Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Imię: Roger
Dołączył: 13 Gru 2016 Posty: 30 Skąd: Gdańsk
#1 Wysłany: 17 Grudzień 2016, 23:23 Kilka rzeczy w GWX
Ahoj! Jestem na forum po raz pierwszy, choć PolishSeamen jest mi znany. W SH3 gram od premiery z pewnymi przerwami. Kiedyś sporo w multi na 100% z takimi marynarzami, jak Majama, Rico i Tasman (gdziekolwiek jesteście chłopaki, ściskam was). Teraz ponownie sobie pływam, z GWX, o którym trochę czytałem, że jest naprawdę super. Fakt. Ilość jednostek, ruch w portach, grafa, jest OK. Tyle, że... idzie konwój, jest październik 1939 r., 10 frachtowców i aż 4 eskortowce! Trochę nijak to się ma do realiów historycznych. Poza tym wydaje się, jakby każdym niszczycielem czy korwetą dowodził dziekan wydziału ZOP akademii marynarki. Zawsze wiedzą, gdzie jestem. Strach pomyśleć, co będzie w 1942 r. Czy można to jakoś zmienić? I jeszcze jedna sprawa. Po tylu latach teraz SH3 się po prostu bawię. Czy są jakieś mody, które przywracają ten znacznik na powierzchni, pokazujący gdzie pod wodą jest mój okręt i te ogonki na ikonach statków i konwojów, pokazujące kierunek? Wiem, chcę na łatwiznę, ale tak jak pisałem, teraz zależy mi na zabawie i odprężeniu się po robocie. Dzięki i pozdrawiam.
Imię: Dariusz
Ulubiona Gra: Panzer General I, Panzer Corps, SH3 Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Lis 2015 Posty: 276 Skąd: Gdańsk
#2 Wysłany: 18 Grudzień 2016, 09:14
Witamy na forum!!! Zacznę od końca: te znaczniki itp masz zawarte w spolszczeniu do GWX od @Olamagato jako mod "przywróć znaczniki mapy nawigacyjnej" - w komentarzu napisane jest, że nie zalecane, ale nie spotkałem się, aby powodowało to jakiś błąd. W spolszczeniu zawarty jest też hsieoptionselector, który jak najbardziej polecam. Co do AI w 39' to być może jest obstawa przy konwoju, ale nie powinna sprawiać większych kłopotów. Słabe namierzanie i słabe załogi. Jeśli jest odwrotnie, to coś nie teges. Poczekaj na wypowiedzi kolegów zaprawionych w bojach i GWX. Ja raczej grywam na NYGM.
Trochę nijak to się ma do realiów historycznych. Poza tym wydaje się, jakby każdym niszczycielem czy korwetą dowodził dziekan wydziału ZOP akademii marynarki. Zawsze wiedzą, gdzie jestem.
Tu wchodzimy w pytanie. Czy gra ma być gra realistyczna, czy grywalna realistycznie.
Jeżeli ma być grywalna realistycznie, to jest to właściwe rozwiązanie. Bo w grze 1 eskortowiec pozwoliłby wytłuc konwój od przeciwnej strony, a w realu 1 eskortowiec latałby dookoła konwoju, a załoga U-Boota nie wiedziałaby dokładnie jak w grze, gdzie on jest (powiedz mnie, czy zdarzyło ci się w zanurzeniu, że nie wykryłeś niszczyciela blisko ciebie? A w rzeczywistości to się zdarzało).
To podszlifowanie eskorty powoduje, że i ty musisz atakować "podszlifowany". W 1942 możesz przygotować się po wykryciu na długą ucieczkę wymagającą pewnych umiejętności (po 2h udało mnie się zacząć kontrolować sytuację, przez pierwsze 2h to raczej eskorta mnie poniewierała).
Problem leży, że w grach GRACZOWI na pokład dano samych supermanów. Przez peryskop bez problemu w każdą pogodę rozpoznasz cele. Możesz pływać na peryskopowej cały dzień i nic się nie stanie (choć okręt byłby widoczny, to DDki zauważą tylko wystawiony peryskop, a nie okręt). Hydro też idealnie określa mniej więcej odległość i kurs i raz znalezionego celu nie zgubi. Tymczasem w rzeczywistości (a to wymusza podkręcenie GWXowe), podchodzono (za dnia) w głębokim zanurzeniu, idąc na zliczanie i "mniej więcej hałas" i gdy wystawiano peryskop mogło okazać się, że są zaraz obok eskortowca, który przegapili. W nocy zbliżali się na powierzchni, wykorzystując płaską sylwetkę (tego ani w czystej wersji, ani w GWX się nie udało mnie zrobić).
W GWX "podgłośniono" zwykły okręt, ale jednocześnie cichy bieg jakby lekko podciszono. Wiec podczas ataku trzeba włączyć cichy bieg. I to znów ma wymuszać realistyczną grę.
W SH3 w zanurzeniu przeładunek torped leciutko podgłaśnia okręt. W rzeczywistości żaden kapitan nie odważyłby się na podjęcie przeładunku, gdy obok nasłuchuje eskorta, gdyż było to hałaśliwe).
GWX poszedł drogą, że "skoro gracz ma łatwiej, niż w realizmie", to należy podnieść poziom trudności, aby zbliżyć do realizmu, gdy jak U-Boot zaatakował niewykryty, to było dobrze, a jak został wykryty to kapitan musiał "stawać na głowie", aby uratować okręt.
Więc to jest pytanie:
Gra realistyczna (wtedy należy modować grę, aby "osłabiać gracza" i zmienić AI, aby radziło sobie np. bez sonaru, czy w małej liczbie, a czego obecnie nie potrafi), albo urealistycznienie gry (a wtedy należy podnieść trudność graczowi).
Ponieważ pierwsze spowodowałoby niecheć graczy (łeee, muszę sam siadać na hydro, bo hydro nie łapie połowy namiarów i je szybko gubi; łeee, na hydro nic nie słychać, jakby przerywało; łee, niszczyciel nie pilnuje konwoju, tylko lata mile od niego), to wybrano drugie rozwiązanie.
I cóż. Ono jest inne. Na pewno na wrogich okrętach siedzą bardziej supermani.... ale to tak samo jak na U-Boocie. A wiec szanse są wyrównane w tym rozrachunku i bardziej historyczne.
Imię: Dariusz
Ulubiona Gra: Panzer General I, Panzer Corps, SH3 Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Lis 2015 Posty: 276 Skąd: Gdańsk
#4 Wysłany: 18 Grudzień 2016, 14:52
Właśnie za to @PL_CMDR Blue R Cię lubię. Jak odpowiadać, to z rozmachem Powiedz jeszcze, czy na jakimś innym może modzie, udało się Tobie podejść do konwoju na wynurzeniu? Bo zdaje się mi, że jest to praktycznie nie możliwe, a przecież w realiach tak bywało.
Niestety, tu muszę powiedzieć tylko "słyszałem", bo osobiście nie grałem na modzie, ale ponoć w modzie Living Silent Hunter 3 (LSH) bawili się w umożliwienie takich ataków. Niestety, ja uznałem, że skoro mam supermanów na pokładzie, to GWX jest najlepszym odpowiednikiem dla przeciwników, aby gra była interesująca i wymagająca, a nie była "rejsem szkoleniowym po zalewie"... Bo całość polegałaby na obniżeniu skuteczności wzroku w nocy, tylko...
To już powoduje nakładanie się problemów. W nocy otwórz ogień z działa do niszczyciela. On nawet nie zauważy, że strzelasz do niego! (gra nie widzi ognia z działa). Owszem, zostanie postawiony w stan alarmowy, ale, że nie wykrywa wroga, nawet nie uruchomi reflektora!! O't będzie przyjmował kolejne ciosy (tu mówię o AI na czystej wersji oczywiście).
Imię: Roger
Dołączył: 13 Gru 2016 Posty: 30 Skąd: Gdańsk
#6 Wysłany: 18 Grudzień 2016, 16:59
Ok Dzięki @melis und @CMRD Blue R. To wiele wyjaśniło. @melis, co to jest hsieoptionselector? Aha, i czy istnieje możliwość przywrócenia znaczników nawigacyjnych bez wgrywania całego spolszczenia 1GB?
I tak sobie myślę, że fajnie byłoby zmienić rozdzielczość. Kwadratowe monitowy to już muzeum i zaczynają mnie drażnić te pasy czerni po bokach. Mam jakiś fix z plikami
d3d9.cfg d3d9.dll SHIII.sdb SP2 Rez fix uninstall.bat SP2 Rez fix.bat
Podobno ma poprawiać rozdzielczość do 1280x720. Słyszeliście coś o tym?
Ostatnio zmieniony przez winters506 18 Grudzień 2016, 17:03, w całości zmieniany 1 raz
Imię: Dariusz
Ulubiona Gra: Panzer General I, Panzer Corps, SH3 Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Lis 2015 Posty: 276 Skąd: Gdańsk
#7 Wysłany: 18 Grudzień 2016, 20:36
HsieOptionSelector.exe to plik który nadpisuje nowymi opcjami sh3.exe. Nie musisz instalować całego spolszczenia. Wystarczy ten jeden mod. Mam u siebie całość. Dziś to już nie dam rady, ale jutro wygrzebię dla Ciebie i załączę tu ten mod i ewentualnie kilka innych ze spolszczenia. Jest też mod na poprawę rozdzielczości.
Imię: Roger
Dołączył: 13 Gru 2016 Posty: 30 Skąd: Gdańsk
#8 Wysłany: 20 Grudzień 2016, 19:23
@melis, dziękuję bardzo. Ten plik, który teraz dodałeś, już ściągnąłem. Rozumiem, że wystarczy go wgrać w główny katalog gry. No i chyba wtedy, gdy jestem w bazie. Na razie mam sejwa gdzieś na północnym Atlantyku. Do domu daleko i jeszcze 10 torped zostało.
Imię: Dariusz
Ulubiona Gra: Panzer General I, Panzer Corps, SH3 Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Lis 2015 Posty: 276 Skąd: Gdańsk
#9 Wysłany: 21 Grudzień 2016, 07:54
winters506 napisał/a:
Rozumiem, że wystarczy go wgrać w główny katalog gry.
Nie. Wypakowaną zawartość musisz umieścić w folderze MODS, który musi zostać utworzony w głównym katalogu gry, czyli np C:\SHIII\MODS. Wszelakie mody uruchamia się programem JSGME.
Imię: Roger
Dołączył: 13 Gru 2016 Posty: 30 Skąd: Gdańsk
#11 Wysłany: 4 Styczeń 2017, 19:05
Hmm... zainstalowałem od nowa SH3 1.4, wgrałem GWX, ładnie śmigał. Po zainstalowaniu spolszczenia wywala przy ładowaniu misji do windy. Czy to możliwe, że to z powodu mojej maszyny? Intel Core 2,5 Ghz Quad, 4GB RAM, GeForce GTX 260 i niestety, 32-bitowa win7.
Imię: Olaf Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 01 Lis 2005 Posty: 54 Skąd: Katowice
#12 Wysłany: 13 Styczeń 2017, 19:37
Mnie również nie ładuje się misja kampanii - październik 1939r.
Grę uruchamiam przez SH Commandera, więc korzystam z kilku udogodnień związanych z kompresją czasu. Ale od wczoraj zapisanego patrolu nie mogę uruchomić.
W ustawieniach Hardcore ... mam zaznaczoną opcję uruchamiania z 64 bitowym systemem.
Muszę poszukać rozwiązań, ale jak coś uda Ci się "odkryć" - daj znać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum