POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD


Uwaga ! Uwaga ! W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen. Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego. Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika. Adres się nie zmienia. Dalej jest to

www.forum.polishseamen.pl

Zachęcamy wszystkich do ponownego zarejestrowania się u nas i do czynnego udziału w naszej społeczności.

Przepraszamy za problemy. Pozdrawiamy Administracja PolishSeamen.

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
CUBAN CRISIS - VER. 1.1 - patrz ostatni post
Autor Wiadomość
PL_Cmd_Jacek 
Viceadmiral





Kraj:
poland

Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 29 razy
Wiek: 49
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 4428
Skąd: Będzin

 #1  Wysłany: 23 Kwiecień 2017, 16:28   CUBAN CRISIS - VER. 1.1 - patrz ostatni post

W końcu skończyłem scenariusz i czas przejść do testów. Scenariusz zainspirowany Kryzysem Kubańskim z 1962 roku.



Cytat:

THIS SCENARIO BASED ON CUBAN MISSILE CRISIS, THAT HAPPENED IN 1962. IT DOES NOT SIMULATE THAT CONFLICT, BUT THE CARRIBEAN CRISIS WAS MY INSPIRATION.

OBJECTIVES FOR BLUE SIDE:

- FIND AND IDENTIFY RED'S CARGO SHIPS (YOU HAVE TO VISUALLY MARK THEM AND CLOSE
TO THE RANGE OF 2 NM)
- PROTECT OUR CV

OBJECTIVES FOR RED SIDE
- SEARCH AND FIND ENEMY CV
- PROTECT OUR CARGO SHIPS

TO ALL:

RULE OF ENGAGEMENT: PEACE TIME -- IT WILL CHANGE SOON, WAIT FOR THE SIGNAL, DO NOT ATTACK BEFORE, BECAUSE NEGOTIATIONS ARE IN PROGRES

YOU NEED REINFORCED ALERT 1.41 MOD


Grywalne jednostki:

Strona BLUE:
- 2 okręty podwodne typu Sturgeon
- 1 fregata OH Perry
- 1 samolot P3 Orion

Strona RED:
- 3 okręty typu Victor III
- 1 okręt typu OSCAR II

Gra posiada wbudowany mechanizm usuwania jednostek nieobsadzonych przez graczy.

Jeśli się uda to chciałbym przetestować ja w jakimś rozsądnym czasie. Wszelkie uwagi mile widziane.

@pepe, dzięki za pomoc w rozwiązaniu niektórych technicznych problemów.

= CUBAN CRISIS = 0.9.zip
Pobierz Plik ściągnięto 372 raz(y) 14.35 KB

_________________
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"

Ostatnio zmieniony przez PL_Cmd_Jacek 17 Wrzesień 2017, 13:41, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
pepe
[Usunięty]
Kommodore




 #2  Wysłany: 23 Kwiecień 2017, 18:00   

Podejscie na odległość 2 nanometrów wymaga niebywałych zdolności w manewrowaniu okrętem/samolotem :)

Tak mnie zastanawia, czy komunikat o zmianie ROE jest szybko czy później bo w pierwszym przypadku w zasadzie nie będzie sensu sie do nich zbliżać.

No i trochę to dziwacznie brzmi, że nie wolno atakować przed zakończeniem negocjacji skoro ich finał zawsze oznacza wojnę :)


Bardzo chętnie przetestuję, pewnie większa liczba graczy będzie dopiero w piątek. A jaka sugerujesz minimalną liczbę graczy?
 
     
PL_olek0849 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Olek
Ulubiona Gra: SH3
Pomógł: 4 razy
Wiek: 26
Dołączył: 20 Lut 2014
Posty: 2413
Skąd: Kraków

 #3  Wysłany: 23 Kwiecień 2017, 19:32   

Pepe nano metry są "nm", "NM" to mila morska :D
_________________

 
 
     
pepe
[Usunięty]
Kommodore




 #4  Wysłany: 23 Kwiecień 2017, 20:05   

Jacek napisał używając wyłącznie dużych liter - to po pierwsze.
Po drugie po angielsku mila morska oznaczana jest skrótem "nmi".

"kości zostały rzucone" - dobre to było :)
 
     
PL_Cmd_Jacek 
Viceadmiral





Kraj:
poland

Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 29 razy
Wiek: 49
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 4428
Skąd: Będzin

 #5  Wysłany: 23 Kwiecień 2017, 20:40   

Zmieniłem odprawę z "will change" na "can be changed".

ROE zmieni się z PEACE na WAR między ok 30 a 60 minutą od rozpoczęcia.

Co do symbolu mili morskiej, to bazując na Wikipedii:

Cytat:

There is no internationally agreed symbol.[1]

- M is used as the abbreviation for the nautical mile by the International Hydrographic Organization and by the International Bureau of Weights and Measures.
- NM is used by the International Civil Aviation Organization.
- nm (the SI symbol for the nanometer) is used by the U.S. National Oceanic and Atmospheric Administration.
- nmi is used by the Institute of Electrical and Electronics Engineers and the United States Government Publishing Office.


ale spoko :||
_________________
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"

 
 
     
PL_olek0849 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Olek
Ulubiona Gra: SH3
Pomógł: 4 razy
Wiek: 26
Dołączył: 20 Lut 2014
Posty: 2413
Skąd: Kraków

 #6  Wysłany: 23 Kwiecień 2017, 22:06   

Pepe chyba jednak nie :D
_________________

 
 
     
pepe
[Usunięty]
Kommodore




 #7  Wysłany: 24 Kwiecień 2017, 00:19   

Co chyba jednak nie?

Jeśli używa się wyłącznie dużych liter to również akronimy tak zapisujemy. Drugą opcją jest pisanie ich w nawiasie kwadratowym ale już odpowiednimi znakami.

Poza tym oglądałem kilka filmów FPSchazlego, gdzie tłumaczył, że w stanach używa się skrótu "nmi" bo "nm" oznacza nanometry. Ponieważ scenariusz zawiera opisy po angielsku to nie widzę problemu, żeby stosować zapis zgodny z United States Government Publishing Office. , który dodatkowo jest jedynym oznaczeniem tej miary stosowanym w grze. U nas najczęściej stosuje się zapis "Mm" ale pewnie byłby on niezrozumiały dla sporej części graczy.
 
     
pepe
[Usunięty]
Kommodore




 #8  Wysłany: 24 Kwiecień 2017, 15:44   

Sprawdziłem jeszcze raz scenariusz i brakuje mi jednego powiadomienia.
Zidentyfikowałem Sturgeonem jeden z statków-celów (peryskop i odległość poniżej 2 Mm) i nie było żadnego komunikatu (tak jak na Orionie). Warto by dodać taki trigger do wszystkich jednostek BLUE, bo w przypadku gdyby Orion został zestrzelony lub też zaliczył disconnecta i poleciał sobie w siną dal, nikt nie otrzymałby powiadomienia.

Do tego fajnie by było, gdyby identyfikacja był KONIECZNA do zatopienia statków niezależnie od ROE - w końcu to jednostki cywilne i łatwo się pomylić. Dało by się to zrobić, w razie problemów mogę pomóc.
 
     
PL_Cmd_Jacek 
Viceadmiral





Kraj:
poland

Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 29 razy
Wiek: 49
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 4428
Skąd: Będzin

 #9  Wysłany: 25 Kwiecień 2017, 07:34   

Hmmm, dziwne. Dla obu Sturgeonów dodałem powiadomienia, ale jako wiadomość radiowa. Myślę, że zmienię to na raport.

Co do zaatakowania dopiero po identyfikacji - spróbuję coś wymyśleć, jak wrócę.

Dzięki.
_________________
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"

 
 
     
pepe
[Usunięty]
Kommodore




 #10  Wysłany: 25 Kwiecień 2017, 08:03   

To w takim razie u mnie nie zadziałało bo będąc na peryskopie miałem też wyciągnięty maszt radiowy (byłem również na odpowiedniej głębokości).
 
     
PL_Cmd_Jacek 
Viceadmiral





Kraj:
poland

Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 29 razy
Wiek: 49
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 4428
Skąd: Będzin

 #11  Wysłany: 27 Kwiecień 2017, 21:12   

Znalazłem błąd. W doktrynie (w sumie nie wiem dlaczego) zamiast wykrycia "visual" miałem aktywny sonar. Poprawiłem oraz zmieniłem sposób dostarczenia informacji z wiadomości na raport. I teraz działa:

_________________
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"

 
 
     
PL_Cmd_Jacek 
Viceadmiral





Kraj:
poland

Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 29 razy
Wiek: 49
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 4428
Skąd: Będzin

 #12  Wysłany: 28 Kwiecień 2017, 21:15   

Poprawiona wersja scenariusza.

= CUBAN CRISIS = 0.901.mu.zip
Pobierz Plik ściągnięto 351 raz(y) 17.38 KB

_________________
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"

 
 
     
PL_Cmd_Jacek 
Viceadmiral





Kraj:
poland

Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 29 razy
Wiek: 49
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 4428
Skąd: Będzin

 #13  Wysłany: 9 Lipiec 2017, 15:23   

Po ostatniej grze

http://forum.polishseamen...p?p=88053#88053

wprowadziłem zmiany do scenariusza.

1) W odprawie dla strony US, podałem nazwę klasy kubańskiego okrętu podwodnego (Foxtrot), wcześniej była tylko informacja o OP.

2) Zwiększyłem dystans pomiędzy jednostkami w CVBG, mam nadzieję, że zmniejszy to szansę na ich zderzenie się.

3) Dodałem informację o kursie CVBG (czy idzie wschodnią, czy zachodnią flanką), powinno to ułatwić zaplanowanie ataku/obrony

4) Cargo Shipy przeniosłem do strony rosyjskiej, będą od razu widoczne, lecz także podatne na ataki. Przez co, prawdopodobnie bezużyteczna będzie opcja identyfikacji. No ale i tak raczej nikt tego nie będzie robić - zobaczymy. Za to będą linkować informację dla subów.

-----

zobaczymy, jak to wpłynie na rozgrywkę w przyszłości.

= CUBAN CRISIS = 1.1.mu.zip
Pobierz Plik ściągnięto 344 raz(y) 17.59 KB

_________________
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"

 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Rozgrywka - Cuban Crisis - 2017/04/29
PL_Cmd_Jacek Patrole MULTI 0 29 Kwiecień 2017, 17:59
PL_Cmd_Jacek
Brak nowych postów ''Garstka'' pytań o...(patrz opis)/GWX 3.0
Garstka pytań o VIIC, VIIC/41, VIIC/42, ''U-flak'' i VIIC/41 Player Sub w GWX 3.0 + pytania bonus
GatlingPL Pytania i odpowiedzi 1 20 Czerwiec 2016, 06:59
melis
Brak nowych postów SHIII ver 1.4 a GWX 2.1
Archeos Pytania i odpowiedzi 6 5 Grudzień 2008, 10:54
PL_tnnn
Brak nowych postów Danger from the Deep ver. 0.3
PL_Andrev Cafe Rene 5 23 Listopad 2009, 19:49
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów Morska ver Enigmy
Gość Historia I i II wojny światowej na morzach i oceanach 28 18 Styczeń 2006, 02:15
wojciech kuchar
Brak nowych postów Koszmarny świt ver.01 - patrol testowy
sOnar Wykaz Patroli 0 30 Styczeń 2011, 22:35
Gość
Brak nowych postów Ostatni pancernik
PL_Luqinio Książki, zdjęcia, filmy wojenne oraz ciekawostki historyczne 10 22 Grudzień 2008, 18:57
PL_Luqinio


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group