Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
rozumiem, że ciebie kręcą nowsze okręty np. atomówki, ale to nie jest ta liga
Tu się zgodzę - dziś jest dużo trudniej niż kiedyś, przed okrętami podwodnymi stawiane jest znacznie więcej zadań niż strzelanie do bezbronnych cywili. Co więcej środki walki z okrętami podwodnymi też się bardzo rozwinęły. To właśnie dlatego w tym dokumencie z 1995 roku tak duży nacisk jest kładziony na podchodzenie w ukryciu, bez używania peryskopów.
Cytat:
komputer na ubocie w 2 wojnie światowej miał moc obliczeniową zegarka naręcznego ( które przodukowali na początku lat 1970 ), a to urządzenie zajmowało połowę przedziału dowodzącego
Takie urządzenia zawsze zajmowały sporo miejsca i były bardzo ciężkie. Przykład komputer kontroli ognia na Los Angeles MK 113 to było ogromne urządzenie:
Cytat:
W stosowanej w tym czasie technologii, Mk 113 wciąż zawierał urządzenia o masie ok. 1,5 tony, których jedynym zadaniem była konwersja danych między formami analogową oraz cyfrową, a także obliczanie kąta wyprzedzenia dla torped
lecimy dalej
Cytat:
Koniecznie się upierasz przy łuku torpedy ( tzw. zejście z kursu )
Nie jestem pewien czy to się tak nazywa ale przecież to chyba oczywiste, że torpeda w miejscu (jak czołg) nie zakręcała. Potrzebowała wykonać łuk aby wejść na odpowiednio wczesniej zaprogramowany kurs.
Cytat:
niemieckie torpedy były bardzo zawodne i czasem wybuchały po opuszczeniu luku torpedowego posyłając okręt matkę na dno ( marynarka 2 wojny światowej to moje hobby i mój konik )
Mnie akurat 2 WŚ mało interesuje (mam przesyt bo wszyscy to wałkują na okrągło a Świat jest już kilka kroków dalej) ale czy to raczej nie tyczyło się wad torped amerykańskich? Z tego co czytałem to niemieckie nie trzymały zadanej głębokości i były bardzo wrażliwe na złoża metali, co powodowało przedwczesne eksplozje głównie podczas operacji w Norwegii.
Co do przejmowania przez kapitana funkcji innych oficerów czy marynarzy to nie jestem pewien. Raczej uważam, że takie rzeczy nie miały miejsca a jeśli nawet to nie za często. Tu również chodziło o reputację i autorytet kapitana.
Wydaje mi się jednak Wolfgang Luth lubił sobie postrzelać
Cytat:
( to jest tylko rozrywka- choć dla prawdziwego kapitana w latach 1939-1945 nikt by tego nie odmówił więc to też jest na faktach )
Może by i nie odmówił ale nie sądzę, żeby kapitan chciał strzelać z działa - chociażby z tego powodu, że nie był szkolony w tym zakresie. Pewnie gdyby kapitan oznajmił wszystkim, że wyszoruje własną szczoteczką do zębów latrynę to też by mu tej "przyjemności" nikt nie odmawiał. Straciłby jednak cały autorytet i to chyba nie byłoby zbyt mądre.
niemieckie torpedy były bardzo zawodne i czasem wybuchały po opuszczeniu luku torpedowego posyłając okręt matkę na dno ( marynarka 2 wojny światowej to moje hobby i mój konik )
Mnie akurat 2 WŚ mało interesuje (mam przesyt bo wszyscy to wałkują na okrągło a Świat jest już kilka kroków dalej) ale czy to raczej nie tyczyło się wad torped amerykańskich? Z tego co czytałem to niemieckie nie trzymały zadanej głębokości i były bardzo wrażliwe na złoża metali, co powodowało przedwczesne eksplozje głównie podczas operacji w Norwegii.
W zasadzie to się zgodzę. Wypadki z torpedami u Niemców, że okrętowi coś się stało, to chyba można policzyć na palcach jednej ręki. Nawet jak torpedy akustyczne strzelali, to wręcz przesadnie potem się zabezpieczali, aby nic się nie stało.
Natomiast u Amerykanów zdarzały się "samozatopienia", ale to raczej był cyrkularny bieg torpedy (prawdopodobnie się ster blokował i torpeda zataczała koło).
Oczywiście to o "znanych" samoatakach. Bo równie dobrze niektóre "prawdopodobnie zatopione przez eskortę" to też mogą być samozatopienia. Bo skąd historyk ma wiedzieć, kto zatopił? Był okręt, atakował, eskorta coś zaatakowała, okrętu podwodnego nie ma. Sam się zatopił czy ta eskorta? Rzadko kiedy da się na nie znaleźć pewną odpowiedź, ale raczej wtedy zakłada się skuteczność eskorty.
Imię: Maniut Pomógł: 9 razy Dołączył: 18 Cze 2005 Posty: 842 Skąd: koło morza
#344 Wysłany: 19 Listopad 2017, 15:04 problem z WOS 2.0.9
Witam Kolegów po długiej przerwie próbowałem odpalić SH 5 na nowym modzie The Wolves of Steel_v2.0.9e_SH5 Expansion Pack_Full, zainstalowanie w/w moda przeprowadziłem metodą taką jak w opisaną w tym poście na początku, nie wiem, czy jest to poprawna metoda, czy coś się zmieniło nie buja się, przy odpaleniu gry w menu są widoczne inne zakładki nieaktywne, po próbie odpalenia gry, czy misji wywala całość na końcu odpalenia i otwiera się WIN bez podania błędu. Czy ktoś już miał z tym podobny problem????
Win XP,
pozdr Maniek
Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 29 razy Wiek: 49 Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 4428 Skąd: Będzin
#345 Wysłany: 19 Listopad 2017, 19:51
Prawdopodobnie nie zaktualizowałeś gry do wersji 1.2 przed instalacją moda.
_________________ "Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"
Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 29 razy Wiek: 49 Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 4428 Skąd: Będzin
#347 Wysłany: 25 Listopad 2017, 21:27
Ja mam Win 7, więc nie pomogę.
_________________ "Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"
Imię: Maniut Pomógł: 9 razy Dołączył: 18 Cze 2005 Posty: 842 Skąd: koło morza
#348 Wysłany: 28 Listopad 2017, 22:25
Proszę o pomoc w odpaleniu gry SH 5 z modem The Wolves of Steel_v2.0.9e_SH5 Expansion Pack_Full, pomimo prawidłowej instalacji gry i aktywacji tego moda po odpaleniu kariery , jaszcze w bunkrze pojawia się taki widok jak na zdjęciu „1.”Nie widać oficera wydającego rozkaz do patrolu i tym samym nie można odpalić nowej misji. Nakładają się tam elementy Interfejs z SH 4, blokujące widok u uniemożliwiające odpalenie misji. Co ciekawe, ustawiłem zegary z SH 3, a nie z S H $?? , co jeszcze jeżeli uda się jakoś wypłynąć z bunkra w/w błędy same znikają i można normalnie grać. tylko nie ma opcji takiego wypłynięcia poza pierwsza misją
Mam wgrane następujące mody w takiej kolejności jak na zdjęciu „2”, chcę dodać, ze pomimo wgrania tylko moda The Wolves of Steel_v2.0.9e_SH5 Expansion Pack_Full jest identyczny efekt.
Pracuję na programie WIN XP i mam następujące parametry systemu
Proszę o pomoc pozdrawiam Mariusz
Ostatnio zmieniony przez PL_maniek 28 Listopad 2017, 22:27, w całości zmieniany 1 raz
pepe [Usunięty] Kommodore
#349 Wysłany: 28 Listopad 2017, 23:30
Coś źle zainstalowałeś, proponuję włączać po kolei każdy dodatek i sprawdzać czy wszystko gra. Poza tym wydaje mi się, że masz chyba sprzęt poniżej wymagań i może Ci to słabo "chodzić".
Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 29 razy Wiek: 49 Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 4428 Skąd: Będzin
#350 Wysłany: 29 Listopad 2017, 08:26
Pokaż screen, że rzeczywiście spaczowałeś grę do wersji 1.2. Takie zachowanie okienek dzieje się, gdy grasz na nieaktualnej wersji.
Sprawdź także inny interfejs - oryginalny SH5 albo SH3. Z tego co pamiętam interfejs SH4 nie powodował błędy.
_________________ "Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"
Imię: PaweŁ
Wiek: 50 Dołączył: 19 Mar 2010 Posty: 22 Skąd: Kraków
#352 Wysłany: 15 Grudzień 2017, 10:19
Witam
Po latach chciałem wrócić do SH5 i odświeżyć sobie polowania.Wgrałem tego moda ustawiłem interfejs SH3 ,zaczynam pierwszą misje i na mapie nie wyświetla mi się ani mój okręt ani żaden inny.Angielski znam kiepsko więc nie wiem co jak ustawić,a w ogóle jest do tego moda spolszczenie?bo bez niego to raczej na tym modzie nie popływam.Mam jeszcze taką sytuacje ,że krople po rozbryzgach nie znikają mi z ekranu.
Imię: Rafał
Dołączył: 14 Lut 2016 Posty: 35 Skąd: Warszawa
#353 Wysłany: 6 Styczeń 2018, 19:25
Witaj.
Ja również po dłuższej przerwie powróciłem do Silenta 5 na tym modzie (wraz z zakupem nowego laptopa). Aktualnie wersja TWoS którą mam to 2.1.1.
Co do Twojego pytania to fakt nie wyświetlania się na mapie Twojego okrętu może być spowodowany tym że zainstalowałeś TWoS razem z pakietem Real Navigation.
Wówczas nigdy nie będziesz miał widocznego własnego położenia na mapie jeśli wcześniej go sobie nie "obliczysz".
Jak to zrobić - to już troszkę dłuższy temat jest.
To w kwestii tego że na mapie nie wyświetla Ci się Twój okręt.
Ale tego że nie wyświetla Ci się żaden inny - nie rozumiem za bardzo...
Tzn na mapie nie wyświetlają Ci się kontakty zespotowane wizualnie i meldowane z conning tower, kontakty z komunikatów radiowych itp?
Tak to rozumieć?
Jeśli o to chodzi to w ustawieniach głównych gry masz coś takiego jak "no map contact update" - i tam musisz sobie odpowiednio odznaczyć lub zaznaczyć - zależnie od tego co chcesz mieć lub nie mieć... a bardziej szczegółowe ustawienia samej mapy masz w opcjach samej mapy właśnie - "configurate map features" - już w grze.
W każdym razie w pierwszej kolejności stawiam na to pierwsze - że w głównym menu gry masz zaznaczone "no map contact update".
Odznacz to i powinno być po sprawie.
Jeśli nie pomoże to pogrzeb jeszcze w "configurate map features" na samej mapie.
Co do własnej pozycji to jeśli chcesz ją mieć i nie bawić się z obliczeniami to po prostu zainstaluj TWoS ale bez pakietu TWoS Real Navigation.
Ja osobiście również w chwili obecnej już go nie używam ponieważ chociaż niesamowicie urealnia rozgrywkę to na dłuższa metę jest nie do zniesienia raczej.
Podobnie jak ręczna zabawa z enigmą. Warto mody te zainstalować żeby nauczyć się i pojąć o co w obliczaniu własnej pozycji czy obsłudze enigmy chodzi ale w moim subiektywnym odczuciu - "przechodzenie" całej gry na nich to już hardcor totalny i nie w tym sensie że się nie da czy ze za trudno - bo da się tak grać i nawet niezła podjarka - ale to by trzeba chyba nie mieć już wogóle innych obowiązków w realu, nie chodzić do pracy, nie mieć realnego życia - i tylko w TWoS tłuc dzień i noc, własną pozycję obliczać i rozkodowywać depesze...
Osobiście w tej chwili gram na TWoS ale już bez pakietów Real Navigation i Encrypted BdU Orders. Dodatkowo mam zainstalowane jeszcze 23 inne mody które nie gryzą sie z TWoS i muszę przyznać że na nowym lapku na full detalach wizualnie jest wypas niesamowity i od 60 do 85 fps.
Warto było wrócić.
Ps.
Napisz czy ogarnąłeś temat.
Pozdrawiam.
_________________ Yogurt
Ostatnio zmieniony przez Yogurt 6 Styczeń 2018, 19:47, w całości zmieniany 4 razy
Imię: PaweŁ
Wiek: 50 Dołączył: 19 Mar 2010 Posty: 22 Skąd: Kraków
#354 Wysłany: 11 Styczeń 2018, 17:18
Hej
Trochę czekałem na odpowiedz,więc zmusiło mnie to do nauki i grzebania w pamięci i jest OK.Faktycznie miałem moda Real Navigation i tak już zostało.Teraz już nie ma problemu z ustaleniem swojej i wroga pozycji.Powiem,że jest to chyba najprzyjemniejsza cześć zabawy,oczywiście oprócz torpedy w celu.Swoją pozycje możesz zlecić oficerowi nawigacyjnemu nie musisz robić tego ręcznie.
Racja ,że przesadą jest bawienie się Enigmą ,mi się też nie chce ale gorsze ,że nikt się nie podjął spolszczenia szczególnie ,że tych wiadomości jest dużo.Jakoś sobie radzę ale czasami nie wiem co do mnie przyszło.
Zobacz ten filmik może Ci się to przyda ja jestem b.zadowolony https://www.youtube.com/w...rtE2sFwo8&t=34s
Jak już trochę powalczyłem zaczyna mi doskwierać słaba jakość grafiki,szczególnie jakość wody mnie zaczyna dobijać ,może w końcu wyjdzie "szóstka"z wypasioną grafiką bo z tym modem nic więcej nie trzeba.
Pozdro
Imię: Rafał
Dołączył: 14 Lut 2016 Posty: 35 Skąd: Warszawa
#355 Wysłany: 22 Marzec 2018, 22:14
Sorry że dopiero teraz ale były inne REALNE sprawy ważne...
Dzięki za filmik z modem ale korzystam już z tego odkąd pamiętam...
Co do:
"Swoją pozycje możesz zlecić oficerowi nawigacyjnemu nie musisz robić tego ręcznie."
również znam temat (choć ucząc się kiedyś - zawsze liczyłem ręcznie) - niemniej jednak nie chce mi się już tracić czasu nawet na wydawanie poszczególnych komend oficerom.
Spędziłem z kolejnymi wydaniami serii SH naprawdę dość dużo czasu ogólnie, korzystałem z przeróżnych modów, kreśliłem, liczyłem, malowałem...
Nauczyłem się również już wiele - i chyba obecnie po prostu jestem na takim etapie - gdzie każda minuta zwłoki i powtarzanie ciągle wkoło po raz tysięczny tego samego (choćby tylko wydawania rozkazów oficerowi nawigacyjnemu) po prostu mnie już nuży...
Sam nie wiem...
Ale przechodząc do:
"Jak już trochę powalczyłem zaczyna mi doskwierać słaba jakość grafiki, szczególnie jakość wody mnie zaczyna dobijać"
spróbuj moda Real Environment - Revision_3 w połączeniu z modem Stoianm realistic color exterior (w opcji low color bo jest trzy do wyboru).
Moim skromnym zdaniem efekt POWALA a woda - w porównaniu z defaultową - jest taka jakbyś przystawił FC Barcelonę do Izolatora Boguchwała albo czegoś podobnego...
Tyle co do wyglądu otoczenia.
Co do samej pływającej puszki to OBOWIĄZKOWO SteelViking's Interior Mod V1.2 (być może jest nowsza wersja już - nie sprawdzałem) w połączeniu z modem RUSTED GLORY SH5.
Inne ciekawsze moim zdaniem graficzne (i nie tylko) mody z których również korzystam to:
- A Fistful of Emblems v1.51 (Weathered)
- Accurate German Flags
- Enhanced FunelSmoke1.2_by HanSolo78
- Helmets for AA, Flak & Gun Crews
- Loading Screens Mod
- sobers darker harbor walls
- Sub_Exhaust_1_0_5_byTheDarkWraith
- Targor's SH5 Wooden Lifeboats ver. 0.3
- TWoS FX_Reduc. Fires and Expl
- TWoS Glass Covered GUI Dials
- TWoS Harbors Chimney Smoke
- TWoS Remove Sub Flags
i jeszcze parę innych ale powyższe moim zdaniem są najciekawsze z tych z których akurat ja korzystam.
No i nie gryzą się w żaden sposób z TWoS 2.1.1.
Pozdrawiam.
_________________ Yogurt
Ostatnio zmieniony przez Yogurt 22 Marzec 2018, 22:33, w całości zmieniany 4 razy
Witam , mam problem w TWoS 2.2.6 , rozpoczynając nową kampanie nie mam zdjęcia kapitana (czarna ramka) i nazwy okrętu tylko U ** , myślałem, że wizerunek kapitana dodaje się w TWoS - KSDCommander, ale program odpala się na 1s i znika
Najchętniej dodał bym kapitana z "Das Boot" i dał nazwę U-96
Ktoś wie jak to zrobić ??
Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 29 razy Wiek: 49 Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 4428 Skąd: Będzin
#357 Wysłany: 11 Lipiec 2018, 13:43
Mnie niestety KSDCommander nie działa (Win7), więc raczej nie pomogę. Po każdej próbie jego odpalenia zamyka się.
_________________ "Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"
Ja mam Win10 i KSDCommander też nie działa nawet jeśli ustawiłem zgodność z XP to nadal nic.
Odpala się na 1s i znika. Na pewno można to zrobi samemu , ktoś pomoże ??
Jeśli komuś się nie podoba "woda" to może smiało dodać do TWoS 2.2.6 na końcu Environmental 15.5 MOD , właśnie sam podziwiam
Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 29 razy Wiek: 49 Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 4428 Skąd: Będzin
#360 Wysłany: 30 Lipiec 2018, 19:51
Wg mnie tak. Każda z kolejnych wersji poprawia stabilność gry, usprawnia i dodaje kolejne mody. Ja zawsze staram się mieć najnowszą wersję.
_________________ "Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum