POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD


Uwaga ! Uwaga ! W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen. Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego. Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika. Adres się nie zmienia. Dalej jest to

www.forum.polishseamen.pl

Zachęcamy wszystkich do ponownego zarejestrowania się u nas i do czynnego udziału w naszej społeczności.

Przepraszamy za problemy. Pozdrawiamy Administracja PolishSeamen.

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
USS Plunger (SS-179) - Patrol 1
Autor Wiadomość
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #101  Wysłany: 21 Listopad 2016, 17:54   

-Kapitanie. Jakby wasz okręt był w pobliżu miniaturowego okrętu, to w meldunku chyba by o tym wspomniano, aby was ostrzec. Przygotujcie jak najszybciej raport, a ja przekażę go wyżej i postaram się wyjaśnić te sytuacje. Wy w tym czasie odpoczniecie i jak zbierzecie siły zapewne będą gotowe odpowiedzi na wasze pytania.
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_Andrev 
Konteradmiral






Kraj:
poland

Imię: And
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 4398
Skąd: Gůrny Ślůnsk

 #102  Wysłany: 21 Listopad 2016, 18:22   

Wkrótce raport wylądował na biurku przełozonego, wraz z opisem interesującego fragmentów patrolu:

Cytat:
4 stycznia 1942. 17.00 Rejon patrolu.

Dostrzeżono niewielki konwój (2 frachtowce) w eskorcie niszczycieli. Po uzyskaniu namiarów na cel wystrzelono po jednej torpedzie na frachtowiec zgodnie z namiarami TDC. Hydrolokator potwierdził przedwczeną eksplozję torpedy. Druga torpeda nie uzyskała kontaktu z celem lub okazała się niewypałem.
W wyniku rosnącego zagrożenia i zdradzenia namiaru na pozycję okrętu wskutek przedwczesnej eksplozji zanurzono okręt i oddalono się z rejonu zagrożenia.

Podpisano:
Andrev Tannen, dowódca USS Plunger.


Cytat:
3 lutego 1942. 200 mil od Pearl Harbor, godzina 9:47

Okręt w trakcie powrotu do bazy. Dostrzeżono samolot, zidentyfikowany jako B-17. Zgodnie z procedurami rozpoczeto nadawanie sygnałów rozpoznawczych. Po znakach identyfikacyjnych maszynę rozpoznano jako stacjonującą w Pearl Harbour. Mimo ciagłego nadawania sygnałów rozpoznawczych sojuszniczy bombowiec nie odpowiedział wykonując atak bombowy.
Należy podkreslić, iż bomby eksplodowały w znacznej odległości od okrętu (około 1/4 mili od aktualnie zajmowanej pozycji). Załoga nie została poinformowana o incydencie - świadkiem zdarzenia był jedynie pierwszy oficer, obsługujący reflektor sygnałowy.
Po ataku natychmiast zanurzono okręt.

Z uwagi całkowity brak skuteczności ataku bombowca na USS Plunger, a także na późniejszy meldunek o wrogim miniaturowym okręcie podwodnym w rejonie przebywania USS Plunger jedynym rozsądnym zalożeniem jest rzeczywiście obecność wrogiego okrętu podwodnego.

Podpisano:
Andrev Tannen, dowódca USS Plunger.
Ostatnio zmieniony przez PL_Andrev 21 Listopad 2016, 18:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #103  Wysłany: 21 Listopad 2016, 18:59   

7 luty 1942, biuro komandora porucznika Normana Setona Ivesa, dowódcy 43 DOP
Tannen przybył na wezwanie dowódcy w pozytywnym nastroju, ale sprawa dotyczyła oceny patrolu przez dowódcę dywizjonu i flotylli, standardowej procedury w US Navy. Zaskakujący był fakt, że dowódca wezwał kapitana osobiście.
-Komandorze podporuczniku Tannen - odezwał się Ives, otwierając teczkę z raportem. - Kontradmirał Withers i ja zgadzamy się co do oceny pańskiego ostatniego patrolu. Czy pan się boi atakować wroga? Jestem głęboko rozczarowany waszą niechęcią lub brakiem umiejętności do skutecznego atakowania wroga. Pański atak 4 stycznia. Dlaczego nie kontynuowaliście pościgu za wrogiem?
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_Andrev 
Konteradmiral






Kraj:
poland

Imię: And
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 4398
Skąd: Gůrny Ślůnsk

 #104  Wysłany: 21 Listopad 2016, 19:15   

Panie Admirale, zgodnie z odprawą do ostatniego patrolu mieliśmy atakować wroga w samym jego sercu - w bezpośredniej bliskości Wysp Japońskich. Wymagało to dwojakiego podejścia - ograniczenia się do ataków na naprawdę wartościowe cele i zachowania należytej ostrożności, operując głeboko na terytorium przeciwnika.

Wracając do patrolu z 4 stycznia - cel nie został uznany przeze mnie za wyjątkowo wartościowy, a został zaatakowany tylko z uwagi na wyjątkowo korzystną sytuację do ataku. Jak pan wie z raportu, torpeda zdradziła naszą obecność i Japończycy zostali zaalarmowani. Osobiście pościg w ciemnościach za zaalarmowanym przeciwnikiem na wodach silnie chronionych przez Japońców uznałem za szaleństwo.
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #105  Wysłany: 21 Listopad 2016, 19:32   

Mało wartościowy? I do tego eskortowany przez niszczyciele? Czy nie widzicie tutaj sprzeczności. Napotkaliście cel na którym zależało Japończykom i po prostu się wycofujecie, gdyż przeciwnik jest w pobliżu? Przez waszą pasywną i defensywną postawę, wróg wam uciekł i to z ważnym ładunkiem.
W raporcie mechaników znajduję informację, że Plunger ma przejść teraz przegląd, co oznacza, że w morze wyjdziecie dopiero na pod koniec marca lub na początku kwietnia. Dobrze wam radzę, aby wykorzystać ten czas na przemyślenie tego ataku. Mam nadzieję, że następnym razem, gdy znajdziecie się w podobnej sytuacji wykażecie więcej agresywności i zdecydowania. To wojna, a nie piknik w parku. Jak będziecie pływać przez 2 miesiące i unikać każdego zagrożenia, to wasza postawa nie pozwoli na osiągnięcie żadnego sukcesu. Macie wykazać więcej zdeterminowania i nie odpuszczać Japończykom, gdy tylko zorientują się, że okręt jest gdzieś w pobliżu. Czy wyrażam się jasno?
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_Andrev 
Konteradmiral






Kraj:
poland

Imię: And
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 4398
Skąd: Gůrny Ślůnsk

 #106  Wysłany: 21 Listopad 2016, 19:44   

"Mów mi jeszcze dziadu..." pomyślał Tannen salutując w pozycji zasadniczej dowódcy na zakończenie odprawy.
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #107  Wysłany: 25 Listopad 2016, 22:02   

15 luty 1942.
Tannen zszedł z okrętu około 13:00, tuż przed zdjęciem trapu. Załoga rezerwowa zabierała okręt do stoczni w Pearl Harbor. Andrev spacerował jeszcze przez chwilę wzdłuż wybrzeża i oglądał, jak jak okręt zbliża się do torów podwodnych, gdzie czekał już na okręt zanurzony wózek. Andrev znalazł dobre miejsce do obserwacji i przystanął. Była 15:30, gdy silniki okrętu zatrzymały się i obsługa stoczni zabrała się do umocowywania okrętu i przygotowywania do wyciągania okrętu do suchego doku. Wreszcie okręt ruszył w górę pochylni. Wydawało się tu rutynową operacją, aż do 15:45, gdy nagle nastąpił jęk metalu i okręt drgnął i przewrócił się na burtę. Osłony peryskopów z hukiem uderzyły w stalową konstrukcję doku, łamiąc ją, niczym dziecięce zabawki. Jak szybko przewrócenie okrętu się zaczęło, tak samo szybko zakończyło się, a okręt zatrzymał się przechylony o 60 stopni od pionu.
Serce Andreva także na chwilę się zatrzymało, gdy rozwartymi szeroko oczyma z opuszczoną szczęką spoglądał na swój okręt.

T10_Plunger.jpg
Plik ściągnięto 2 raz(y) 151.21 KB

_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_Andrev 
Konteradmiral






Kraj:
poland

Imię: And
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 4398
Skąd: Gůrny Ślůnsk

 #108  Wysłany: 26 Listopad 2016, 23:05   

czekam na raport z przewidywanego czasu naprawy, prb testwych, morskich, itp.,
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #109  Wysłany: 27 Listopad 2016, 00:02   

Już pierwszy raport mógł przyprawić o pogorszenie stanu zdrowia czytającego. Wskutek wyślizgnięcia się klinów podtrzymujących okręt, zarówno osłony peryskopów, jak i same peryskopy zostały złamane, co zapowiadało wydłużenie czasu napraw nawet na całą wiosnę. Tannen ledwo powstrzymywał się, gdy czytał ten raport. Zostać uszkodzonym przez wroga, to jedno, a zostać uszkodzonym w stoczni?
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów USS Plunger (SS-179) - Patrol 2
VI42
PL_CMDR Blue R Kierunek Pacyfik PBF 63 14 Luty 2017, 22:43
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów USS Plunger (SS-179) - Patrol 3
IX42
PL_CMDR Blue R Kierunek Pacyfik PBF 61 28 Luty 2017, 20:27
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów USS Plunger (SS-179) - Prolog
PL_CMDR Blue R Kierunek Pacyfik PBF 27 16 Październik 2016, 22:15
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów Historia USS Plunger
Kapitan Matros w "Wojnie o Pacyfik"
PL_Matrose Ogólnie o SH IV 6 3 Luty 2010, 11:39
PL_Matrose
Brak nowych postów USS Tullibee (SS-284) - Patrol 1
Usługi transportowe 14FOP&Co.
PL_CMDR Blue R Kierunek Pacyfik 2: Zwycięstwo na Pacyfiku PBF 188 23 Październik 2019, 07:20
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów USS Hoe (SS-258) - Patrol 2
Usługi transportowe 14FOP&Co.
PL_CMDR Blue R Kierunek Pacyfik 2: Zwycięstwo na Pacyfiku PBF 373 28 Grudzień 2019, 20:35
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów USS Pogy (SS-266) - patrol 2
Usługi transportowe 14FOP&Co.
PL_CMDR Blue R Kierunek Pacyfik 2: Zwycięstwo na Pacyfiku PBF 417 23 Grudzień 2019, 12:31
PL_CMDR Blue R


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group