Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Imię: Piotr
Ulubiona Gra: WoT Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 06 Lip 2008 Posty: 112 Skąd: Reda
#2 Wysłany: 8 Marzec 2009, 19:56
Niszczyciel w czasie II wojny światowej był czterokrotnie przemalowywany (na Atlantyku fala jest dłuższa niż na Morzu Północnym, więc kształt kamuflażu tam zastosowanego musiał być bardziej opływowy i ciemniejszy).
Cytuję:
"Do polowy czerwca 1941 roku “Błyskawica” eskortowała statki, najczesciej wzdloz angielskich wybrzezy i na trasie atlantyckiej.
26 sierpnia 1940 roku ulegla kolizji z angielskim tralowcem “Arran”. Usuwanie uszkodzeń trwalo od 5 listopada do 3 grudnia 1940 roku.
Nastepnego dnia, kiedy plynela w eskorcie konwoju z ujscia rzeki Clyde, natrafila na Atlantyku na sztorm o sile 10 –11 stopni w skali Beauforta. Przechyly okretu dochodzily do 62 stopni. Uszkodzeniu ulegaja: ster, który zacina się w pozycji 20 stopni oraz rufowy aparat torpedowy. Dzieki poswieceniu grupie marynarzy udalo się uruchomic reczny ster na rufie. Po 30 godzinach sztormowania okret wzial kurs na Greenock, gdzie dotarl w nocy z 5 na 6 grudnia. Usuwanie uszkodzen trwalo do lutego 1941 roku.
11 lutego “Blyskawica” wyszla w eskorcie konwoju 16 statkow do Islandii. W cztery dni pozniej w czasie silnego sztormu uszkodzenie steru powtorzylo sie i okret musial powrocic do portu. Remont trwajacy do czerwca 1941 roku przeprowadzono w stoczni w Glasgow. Nastepnie w okresie od polowy czerwca do 30 listopada 1941 roku dokonano w stoczni w Cowes przezbrojenia okretu. W miejsce 7 dzial 120 mm o kacie wzniesienia 35 stopni zamontowano 8 uniwersalnych dzial 102 mm o kacie wzniesienia 85 stopni. Zamiast 8 NKM-ow 13,2 mm zainstalowano 4 automatyczne dziala 20 mm typu Oerlikon. Zamontowano również radar artyleryjski i radar obserwacyjny. Zmieniono francuski system strzelania torped na angielski. Przezbrojenie to zwiekszylo obrone przeciwlotnicza “Blyskawicy”, a ja sama zaczeto nazywac “krazownikiem przeciwlotniczym”. W grudniu, po przeszkoleniu zalogi w Scapa Flow skierowano “Blyskawice” do eskortowania statkow na trasie islandzkiej z Greenock do Reykjaviku. Jednym z konwojowanych statkow w tym okresie był najwiekszy w tym czasie statek pasazerski “Queen Elisabeth” z kilkoma tysiacami zolnierzy na pokladzie.
4 kwietnia 1942 roku w wyniku silnego sztormu peka kadlub “Blyskawicy” na wysokosci dziobowej nadbudowki. Remont przeprowadzono w Cowes, Southampton oraz Portsmouth. Zakonczyl się on w polowie lipca 1942 roku. W tym czasie w miejsce pierwszej wyrzutni torped zamontowano 102 mm dzialo przeciwlotnicze, a druga trzyrurowa wyrzutnie torped zastapiono czterorurowa.
Po dwutygodniowym szkoleniu w dniu 1 sierpnia “Blyskawice” skierowano do eskortowania statkow na Morzy Irlandzkim i na Atlantyku. Juz w pierwszym dniu konwojowania, okret wykryl i obrzucil bombami glebinowymi U-boota prawdopodobnie go zatapiajac. W sierpniu i wrzesniu 1942 roku “Blyskawica” brala udzial lacznie w 17 konwojach, kilka razy atakujac wykryte okręty podwodne i odpierając ataki lotnicze."
Zadowolony ?!
_________________ "O ile możności żyć bez zwolenników. Jak niewiele znaczą zwolennicy, pojmuje się dopiero wtedy, kiedy się przestało być zwolennikiem swoich zwolenników." Friedrich Wilhelm Nietzsche
Ostatnio zmieniony przez Kempczol 8 Marzec 2009, 19:57, w całości zmieniany 1 raz
Imię: Piotr
Ulubiona Gra: WoT Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 06 Lip 2008 Posty: 112 Skąd: Reda
#4 Wysłany: 9 Marzec 2009, 08:01
Whyski GRANT'S i będę kontent.
_________________ "O ile możności żyć bez zwolenników. Jak niewiele znaczą zwolennicy, pojmuje się dopiero wtedy, kiedy się przestało być zwolennikiem swoich zwolenników." Friedrich Wilhelm Nietzsche
Powiedz mi jeszcze jak wygląda pokład, cały pomalowany na "cukierka" czy widać też gdzieś deski czyste deski? Ostatni raz kiedy byłem na niej to zerówka była i miała wtedy późniejszy "kamo" był i reszty nie pamiętam...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum