Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Imię: Olamagato Pomógł: 4 razy Wiek: 54 Dołączył: 03 Paź 2005 Posty: 253 Skąd: z piekła rodem
#1 Wysłany: 17 Styczeń 2008, 14:05 Zgodność komunikatów kampanii w GWX ze zdarzeniami w grze
Witam.
Mam pytanie do tych, którzy przechodzą już kampanie w GWX 2.0. Chodzi o to czy komunikaty, które generuje gra na podstawie pliku messages_en.txt (wiadomo gdzie) mają jakiekolwiek odzwierciedlenie w rzeczach, które dzieją się na morzu.
Chodzi o to, że kończąc spolszczanie całego GWX 2.0 wrzuciłem ten plik do analizy i okazało się, że:
1. Plik ten ma błędy (tabulacje miejscami pozamieniane na spacje, podwójne znaki @@), na szczęście część z nich nie powoduje żadnej katastrofy.
2. Występują w niektórych miejscach sprzeczności między datami w treści wiadomości, a faktyczną datą generowania tych wiadomości (np. wiadomość o zajęciu Paryża generowana jest 14 czerwca 1940, ale Radio Berlin podaje w treści - 25 czerwca)
3. Wiele wiadomości ma identyczne co do minuty daty rozpoczęcia i zakończenia ich nadawania, co jest teoretycznie możliwe, ale często jest ze sobą sprzeczne i na logikę jest to nieprawdopodobne.
No i teraz chcąc problem tych błędów rozwiązać istotna jest wiedza czy generowane przez skrypty zdarzenia mają odpowiedniki wśród tych komunikatów. Np. Jeżeli dostaniemy komunikat o niedalekim ataku na konwój lub statek, to ten konwój lub statek z komunikatu faktycznie się tam znajduje, czy też jest to bujda na resorach? (Albo, w jak dużym stopniu).
Jeżeli bujda, to będę mógł swobodnie poprawić te błędy, ale jeżeli nie, to musiałbym poszukać co się dzieje w skryptach kampanii GWX, żeby uzgodnić ich zawartość z komunikatami. Oczywiście łatwiej byłoby gdyby okazało się to pierwsze, za to w tym drugim przypadku możnaby zweryfikować i poprawić wszystkie komunikaty tak, żeby polska wersja chodziła lepiej od oryginału
(tak na marginesie - polska wersja ode mnie i tak będzie miała mniej bugów niż ang.).
Można też pokusić się o dołożenie większej ilości rzeczywistych komunikatów z okresu wojny, ale w tym celu przydałaby się jakaś w miarę pełna faktografia poszczególnych numerów U-bootów (a nawet statków i okrętów aliantów). Wtedy da się zrobić na tych komunikatach całkiem spójną kilkuletnią fabułę bitwy na Atlantyku (i nie tylko).
Jak spolszczenie już będzie gotowe, to udostępnię arkusz, w którym łatwo będzie można dodawać, poprawiać i analizować komunikaty oraz generować z całej bazy gotowy plik menu_en.txt. A jeżeli komunikaty są powiązane ze skryptami - to będzie to ciut trudniejsze.
ps. Dla ciekawych - spolszczenie będzie działało jako jeden z opcjonalnych modów, tak więc w każdej chwili będzie można je sobie włączyć lub wyłączyć wracając do oryginalnej wersji językowej (z oryginalnymi bugami też).
Zależy... Są komunikaty o fikcyjnych (w sensie gry) bitwach, jak i o prawdziwych ruchach.
Analiza może trochę zająć:
GWX 2.0: 441 grup + 5060 samotnych jednostek + 365 obiektów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum