Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Imię: Olaf Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 01 Lis 2005 Posty: 54 Skąd: Katowice
#2 Wysłany: 9 Sierpień 2019, 08:06
Super mod!!! Zainstalowałem go na próbę na czystym SH III i robi ogromne wrażenie.
Czy udało Ci się usunąć wadę nakładającej się mapy świata i mapy kalkulatora torpedowego?
Będę wdzięczny za wskazówki.
Imię: Rafal
Dołączył: 03 Sie 2019 Posty: 5 Skąd: Wawa
#3 Wysłany: 10 Sierpień 2019, 11:40
Ok. Wrzucam instrukcję jak zmusić SH3 do 1920x1080pxt i po kolei co instalować.
Dodam, że jest to wersja z UPlay (obecny koszt to 9,99zł ). Procedura może być taka sama dla wersji PL od Cenega, ale odpada nam czcionka PL finalnie (jeszcze jak będę miał więcej czasu to sprawdzę, może do czegoś dojdę). Wersja UPlay jest wersją angielską ale mamy wtedy pewność, że raczej nie powinno się nic sypać.
1/ Ściągamy Silent Hunter 3, instalujemy dowolnie (ja wersja UPlay). Ważne by była to wersja 1.4 ostatecznie (jeśli instalacja dot. Cenega i wersji PL to wrzucamy jeszcze patcha 1.4 PL). Przed instalacją czegokolwiek radzę też zrobić backup pierwszego sh3.exe jaki nam się zainstaluje.
2/ dla użytkowników Windows 10: by wymusić antyaliasing należy w sterownikach NVidia usunąć przypisany exe z profilu Silent Hunter III i przypisać go jeszcze raz ręcznie plusikiem. Nie wiem, czemu, ale dopiero wtedy mi zadziałał. Sam korzystam z NVidia Inspector, takie dałem ustawienia i AA działa:
3/ Ściągamy i instalujemy mod all in one GWX3.0. Tu instalacja jest bezproblemowa.
4/ Kolejną sprawą jest instalacja H.sie patch podnoczący nam SH3 do wersji 16B1 (V16B1-Patch-Kit (including Readme)) . Tu jest trochę zabawy ponieważ H.sie nie działa z wersją U.Play exe tak z defaultu. Na szczęście znalazłem plik już nałożonym patchem v16B1: https://www.sendspace.com/file/57cxse . To rozpakowujemy i nadpisujemy wszystko w gł. katalogu z Silent Hunter 3. Uwaga: przeczytajcie readme. Należy dodać ręcznie plik z nowymi komunikatami txt oraz zaaktywować Supplement patch, to nie opcja, jest on obowiązkowy (za pomocą np. JSGME).
Teraz dopiero mamy SH3 ze patchami rodzaju "must to have".
5/ Ściągamy ARB WideGui 1920x1080, który da nam lepszą rozdzieczość. Należy przeczytać read me w zakresie instalacji. W zasadzie większość rzeczy nadpisujemy, czyli wszystko z katalogu "ARB WideGui 1920x1080" w katalogu gł. z grą. Wersję ARB WideGui 1920x1080 v0.3.1 dodajemy za pomocą JSGME jak na dole na screenie z JSGME, opcjonalnie można wrzucić poprawkę językową. Kluczowym i na końcu, jest TychoSh3Patch_v3 i uruchomienie bat file. To odpowiada za poprawnie wyświetlaną mapę (F5 i F6) na pełnym ekranie w wysokiej rozdzielczości (zawartość tego katalogu przenosimy do głównego z sh3.exe i uruchamiamy TychoSh3Patch, musi nam się wyświetlić ekran cmd i uruchamiamy patcha).
Teraz możemy cieszyć się podziałką w jakości Full HD .
Mody jakie mam zaaktywowane w JSGME:
Ostatnio zmieniony przez YoYo 10 Sierpień 2019, 12:10, w całości zmieniany 3 razy
Imię: Rafal
Dołączył: 03 Sie 2019 Posty: 5 Skąd: Wawa
#5 Wysłany: 10 Sierpień 2019, 14:28
Olaf napisał/a:
Ogromne dzięki za instrukcję!!! Napracowałeś się.
Wszystko śmiga jak dobrze nasmarowana torpeda.
Spoko, fajnie, że działa. .
Testowałem kiedyś na wersji PL, ale tam zniknęła polska czcionka i nie było wyświetlanych liter właśnie z taką czcionka, ale spróbuję jeszcze raz kiedyś zainstalować, może pójdzie wraz ze spolszczeniem do GWX.
Imię: Rafal
Dołączył: 03 Sie 2019 Posty: 5 Skąd: Wawa
#6 Wysłany: 10 Sierpień 2019, 15:46
Aaa i zapominałem o tym, dodaje:
6/ Jeszcze w ramach Windows 10 dla sh3.exe należy ustawić go tak (odpalaj jako admin + zgodność z Windows 7). Bez zgodności np. nie działała mi kariera i nie wczytywały się save'y (od razu CTD do pulpitu):
Jak mamy wersję UPlay to plik "sh3_g.exe" można wywalić.
Ostatnio zmieniony przez YoYo 10 Sierpień 2019, 15:47, w całości zmieniany 1 raz
Imię: Olaf Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 01 Lis 2005 Posty: 54 Skąd: Katowice
#7 Wysłany: 10 Sierpień 2019, 19:43
Dobrze, ze napisałeś o uprawnieniach bo mnie wywalało
Widzę, że korzystasz z wersji full spolszczenia (ok. 250MB), nie ma już jej dostępnej z serwerów, do których podał link Olamagato. Ja mam wersję standard.
Witamy na forum znanego weterana gier symulacyjnych, a szczególnie tych z serii IL2
Bardzo dobrze napisany poradnik z serii "Umiesz liczyć licz na siebie"
Znalazłem moje SH3 z "Kolekcji klasyki". Jeszcze tylko muszę znaleźć czas, żeby przetestować SH3 + GWX w HD.
Z GWX 3.0 jest błąd podwójnie przepisanych klawiszy (Page Up i Down), które odpowiadają za podniesienie peryskopu bojowego ale także za ... podanie aktualizacji pozycji celu do działa i flak. Tutaj usunąłem podwójne przepisania. W przeciwnym razie w symulatorze pojawi nam się komunikat "No officer at helms station" (a jesteśmy pod wodą, więc nie ma obsady działa ).
Być może osoby korzystające z Recoon Book (N), zauważyły, że w książce jest dziwne tło, szary prostokąt. Jest to zbędny layout. Ten fix naprawia to.
Oba mody można zainstalować za pomocą JSGME.
Ostatnio zmieniony przez YoYo 15 Sierpień 2019, 11:05, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum