Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Wczoraj rozmawiałem z Pinho o błędzie w DW, dzięki któremu sonar boczny i sferyczny (dziobowy) pokazuje w okienku bazy sygnatur obiekt po przeciwnej stronie niż gdzie się rzeczywiście znajduje.
Dopiero dziś to sprawdziłem i faktycznie ma to miejsce.
TEST
Ustawiłem swój okręt kursem równo na północ i w odległosci 10 mil na wschód ode mnie Cargo ship również poruszający się na północ.
Rzeczywista pozycje tego statku była na azymucie 90 stopni:
Na obrazku widać, że statek jest widoczny na lewym-górnym ekranie a poniżej filtr rozpoznaje obiekt jako "Car Carrier" (co nie jest błędem - po prostu filtr daje pulę podobnych kontaktów a ja zwyczajnie jej nie przewinałem na właściwy)
Kolejnym krokiem było przesunięcie kursora na całkiem przeciwną stronę. W moim wypadku było to 270 stopni:
Na górnym-lewym oknie nie widać już śladu akustycznego bo w rzeczywistości żadnego obiektu tam nie ma. Na poniższym oknie pokazuje sie jednak sygnatura "wyfiltrowana" jako taki sam obiekt co po lustrzanym odbiciu 90 stopni - czyli "Car Carrier".
Dodam, że podczas przesuwania kursora w oknie sygnatur akustycznych nie było zupełnie nic. "Car Carrier" pojawia się tylko na prawdziwym (90 stopni) i fałszywym (270 stopni) namiarze i nigdzie poza nimi:
Co za tym idzie, filtr dla sonarów, które w rzeczywistości nie pracują z lustrzanym odbiciem (sferyczny i boczny) zachowuje się tak jak dla sonaru, kórego specyfiką jest właśnie podawanie poza prawdziwą pozycja jego lustrzanego odbicia (sonar holowany)
Pinho wspominał, że błąd się zdarza zarówno dla czystej jak i zmodowanej wersji DW. Zauważył również, że dzieje sie tak wtedy, gdy wyciągnięty jest sonar holowany.
Samemu sprawdzałem tylko w wysuniętym sonarem holowanym i tylko na sonarze bocznym (co widać na obrazkach) jednak wierzę na słowo.
Generalnie podczas tego krótkiego testu przypomniałem sobie, że czasem faktycznie filtr pokazuje sygnaturę akustyczną w miejscu, gdzie jestem pewien, że niczego nie ma. Jednak nigdy mi to jakoś bardzo nie przeszkadzało i po prostu o tym zapomniałem.
Dzieki Pinho za zwrócenie uwagi na ten błąd. Inaczej pewnie nigdy bym tego nie opisał.
pepe [Usunięty] Kommodore
#2 Wysłany: 14 Grudzień 2016, 18:33
Sprawdziłem jeszcze raz i po wciągnięciu sonaru holowanego błąd nie występuje. Zaraz za chwile wyciągnąłem znów TA i sonar boczny ponownie pokazywał ten błąd.
Dokładnie to samo dla sonaru dziobowego.
Może w wolnej chwili ktoś by się zwrócił z tym problemem do Crazy Ivana od modu RA na forum RedRodgers.com. Ja obawiam się, że z moją kiepską znajomością angielskiego będzie mi ciężko wyłuszczyć w czym rzecz.
Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 29 razy Wiek: 49 Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 4428 Skąd: Będzin
#3 Wysłany: 14 Grudzień 2016, 19:28
Ciekawy problem. Nie zauważyłem tego wcześniej. W sumie nigdy nie korzystam z klasyfikacji celów.
_________________ "Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"
pepe [Usunięty] Kommodore
#4 Wysłany: 14 Grudzień 2016, 20:24
Sam korzystam najczęściej w przypadku torped - filtr dość dobrze je odróżnia od pozostałych okrętów. Żeby nie było za dobrze już dokładnie nie pokaże jaka a tylko to, że celem jest torpeda.
Pięknie opisany problem, sam nie do końca wiedziałem jak to opisać Tobie...
Tak się składa ,że na początku korzystam z NB i zaczęły mi się pojawiać kontakty zupełnie bez sensu gdzie wiedziałem iż żadnych nie ma. W podstawce ten błąd też występuje. Niestety mój angielski nie pozwoli mi na opis tego problemu, może ktoś będzie chętny do wstawienia go na redrodgers...
To ja dziękuję za porządny opis
Imię: Kuba
Dołączył: 08 Gru 2016 Posty: 1 Skąd: Kraków
#6 Wysłany: 18 Grudzień 2016, 15:37
Mam podobny problem, komuś już się udało go rozwiązać?
pepe [Usunięty] Kommodore
#7 Wysłany: 18 Grudzień 2016, 16:05
Z tego co wiem to nie bardzo jednak mnie osobiście to nie przeszkadza bo takiego lustrzanego "kontaktu" i tak nie można zaznaczyć do śledzenia. Przez lata grania w DW właściwie nauczyłem się nieco innego spojrzenia na "filtr" klasyfikacji. Korzystam z niego bardzo sporadycznie a do szukania właściwego celu staram się po prostu odnaleźć 2 pierwsze częstotliwości i to wystarcza.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum