Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
#1 Wysłany: 26 Styczeń 2019, 20:02 PBFSW - Play by forum Star Wars.
Cóż, założenie tego pbfa jest proste w swojej istocie. Będziecie kierować małą komórką Rebeliantów, którzy mimo wszystkich przeciwności mają jak najbardziej zaszkodzić Imperium. Akcja rozpocznie się w 19BBY , tuż po proklamacji Imperium, które nie przebierało w najbrutalniejszych środkach by podbić i utrzymać porządek w Galaktyce. Zaczynacie jako niewiele znacząca siła na Outer Rimie, a na końcu może zwrócicie uwagę może i samego Palpatine'a...
Wersję karty podam poniżej. W kwestii statków posługiwać się będziemy mechanikami w następnym poście i stroną http://www.sluisvan.net/ .
_________________ Ma Anglia Nelsona i Francja Villeneuve'a,
Medina-Sidonia w Hiszpanii żył,
A kto dziś pamięta Arenda Dickmanna?
To polski admirał, co z Szwedem się bił.
W ogółnym rozrachunku nie będziecie mieli pod swoją komendą (na jednego uczestnika) więcej niż 3 jednostki.
_________________ Ma Anglia Nelsona i Francja Villeneuve'a,
Medina-Sidonia w Hiszpanii żył,
A kto dziś pamięta Arenda Dickmanna?
To polski admirał, co z Szwedem się bił.
To raczej my będziemy podlegać dowódcy komórki... Skoro to ma być o jednostkach latających, to raczej my będziemy tymi, co wykonują, niż planują...
Chyba, że planowanie ma opierać się na tym, że jest kilka możliwości zaszkodzenia i to my wybierzemy którą?
Mógłbyś tak streszczeniowo zrobić mały przykład jak taka akcja miałaby wyglądać? (samą bitwę możesz pominąć <tu bitwa> , bo to osobny temat. Mnie interesuje to pomiędzy).
Będę wam przedstawiać 2 do 3 wyborów , przy czym któryś z nich będzie łatwiejszy, ale i mniej opłacalny.
Przykładowo, jak już okrzepniecie , vide jakaś flota z solidniejszym rąbnięciem, będziecie mieli wybór np ataku na solidny konwój przewożący części do Gwiezdnych Niszczycieli (i to będzie łatwiejszy cel) albo atak na pomniejszą stocznię, gdzie stoją w tym momencie przeznaczone do rozbiórki 2 Venatory, ale jest to cel chroniony przez kilka krążowników i sporą ilość myśliwców. Oczywiście będę dobierał cele by miało to sens. Poza tym, im większa flota i więcej sukcesów, tym większa szansa na "wizytę" takiej osobistości jak Thrawn czy Vader.
_________________ Ma Anglia Nelsona i Francja Villeneuve'a,
Medina-Sidonia w Hiszpanii żył,
A kto dziś pamięta Arenda Dickmanna?
To polski admirał, co z Szwedem się bił.
Myślę , że jeden z was powinien być dowódcą nad resztą. Który.... no to już trzeba dogadać, bo z jednej strony to właśnie jest urok Rebeliantów- do czasu wygranej pod Endorem byli w gruncie rzeczy mocno zdecentralizowani. Pomiędzy roku do dwóch przed Yavinem a Endorem zacznie już się ruch oporu wyraźnie centralizować, ale to nie znaczy , że nie było osobnych komórek od głównego ruchu reprezentowanego przez Mon Mothmę i resztę ferajny. Sam Sojusz Restoracji Republiki powstał 5BBY.
Swoją drogą trzeba będzie przy "ekwipunku" każdego z was (statki etc) zrobić tak by to było możliwe do edycji....
_________________ Ma Anglia Nelsona i Francja Villeneuve'a,
Medina-Sidonia w Hiszpanii żył,
A kto dziś pamięta Arenda Dickmanna?
To polski admirał, co z Szwedem się bił.
Ostatnio zmieniony przez PL_Hrothgar 27 Styczeń 2019, 15:53, w całości zmieniany 1 raz
Konwój z zaopatrzeniem dla bazy imperialnej powinien wyruszyć z systemu X i Y
W sektorze Z pojawił się wrogi krążownik, to idealna szansa na atak na niego
Do oblężonej grupy na planecie A trzeba dostarczyć zaopatrzenie, ale wymaga to przebicia się przez blokadę.
I to np. 3 zadania, które możemy wykonać w danej turze.
I możemy podzielić siły lub próbować wykonać jedno i np.
Atak na zaopatrzenie bazy imperialnej pozwoli na odciągnięcie sił Imperium do zadań eskortowych plus zmniejszy siłę tej bazy, przy braku reakcji siła Imperium w sektorze wzrośnie.
Zniszczenie krążownika pozwoli na przerwanie jego misji zwiadowczej, która w razie nie przerwania pozwali Imperium na wykrycie naszej bazy
Dowiezienie zaopatrzenia przez blokadę pozwoli na przedłużenie walki w sektorze, w innym wypadku grozi utrata tego sektora.
No i wiadomo, że sił brakuje na wszystko...
I zbieramy się i decydujemy. Co ignorujemy, co musimy zrobić (np. wysłać odsiecz do oblężonej stacji), co robimy. Tak?
Tak i nie. Niektóre "misje" będą mogły prowadzić do bardzo rozbudowanych konsekwencji. Bo wiele z nich można zrobić na wiele sposobów.
_________________ Ma Anglia Nelsona i Francja Villeneuve'a,
Medina-Sidonia w Hiszpanii żył,
A kto dziś pamięta Arenda Dickmanna?
To polski admirał, co z Szwedem się bił.
Dobra, chodzi o ogół. Bo początkowo jak podałeś, to brzmiało, że można zagrać hakerem... A tu chodzi raczej o dowódców małych grup oporu.
Wiadomo, że np. misja do zniszczenia krążownika może doprowadzić do przejęcia informacji, że on stał tam aby łapać Rebelianów uciekających z sektora Y na który właśnie spada atak i bez możliwości przegrupowania trzeba będzie podjąć decyzję, czy bieżyć sektorowi na pomoc bez ciężkich okrętów, które akurat teraz atakują konwój, czy nie.
A czasami do dalszych konsekwencji, które powodują możliwość podjęcia następnej akcji.
Oczywiście, że tak.
Wystarczy taki spory oddział desantowy wprowadzić na ISD i go przejąć. Tylko trzeba aby ISD nie strzelał, jak ten oddział będzie lądował, aby udało się wylądować
Czyli, potrzebujesz ISD z załogą, która nie podniesie pola i nie będzie strzelać i spore siły szturmowe do pokonania szturmowców.
Może podesłać na ISD spory ładunek Koraliańskiej?
(a prędzej w historii zdarzało się wysłanie ładunku wybuchowego, co wysadzał ISD, niż przejęcie. No, a po bitwie to raczej były wraki, a Rebelia nie miała możliwości "remontu generalnego" takiego wraku.
Więc ISD Rebelia zdobywała praktycznie tylko w przypadku zdrady.
Już teraz mógłbym podać 3 sposoby z głowy by zdobyć ISD. Ale to spore przedsięwzięcie i nie radziłbym tego robić na początku rozgrywki :3
_________________ Ma Anglia Nelsona i Francja Villeneuve'a,
Medina-Sidonia w Hiszpanii żył,
A kto dziś pamięta Arenda Dickmanna?
To polski admirał, co z Szwedem się bił.
Plus Imperium interesowało się każdym ISD... więc nagłe "zniknięcie" takiego okrętu, raczej by ściągnęło za dużo uwagi A lepiej nie zbierać agro, zanim nie będzie się miało odpowiedniej siły...
BTW. Hrothgar, może popytaj innych, kto byłby chętny zagrać? Bo trzeba ustalić, co następne, zanim Panzerwaffe się skończy.
Oczywiście, poza tym pracuję nad kartą postaci, by miała ona jakikolwiek sens. Pierwotna była przeznaczona dla czegoś w rodzaju Rebeliantów z tego śmiesznego serialu animowanego i trzeba ją przerobić...
_________________ Ma Anglia Nelsona i Francja Villeneuve'a,
Medina-Sidonia w Hiszpanii żył,
A kto dziś pamięta Arenda Dickmanna?
To polski admirał, co z Szwedem się bił.
Jedną ważną opcją będzie możliwość modernizowania swoich okrętów. Vide Neutron Star Bulk Cruiser, który choć dość odporny, ma marną siłę ognia opartą na skutecznych przeciwko lżejszym jednostkom działach laserowych. Gdyby nie większa odporność i masa statku, pokonać może być przez Nebulona (a poważnie uszkodzony to na pewno). Ale dodaj z 10 turbolaserów i robi się z niego poważniejszy orzech do zgryzienia.
Dlatego też mam pytanie- jak rozwiążemy niezbyt łatwe modernizowanie starszych niż 45 minut postów? Czy po prostu jakiś niezainteresowany grą moderator będzie mi pomagał?
_________________ Ma Anglia Nelsona i Francja Villeneuve'a,
Medina-Sidonia w Hiszpanii żył,
A kto dziś pamięta Arenda Dickmanna?
To polski admirał, co z Szwedem się bił.
Ostatnio zmieniony przez PL_Hrothgar 28 Styczeń 2019, 12:12, w całości zmieniany 1 raz
_________________ Ma Anglia Nelsona i Francja Villeneuve'a,
Medina-Sidonia w Hiszpanii żył,
A kto dziś pamięta Arenda Dickmanna?
To polski admirał, co z Szwedem się bił.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum