POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD


Uwaga ! Uwaga ! W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen. Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego. Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika. Adres się nie zmienia. Dalej jest to

www.forum.polishseamen.pl

Zachęcamy wszystkich do ponownego zarejestrowania się u nas i do czynnego udziału w naszej społeczności.

Przepraszamy za problemy. Pozdrawiamy Administracja PolishSeamen.

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Charakterystyka pancerników Japońskich typu Ise
Autor Wiadomość
PL_HUBAL 
Kapitanleutnant




Kraj:
poland

Imię: Kamil
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Cze 2005
Posty: 675
Skąd: Gdynia

 #1  Wysłany: 9 Wrzesień 2006, 13:35   Charakterystyka pancerników Japońskich typu Ise

Typ ten, składający się z dwóch okrętów, był rozwinięciem typu Fuso. Najważniejszą różnicą było usytuowanie na śródokręciu dwóch wież artylerii głównej obok siebie. W 1942 roku po utracie czterech lotniskowców w bitwie o Midway, pancerniki postanowiono przebudować na pancerniko-lotniskowce. Przebudowa ta rozpoczeła się we wrześniu 1942 roku i zakończyła rok później. Usunięto wtedy dwie rufowe wieże artylerii głównej, a w ich miejsce dobudowano hangar na 22 samoloty. Rozwiązanie to nie bylo udane. Jako pancerniki okręty straciły 1/3 siły ognia, a jako lotniskowce zabierały zbyt mało samolotów. Start samolotów miał odbywać się przy pomocy dwóch katapult. Ze względu na zbyt krótki pokład (60 metrów długości) samoloty nie mogły na nim lądować. Miały one lądować w bazach lądowych lub wodować obok okrętów, po czym podniesiono by je na pokład dźwigiem (wodnosamoloty). Pierwszy start samolotu z pokładu Hyugi odbył się 23 czerwca 1944 roku.

Dane Taktyczno-Techniczne:

Data dopuszczenia do służby:

Ise: 1917
Hyuga: 1918

Tonaż:

Standartowa: 36000 ton
od 1943 r. 35350 ton

Pełna: 40170 ton
od 1943 r. 38680 ton


Wymiary:

długość- 215,8 m (od 1943 r. 219,6 m)
szerokość- 31,7 m, (od 1943 r. 33,8 m)
zanurzenie- 9,2-9,3 m


Prędkość:

25 knotów

Uzbrojenie artyleryjskie:

12x356 mm, od 1943 r. 8x356 mm
do 1943 r. 16x140 mm,
8x127 mmAA, (od 1943 r. 16x127 mmAA)
20x25 mmAA, od 1943 r. 57 (od 06.1944 r. 104-108x25 mmAA),
3 samoloty, od 1943 r. 22 samoloty, 1 katapulta,
od 1943 r. 2 katapulty (zdjęte w 1944 r.) również od 1943 r.
6 wyrzutni niekierowanych pocisków 120 mmAA


Opancerzenie:

wieże artylerii głównej:
przód:305 mm
góra: 115 mm,
boki: 203 mm,
barbety: 305 mm,
kazamaty artylerii średniej: 152 mm
burty: 102-305 mm
pokłady: 51 + 32 mm
od 1943 r. nad hangarem: 120 mm


Załoga:

1400

Epilog:

Pancerniki nosiły nazwy prowincji. Przez całą wojnę działały razem. W czerwcu 1942 roku wzieły udział w operacji przeciw Aleutom. Po przebudowie na pancerniko-lotniskowceprzez kilkanaście tygodni roku 1944 stacjonował na okrętach 634 Kokutai (korpus lotniczy). Hyuga posiadał wtedy 14 bombowców nurkujących D4Y Suisei/Judy i 8 wodnosamolotów E16A Zuiun. W trakcie bitwy o Leyte (24-25.10 1944 r.) oba okręty wchodziły w skład zespołu, który pełnił rolę przynęty dla floty amerykańskiej. Pozbawione jednak były samolotów, ze względu na katastrofalną sytuację japońskiego lotnictwa pokładowego. Mimo licznych ataków samolotów oraz pościgu pancerników wroga okręty wróciły tylko lekko uszkodzone do Japonii. W marcu 1945 roku Hyuga zostaje uszkodzony w Kure przez samoloty amerykańskie z Task Force 58. Od tego momentu okręt był używany jako bateria przeciwlotnicza. W dniu 24 lipca 1945 roku Hyuga zostaje zatopiony w Kure przez samoloty amerykańskie pochodzące głównie z lotniskowca Ticonderoga. Cztery dni później ten sam los spotkał Ise. Głównymi sprawcami były samoloty z lotniskowca Lexington II. W czewcu 1946 roku wraki podniesiono i złomowano.

hyuga.jpg
Plik ściągnięto 11 raz(y) 55.56 KB

Ise.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 34.78 KB

ise01.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 49.02 KB

ise03.jpg
Plik ściągnięto 11 raz(y) 40.48 KB

Ise podczas ataku lotnictwa w Kure.jpg
Plik ściągnięto 11 raz(y) 45.79 KB

_________________
"...Jesteście nabrani, tak bardzo nabrani..."
T.Love
Ostatnio zmieniony przez PL_HUBAL 9 Wrzesień 2006, 13:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Charakterystyka pancerników Japońskich typu Kongo
"Haruna" , "Hiei" , "Kirishima" , "Kongo"
PL_HUBAL DD - Taktyka 0 15 Styczeń 2007, 08:52
PL_HUBAL
Brak nowych postów Charakterystyka pancerników Japońskich typu Yamato
"Yamato", "Musashi"
PL_HUBAL DD - Taktyka 0 16 Maj 2006, 10:02
PL_HUBAL
Brak nowych postów Charakterystyka pancerników Japońskich typu Fuso
"Fuso" , "Yamashiro"
PL_HUBAL DD - Taktyka 0 15 Styczeń 2007, 08:31
PL_HUBAL
Brak nowych postów Charakterystyka pancernikow Japońskich typu Nagato
"Nagato", "Mutsu"
PL_HUBAL DD - Taktyka 0 16 Maj 2006, 13:10
PL_HUBAL
Brak nowych postów Charakterystyka Japońskich Krążowników Cięzkich typu Myoko
"Ashigara" , "Haguro" , "Myoko" , "Nachi"
PL_HUBAL DD - Taktyka 0 16 Styczeń 2007, 16:19
PL_HUBAL
Brak nowych postów Charakterystyka Japońskich Krążowników Cięzkich typu Aoba
"Aoba" , "Kinugasa"
PL_HUBAL DD - Taktyka 0 15 Styczeń 2007, 19:17
PL_HUBAL
Brak nowych postów Działania japońskich pancerników
Lynex Historia I i II wojny światowej na morzach i oceanach 3 20 Styczeń 2007, 14:12
PL_ps-man


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group