: Wzmocnione siły myśliwskie (2 eskadry)
Banak: Lotnictwo bombowe, 3 eskadry Ju88
Tromso: Lotnictwo bombowe, 1 eskadra Ju88, 1 eskadra bombowców torpedowych He111
Kirkenes: 2 eskadry myśliwskie
Obecnie bombowce skupione są na atakach na cele w pobliżu Petsamo. Przewiduje się, że konwój do około końca maja może nie stanowić priorytetu dla Luftwaffe.
Kriegsmarine:
Trondheim:
Zwiad lotniczy wykrył Admiral Hippera i Prinz Eugena w porcie. Do Trondheim 19 maja przybyły 4 stare niszczyciele niemieckie. Możliwe wyjście w morze zespołu.
Wiadomość od Lorda Pounda była zaskoczeniem
Cytat:
FSL do HFC
Operacja Harpooon
Admirale. Przemyślałem wasze wsparcie w operacji, aby w jak najmniejszym stopniu utrudniło wam prowadzenie operacji. Operacja Harpoon jest planowana na 20 czerwca 1942.
Tuż przed operacją do linii ma wrócić krążownik HMS Nigeria. Zostanie on wysłany na tą operację. Jeżeli stocznie wyrobią się z naprawą HMS Liverpool do czasu operacji, on także dołączy do tej operacji. W innym wypadku, HMS Nigeria będzie musiał poradzić sobie samotnie.
Eskorta tego konwoju jest niezwykle istotna i musi składać się z najlepszych okrętów. Niszczyciel HMS Matchless (twój jedyny L-M) musi zostać na nią skierowany bezwarunkowo, do tego wskazane jest wysłanie przynajmniej 1 niszczyciela klasy J oraz 2 klasy A-I. Oczywiście jak wolisz przekazać więcej niszczycieli klasy J-R, wiceadmirał Curtis na pewno będzie wdzięczny, ale taki zespół będzie wystarczający do osłony krążownika. Do osłony konwoju zostaną skierowane wszystkie dostępne wolne siły korwet, trałowców i okrętów przeciwlotniczych i od was wymagane będzie tylko zapewnienie wsparcia 6 niszczycieli Hunt.
Spodziewany jest powrót tych sił do Scapa Flow po wykonaniu zadania na początku lipca.
Do wyjścia w morze grupy jest jeszcze trochę czasu, ale wolę cię o tym poinformować, abyś mógł odpowiednio rozdysponować siły.
Dudley Pound, Pierwszy Lord Morski
-A to mnie mówią, że za bardzo się wtrącam w kompetencje innych... - mruknął do siebie Kanaron, spoglądając na kartkę "do zrobienia"
Cytat:
-Pod koniec czerwca przebywający na patrolu białym HMS Norfolk musi zostać wymieniony na inny krążownik.
-Konwój z Murmańska jest gotowy do wyjścia w morze 21 maja 1942
-Konwój z Loch Ewe jest gotowy do wyjscia w morze 21 maja 1942
-Zgodnie z planem konwój z LE ma wyjść 24 godziny po Murmańskim (do zmienienia)
-Nie zapomnij wysłać zbiornikowca dla eskortowców, aby nie gnały pod Murmańskiem na oparach!
-Krążowniki NIE w konwoju! NIE! - nie zapomnieć przekazać dowódcom
-Spotkanie z nowym amerykańskim kontradmirałem
-Mianować nowego zastępcę.
-Hardy i Fraser są na przepustce do końca czerwca. Hurra!
-2 okręty podwodne są w gotowości w Lerwick do operacji Kaboom. W przypadku jej przeniesienia - zawiadomić admirała Hortona, aby wysłał je w morze.
Wtedy też zobaczył krótką notatkę:
Cytat:
Wywiad potwierdził, że baza w Polarnyj została zniszczona. Obecnie w Murmańsku nie ma Catalin. Może warto wysłać "nową operację EV II" z Catalinami?
Stoczniowcy określili, że HMS Duke of York wróci do linii, gdzieś pomiędzy HMS Ansonem i HMS Howe, czyli na początku jesieni 1942
- Hans
ZAOPATRZENIE:
Posiadasz 16 punktów zaopatrzenia, na każde 15 dni. Możesz je wydawać "od razu" lub "na bieżąco".
1 punkt zaopatrzenia jest używany do uzupełnienia paliwa/amunicji na 1 krążowniku/lotniskowcu eskortowym
2 punkty zaopatrzenia są używane do uzupełnienia paliwa/amunicji na 1 pancerniku/lotniskowcu/krążowniku liniowym.
Niszczyciele i jednostki lżejsze są zawsze traktowane jako zaopatrzone.
Posiłki:
W przeciągu najbliższych 15 dni spodziewane są następujące posiłki:
1 niszczyciel A-I.
Możesz też wykorzystać swoją władzę, aby trening załóg nowych okrętów odbył się w warunkach bojowych.
1 niszczyciel J, 2 torpedowce O-P oraz 6 torpedowców HUNT prowadzi w pobliżu manewry (później będą skierowane do wsparcia konwojów Arktycznych)
Dodatkowo, jak bardzo potrzebujesz wsparcia, to możesz poprosić admiralicję o "awaryjne wsparcie" w postaci 1-4 niszczycieli A-I (Scapa Flow) lub też do 4 amerykańskich niszczycieli
Transfery:
W dniach 27 maja - 4 czerwca 1942 Lotnictwo bombowe Coastal Command na Morzu Północnym będzie niedostępne.
Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2 Pomógł: 4 razy Wiek: 28 Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4620 Skąd: Katowice
#2 Wysłany: 7 Czerwiec 2016, 14:01
No więc operacja Kaboom.
Z LE wypływa prawie wszystko (2x Hunt, 3x eskortowce [ich zadanie to trzymać U-Booty za konwojem jakiś czas], przeciwlotniczy) i jest to Kaboom konwój.
Z Murmańska wszystko wypływa, ale krążownik z 3 niszczycielami (JR i Hunt) jest przed konwojem.
Do Kaboom konwoju okręty podwodne dołączą gdy będzie blisko (OP żeby się nie musiały cofać do konwoju). Dwa amerykańskie niszczyciele też dołączają (wypożyczone awaryjnie, mam nadzieję, że są technologicznie prawidłowe).
Z Kaboom konwojem się umawiam, że wiadomość "Przed wami wilcze stado, płyńcie na północ do paku" oznacza wypłynięcie wroga i będą fajerwerki i mają płynąć na północ do Kaboom grupy.
Kaboom grupa: wszystko amerykańskie i do tego jeden nasz krążownik. Płyną przy paku, na północ od konwoju. Gdy odbiorą wiadomość jak wyżej (z wilczym stadem adresowaną do konwoju) to płyną na południe do konwoju i przechwytują wroga.
No to... Kaboom
Na razie tyle. Zapomniałem o czymś?
_________________
Ostatnio zmieniony przez PL_kanaron 7 Czerwiec 2016, 14:05, w całości zmieniany 3 razy
Z LE wypływa prawie wszystko (2x Hunt, 3x eskortowce [ich zadanie to trzymać U-Booty za konwojem jakiś czas], przeciwlotniczy) i jest to Kaboom konwój.
Oba zbiornikowce mają wypłynąć?
I proszę o sprecyzowanie zadania dla korwet. Znaczy mają specjalnie nie atakować U-Bootów?
Cytat:
Z Murmańska wszystko wypływa, ale krążownik z 3 niszczycielami (JR i Hunt) jest przed konwojem.
Proste, zrozumiałe.
Cytat:
Do Kaboom konwoju okręty podwodne dołączą gdy będzie blisko (OP żeby się nie musiały cofać do konwoju). Dwa amerykańskie niszczyciele też dołączają (wypożyczone awaryjnie, mam nadzieję, że są technologicznie prawidłowe).
Czyli spotkanie pod Lerwick.
I oczywiście te amerykańskie są, bo to niszczyciele, co jakiś konwój z wojskiem eskortowały.
Cytat:
Kaboom grupa: wszystko amerykańskie i do tego jeden nasz krążownik. Płyną przy paku, na północ od konwoju. Gdy odbiorą wiadomość jak wyżej (z wilczym stadem adresowaną do konwoju) to płyną na południe do konwoju i przechwytują wroga.
Jasne.
Pytanie. Który krążownik? Klasy Country, czy klasy Country? [niby żadna różnica, ale... może masz jakiś fetysz do któregoś ]
Czy zapomniałeś:
Cytat:
-Zgodnie z planem konwój z LE ma wyjść 24 godziny po Murmańskim (do zmienienia)
(...)
-Spotkanie z nowym amerykańskim kontradmirałem
-Mianować nowego zastępcę.
To pierwsze rozumiem, że dalej zostaje? Czy jednak wychodzą równocześnie?
Za to 2 ostatnie zostały.
Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2 Pomógł: 4 razy Wiek: 28 Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4620 Skąd: Katowice
#4 Wysłany: 7 Czerwiec 2016, 16:39
Jak wystarczy jeden to jeden. Tam będzie Kaboom konwój i Kaboom grupa.
Mają atakować, ale jeśli trzeba będzie trochę "przytrzymać U-Booty" to niech się tym zajmą eskortowce, a leprze niszczyciele zostaną przy konwoju na wypadek kolejnych ataków.
Krążownik klasy Country
Hmm. Z jednej strony fajnie by było aby Kaboom konwój płynął bez przeszkód. Czyli gdyby z Murmańska płynął pierwszy. Ale z drugiej strony wróg może ten z Murmańska wziąć i zrobić Kaboom więc fajnie aby Kaboom grupa była w pobliżu. Z trzeciej strony lepiej tym razem nie przetrzymać konwoju. Za to z czwartej strony w Murmańsku jest bardzo duży konwój. On może zrobić się Kaboom... Z piątej strony wróg wie, że w Murmańsku jest spory konwój i na niego będzie chciał pójść. A z szóstej strony Kaboom konwój i Murmański konwój to jeszcze większy konwój. Z siódmej strony nie muszę wysyłać całego konwoju z Murmańska na raz. A z ósmej strony w Murmańsku są puste statki, więc mniej istotny cel.
Dużo tych stron... Którą wybrać...
Więc niech konwój z Murmańska wypłynie gdy Kaboom konwój będzie na wysokości Trondheim. Zdążą przed 4 czerwca? Ewentualnie z lekkim opóźnieniem?
A no i Kaboom grupa płynie przy paku, a Kaboom konwój na południe od nich tak aby samolot zwiadowczy lecący nad Kaboom konwojem nie zauważył Kaboom grupy i na wszelki wypadek jeszcze trochę bardziej na południe aby zapas był.
Wyjście konwoju Murmańskiego to 25 maja zgodnie z twoim planem. Więc na pewno się nie wyrobi na czas. Ale przesuwając wyjście, przesuwa się też "dojście".
=====================================================================
Zbliżała się 14:00, gdy do biura zapukał Hans i zaglądając powiedział:
-Panie admirale, przybył kontradmirał Felix Jenkins.
Kanaron skinął adiutantowi i gestem dał znać, aby wprowadził amerykańskiego kontradmirała.
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 31 Mar 2014 Posty: 1088 Skąd: Pozek
#7 Wysłany: 7 Czerwiec 2016, 20:25
Do biura wszedł szybkim krokiem około 55-letni kontradmirał, o dłuższych ciemnoblond włosach, był on postacią dosyć chudą. Zasalutował wiceadmirałowi i wyciągnął rękę. - Witam jestem Felix Jenkins, dowodzę pancernikami już od prawie 25 lat a od 7 flotą, dowodziłem naszą eskadrą floty atlantyckiej w trakcie neutralnego patrolu podczas polowania na Bismarcka, żałuję że nie mogliśmy także walczyć przeciwko nie mu, ale zatopiliście drania. Chciałem się z Panem spotkać jako iż będziemy współpracować. - Powiedział i oczekiwał cóż powie Wiceadmirał.
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 31 Mar 2014 Posty: 1088 Skąd: Pozek
#10 Wysłany: 7 Czerwiec 2016, 22:31
PS, ze swojej strony dodam iż kontradmirał Feliks Jenkins zgłaszał iż uważa ze ten plan ma mały sens i ma około 15-20% szans na powodzenie. Jest zbyt dużo rzecz które polegają na kwestii szczęścia. Kontradmirał wykona ten plan ale zaznacza iż robi go ponieważ taki jest rozkaz. Dodatkowo poprosił o zwiększenie floty niszczycieli do ochrony jego grupy, ponieważ po uszkodzeniu HMS Wainwright, najlepszego z jego niszczycieli doprowadziło do tego iż jego grupa ma ograniczoną sprawność bojową przeciwko lotnictwu oraz u-botom.
_________________
Ostatnio zmieniony przez pingwin9314 7 Czerwiec 2016, 22:32, w całości zmieniany 1 raz
-Sir - powiedział Hans wchodząc do biura Kanarona - Mam już potwierdzenie odebrania rozkazów od wszystkich grup, tylko... jest mały problem.
Kanaron wprost uwielbiał małe problemy. One zawsze komplikowały życie w taki sposób, że aż strach było sobie wyobrazić duże problemy.
-Jaki problem? - zapytał Kanaron
-Chodzi o Ulster Queen. Mają problemy z maszyną. Twierdzą, że okręt musi zostać skierowany na remont. Sądzą, że jeszcze jedną podróż wytrzyma, może dwie, ale to ryzyko, że utknie w Murmańsku, sir.
Tak to już było z przerabianymi okrętami. Podczas ich używania wychodziło na jaw, jak ich właściciele oszczędzali na naprawach. Ale zawsze wychodziło w najmniej odpowiednim momencie.... z drugiej strony. A kiedy był dobry moment?
Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2 Pomógł: 4 razy Wiek: 28 Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4620 Skąd: Katowice
#14 Wysłany: 8 Czerwiec 2016, 13:20
(W takim razie trzeba popłynąć do odpowiedniej autoryzowanej stoczni aby tam sporządzili odpowiedni dokument z listą uszkodzeń, o których nie było mowy przy zakupie, a które musiały być wcześniej i żądać od poprzedniego właściciela zwrotu części kosztów naprawy w autoryzowanej stoczni )
(oczywiście. Tylko proszę o potwierdzenie, że UQ nie był w linii, gdzie okręt był przeciążany i uszkadzany Do tego, że nie był przebudowywany... Po prostu to stara, nie najlepiej zadbana maszyna. I czasami się coś sypie. )
Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2 Pomógł: 4 razy Wiek: 28 Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4620 Skąd: Katowice
#16 Wysłany: 8 Czerwiec 2016, 14:00
(Nie trzeba, wystarczy, że w stoczni podłączą go do komputera, zobaczą historię logów błędów i... chyba jednak wybiegłem o parę lat za bardzo w przyszłość )
Hans wrócił do biura wczesnym popołudniem.
-Sir - powiedział - Jak pana nie było, dowiadywałem się o możliwość wystawienia wcześniej na linię nowych okrętów. Ograniczając do absolutnego minimum szkolenie lekki krążownik HMS Scylla mógłby dołączyć do linii w 1 połowie czerwca, a lekki krążownik HMS Jamaica oraz pancernik HMS Anson w drugiej. Tylko, jak pan dobrze wie, oznacza to, że załogi będą.... cóż. Nie najlepiej zgrane.
22 maja 1942, godzina 17:23
Był zwykły szary dzień. Mgły zdominowały pogodę i aż niechętnie wychodziło się do pracy. Kanaron jednak cały czas był na stanowisku.
<drrrr><drrrr>
Frank oderwał się od raportu dotyczącego współpracy amerykańsko-brytyjskiej (w którym nie znajdował jak na razie nic nowego) i odebrał telefon. Usłyszał głos telefonistki mówiący, że admirał Horton chce z nim pilnie rozmawiać. Gdy nawiązano połączenie, Horton powiedział:
-Admirale. Trzy godziny temu HMS Seawolf storpedował jakiś idący na zachód okręt. W tej mgle stwierdził, że chyba to był krążownik i zatonął, ale równie dobrze w tej mgle mógł to być niszczyciel.
Idący na zachód okręt... To zabrzmiało złowieszczo. Kanaron zapytał o pozycję okrętu i przepraszając na chwilę wypadł do pokoju z mapami. Atak nastąpił na zachód od Trondheim... [X na mapie danej tury] Mniej więcej w kierunku od Trondheim do konwoju....
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum