Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#1 Wysłany: 24 Styczeń 2009, 11:33 G.W.X. 3.0
Korzystając z chwili czasu postanowiłem zapoznać się bliżej z modem GWX 3.0. Załadowałem na czystą wersje 1.4b wszystkie dostępne razem z GWX3 mody (jestem jeszcze na tyle świeży, że była to moja pierwsza modowana wersja SH3).
Rozegrałem sobie karierę w 1941 (St. Nazaire), ulepszając nieco okręt na tyle na ile pozwalały mi punkty startowej reputacji. Drobne czary mary torpedami (tylko T1 i T2), 90% real (+widok zewnętrzny) i w drogę!
A oto moje obserwacje:
+ dużo wiadomości
+ działające przyciski szybkiej kontroli w panelu zarządzania załogą (tryby akcji)
+ mapy wejść do portów z polami minowymi i sieciami
+ widoczne wszystkie możliwe stanowiska załogi (w czystym SH3 było kilka niewidocznych - tzw. "wirtualnych")
- wiadomości o kontaktach w systemie 4cyfrowym (AL4523) - o co chodzi z aż 4-ma cyframi?
- brak wskazania % uszkodzeń kadłuba (nie ma już to wpływu na możliwości okrętu?)
- brak na powierzchni ikonki położenia okrętu podczas zanurzenia (szukaj go sobie teraz...)
- teksty ENG, dźwięki GER, wiadomości radiowe FR (to już mnie zabiło...)
- brak jakiejkolwiek aktywności floty (pustka, po prostu pustka)
- brak statków w portach, np. St. Nazaire, Plymouth (w tym - także brak eskortowców, patrolowców)
- ilość spotkanych kontaktów: 1 samolot, gdy wpłynąłem do doku w Plymouth i baterie nie mogły już mnie ostrzelać (uff, przynajmniej jeden).
+ widoczne wszystkie możliwe stanowiska załogi (w czystym SH3 było kilka niewidocznych - tzw. "wirtualnych")
Były widoczne w czystym SH3 1.4. To nasz pakiet je przykrywał, a nie umiałem tego naprawić
Cytat:
- wiadomości o kontaktach w systemie 4cyfrowym (AL4523) - o co chodzi z aż 4-ma cyframi?
Weź mapę z kwadratami. Na Afryce masz instrukcję. Podziel AL45 na 9 kwadratów zgodnie z instrukcją. I weź kwadrat AL45 numer 2 i teraz go podziel na 9 kwadratów. Tak wyglądało bardziej historycznie.
Cytat:
- brak wskazania % uszkodzeń kadłuba (nie ma już to wpływu na możliwości okrętu?)
Chcesz plik to poprawiający? A uszkodzenia są... I sprawdzasz jak w Das Boot ile masz %. Zanurzając okręt I jakie to ryzyko, czy 10m dalej możesz...
Cytat:
Załadowałem (...) wszystkie dostępne razem z GWX3 mody
I to psuje 4 następne
Cytat:
- teksty ENG, dźwięki GER, wiadomości radiowe FR (to już mnie zabiło...)
Wystarczy poprawnie ustawić w opcjach... Pewnie mod "poprawa francuskiego" wgrałeś.
Cytat:
- brak jakiejkolwiek aktywności floty (pustka, po prostu pustka)
Serio? Ja spotkałem sojusznicze U-Booty, w kampanii Norweskiej spotkałem statki.
Czy nie zainstalowałeś modów:
"Tylko pliki oceanu indyjskiego" lub "tylko pliki morza czarnego", które usuwają kampanię atlantycką, aby szybciej się wczytywała gra?
Cytat:
- brak statków w portach, np. St. Nazaire, Plymouth (w tym - także brak eskortowców, patrolowców)
Wywal mod "oczyszczający porty ze statków"... Bo jest w modach modzik, który ma pomóc słabszym kompom właśnie "usuwając" te statki z portów...
Cytat:
- ilość spotkanych kontaktów: 1 samolot, gdy wpłynąłem do doku w Plymouth i baterie nie mogły już mnie ostrzelać (uff, przynajmniej jeden).
Wywal mody wywalające statki w portach i kampanię na Atlantyku!
Wywal (UWAGA! W tej kolejności co wgrywałeś!! Bo kilka się krzyżuje! Po prostu jak szedłeś od góry to wywal od dołu. A jak losowo wgrywałeś to... reinstaluj grę lub patrz na koniec):
GWX - Lite Harbor Traffic <= usuwa statki z portów
GWX - VIIC41 Player Sub (chyba, że pływasz VIIC/41... Bo zmienia też model VIIC)
GWX - Late War Sensors Snorkel Antennas <= jeżeli masz już chrapy to zostaw. Jak nie wywal... Dodaje na chrapach radarek. Powinno się go wrzucać pod koniec wojny.
GWX - Indian Ocean Campaign Files Only <= to usuwa ci kampanię Atlantycką i Morze Czarne. Zostaje tylko Ocean Indyjski*
GWX - Fix French <= Parle vu France?
GWX - Black Sea Campaign Files Only <= usuwa kampanię Atlantycką i Ocean Indyjski. Zostaje tylko Morze Czarne*
GWX - Axis Mediterranean Aircraft Skins <= Śródziemnomorskie skórki Samolotów. Wywal, jeżeli nie jesteś na tym akwenie
GWX - Merged Campaign <= Niby aktywacja tego modu powinna dodać wszystkie oceany. Jeżeli nie pamiętasz kolejności wywal ten mod i spróbuj wgrać go jeszcze raz... Tylko boję się, aby przypadkiem przy usuwaniu do moda nie wgrał się ten misz-masz, jaki masz w grze...
*Te mody są po to, aby gdy ty pływasz tylko na tym akwenie, aby twój komp nie liczył reszty wojny. No i aby wogóle wgrać ruch na tym akwenie.
PS. W documentation masz instrukcję i manual V.3.0.pdf. Strona 23 (36 według numeracji Adobe) zaczyna się opis modów. Najpierw czytaj, potem wgrywaj. Bo taki misz-masz masz teraz w grze, że hej...
Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 29 razy Wiek: 49 Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 4428 Skąd: Będzin
#3 Wysłany: 24 Styczeń 2009, 16:27
Problemy z GWX 3.0 ciąg dalszy.
Właśnie odbywam mój 9 patrol w trakcie którego zmieniła mi się baza, została przeniesiona do Lorient. 3 krotnie podchodziłem do konwoju i mam na swoim koncie HMS Dido oraz Large Merchant. Jestem lekko pokiereszowany więc wracam do bazy, popływam do Lorient, a tu niespodzianka - SH3 się wysypał.
Dobrze, że miałem save-a zanim zacząłem wracać, więc wgrywam jeszcze raz i ..... niestety powtórka tematu. Jeśli podpływam na odległość 50 km od bazy gra się wysypuje (dotyczy to wszystkich portów francuskich). Nie działo się tak w przypadku Wilhemshaven (gram na 100% realizmu)
Dodatkowo, gdy chciałem wrócić do bazy poprzez ESC, opcja "return to base" zmieniła się w "abandon carreer". Hmm dziwne.
Najgorsze jest to, że gdy sprawdzałem grę poprzez rozpoczęcie nowej kariery z Brestu lub Lorient, to gra się wysypywała. Mam wrażenie jakby wszystkie porty francuskie nie działały. Nie ma problemu z Morzem Czarnym, czy Bergen lub Dalekim Wschodem
Przeinstalowałem grę - to samo
Wyczyściłem rejestr i zainstalowałem ponownie - bez zmian
Zainstalowalem GWX 2.0, i 2.1 - bez zmian.
Gra normalnie zachowywała się dopiero przy GWX 1.3 lub przy czystym SH3.
Zainstalowałem najnowsze sterowniki NVIDIA i nowy BIOS i ..... nic bez zmian.
Czeka mnie zatem reinstalacja całego systemu, gdyż na początku wszystko (tak mi się wydaje działało) - chciałbm jednak tego uniknąć.
Czy miał ktoś takie problemy ?
_________________ "Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"
W GWX są bugi, których nie mogli usunąć. Jednym z nich jest właśnie to, żeby nie robić save w odległości 50 km od jakiegokolwiek portu lub w zanurzeniu (to czasem rzeczywiscie daje popalic). Mnie wywalało wczoraj do windy po savie w zanurzeniu na drugim patrolu. Dodalem x na koncu nicka w karierze wedle zalecen i dziala. Nie wiem jednak czy wywalalo tuz przed wgraniem z tego dokladnie powodu. Czy dodawanie modow lub zmiana realizmu na morzu w czasie patrolu moze miec wplyw na wywalenie?
Moze tu ktos bedzie wiedzial jak uporac sie z bugiem w dzwieku. Czasem slychac wiatr nawet w zanurzeniu i na hydrofonie absolutnie nic nie slychac. Mozna to rozwiazac albo zapisujac gre i wgrywajac jeszcze raz albo jakos w panelu audio zmniejszajac level of hardware acceleration. Wie ktos jak to sie robi??
Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 29 razy Wiek: 49 Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 4428 Skąd: Będzin
#5 Wysłany: 25 Styczeń 2009, 15:02
W moim przypadku, problem nie wynikał z robienia save-a w zanurzeniu. Po prosu wracam do portu (nigdy nie używam opcji return to base po naciśniećiu ESC) , podpływam pod lorient i wywala mnie do Widnowsa
BTW robię właśnie pełną reinstalkę systemu i dam znać czy pomogło.
_________________ "Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"
Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 29 razy Wiek: 49 Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 4428 Skąd: Będzin
#6 Wysłany: 25 Styczeń 2009, 16:54
Właśnie skończyłem pełną reinstalkę systemu, Win XP. Zainstalowałem ponownie SH3 - wszystko działa. Zainstalwoałem GWX 3.0 i znowu ropoczęcie kariery w Lorient w 1940 kończy się wywaleniem z gry.
Proszę sprawdźcie, czy u Was można rozpocząć karierę jakąś flotyllą w Brescie lub Lorient mając zainstalowango GWX 3.0.
_________________ "Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"
Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 29 razy Wiek: 49 Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 4428 Skąd: Będzin
#8 Wysłany: 25 Styczeń 2009, 19:08
Panowie
4 dni nerwów, główkowania, prób, kasowanie i ponownego instalowania wszelkich możliwych wersji GWX, systemów i modów wreszcie znalazłem błąd.
Problemem był działający w tle firewall, a dokładnie w moim przypadku Panda Internet Security. Wystarczyło wyłączyć agenta, i wszystko wróciło do normy .
Przypominam prpblem pojawiał się tylko z francuskimi portami, Czyżby Hiszpanie (producenci Pandy) mieli coś do Francuzów .
Mogę wrescie odpocząć.
_________________ "Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"
#9 Wysłany: 28 Styczeń 2009, 12:44 PROBLEM Z COMMANDEREM
Zainstalowałem GWX3.0 i commandera ver 3.1 Po drugim patrolu nie mogę otworzyć "update your personnale file " wywala mi błąd "invalid argument to date encode " i nie zapisuje żadny logów z patroli Zatopień ani nic takiego ?
Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 29 razy Wiek: 49 Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 4428 Skąd: Będzin
#10 Wysłany: 28 Styczeń 2009, 21:34
Teraz mam zainstalowaną wersję 3.2 z GWX 3.0 i nie ma problemu.
Pytanie czy zainstalowałeś pliki konfiguracyjne do SH Comanndera. Nie zrobili jeszcze specyficznych do wersji 3.0. Ale można grać z plikami do wersji 2.1 (po wyłączeniu opcji sabotażu i awarii)
Przepłynąłem 9 patroli - bez problemów
_________________ "Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#11 Wysłany: 1 Luty 2009, 12:05
Takie dwa pytania:
1) Czy można jakoś przyspieszyć upływ czasu?
Bo w niektórych przypadkach (port, statki) czas jest kompresowany maksymalnie do 4 czy 8x, a chciałbym więcej.
2) Kiedy się zaczyna wojna z Anglią?
Zagrałem od 1.IX (Wilhelmshaven) i popłynąłem do wysp.
Wielka Brytania jest pokazana kolorem zielonym jako sojusznik (hehehe), ale pal to sześć. 4-tego zatapiam handlowca, patrol boat mnie atakuje. 5-tego dostaje messedż, że wszystkie jednostki z Konigsberga przenoszone są do Wilhelmshaven (a UK jest ciągle zielona-sojusznicza!!! 5-tego września!). Wracam do portu. Raport - zatopiono sojusznika (pfffff...)
Od następnego patrolu (27.IX) na szczęście GB już jest wroga...
Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 29 razy Wiek: 49 Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 4428 Skąd: Będzin
#14 Wysłany: 1 Luty 2009, 14:57
PL_Andrev, nie zacząłeś I.IX tylko 1.VIII.
Zaczynając grę w roku 1939 po zainstalowaniu GWX 3.0, pierwszą misję zaczynasz dokładnie 1 sierpnia (o ile dobrze pamiętam jest już tak od GWX 2.1)
Wg twórców gry powinieneś zacząć grę w Konigsberg-u. Zatopić 4 transortowce oznaczone na mapie jako Target Ship, a następnie wrócić do portu, po otrzmaniu wadomości (dostałeś ją 5.VIII) i potem przenieść się do wybranej flotylli w Kiel lub Wilhemshaven.
Następny patrol rozpoczniesz ok. 29 VII, co da Ci czas na dopłynięcie do strefy patrolowania tuż przed wybuchem wojny z Anglią.
Możesz zmienić miesiąc rozpoczęcia gry, tylko za pośrednictwem SH Commander-a
_________________ "Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"
Wielka Brytania jest pokazana kolorem zielonym jako sojusznik (hehehe), ale pal to sześć. 4-tego zatapiam handlowca, patrol boat mnie atakuje. 5-tego dostaje messedż, że wszystkie jednostki z Konigsberga przenoszone są do Wilhelmshaven (a UK jest ciągle zielona-sojusznicza!!! 5-tego września!).
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#17 Wysłany: 7 Luty 2009, 13:19
Dobra, zapytam zanim mnie coś trafi...
Płynę patrol 1 "wokoło" Konigsbergu. 4-tego dostaję wiadomość o powrocie i relokacji. Wracam.
Płynę patrol 2-gi, z Konigsbergu do Wilhelmshaven lub Kiel (wszystko jedno), a nawet prosto do GB.
Przy wyjściu z portu 24-ego (lub w trakcie rejsu) dostaję wiadomości:
"Zmiana bazy na Kiel"
"Zmiana bazy na Konigsberg"
I tak w koło - po 6/8 wiadomości na przemian w każdej minucie.
Frustrujące. Jak cholera.
Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 29 razy Wiek: 49 Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 4428 Skąd: Będzin
#19 Wysłany: 8 Luty 2009, 20:29
Zdarzyło mi się tak przy GWX 2.1, ale w 3.0 nie. Myślałem że to kwestia wersji. Wydaje mi się, ze w zmianach autorzy wspomnieli o tym problemie.
Ja zaczynałem w Konigsbergu, a po otrzymaniu wiadomości wróciłem do portu i transferowałem się do Wilhelmshaven. Na 2 patrolu nie było żadnegoi problemu.
_________________ "Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"
Imię: Daniel
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 7 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 2264 Skąd: Kraków
#20 Wysłany: 12 Luty 2009, 21:12
Witam. Mam taki problemik:
Generalnie nigdy nie modowałem SH3 i wszystko było ok. No ale dziś włanczam gierkę i po kolejnym nudnym patrolu ogarnia mnie ZNUDZENIE! Nuda, nuda i jeszcze raz nuda. Ciągle to samo - albo pogoń za pojedyńczym transportowcem, albo (rzadko) schematyczne niszczenie konwoju. Patrole stały się wyjątkowo liniowe i nie wiem czy SH4 nie jest lepszy pod tym względem
Jakiego moda powinienem zainstalować? GWX 2 czy może 3 i czy w ogóle coś to zmieni?
Oczywiście proszę o jakieś DZIAŁAJĄCE linki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum