POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD


Uwaga ! Uwaga ! W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen. Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego. Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika. Adres się nie zmienia. Dalej jest to

www.forum.polishseamen.pl

Zachęcamy wszystkich do ponownego zarejestrowania się u nas i do czynnego udziału w naszej społeczności.

Przepraszamy za problemy. Pozdrawiamy Administracja PolishSeamen.

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Historyczne torpedy do TM 164 (taki mój mały fix)
Autor Wiadomość
mike 
Fahnrich zur See




Kraj:
poland

Imię: Michał
Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 29 Maj 2005
Posty: 280
Skąd: Katowice

 #1  Wysłany: 11 Marzec 2009, 14:26   Historyczne torpedy do TM 164 (taki mój mały fix)

24 lipiec 1943r w pobliżu Truk, Dan Daspit zaatakował i uszkodził 6 torpedami Tonan Maru III, dalsze wypadki Daspit opisał w raporcie z patrolu:

10.09. Po dokonaniu dokładnej obserwacji celu, w wyniku której nie zauważono żadnych oznak wskazujących na szybkie tonięcie, podszedłem z prawej burty i odpaliłem siódmą torpedę. Trafienie, potwierdzone przez hydroakustyka w tej samej chwili, w której przez peryskop widziałem kolumnę wody przy burcie. Trafienie nie spowodowało eksplozji. Cel wyrównał przechyl i prowadził ostrzał śladu torowego torpedy z broni maszynowej i dziatek przeciwlotniczych.

10.11. Odpaliłem ósmą torpedę. Trafienie. Nie było wybuchu.
10.14. Odpaliłem dziewiątą torpedę. Trafienie. Nie było wybuchu. Cel prowadzi ogień do peryskopu i do śladu torowego torpedy.

10.39. Odpaliłem dziesiątą torpedę. Trafienie. Nie było wybuchu.
10.48. Odpaliłem jedenastą torpedę. Trafienie. Nie było wybuchu. Ta torpeda trafiła w rufę celu od strony lewej burty, odbiła się i zataczała koła około 30m za rufą celu, po czym wyskoczyła całkowicie nad powierzchnię wody. Z trudem
wierzę w to, co przed chwilą widziałem.

10.50. Odpaliłem dwunastą torpedę. Trafienie. Brak wybuchu.
11.00. Odpaliłem trzynastą torpedę. Trafienie. Nie było wybuchu. Raz jeszcze po trafieniu torpeda zatoczyła koło za rufą celu.

11.22. Hydroakustyk melduje zbliżający się szum szybkich śrub.
11.25. Zauważyłem niszczyciel zbliżający się od wschodu [...].
11.31. Odpaliłem czternastą torpedę. Trafienie. Brak wybuchu.
11.32. Odpaliłem piętnastą torpedę, rozpoczynając unik przed atakiem niszczyciela, który znajduje się 900 metrów od mojej pozycji. Hydroakustyk melduje że torpeda zakończyła bieg przy burcie celu i ucichła. Brak potwierdzenia wizualnego, gdyż peryskop był już wtedy pod wodą. Nie było wybuchu.

Do czerwca 1943 jedyne co można powiedzieć o amerykańskich torpedach to że działały niepoprawnie lub wcale, główne problemy to:
- zapalnik magnetyczny - cudowna broń która szalała do tego stopnia że trzeba było go całkowicie odłączyć
- torpedy nie trzymały głębokości średnio o 3m :schock
- błąd techniczny zapalnika uderzeniowego - w czasie testów wykryto że momencie gdy głowica uderza pod kontem 90 st a więc idealnie, obudowa zapalnika była zgniatana zanim iglica zdążyła uderzyć w spłonkę, 100% takich trafień owocowało niewybuchem ale już przy 45st ilość niewypałów spadał o połowę.

Gra daje nam prawie 100% skuteczne torpedy więc pozwoliłem sobie trochę je "ulepszyć", po instalacji na TM torpedy powinny dość często wybuchać przed celem, nie powinny trzymać głębokości a szansa na duda przy "czystym" trafieniu to jakieś 80% więc powinniśmy dostać wszystkie atrakcje z jakimi spotkał się D Daspit i inni kapitanowie w początkowych latach wojny :lol :lol :lol zaznaczam że jest to "dodatek" dla maniaków o mocnych nerwach.

link - http://mike100.wrzuta.pl/pliki/s1zSYxdUDD/

Na razie nie miałem za bardzo czasu go przetestować wiec czekam na opinie
ps. dziwnie się wraca z patrolu bez zatopienia :zawstydzony: albo jednym parowcem 3000 BRT a i dotyczy torped MK10 I MK14
_________________
pozdr
Michał
Ostatnio zmieniony przez mike 11 Marzec 2009, 14:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
PL_Andrev 
Konteradmiral






Kraj:
poland

Imię: And
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 4398
Skąd: Gůrny Ślůnsk

 #2  Wysłany: 11 Marzec 2009, 15:00   Re: Historyczne torpedy do TM 164 (taki mój mały fix)

mike napisał/a:
Odpaliłem czternastą torpedę. Trafienie. Brak wybuchu.


Toż to jakiś hardcore...
;|
Ostatnio zmieniony przez PL_Andrev 11 Marzec 2009, 15:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #3  Wysłany: 11 Marzec 2009, 15:28   

Miodzio....
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_Daritto 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Darek
Pomógł: 18 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 1292
Skąd: Liw

 #4  Wysłany: 12 Marzec 2009, 16:45   

Po zainstalowaniu Trigger Maru 1.6.3 (czyli z patchem) zauważyłem problem z torpedami. Gram kampanię U-boota, problem dotyczy torped TII oraz TIII. Dysfunkcja polega na eksplodowaniu torpedy kilka sekund po opuszczeniu wyrzutni. Dodać muszę, że nie bez znaczenia jest tu fakt rodzaju użytego detonatora - u mnie problemy w 99% dotyczą zapalników magnetycznych. Jak na razie jedyna prawidłowością jaką zaobserwowałem jest to, że kłopoty zdażają się po odpaleniu salwy 2-3 torped.
Próbowałem także zwrócić uwagę na stan morza - myslałem, że być może falowanie przy płytkiej nastawie torpedy powoduje wyrzucenie jej nad wodę, jednak to samo zdażało mi się zarówno przy flaucie jak i przy sztormowaniu.

Ktoś zaobserwował coś podobnego?
_________________
Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Mój mały dodatek do SH III...
sOnar Wasza twórczość 3 1 Listopad 2008, 03:57
Gość
Brak nowych postów TM 1.9 - problem
PL_fox6 Pytania i odpowiedzi 7 22 Grudzień 2010, 19:17
Eberhardt Mock
Brak nowych postów Inscenizacje Historyczne
kołcz Ogólne sprawy 13 25 Lipiec 2012, 17:45
PL_Hunter_Silent13
Brak nowych postów peryskopy a realia historyczne
jędrek31 Pytania i odpowiedzi 9 13 Czerwiec 2007, 12:36
Sokół
Brak nowych postów Hydrophone fix
0.2
PL_Andrev Dodatki, mody i modowanie 2 18 Marzec 2011, 15:58
PL_Andrev
Brak nowych postów Fix hydrofonu
Mod poprawiający działanie hydrofonu
PL_Andrev Dodatki, mody i modowanie 0 14 Sierpień 2010, 20:08
PL_Andrev
Brak nowych postów Fix śladu torowego
PL_Andrev Dodatki, mody i modowanie 0 19 Marzec 2011, 08:14
PL_Andrev


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group