POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD


Uwaga ! Uwaga ! W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen. Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego. Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika. Adres się nie zmienia. Dalej jest to

www.forum.polishseamen.pl

Zachęcamy wszystkich do ponownego zarejestrowania się u nas i do czynnego udziału w naszej społeczności.

Przepraszamy za problemy. Pozdrawiamy Administracja PolishSeamen.

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Wyznaczanie głębokości wrogiego okrętu podwodnego.
Autor Wiadomość
Hetman11 




Kraj:
poland

Imię: olek
Dołączył: 04 Sty 2018
Posty: 4
Skąd: polska

 #1  Wysłany: 4 Styczeń 2018, 21:17   Wyznaczanie głębokości wrogiego okrętu podwodnego.

Pytanie jak w temacie.Jestem w 4 misji treningowej 688(wersja gry zmodowana RA 1.43),wyznaczanie celu za pomocą sonaru jako tako opanowane,TMA jeszcze z pomocą autocrew ale i z tym juz postepy,i o tyle o ile prawidlowo odpalam torpede(MK48 ADCAP) w stronę celu to ta za nic nie chce zmienić głębokości.Nie wiem czy coś przeoczyłem ale w manualu nigdzie nie znalazłem jak sie wyznacza głębokość celu,przejrzałem też manual RA Weapons,coś tam próbuje zadziałać w ustawieniech torpedy ale to wszystko"na oko".Mógłby mi ktoś opisać jak to prawidłowo zrobić?
 
     
pepe
[Usunięty]
Kommodore




 #2  Wysłany: 4 Styczeń 2018, 22:33   

Torpeda przed punktem aktywacji (RTE) idzie na głębokości, na jakiej znajdował się okręt podwodny w chwili odpalenia. Po osiągnieciu RTE lub ręcznej aktywacji zmienia głębokość na zadaną w ustawianiach - pozycja depth.

Niektóre torpedy (w tym ADCAP) mogą zmieniać głębokość względem warstwy, tj przechodzą na jej drugą stronę.

Aby to zrobić, należy wykonać dość szybko kombinację ustawień:

(PREENABLE*)-ENABLE-PREENABLE-ENABLE

* - tylko jesli była juz wcześniej aktywna.


Z Twojego opisu podejrzewam, że nie zmieniłeś jednak maksymalnej głębokości, na jaką może zejsć torpeda - parametr FLOOR

Sprawdź jednak w weapon manualu jak to dokładnie zrobić ponieważ pierwsza cyfra od lewej jest dodatkowym ustawieniem. Dlatego jedynie pozostałe cyfry ustalają głębokość na jaką maksymalnie moze zejść torpeda.

Wg mnie chyba najlepiej zawsze ustawić wartosc maksymalną - wtedy torpeda nie podlega żadnym ograniczeniom.
 
     
Hetman11 




Kraj:
poland

Imię: olek
Dołączył: 04 Sty 2018
Posty: 4
Skąd: polska

 #3  Wysłany: 4 Styczeń 2018, 23:55   

Już pomału zaczynam rozumieć te wszystkie ustawienia.Natomiast dalej nie wiem jak prawidlowo określić parametr:Depth czyli głebokość wrogiego okretu podwodnego.Problemu nie będzie w płytkiej wodzie,natomiast w głębokiej po wykrciu celu dalej nie wiem czy znajduje sie on powyzej czy poniżej mojej głębokości,doszperałem sie tylko wzkazówki że im dalej wykryty okręt tym bardziej zbliżona głębokość.Jakie macie sposoby na okreslanie parametru Depth przed wystrzeleniem torpedy?
I jeszcze ta termoklina,z tego co chyba zrozumiałem wynika ze mozna okreslic czy wrogi okret znajduje sie nad czy pod warstwą,co tez znacznie ułatwi okreslenie jego głebokości,ale jak to zrobić to jeszcze nie zatrybiłem.
 
     
pepe
[Usunięty]
Kommodore




 #4  Wysłany: 5 Styczeń 2018, 06:57   

Nie można bezpośrednio określić głębokości celu. Można natomiast sprawdzić,czy sygnał jest silniejszy pod czy nad warstwą samemu zmieniając położenie własnego suba.

Z resztą to nie ma większego sensu bo zazwyczaj okręt przeciwnika kiedy już usłyszy torpedę po prostu zmienia głębokość.

Dlatego sugeruję nauczyć się "przechodzenia" torpedą przez warstwę oraz wyrobienia sobie nawyku nieograniczania działania torpedy przez dawanie zbyt płytkiego FLOOR
 
     
Hetman11 




Kraj:
poland

Imię: olek
Dołączył: 04 Sty 2018
Posty: 4
Skąd: polska

 #5  Wysłany: 5 Styczeń 2018, 09:15   

Rozumiem,z tego wynika że trzeba poprostu odpalać salwę z róznymi nastawami głebokości i liczyć że któraś będzie ta dobra.U mnie arkadowe podejście czyli obserwowanie widoków zewnętrznych wrogich jednostek czy biegu torpedy wogóle nie wchodzi w gre,staram sie bazować tylko na urządzeniach własnego okrętu.Przyznam sie iż myślałem,że polowanie z inteligentnymi torpedami na wroga będzie duzo ławiejsze ale jak sie okazuje wcale nie jest.Są jakieś poradniki z taktykami polowania na wrogie okręty podwodne?

I jeszcze TMA,nieraz za nic nie potrafie ustawić wszystkich kropek wokół środkowego słupka(zapomniałem jak sie to profesjonalnie nazywa),to wygląda jakby niektóre odczyty pochodziły z czasu kiedy wrogi okręt zmieniał kurs i dlatego tak wygląda?
Mógłby ktoś napisać pare słów z doświadczenia kiedy uznać,że nastawy są najbliższe prawdy,na które parametry zwracać wiekszą uwage i tak dalej?Istnieje do tego jakiś szerszy opis?bo to co znalazłem jest mocno skrótowe i po łebkach.
 
     
pepe
[Usunięty]
Kommodore




 #6  Wysłany: 5 Styczeń 2018, 15:59   

Cytat:

Rozumiem,z tego wynika że trzeba po prostu odpalać salwę z rożnymi nastawami głębokości i liczyć że któraś będzie ta dobra

To nie tak. Według mnie istnieją tylko dwie zasadne głębokości (a czasem tylko jedna): nad lub pod warstwą.
To dlatego, że tak naprawdę stożek wykrywania przez torpedę obiektów przed sobą osiąga około kilometra do dwóch. I jesli zwrócisz uwagę, że współczesne okręty podwodne wcale nie operują na takich głębokościach (bo już 300m to bardzo głęboko) to wniosek nasuwa się sam: "h" (czyli wysokość/głębokość" ma drugorzędne znaczenie.

Jedyna sytuację, która wpływa na odległosć w płaszczyźnie z jakiej torpeda wykrywa obiekt jest determinowany przez istnienie warstwy a sciślej to ujmując, czy torpeda szuka celu, który jest po przeciwnej stronie warstwy.
Wpływa to w taki sposób, że jesli fala "uderza" w warstwę pod zbyt małym kątem to zwycajnie się od niej odbije. I dlatego torpeda uchwyci cel po drugiej stronie warstwy dopiero, kiedy jest bardzo blisko w płaszczźnie (bo wtedy kąt pomiedzy sensorem torpedy a celem jest na tyle duży, że nie odbije się od warstwy a przez nią przejdzie.)

Cytat:
U mnie arkadowe podejście czyli obserwowanie widoków zewnętrznych wrogich jednostek czy biegu torpedy wogóle nie wchodzi w gre,staram sie bazować tylko na urządzeniach własnego okrętu

Z tego co wiem tzw "arkadowe podejscie" w Dangerous Waters nie jest możliwe. No chyba, że przełączysz mapę na "show truth" i widzisz dokładny i prawdziwy obraz zamiast zbudowanego przez siebie. Ale nawet wtedy gra nie staje się arkadową.
Co do hipotezy, że obserwowanie torped jest "nierealistyczne" to jak rozumieć, że niemal wszystkie torpedy kierowane kablowo nadają do okrętu informacje zwrotną? Bo wiekszości graczy wydaje się, że informacja zwrotna to rzekomo taki wyciagnięty sonar na kabelku a wg mnie te informacje to po prostu pozycja własnej torpedy, jej kurs i prędkość. Tylko tyle i aż tyle, żeby móc nią zwyczajnie kierować.

TMA najlepiej poznać samemu przez sprawdzanie w jakiejś misji treningowej pozycji zbudowanej przez Ciebie z tą prawdziwą (przełączasz na "show truth". W zasadzie nie ma lepszej drobi bo dużą role odgrywa tu doświadczenie. Osobiscie nie uważam, żeby granie na "auto" było nierealistyczne a wręcz wydaje mi się, ż to dopiero jest realistyczne bo przecież na prawdziwym okręcie załoga to wielu specjalistów a nie jedna osoba spacerująca od stacji do stacji. Tym bardziej, że AI ma zaimplementowany mechanizm błędu - nie pokazuje celu idealnie. Ba! często łąd jest nawet bardzo duży i sztuką jest właśnie umieć go zinterpretować.

Wg mnie najlepszym poradnikiem a zarazem najbardziej surowym jest ponizszy film:

Youtube

Pokazuje przede wszystkim jak ważne jest manewrowanie własnym okrętem i po co się to robi. Lepszego poradnika w formie wideo nie znalazłem.
Obejrzyj i zacznij samemu testować różne konfiguracje manewrów. Nie zapominaj, że nie zawsze musisz zmieniać kurs - czasem wystarczy zmiana prędkości o 8-12 węzów.

Kolejna sprawa, w folderze manuals jest chyba na ten temat pewien dokument. Poszukaj samemu to lepiej zapamiętasz :)

I ostatnia rzecz, przejrzyj sekcją Dangerous Waters w dziale download. Tam też są 3 poradniki napisane przez naszego kolegę i z tego co pamietam jeden fragment jest o zmianach głębokosci podczas ataku torpedami.

BTW, piątek to tradycyjny dzień, kiedy grywamy MP. Wejdź na discorca około 20 - wtedy będzie z pewnością kilka osób, które Ci pomogą. No i najlepiej się wszystkiego nauczysz grając prawdziwą sesję MP.
 
     
pepe
[Usunięty]
Kommodore




 #7  Wysłany: 5 Styczeń 2018, 16:40   

Tutaj masz obrazek, który pokazuje dlaczego głębokosć ma w zasadzie drugorzędne znaczenie i liczy sie właściwie tylko po której stronie warstwy jest torpeda.

 
     
Hetman11 




Kraj:
poland

Imię: olek
Dołączył: 04 Sty 2018
Posty: 4
Skąd: polska

 #8  Wysłany: 6 Styczeń 2018, 13:02   

Racja,musze troche zrewidować pogląd o widokach zewnetrznych i przyznać,że to nie działa tak arkadowo jak myslałem.

Co do torped to jednak one mają wieksze"pole widzenia" niż myslałem,zmyliły mnie moje próby poczatkującego amatora,poprostu obserwowałem torpedy i jedna wystrzeliłem zbyt głęboko i nie znalazła celu,drugą poprawiłem wyzej i trafiła,teraz ustawiłem parametr CEiling na 11,żeby torpeda wykrywała tylko podwodne cele i wyglada na to że już jest wszystko tak jak powinno,pozatym mogły tez zmylic mnie moje słabe wyczucie w ustawieniach TMA i poprostu strzelałem w próżnie.Przez to moje mylne dociekanie o głębokośc wroga.

Manewrować okrętem w celu uzyskania dokładniejszych odczytów w TMA,bardzo cenna uwaga,sam bym na to nie wpadł.

Poradniki oczywiście mam i przeglądam.
Warto w tamtym poście z poradnikami zaznaczyć dla początkujących,że jezeli ma sie zmodowaną wersje gry to nalezy koniecznie sprawdzić manual RA Weapon bo to całkowicie wywraca do góry nogami ustawienia w stosunku do oryginału i nastepni będą błądzić tak jak ja :lol

Myslałem,że symulacja wojny podwodnej to będzie coś na zasadzie odpal i zapomnij ale to znacznie dużo bardziej skomplikowane i wymagające.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Wytrzymałość okrętu podwodnego
PL_U-96 Książki, zdjęcia, filmy wojenne oraz ciekawostki historyczne 7 29 Grudzień 2015, 18:19
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów Co to za klasa okrętu podwodnego???
PL_HUBAL Okres powojenny 40 8 Kwiecień 2006, 15:38
PL_U-99
Brak nowych postów Odnaleziono wrak radzieckiego okrętu podwodnego
Markuz Książki, zdjęcia, filmy wojenne oraz ciekawostki historyczne 1 4 Lipiec 2007, 17:13
PL_FOSTER
Brak nowych postów Plany brytyjskiego okrętu podwodnego typu U.
JacekR Modelarstwo 1 11 Maj 2009, 21:57
PL_maniek
Brak nowych postów [ Ankieta ] MEGA-mod na załogę okrętu podwodnego!!!
Ten MOD sprawi, że nasza załoga przestanie się m.in. teleportować i nienaturalnie zachowywać.
silentmichal Dodatki, mody i modowanie 37 8 Styczeń 2013, 08:19
Xavier
Brak nowych postów Stery głębokości
PL_HELLBOY Pytania i odpowiedzi 4 1 Październik 2006, 19:55
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów Wyznaczanie stref patrolu
Harpoon 3
PL_HUBAL Pozostałe gry 0 16 Sierpień 2008, 10:37
PL_HUBAL


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group