Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
No niestety gdzieś mi wsiorbało moje polsko-języczne przeróbki. Wydaje mi się jednak, że nie powinieneś mieć wiekszych problemów ze zrozumieniem. Wczoraj już nie zdłołałem, ale dziś prześlę Ci na maila te manuale szybkich ataków - w połączeniu z video tutorialem będziesz miał pełny obraz
_________________ Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
Imię: krzysztof
Wiek: 45 Dołączył: 27 Sie 2016 Posty: 4 Skąd: wrocław
#25 Wysłany: 22 Wrzesień 2016, 23:52
To mój pierwszy post na forum, dlatego najpierw chciałbym przywitać się i serdecznie pozdrowić wszystkich użytkowników oraz przeprosić za odkopywanie starego tematu. Nie chciałem jednak zakładać nowego tematu i stąd mój wpis. Od niedawna interesuję się silent hunterem 3.
Dokładnie zainteresował mnie mod MaGui Final Version. I tu pojawił się problem. Nie mam zupełnie pojęcia jak obsługiwać system celowania i odpalania torped. Wiem, że pewnie niektórzy odradzą mi „rzucanie się z motyką na Księżyc” i opanowanie mniej skomplikowanych systemów. Zależy mi jednak na MaGui i stąd moja prośba. W poprzednich postach uprzejmi koledzy podali link do tutoriala ze strony subsim: OLC GUI video tutorial http://www.subsim.com/rad...o=file&id=1112. Niby to nie MaGui, ale zawsze można coś było z tego wyciągnąć. Niestety linki wygasły. I tu przechodzę do sedna sprawy. Czy istnieją jakieś video lub tekstowe przewodniki, które ułatwiłyby początkującemu opanowanie tego moda. Najlepiej po polsku, jednak angielskie też mogą być ostatecznie. Z góry dziękuję za pomoc.
Ostatnio zmieniony przez krzyś80 23 Wrzesień 2016, 00:19, w całości zmieniany 1 raz
pepe [Usunięty] Kommodore
#26 Wysłany: 23 Wrzesień 2016, 09:21
Nie jestem akurat ekspertem od SHIII i modów do niego ale właśnie sprawdziłem i... filmiki z linku działają. Trzeba je tylko pobrać przez kliknięcie w odpowiednie miejsce.
Co prawda na dole w komentarzach jest link na YT i ten faktycznie wygasł ale reszta działa.
Plik bo pobrania waży około niespełna 300 MB i zawiera 2 filmiki:
Original OLC GUI Video Tutorial:
oraz
Video Tutorial Supplement for OLC 'Gold':
(pobrałem, rozpakowałem i zrobiłem screeny)
Moda, o którego pytasz nie znam. Może te filmy na coś się przydadzą.
No i zapomniałem o czymś ważnym...
Witaj na pokładzie POLISHSEAMEN
Ostatnio zmieniony przez pepe 23 Wrzesień 2016, 09:25, w całości zmieniany 1 raz
Imię: krzysztof
Wiek: 45 Dołączył: 27 Sie 2016 Posty: 4 Skąd: wrocław
#27 Wysłany: 23 Wrzesień 2016, 13:27
Pepe serdecznie dziękuję za poświęcony czas i zaangażowanie w rozwiązanie mojego problemu. Niestety twoja porada :” i... filmiki z linku działają. Trzeba je tylko pobrać przez kliknięcie w odpowiednie miejsce.” z tego co zorientowałem się po przeczytaniu komentarza na subsim wymaga rejestracji na tym anglojęzycznym forum. Nie chciałbym rejestrować się na subsim tylko po to aby pobrać jeden plik. Pomyślałem czy może jakaś dobra dusza nie mogłaby wrzucić na jakiś serwer filmiki z subsim. Jeśli nie, trudno będę musiał obejść się smakiem i jakoś drogą eksperymentów ogarnąć MaGui. Pozdrawiam serdecznie.
Imię: krzysztof
Wiek: 45 Dołączył: 27 Sie 2016 Posty: 4 Skąd: wrocław
#28 Wysłany: 23 Wrzesień 2016, 22:33
Gdyby jeszcze ktoś był zainteresowanym modem MaGui dla silent hunter 3 , znalazłem na youtube film o modyfikacji dla silent hunter 5. Przedstawione w nim zostało narzędzie attack disc. Podobne do niego oferuję właśnie modyfikacja dla silent huntera 3. Nie wiem jaka jest wartość merytoryczna tutoriala. Może wypowie się ktoś bardziej obeznany z wojną morską. Dla mnie sposób prowadzenia wywodu jest cokolwiek męczący, ale czego się nie robi dla sh. Poniżej link do wspomnianego filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=1FuHWS2CGnE
pepe [Usunięty] Kommodore
#29 Wysłany: 23 Wrzesień 2016, 22:51
Subsim jest kopalnią wiedzy i innych zasobów do niemal wszystkich gier o morskiej tematyce wojennej - naprawdę warto się tam zarejestrować. Dodatkowo nie rozsyłają spamu i wszystko masz całkowicie za darmo.
Ja filmiki sciągnąłem ale nie będę ich nigdzie uploadował, bo nie jestem ich autorem a nie mam czasu korespondować o pozwolenie. Naprawdę szybciej będzie sie tam zarejestrować i po prostu to sciągnać.
Widocznie tak naprawdę wcale Ci na tym nie zależy skoro nie chcesz poswięcić temu 2-3 minut. Ja szukając, ściągając filmy i chociażby robiąc z nich screeny wklejone do tematu poświęciłem więcej czasu niż Ty chociaż nie grywam w SH tylko DW.
Wybór należy do Ciebie.
Ostatnio zmieniony przez pepe 23 Wrzesień 2016, 22:53, w całości zmieniany 1 raz
Imię: krzysztof
Wiek: 45 Dołączył: 27 Sie 2016 Posty: 4 Skąd: wrocław
#30 Wysłany: 23 Wrzesień 2016, 23:49
Pepe nie posądzaj mnie o brak zainteresowania. Po prostu mój angielski trochę kuleję i z tego powodu obawiałem się rejestracji na forum subsim. Muszę się pochwalić że jestem już zarejestrowanym użytkownikiem i właśnie przed chwilą ściągnąłem filmik z linku podanego powyżej.
Z tego co zrozumiałem czytając subsim jedynym ograniczeniem stawianym przez administratorów dla nowych użytkowników (Cadet) jest limit 5 downloadów na dobę. Jeśli się mylę proszę o poprawę
Teraz pewnie będę musiał poświęcić sporo czasu na jego rozpracowanie, ale to już czysta przyjemność. Stopy wody pod kilem ( ale to chyba życzenie dla marynarzy nawodnych) i udanych łowów. Pozdrawiam Krzysztof
Ostatnio zmieniony przez krzyś80 23 Wrzesień 2016, 23:50, w całości zmieniany 1 raz
pepe [Usunięty] Kommodore
#31 Wysłany: 24 Wrzesień 2016, 09:35
krzyś80 napisał/a:
nie posądzaj mnie o brak zainteresowania
Sam przyznasz, że tak to trochę wyglądało. Niestety ostatnimi czasy dość często zdarzają się sytuacje, kiedy jedna osoba prosi drugą o podanie wszystkiego na talerzu będąc rzekomo bardzo zainteresowana i zaangażowana w temacie
Weź pod uwagę, że sam nie grywam w SH i nie jestem w najmniejszym stopniu fanem tej gry, chciałem po prostu pomóc.
Wracając do tematu zastanawia mnie czy faktycznie potrzebujesz materiałów filmowych konkretnie do w/w. moda. Przecież na dobrą sprawę komponenty takie jak "Attack disc" nie są zależne w działaniu od jakiegoś tam interfaceu - to były rzeczywiste narzędzia, które obsługiwało się zawsze tak samo. Podobnie było z "pierścieniami na peryskopie" (nie pamiętam jak się one fachowo nazywały).
Generalnie zmierzam do tego, że jeśli poznasz jak były obsługiwane w rzeczywistości, nie będziesz miał problemu z obsługą ich w modzie tym lub tamtym.
Wiem, że to czasem nie jest łatwe - kiedyś nauczyłem się jak działa Attack disc i nastawy peryskopu i zajęło mi to sporo czasu spędzonego na oglądaniu YT i testowaniu w praktyce na jednej z modyfikacji do SH V (chyba WoS). Daje jednak dużą frajdę kiedy już samemu umiesz określić wszystkie parametry ataku i zniszczyć cel.
Jak wspomniałem SH to nie moja bajka (wolę czasy współczesne), obecnie juz nie pamietam obsługi tych narzędzi bo gra mnie nie wciąga na tyle by utrwalić sobie zdobytą wiedzę. Jeśli jesteś jednak fanem takiej walki podwodnej to z pewnoscią jak już się raz nauczysz to będziesz sobie świetnie radził w innych modach.
Podsumowując, zastanów się czego tak naprawdę chcesz się nauczyć z obsługi interfaceu w tym modzie i po prostu poszukaj materiałów wideo na YT odnośnie obsługi konkretnego urządzenia a nie jak ono działa w modzie X.
Imię: Dariusz
Ulubiona Gra: Panzer General I, Panzer Corps, SH3 Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Lis 2015 Posty: 276 Skąd: Gdańsk
#32 Wysłany: 26 Wrzesień 2016, 14:11
krzyś80 nie wiem czy stosujesz mod MaGui na czyste SH3, ale polecał bym Tobie zastosować ten mod, w NYGM Tonnage War - co prawda jak na mój gust, wersja ta wymaga kilku zmian, ale poza tym jest super. Zawiera też inny bardzo fajny mod, Hitman Optics. Sposób namierzania, najczęściej masz opisany w danym modzie - wyjątkiem jest właśnie, chyba MaGui. Samo trafienie jako takie, nie jest łatwe, ale też nie jest mega trudne. No i sporo zależy od szczęścia. Ja powoli podwyższałem sobie stopień trudności - odnośnie samego celowania - i dziś pływam już na 100% Czasem jest tak, że po 14stu dniach, bądź i ponad miesiącu patrolu wracam na pusto . Bardzo dobrze można się nauczyć na własnej misji, np na początek z jednym okrętem. Próbuj kolego!
Ostatnio zmieniony przez melis 26 Wrzesień 2016, 14:21, w całości zmieniany 1 raz
NYGM Tonnage War to kolejny mega mod zmieniający praktycznie całkowicie mechanikę gry SHIII. Polecam go każdemu - nawet najbardziej zatwardziałęmu zwolennikowi GWX
Sam od dłuższego już czasu gram w SHIII jedynie z tym modem. Obecnie jest to już wersja 3.6F.
Wspomniany powyżej mod Hitmana (GUI jak i Optics) jest genialny i bardzo zbliża gracza do realiów (np. brak zoom ). Z kolei MEP - według mnie - jest czymś, co można porównać do broni snajperskiej. Idealne do kąsania z dużych odległości, jednak bezużyteczne podczas szybkich podejść bądź strzałów typu HIT and RUN.
Że sobie pozwolę na taką niezależną opinię
_________________ Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
Imię: Dariusz
Ulubiona Gra: Panzer General I, Panzer Corps, SH3 Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Lis 2015 Posty: 276 Skąd: Gdańsk
#34 Wysłany: 27 Grudzień 2016, 11:07
Tak kolego, mod jest rzeczywiście dobry, ale dla nie których graczy wymaga kilku zmian, jak choćby naliczanie pkt za tonaż, które w oryginale jest mocno zawyżone. Za jeden krążownik, możemy wyposażyć już niemal całego ubota, w najnowsze wyposażenie. Kolejna zmiana, to dostępność powłoki. W oryginale nie jest wcale dostępna, a jednak w 44', 45' bardzo przydatna. Wszystko jednak się da
Hm, z tym najnowszym wyposażeniem to nie do końca tak jest - no, przynajmniej u mnie
Punkty, owszem, dostaje się na bogato - ale wyposażenie możesz zamontować tylko takie, jakie w danym okresie czasu jest możliwe do osiągnięcia.
Co do powłok to jakoś nie zwróciłem na to uwagi - ale sprawdzę
Mod jest bardzo rozbudowany (nic nowego w sumie ). Jego instalacja może sprawić troszkę problemów. Trzeba poczytać co jaki mod zmienia i z jakim się "gryzie". Ot, powiało truizmem
_________________ Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
Chodziło mi bardziej o dodatkowe sub-mody jakie są w całym pakiecie NYMG. Metoda instalacji to jak kto woli (desperaci mogą ręcznie podmieniać pliki hehe).
Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie nie zdawało egzaminu jednoczesne instalowanie Hitmans Optics Mod z Hitmans GUI mod. Miałem problem ze stoperem i znikającym kursorem w widoku peryskopu bojowego. Zdaje się, że coś z rozdzielczością nie ten tegez.
_________________ Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
Imię: Dariusz
Ulubiona Gra: Panzer General I, Panzer Corps, SH3 Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Lis 2015 Posty: 276 Skąd: Gdańsk
#39 Wysłany: 27 Grudzień 2016, 21:24
Jak używam obu tych modów, to działa tylko Hitman Optics - używam z fixem dla 3.6F. Wydaje się mi, że oba mody nie dopełniają się, a są zwyczajnie oddzielnymi do zmiany optyki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum